Author Topic: Caile ferate ale vecinilor Romaniei  (Read 2081 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.123
  • Karma: +1899/-1638
Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« on: November 05, 2016, 09:24:10 AM »
Dupa modelul thread-ului rutier (drumurile vecinilor Romaniei), deschid acest thread dedicat infrastructurii feroviare a vecinilor Romaniei (vorbim asadar doar de Ungaria, Serbia, Bulgaria, Ucraina si Rep. Moldova). Pentru alte tari europene, avem thread-ul celalalt.



Ungaria va aloca aprox. 4 miliarde de euro cailor ferate

Guvernul ungar a aprobat un program de dezvoltare a infrastructurii feroviare a tarii in valoare de 1,2 trilioane de forinti (3,8 miliarde de euro), a declarat Seful Cabinetului János Lázár. 80% din costuri vor fi suportate de UE. Odata cu modernizarea aparatelor de cale si alocarea a 100 de miliarde de forinti (323,7 milioane de euro) pentru achizitionarea vagoanelor, guvernul intentioneaza sa modernizeze linia Budapesta-Százhalombatta, linia Budapesta-Hatvan si liniile feroviare din jurul lacului Balaton, alaturi de alte proiecte planificate.



ClubFeroviar.ro
« Last Edit: November 05, 2016, 09:26:24 AM by Ionut »
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 732,95 km | contractati 221,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 15,50 km!
Evenimente: deschidere A1 Dumbrava-Margina posibil 20-25 februarie!

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.123
  • Karma: +1899/-1638
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #1 on: November 05, 2016, 09:25:32 AM »
Propunere pentru o noua linie feroviara Burgas-Aeroport

Un proiect este in curs de pregatire pentru constructia unei linii feroviare intre zona centrala a orasului Burgas si Aeroportul Sarafovo, a declarat Ministrul de Transport Bulgar, Ivaylo Moskovski. Ministerul de Transport si specialistii din domeniu discuta si o idee privind constructia unei linii intercity care sa lege Burgas de statiunea aflata la Marea Neagra Slanchev Bryag (Sunny Beach), a adaugat acesta.

ClubFeroviar.ro
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 732,95 km | contractati 221,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 15,50 km!
Evenimente: deschidere A1 Dumbrava-Margina posibil 20-25 februarie!

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.123
  • Karma: +1899/-1638
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #2 on: November 08, 2016, 06:39:24 AM »
Linia Budapesta-Belgrad ar putea costa peste 2 miliarde de euro

Costul total al proiectului liniei de cale ferata Budapesta-Belgrad ar putea creste la aproximativ 700 de miliarde de forinti (2,2 miliarde de euro), conform cotidianului “Magyar Nemzet”, care citeaza surse guvernamentale. Aceasta reprezinta o crestere comparativ cu ultimele estimari conform carora costul proiectului ar fi de aprox. 472 de miliarde de forinti (1,54 miliarde de euro).

Creditul pe care guvernul ar putea sa il primeasca din partea Export-Import Bank of China pentru acest proiect ar avea o valoare de 467,5 miliarde de forinti (1,53 miliarde de euro). Dobanda pentru acest credit poate creste la 97,5-144,5 miliarde de forinti (318-472 milioane de euro). Deoarece creditul ar acoperi numai 85% din costurile totale, guvernul maghiar ar putea aloca o suma suplimentara de 82,5 miliarde de forinti (270 de milioane de euro).

ClubFeroviar.ro
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 732,95 km | contractati 221,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 15,50 km!
Evenimente: deschidere A1 Dumbrava-Margina posibil 20-25 februarie!

mr.L

  • Senior
  • ****
  • Posts: 239
  • Karma: +80/-366
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #3 on: November 15, 2016, 11:09:26 AM »
Propunere pentru o noua linie feroviara Burgas-Aeroport

Pentru trei-patru luni maximum pe an? Unde este fezabilitatea unui astfel de proiect ?
« Last Edit: November 15, 2016, 11:26:38 AM by Ionut »

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.123
  • Karma: +1899/-1638
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #4 on: November 16, 2016, 07:30:31 AM »
CFM semneaza contractul de garantie pentru creditele BERD si BEI

Compania de Cale Ferata din Moldova (CFM) si Ministerul Finantelor au semnat contractul de garantie, acesta reprezentand o conditie pentru furnizarea primei transe acordata de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. Intregul credit este alocat companiei CFM pentru implementarea proiectului de restructurare si reorganizare. Prima transa este destinata achizitionarii de locomotive, realizarea proiectelor de modernizare a infrastructurii, implementarea sistemului de management energetic si reformarea sistemului feroviar.

Dupa semnarea acordului de imprumut cu BERD pe proiectul „Restructurarea Cailor Ferate din Moldova”, in luna iunie au fost finalizate negocierile cu BERD si BEI pentru semnarea contractului de cofinantare, bugetul total fiind de 105 mil euro. De asemenea, UE ofera suport financiar pentru dezvoltarea companiei acordand un grant nerambusabil de 5,25 mil euro prin Facilitatea de Investitii pentru Vecinatate. Aceasta finantare va fi utilizata pentru achizitia noilor locomotive si asigurarea asistentei tehnice. Din luna aprilie, CFM a anuntat intentia de a lansa licitatia pentru achizitia a 10 locomotive noi.

ClubFeroviar.ro
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 732,95 km | contractati 221,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 15,50 km!
Evenimente: deschidere A1 Dumbrava-Margina posibil 20-25 februarie!

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.123
  • Karma: +1899/-1638
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #5 on: November 17, 2016, 07:17:46 AM »
Noi nu servim B-Budapesta sau B-Belgrad ca nu ne intereseaza.



MÁV infiinteaza JV pentru linia Budapesta-Belgrad alaturi de parteneri chinezi

Compania feroviara maghiara MÁV, China Railway International Corporation si China Railway International Group au infiintat un joint venture pentru coordonarea modernizarii sectiunii maghiare a liniei feroviare Budapesta-Belgrad. JV-ul este detinut in proportie de 85% de parteneri chinezi si 15% de MÁV si este numit Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit. Licitatiile sunt programate pentru planificarea modernizarii si lucrarile de constructie care vor incepe anul viitor. Costul lucrarilor de modernizare va fi finantat de partenerii chinezi in proportie de 85%.

ClubFeroviar.ro
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 732,95 km | contractati 221,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 15,50 km!
Evenimente: deschidere A1 Dumbrava-Margina posibil 20-25 februarie!

mr.L

  • Senior
  • ****
  • Posts: 239
  • Karma: +80/-366
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #6 on: November 17, 2016, 10:53:30 AM »
,,Finantare'' in acceptiunea termenilor de specialitate, atunci cand vorbim de infrastructura are sensul de imprumut.

Asta ca a nu intelegem ca vin chinezii si baga bani intr-o linie care nu-i a lor, ci prin bancile lor asigura mecanismul de finantare a statelor implicate in proiectul respectiv.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.123
  • Karma: +1899/-1638
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #7 on: November 21, 2016, 02:22:30 PM »
INEA finanteaza un proiect feroviar in Bulgaria

Innovation and Networks Executive Agency (INEA) a acordat Bulgariei o finantare de 151 de milioane de euro pentru modernizarea sectiunii Kostenets–Septemvri a liniei feroviare Sofia-Plovdiv de-a lungul coridorului retelei centrale TEN-T Orient Est-Med. Proiectul implica modernizarea unei sectiuni de 24,4 km de cale ferata in Bulgaria intre Kostenets si Septemvri. Odata finalizate, lucrarile de modernizare vor reduce congestia pe aceasta sectiune de linie care nu indeplineste standardele tehnice pentru transportu de calatori si de marfa.

„Proiectul face parte din cele sustinute de UE in cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei (CEF) pentru instrumentul de transport si a fost selectat in urma cererii de propunerii pentru transport CEF 2015, care a pus la dispozitie 7,6 miliarde de euro pentru finantarea proiectelor de imbunatatire a infrastructurii europene de transport, promovarea sigurantei in transport, dezvoltarea sistemelor de transport inteligente si inlaturarea impactului sectorului asupra mediului”, a declarat Ministrul Transporturilor, Ivailo Moskovski.

ClubFeroviar.ro
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 732,95 km | contractati 221,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 15,50 km!
Evenimente: deschidere A1 Dumbrava-Margina posibil 20-25 februarie!

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.558
  • Karma: +1705/-481
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #8 on: November 21, 2016, 11:16:09 PM »
JV-ul este detinut in proportie de 85% de parteneri chinezi si 15% de MÁV si este numit Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit.

Aha...
Un JV non-profit...
Non-profit... pentru cine ?!

mr.L

  • Senior
  • ****
  • Posts: 239
  • Karma: +80/-366
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #9 on: November 22, 2016, 09:26:03 AM »
^

Din motive strategice, China isi promoveaza pur si simplu tehnologia de lucru sau experienta in consultanta pentru infrastructura. Cu ocazia asta practic isi fac intrarea in Europa, nu este exclus ca in maximum 10 ani de zile sa-i vedem participand la orice licitatie de material rulant sau chiar de constructie a diverselor linii de cale ferata .

Pe de-alta parte , statul chinez, cel care inlesneste joint-ul, nu pleaca nici el cu mana goala, pentru ca detine 100% din capitalul efectiv al ,,finantatorului'' (Bank of China) catre care beneficiarii lucrarii vor plati o dobanda.
« Last Edit: November 22, 2016, 09:33:05 AM by mr.L »

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.123
  • Karma: +1899/-1638
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #10 on: December 10, 2016, 08:02:55 AM »
Rusia si Serbia prelungesc termenul de plata al imprumutului pentru proiecte feroviare



Rusia a prelungit termenul limita de plata a imprumutului acordat pentru modernizarea cailor ferate sarbe pana in 2021. Rusia si Serbia au semnat un acord pentru un imprumut in valoare de 800 de milioane de dolari pentru modernizarea retelei feroviare sarbe in 2013 in Moscova. La momentul respectiv, s-a mentionat ca termenul de plata este de cinci ani cu o rata de dobanda anuala de 4,1%. Conform celei mai recente decizii a Moscovei, Serbia ar trebui sa plateasca pana la 15 martie 2018 o taxa de 1% pentru suma neretrasa la data de 31 decembrie 2017. In plus, Serbia ar trebui sa plateasca aceeasi taxa pentru suma neretrasa la data de 31 decembrie 2021 pana la 15 martie 2022. In septembrie, Ministerul sarb al Transporturilor a anuntat ca autoritatile se asteapta sa ajunga la un acord cu Rusia cu privire la prelungirea termenului de plata.

Imprumutul a fost acordat pentru modernizarea sectiunilor feroviare ale Coridorului de transport pan-european din Serbia, dar si modernizarea liniei Belgrad-Bar, linia Beograd-Pancevo si constructia sectiunii Valjevo-Loznica. Conform acordului, RZD International implementeaza lucrarile de modernizare si reabilitare pe reteaua feroviara sarba.

In octombrie, RZD International a lansat lucrarile pe sectiunea sarba Vinarci – Djordjevo, ultima din cele trei sectiuni sudice ale Coridorului X. Conform programului, lucrarile vor fi finalizate in al doilea trimestru din 2017. Costul proiectului depaseste 38 de milioane de dolari si este finantat din imprumutul de stat rus. Un alt proiect este modernizarea sectiunii feroviare Vranjska Banja-Ristovac, care va fi finalizata in viitorul apropiat. In Decembrie, compania rusa a finalizat reconstructia sectiunii feroviare Bujanovac-Bukarevac, cu o luna inaintea programului conform contractului. Aceasta este prima din cele trei sectiuni ale Coridorului X de transport transeuropean de pe teritoriul sarb.

ClubFeroviar.ro
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 732,95 km | contractati 221,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 15,50 km!
Evenimente: deschidere A1 Dumbrava-Margina posibil 20-25 februarie!

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.123
  • Karma: +1899/-1638
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #11 on: January 14, 2017, 08:04:49 AM »
Rusia prelungeste creditul pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Serbia

Rusia si Serbia au semnat un Protocol care modifica acordul de credit, protocol care implica prelungirea liniei de credit de 800 de milioane de dolari pentru proiecte feroviare. Creditul acordat de catre Rusia a fost prelungit cu inca 4 ani pana la 31 decembrie 2021.

Prelungirea liniei de credit permite lansarea celei mai ambitioase faze a proiectului – reconstructia sectiunii Stara Pazova – Novy Sad a liniei de cale ferata Belgrad-Budapesta. Proiectul de 941 de milioane de dolari este implementat de RZD International inca din 2014 si include constructia infrastructurii feroviare moderne la cele mai ridicate standarde de siguranta, cresterea vitezei trenurilor de la 30 la 120 de km/h, si chiar la 200 km/h pe unele sectiuni. Acordul include si livrarea a 27 de automotoare diesel fabricate in Rusia. Ultimele trei astfel de vehicule au fost livrate deja Serbiei.

ClubFeroviar.ro
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 732,95 km | contractati 221,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 15,50 km!
Evenimente: deschidere A1 Dumbrava-Margina posibil 20-25 februarie!