Author Topic: Caile ferate ale Europei  (Read 30344 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.262
  • Karma: +1275/-156
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #15 on: June 23, 2015, 11:09:20 AM »
Totul e corect.

Tensiunea in fir e de 27.5 kV, 50 Hz, monofazat la iesirea din transformator. 27.5 kV este 1/4 din 110 kV, tensiunea de intrare din SEN. Tensiunea nominala de alimentare a locomotivelor e de 25 kV, 50 Hz.

Nu pot explica mai mult, pentru ca nu stiu - nu sunt inginer, nu pricep prea multe chestii legate de inalta tensiune.

Telvanni

  • Senior
  • ****
  • Posts: 216
  • Karma: +67/-29
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #16 on: June 23, 2015, 11:39:01 AM »
http://www.hotnews.ro/stiri-international-20234279-video-china-inaugurat-legatura-feroviara-comerciaala-aproape-10-000-intre-indepartatul-oras-harbin-hamburg.htm

Quote
China vrea sa creeze un fel de "Drum al Matasii" cu Europa, insa ramane o mare problema: China cumpara din Europa mult prea putine produse, astfel ca trenurile se vor intoarce din Germania in China aproape goale.
 

Pai eu le-as recomanda chinezilor sa vanda si vagoanele, astfel se intorc doar locomotivele.

igorashu

  • Hero
  • *
  • Posts: 530
  • Karma: +97/-43
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #17 on: June 23, 2015, 12:48:25 PM »
^^
Cred că cei 27.5kV reprezintă voltajul maxim permis, așa cum la priză poți avea maxim 240V.
« Last Edit: June 23, 2015, 01:43:56 PM by Ionut »

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.262
  • Karma: +1275/-156
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #18 on: June 23, 2015, 02:25:33 PM »
Pai eu le-as recomanda chinezilor sa vanda si vagoanele, astfel se intorc doar locomotivele.

Nici locomotivele si nici vagoanele nu ajung in Europa - nu o sa vezi vreodata un vagon chinezesc de marfa in Europa.

Locomotivele chinezesti nu circula mai departe de granita Kazakhstanului, Mongoliei sau a Rusiei. Si, nici macar de la Harbin/Chongqing/Guangzhou/Shanghai pana la Erlian sau Khorgos nu circula o singura locomotiva. Nu de alta, dar trebuie schimbate electrice cu diesel pe parcurs; China nu are legaturi electrificate feroviare cu alte tari; in schimb, reteaua centrala nationala e electrificata (harta din 2009, de-atunci au mai construit inclusiv o trecere noua cu Kazakhstanul: http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/china--taiwan/china--taiwan.gif).

La granita nu mai ramane nimic din trenul original in afara de containerele propriu-zise. Totul e transbordat pe vagoane rusesti/kazahe de 1524, care circula, cu locomotive kazahe/rusesti/mongole de 1524 (care se tot schimba pe parcurs, conform regulilor regionale din CSI; inclusiv la pasageri locomotivele se schimba pe parcurs, locomotivele din Moscova nu ajung vreodata la Vladivostok). Apoi, trenul circula cu locomotive belaruse sau ucrainiene.

La Mostiska/Medika sau la Terespol/Brest Litovsk se dau iar jos toate containerele si se pun pe alte vagoane noi, de data asta de 1435. Si trase de o locomotiva germana sau poloneza pana la destinatia finala.

Practic, nu trebuie trimis inapoi in China absolut nimic; singurul echipament care trebuie sa faca drum lung inapoi sunt vagoanele port-container kazahe sau rusesti de 1524; care insa, daca nu e nevoie de ele la transport lung, pot fi ciclate pe transporturi locale sau regionale (de exemplu pe un import Europa - Rusia) pana ajung la statia de origine.

NordKapp

  • Officer
  • ***
  • Posts: 145
  • Karma: +22/-5
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #19 on: July 22, 2015, 08:38:53 PM »
Un tren cu TIR-uri oprit la un peron din principala gară de călători din Basel. :)

« Last Edit: July 22, 2015, 09:17:47 PM by Ionut »

Telvanni

  • Senior
  • ****
  • Posts: 216
  • Karma: +67/-29
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #20 on: July 23, 2015, 08:47:15 AM »
Multumesc de lamuriri Frunzaverde.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.884
  • Karma: +1870/-544
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #21 on: September 13, 2015, 09:39:46 PM »
Quote
Viena, 13 sep /Agerpres/ - Circulaţia trenurilor în ambele sensuri între Austria şi Germania a fost suspendată duminică la iniţiativa Germaniei, începând cu orele locale 17:00 (18:00, ora României) până luni la orele locale 06:00 (07:00, ora României), informează EFE.
     "Niciun tren nu va mai circula din Austria către Germania. Germanii nu mai primesc niciun tren", a declarat o purtătoare de cuvânt a Companiei naţionale a căilor ferate austriece, O-BB.
    "Urmărind instrucţiunile autorităţilor federale, DB (Compania naţională a căilor ferate germane) a întrerupt cu efect imediat circulaţia trenurilor între Austria şi Germania, timp de 12 ore", a spus la rândul său un purtător de cuvânt al DB.
    Suspendarea traficului feroviar survine în aceeaşi zi în care Germania a anunţat reintroducerea temporară a controalelor la frontierele interne ale UE, în special la cea cu Austria, ţară pe unde intră sute de refugiaţi care fug de războaie sau sărăcie din ţările din Orientul Mijlociu şi Asia.
    Potrivit agenţiei austriece de presă APA, circa 1.800 de pasageri, printre care şi mulţi refugiaţi, se aflau în drum spre Germania când a fost anunţată măsura suspendării traficului feroviar. În acelaşi timp, în Austria continuă să intre dinspre Ungaria mii de refugiaţi care au urmat aşa-numita Rută a Balcanilor, care traversează Turcia, Grecia, Macedonia, Serbia şi Ungaria.
     Un purtător de cuvânt al poliţiei austriece a declarat că, până la noi ordine, se va continua cu protocolul urmat până acum: transportarea refugiaţilor la Viena şi în alte oraşe austriece, de unde majoritatea îşi continuă drumul către destinaţia lor principală, Germania.
    "Vom vedea ce se mai întâmplă", a spus Helmut Marban, purtător de cuvânt al poliţiei din landul austriac Burgenland, aflat la graniţa cu Ungaria. Însă Marban a dat asigurări că refugiaţii nu vor fi trimişi înapoi cu forţa. "Oamenii nu vor fi trimişi cu forţa înapoi în Ungaria. Nu vrem să vedem scene de genul acesta" în Austria, a spus el.
AGERPRES

istvan78

  • Hero
  • *
  • Posts: 626
  • Karma: +256/-61
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #22 on: September 30, 2015, 02:33:41 PM »
O veste buna, dar cum functioneaza asta?

Quote
Miercuri a intrat in circulatie prima cursa feroviara directa intre Chisinau si Iasi (gara Socola), fara transbordare la frontiera, anunta Ministerul Transporturilor

NGC20

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.893
  • Karma: +1407/-47
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #23 on: September 30, 2015, 02:37:25 PM »
Simplu. Au facut (mai demult) si la noi din frontiera si pana in triajul Socola in Iasi, o bucata cu ecartament larg.
« Last Edit: September 30, 2015, 03:31:29 PM by NGC20 »
National Geographic Channel / Discovery Channel

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.715
  • Karma: +740/-497
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #24 on: September 30, 2015, 02:51:26 PM »
Ba din cate stiu exista acea bucata, nu e facuta noua. Doar ca acum au cuzut de acord sa si permita existenta trenului.

istvan78

  • Hero
  • *
  • Posts: 626
  • Karma: +256/-61
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #25 on: September 30, 2015, 02:52:44 PM »
Aha!
Dar stai, linie complet separata, special pentru asta? Sau e cumva o linie "combinata"?  :o

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.884
  • Karma: +1870/-544
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #26 on: September 30, 2015, 02:53:52 PM »
Mi-ai luat intrebarea din gura... :)

NGC20

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.893
  • Karma: +1407/-47
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #27 on: September 30, 2015, 03:16:04 PM »
Poate nu m-am exprimat destul de clar, asa ca am adaugat mai sus "(mai demult)", pentru ca e cum zice pasadia.
Linia se termina in triajul Socola (grupa C).

Cine e curios, gaseste mai multe detalii aici.

Au vrut anul trecut sa mai faca o linie noua, dar doar in statia Socola, dar au anulat pana la urma licitatia.
« Last Edit: September 30, 2015, 03:40:33 PM by NGC20 »
National Geographic Channel / Discovery Channel

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.262
  • Karma: +1275/-156
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #28 on: September 30, 2015, 03:53:24 PM »
Aha!
Dar stai, linie complet separata, special pentru asta? Sau e cumva o linie "combinata"?  :o

Intre Socola Triaj si Ungheni Frontiera linia este incalecata, atat cale larga cat si cale ingusta. Sunt 4 sine pe aceleasi traverse, doua pentru 1435 mm si doua pentru 1520 mm: https://goo.gl/maps/4Cnaqt7K2R92. Sunt 4 si nu 3 pentru ca diferenta intre 1435 si 1520 este prea mica astfel incat sa incapa roata in spatiul dintre cele doua ecartamente daca una din sine ar fi comuna. Linia e gandita pentru trafic greu si foarte greu, asa ca, de exemplu, nu exista macazuri duble (liniile se despart inainte de fiecare macaz, si se reintalnesc dupa macazuri).

Linia dubla se termina la Socola, unde exista inclusiv un peron de calatori in spatele garii pentru 1520. Cu o investitie relativ minora, mai ales ca exista loc suficient in complexul feroviar, s-ar putea prelungi inca 4 km pana in Iasi Calatori, unde liniile 4-5, de exemplu, ar putea fi convertite cu usurinta pentru a deservi atat trenuri pe infrastructura europeana cat si pe infrastructura ruseasca.

Se pot cumpara bilete online pentru serviciu, dar pregatiti-va, calatoria dureaza muuult si bine!
« Last Edit: September 30, 2015, 05:07:34 PM by frunzaverde »

istvan78

  • Hero
  • *
  • Posts: 626
  • Karma: +256/-61
Re: Caile ferate ale Europei
« Reply #29 on: October 01, 2015, 09:30:19 AM »
Multumim frunzaverde, cumva speram sa dai tu un raspuns, pentru ca intitdeauna sunt complete si clare! Suma respectelor!  :cheers: