Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

isantem


TibiV

Neavand un topic pentru caile derate din lume, postez aici pentru ca mi se pare super tare atitudinea cailor ferate... japoneze ! :)
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20717946-foto-japonia-mentine-deschisa-gara-folosita-doar-eleva-ajustat-mersul-trenurilor-dupa-programul-acesteia.htm

Japonia mentine deschisa o gara folosita doar de o eleva si a ajustat mersul trenurilor dupa programul acesteia

Japonia mentine deschisa o gara feroviara scoasa din uz pentru un singur pasager: o eleva de liceu pentru care trenul face doar doua opriri in aceasta statie - o data cand fata pleaca la cursuri si a doua oara cand se intoarce, relateaza site-ul citylab.com, citat de Agerpres.

De ani de zile, acest singur pasager asteapta in gara Kami-Shirataki din insula nordica Hokkaido. Totul pare a fi o scena desprinsa dintr-un film al regizorului Hayao Miyazaki.

Dar, conform CCTV News, povestea este reala si are la baza o decizie pe care Caile Ferate Japoneze - grupul care opereaza reteaua feroviara a tarii - a luat-o in urma cu trei ani.

La acea vreme, numarul pasagerilor in statia Kami-Shirataki a scazut semnificativ din cauza pozitiei sale izolate, iar serviciile de transport de marfa au incetat si ele. Caile Ferate din Japonia se pregateau sa inchida gara pentru totdeauna, cand au observat ca aceasta inca era utilizata in fiecare zi de o eleva.

Asa ca au decis sa pastreze gara deschisa pentru ea pana la absolvirea cursurilor. Compania chiar a ajustat orarul trenului in conformitate cu programul fetei.

Eleva, a carei identitate nu a fost dezvaluita, urmeaza sa termine liceul in luna martie, moment in care gara va fi in cele din urma inchisa.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#47
http://www.mediafax.ro/externe/accident-feroviar-in-germania-doua-trenuri-s-au-ciocnit-frontal-cel-putin-4-morti-si-150-de-raniti-foto-video-15054145

Cel puţin patru persoane au murit şi alte 150 au fost rănite, marţi, în landul Bavaria, din sudul Germaniei, după ce două trenuri au intrat în coliziune, ciocnindu-se faţă în faţă, informează agenţia de presă germană DPA.
Unul dintre trenuri a deraiat şi a intrat în coliziune cu un altul, a informat poliţia din Bavaria.
 
"Sunt circa 100 de răniţi, zeci de persoane cu răni grave şi mai multe decedate", a precizat un purtător de cuvânt al poliţiei din Bavaria, citat de Reuters.

Potrivit BBC, numărul exact de victime nu este cunoscut deocamdată, dar un mesaj pe Twitter al poliţiei bavareze ( în limba germană) anunţă că s-au înregistrat mai multe decese şi aproximativ 100 de răniţi.

Cele două trenuri s-au ciocnit în apropiere de oraşul Bad Aibling, la 60 de kilometri sud-est de Munchen. Iniţial, numărul răniţilor nu fusese stabilit de autorităţi.
Incidentul a avut loc la ora locală 06.48 (07.48 - ora României). Anterior, poliţia estimase că opt persoane fuseseră rănite în coliziunea celor două trenuri.

Potrivit site-ului local de ştiri mangfall24.de, citat de Deutsche Welle, purtătorul de cuvânt al poliţiei locale, Jurgen Thalmeier, a declarat că cele două trenuri s-au ciocnit faţă în faţă între staţiile dintre Holzkirchen şi Rosenheim.
Cel puţin 11 elicoptere şi 12 ambulanţe au fost solicitate la faţa locului.
Datorită unui festival din Bavaria din această săptămână, în tren s-ar fi aflat mai puţin pasageri decât în mod normal în acel interval orar.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Update: sunt 9 morti, 2 disparuti, 80 de raniti, dintre care 10 grav. Majoritatea navetisti. Cei doi conducatori ai trenurilor sunt printre morti. Sunt 600-700 de persoane in echipele de interventie. Cauzele inca nu sunt clare, pe tronson viteza maxima este de 120 km/h, probabil ambele trenuri circulau cu aprox. 100 km/h in momentul coliziunii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ioandorin

vancouver : sa vezi la noi cu noile instalatii care functioneaza acum ca si pixu' ce va fi !Toti care lucreaza pe instalatii noi,cel putin la inceput,dar si acum, s-au plans ca puteau face parcurse chiar si  la linie ocupata ! Instalatia asta veche,CR2siCR3,de tip rusesc,de bine,de rau NU te lasa sa gresesti! TREBUIE fie unul chiar dobitoc sa bage tren contra tren in caz de deranjament,ca atunci cand instalatia functioneaza NORMAL,NU AI CUM !

frunzaverde

Quote from: vancouver on February 09, 2016, 04:37:33 PM
Update: sunt 9 morti, 2 disparuti, 80 de raniti, dintre care 10 grav. Majoritatea navetisti. Cei doi conducatori ai trenurilor sunt printre morti. Sunt 600-700 de persoane in echipele de interventie. Cauzele inca nu sunt clare, pe tronson viteza maxima este de 120 km/h, probabil ambele trenuri circulau cu aprox. 100 km/h in momentul coliziunii.

Este foarte ciudat, pentru ca centralizarea n-ar trebui sa permita vreodata ca doua trenuri sa intre in acelasi bloc...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#51
http://www.hotnews.ro/stiri-international-20784586-eroarea-umana-originea-ciocnirii-trenurilor-din-germania.htm

Coliziunea dintre doua trenuri in care au murit zece persoane si 81 sunt ranite este cauza unei erori umane, in ciuda existentei unui sistem automat de franare, sustine mass-media germana, conform AFP. 

Un angajat al postului de comutare din Bad Aibling, oras din sudul Germaniei, a dezactivat sistemul automat de semnalizare, sustine trustul de presa RND, citand "surse apropiate investigatiei".

Si agentia germana DPA asigura ca accidentul s-a datorat unei "erori umane", completand ca persoanele implicate urmeaza sa fie identificate. 

Accidentul a avut loc la ora 6.48, pe distanta Holzkirchen - Rosenheim, in apropierea statiei de epurare de la Bad Aibling. Doua trenuri de calatori s-au ciocnit frontal si mai multe vagoane au deraiat de pe sine potrivit informatiilor date de politia din Rosenheim.

Bilantul victimelor a urcat la 10 morti si cel putin 81 de raniti. Potrivit politiei, un pasager este inca dat disparut, iar 18 dintre cei raniti se afla intr-o stare foarte grava.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Teoretic si in situatia in care acel angajat a dezactivat sistemul automat de semnalizare, accidentul tot nu avea voie sa se produca. In situatia in care un sistem automat este dezactivat, nu inseamna ca mecanicii pot pur si simplu sa plece la drum cum au chef... Dimpotriva. Dupa cum stim de la noi, cand un sistem este dezavtivat toate luminile se pun automat pe rosu. Iar daca nu functioneaza deloc, tot cu rosu echivaleaza. Iar trecerea peste un rosu este o intreaga procedura si numai cu viteza melcului etc...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

frunzaverde

#53
^

Din ce scrie aici dispecerul (echivalentul impiegatului de miscare) a dat depasire ordonata. : http://www.rnd-news.de/Exklusive-News/Meldungen/Februar-2016/Zugunglueck-Ermittler-gehen-von-menschlichem-Versagen-aus

Adica a permis prin comanda vocala unuia din trenuri sa treaca pe rosu, peste un inductor de autostop Indusi (practic sa dezactiveze tot sistemul de siguranta a caii; sistemul din Germania este identic cu cel romanesc) direct in calea celuilalt tren. Daca se confirma, este incredibil de grav - singurul caz in care trece peste un rosu ordonat este defectiunea semnalizarii sau a autostopului; caz in care dispecerul trebuia sa asigure manual ca linia e libera si sa treaca manual la o metoda manuala de control (in Romania se folosesc ordine de circulatiei in cazul asta).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

Da, dar mai mult decat atat, din cate stiu, chiar si dupa ce se da ordinul de circulatie, in Romania tot se circula cu 30 km/h sau poate chiar 20 km/h. In cazul de fata nu ducea la evitarea accidentului, dar oricum reducea mult forta impactului.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ioandorin


TibiV

Quote
Berlin, 12 apr /Agerpres/- Controlorul de trafic feroviar acuzat de omor din culpă după ce 11 persoane şi-au pierdut viaţa în urma coliziunii a două trenuri pe 9 februarie, în landul german Bavaria, a fost arestat marţi, după ce investigaţia a confirmat că, în momentul tragediei, el se juca pe telefonul mobil personal, transmite agenţia EFE.

Anchetatorii citaţi de presa germană afirmă că atenţia sa, care trebuia să se concentreze pe dirijarea traficului feroviar, a fost distrasă de jocul de pe telefon.

Prin urmare, judecătoria din Rosenheim a dispus marţi plasarea în arest preventiv a controlorului de trafic, identitatea sa nefiind dezvăluită.

Coliziunea dintre cele două trenuri ce transportau împreună circa 150 de pasageri s-a produs aproximativ la jumătatea drumului de şase kilometri între staţiunea Bad Aibling şi oraşul Kolbermoor din Bavaria, în apropiere de graniţa cu Austria. Accidentul este cea mai mare catastrofă feroviară care a avut în Germania în ultimii zece ani şi s-a soldat cu 11 morţi şi 85 de răniţi.

Conform concluziilor preliminare ale anchetei, respectivul controlor de trafic a transmis semnale eronate celor două trenuri. El şi-a dat seama de erori şi a încercat să alerteze trenurile prin sistemul radiofonic de urgenţă, dar a folosit greşit şi acest sistem, astfel că în final trenurile s-au ciocnit frontal.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

myid

Bulgaria , Plodviv -> Septemvri

226 km/h pe tronsonul 3 ... hai ca ramanem rau de tot in urma

https://www.youtube.com/watch?v=qlXNiwRKwvE

frunzaverde

Quote from: myid on May 05, 2016, 04:47:13 PM
226 km/h pe tronsonul 3 ... hai ca ramanem rau de tot in urma

E o linie reconstruita exact la exact acelasi standard ca si liniile romanesti reconstruite/aflate in reabilitare. Si, spre deosebire de autostrazi, bulgarii stau mai prost ca romanii la reabilitari CF.

Pana acum au doua proiecte CF:

1. Plovdiv - Svilengrad, 151 km CF din care 129 km cale simpla, 22 km cale dubla; lucrari incepute in 2006 si inca nefinalizate.
2. Septemvri - Plovdiv, 53 km CF din care 53 cale dubla; lucrari incepute in 2013 si inca nefinalizate.

Plus modernizarea garii Sofia, abia inceputa.

Vitezele maxime pe cele doua segmente sunt de 160 km/h in trafic normal, 200 km/h pentru trenuri tilt in conditii speciale (care insa nu exista in Bulgaria) si 100 km/h pentru marfa. Pana acum nu se circula cu 160 pe nici un segment reabilitat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Mihai_C_Radu

O intrebare de profan sau ma rog, se poate si "pifan":

In postari mai vechi (sau f vechi, nici nu-mi aduc aminte pe ce forum), explica cu amabilitate cineva (@frunzaverde sau @alecu26) ca reabilitarea la 160 presupune amplasarea unor stalpi metalici pt catenara (daca retin corect, era vorba de conditiile de elasticitate a acesteia)
Daca observ eu corect in filmare, stalpii sustinere catenara sunt din beton ?

Si, daca imi permiteti sa dau o mostra de clasica malitiozitate/carcoteala romanesca, mie nu-mi place ce-au facut fratii bulgari per ansamblu! Lucrare de mantuiala, n-au curatat bine terasamentul! Voi vedeti acel Siemens ES64 ce praf ridica ??!!  :lol: :lol:

Plus ca treaba la tractiune le-o face tot o craioveanca EA (ma rog, ajutata de o SKD- min. 1:24)  8)   


PS: Multumim Frunzaverde inca o data pt. informatiile exacte si prompte cu care clarifici situatia, mi-ai usurat un pic efortul de a inghiti inca o broasca, scuzati termenul, dar ma cam oftic cand vad ca in domeniul infrastructurii BG, lucrurile se misca mai elegant :) (avand drum destul de des pe DNCB, Centura Sofiei de ex, a devenit un cosmar pt mine!  :lol: :lol:)