News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul International Baia Mare [BAY]

Started by NGC, May 15, 2015, 08:34:20 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Salut,

Aeroportul e activ? Sunt zboruri de la Bucuresti? MS

staude6

#61
Quote from: Sorinus on August 10, 2017, 11:07:41 AM
Salut,

Aeroportul e activ? Sunt zboruri de la Bucuresti? MS

Inca nu. Gesesti explicatii "proaspete" in articolul de mai jos

QuoteRedeschiderea Aeroportului Maramureş, o necunoscută

Aeroportul Internaţional Maramureş se va redeschide la un moment dat. Când exact nu ştie nimeni, sunt doar speculaţii. Cel mai probabil, panglica se va tăia către finalul de an sau chiar la începutul anului viitor. Totul depinde în mare măsură şi de cele două milioane de euro de care mai este nevoie pentru a finaliza lucrarea.

Conducerea Aerogării Maramureş aşteaptă rectificarea bugetară din această lună, iar rugăciunile tuturor se îndreaptă spre Guvern pentru a da întreaga sumă. Dacă nu, se va trece la planul B, oricare ar fi acela.

,,Până la începutul lunii septembrie, finalizăm toate lucrările, inclusiv platforma de deservire a pasagerilor şi parcarea aeroportului. Săptămâna trecută, au fost reprezentanţii companiei italiene, producătorul echipamentului ILS, singurul echipament care asigură aterizarea instrumentală de precizie. Au constatat că a respectat constructorul toate cerinţele lor din proiectul preliminar, au făcut măsurătorile aferente, iar până în data de 15 septembrie ne va preda proiectul final pentru reamplasarea ILS-ului.

S-a finalizat şi prima procedură instrumentală de aterizare-decolare, proiectată de compania germană Air Sight, şi am predat-o companiilor aeriene pentru a o analiza şi ei şi să ne spună dacă e OK şi din punctul lor de vedere", a declarat, pentru Glasul Maramureşului, directorul Aeroportului Internaţional Maramureş, Dorin Buda.

Când se va redeschide aeroportul? Ne răspunde Dorin Buda: ,,Cât de repede posibil ... Dar nu mai dau niciun termen ... că nu mai ţine exclusiv de noi ... Aşteptăm rectificarea bugetară, să vedem câţi bani vom primi şi apoi vedem ce facem".

Vă reamintim că, până în acest moment, au fost avansate mai multe termene de redeschidere a acestui obiectiv, însă niciunul nu s-a dovedit a fi real.

Sursa: http://www.infomm.ro/redeschiderea-aeroportului-maramures-o-necunoscuta/

staude6

Intre timp... pana se va redeschide aeroportul...

QuoteEXCLUSIV – Americanii de la UAC achiziționează încă 18,5 hectare de teren în zona Aeroportului Maramureș

INVESTIȚIE. Universal Alloy Corporation (UAC) Europe, lider mondial al producătorilor de componente din aluminiu pentru industria aeronautică, se pregătește să achiziționeze încă 18,5 hectare de teren, situat în imediata vecinătate a Aeroportului Internațional Maramureș. Achiziția celor 185.315 de metri pătrați este o problemă de zile.

Practic, este a doua achiziție de acest gen, prima vizând cumpărarea unui teren de 21 de hectare, lotul vizat fiind limitrof cu cel cumpărat în anul 2016. În primă fază, principalul câștigător este orașul maramureșean Tăuții Măgherăuș, proprietarul terenului, edilul Anton Ardelean sperând că va obține peste 100.000 de euro din vânzare.

În acest moment, este finalizat raportul tehnico-economic de evaluare a terenului, este aprobat studiul de oportunitate și caietul de sarcini şi a fost stabilită comisia de licitatie. Motivația vânzării este solicitarea UAC de a realiza ,,un obiectiv industrial", banii pe care îi va obține Tăuții Măgherăuș urmând să fie utilizați, în totalitate, pentru investiții în oraș. Prețul minim de vânzare a fost stabilit la 2,5 lei/metru pătrat, ceea ce duce valoarea terenului la cel puțin 463.287 lei (echivalentul a 101.821 euro).

Așa cum 2mnews v-a anunțat în premieră, încă din 25 iunie, americanii de la UAC pregătesc în zona aeroportului maramureșean o investiţie de peste 250 de milioane de euro care va crea mai mult de 2.000 de locuri de muncă și care se va concretiza prin crearea unei structuri de producție ce va conține un serviciu de proiectare a componentelor și structurilor pentru aeronave, o hală de producţie specializată pe prelucrare titaniu-aluminiu și cel mai mare centru de mentenanţă pentru industria aeronautică.

UACE, înfiinţată în 2008, ca filială a grupului elveţiano-austriac Montana Tech Components, a pătruns în România în 2009, prima fabrică deschisă fiind în comuna Dumbrăvița (acum cu peste 1.000 de angajați), iar cea de-a doua în Medieșul Aurit (jud. Satu Mare). Compania, care furnizează componente unor importanţi producători de aeronave (Airbus, Boeing, Bombardier şi Premium Aerotech), își extinde capacitatea de producţie în zona limitrofă municipiului Baia Mare, în Tăuții Măgherăuș, ca urmare a creşterii cererii din partea producătorilor de aeronave comerciale.

UAC consideră investiţia în fabrica din Tăuții Măgherăuș ca fiind una strategică, pentru că va avea acces direct spre pista Aeroportului Internaţional Maramureș, fapt care facilitează transportul containerizat al produselor sale în regim cargo (pe calea aerului). Noile structuri de producţie din zona aeroportului vor transforma UAC Europe în unul dintre cei mai importanţi investitori din nord-vestul României și va așeza Maramureşul pe harta mondială a industriei aeronautice.

Sursa: http://2mnews.ro/exclusiv-americanii-de-la-uac-achizitioneaza-inca-185-hectare-de-teren-in-zona-aeroportului-maramures/

staude6

QuoteSe fac achiziţii pentru ca Aeroportul Internațional Maramureș să devină operaţional

În această perioadă, se pregătesc procedurile de achiziţie publică a echipamentelor necesare ca Aeroportul Internațional Maramureș să devină operaţional.

Dorin Buda, directorul aeroportului, a explicat că din fondul de rezervă al Guvernului, a fost alocată suma de 5 milioane de lei, pentru plata parţială a lucrărilor realizate la aeroport. În bugetul pe 2018 adoptat, se vor da încă 15 milioane lei, pentru plata parţială a facturilor la lucrările executate.

De asemenea, a fost alocată o sumă de bani pentru studiul de fezabilitate şi urmează să fie stabilită o şedinţă a Consiliului de Administraţie şi a demara procedurile legale privind modificarea terminalului, dar şi pentru a demara procedurile legale de achiziţie publică a echipamentelor absolut necesare reluării activităţii operaţionale.

Echipamentele se referă la o autospecială tip salvare şi stingerea incendiilor, un terminal pentru banda de bagaje, un aparat ce porneşte electric avioanele, un alimentator cu apă potabilă şi o vidanjă, plus echipamentele de securitate.

Radio Sighet

Sursa: http://radiocluj.ro/2018/01/02/se-fac-achizitii-pentru-ca-aeroportul-international-maramures-sa-devina-operational/

staude6

Aeroportul din Baia Mare este tentant pentru operatorii low-cost în perspectiva redeschiderii

Companiile aeriene low-cost sunt cele mai interesate să opereze de pe aeroportul internaţional "Maramureş", estimat a fi redeschis traficului aerian din vara acestui an, a declarat directorul instituţiei, Dorin Buda.

"Suntem în discuţii avansate cu două companii low-cost care operează pe piaţa din România, însă în ambele cazuri încă nu avem un răspuns definitiv. Cert e că doi operatori aerieni străini intenţionează să deschidă curse din şi înspre Baia Mare din mai multe oraşe europene", a spus Dorin Buda.

Directorul Aeroportului Internaţional " Maramureş" a mai precizat că deschiderea unor rute externe spre Baia Mare va reduce substanţial numărul pasagerilor care aleg ca punct de îmbarcare pentru un zbor extern aeroporturile din Cluj-Napoca, Satu Mare sau Bucureşti.

"Redeschiderea aeroportului nostru cel mai probabil în vara acestui an cred că va însemna şi realocarea ca punct de plecare a unui număr semnificativ de pasageri care acum întrebuinţează aeroportul vecin Satu Mare, Cluj-Napoca sau Bucureşti pentru anumite destinaţii europene", a precizat Dorin Buda.

Acesta a menţionat că nu are autorizaţia să facă publice numele celor doi posibili operatori aerieni care ar putea alege ca destinaţie aeroportul din Baia Mare. El a adăugat că imediat după redeschiderea aeroportului, compania Tarom îşi va relua cursele pe linia Bucureşti – Baia Mare.

Până la închiderea aeroportului în anul 2015, pentru extinderea pistei, terminalului şi alte facilităţi prevăzute de normativele şi reglementările în domeniul aeronauticii, aeroportul Baia Mare a fost operat zilnic cu două curse pe conexiunea Bucureşti – Baia Mare – Bucureşti de către compania Tarom, iar timp de doi ani, având trei curse săptămânale pe conexiunea Viena – Baia Mare – Viena, de către Austrian Airlines. Temporar au mai operat curse pe Baia Mare compania Blue Air şi alte mici companii charter străine.

AGERPRES


TibiV

Din linkul pus mai sus de Morosanu...

Quote
Mai exact, achiziția de echipamente înseamnă: (...) un compresor pneumatic pentru pornirea aeronavelor de mediu-curier (că ele nu pornesc la cheie, trebuie să le dai curent)

Huston, we have a problem !...
"un compresor pneumatic" furnizeaza aer comprimat, nu curent...

:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Morosanu

#67
Poate ca le trebuie la vulcanizarea cauciucurilor avioanelor de mediu curier.... :o
Politica distruge tot ce atinge.

Sorinus

Daca nu ma insel, pentru jet-uri, ca sa se porneasca motorul, se injecteaza aer comprimat sa porneasca compresorul sau ce e acolo. Primul motor, al doilea porneste cu curentul generat de primul. Deci are sens.

Morosanu

Da ai dreptate, turbina din coada avionului (APU se numeste) porneste cu aer comprimat.
Politica distruge tot ce atinge.

rizzuh

Gresit, turbina auxiliara (APU) are electromotor si se poate porni din baterii. Motoarele nu au, ele se pornesc cu aer comprimat. Sunt 2 variante:

  • Pornesti APU; folosind aerul comprimat de la APU pornesti un motor, iar dupa pe celelalt
  • Folosesti un compresor de aer extern, pentru ca nu vrei sa folosesti APU, din diverse motive (mai ieftin; restrictii de zgomot; e stricat APU; etc)


TibiV

Mai, de unde au scos-o pe asta ?!?!....

Quote
Conform unor decizii ale Uniunii Europene, din 2020 aeroporturile care se află sub jurisdicţia consiliilor judeţene (aeroportul din Tăuţii Măgherăuş este în această situaţie) nu vor mai fi bugetate de către acestea. Pentru a exista şi funcţiona, evident, aeroportul din Maramureş va trebui să îşi obţină bugetul propriu, în valoare de circa 1,5 milioane de euro. Şansa acestui aeroport vor fi zborurile cargo. Pentru un pasager, la o cursă, aeroportul încasează un euro. Ca să funcţioneze doar cu zboruri de pasageri ar fi nevoie de 1,5 milioane de călători. În aceste condiţii este de presupus că aeroportul din Satu Mare ca dispărea.

(Asta cu "ca dispărea" este din textul orihinal... Nu am vrut sa corectez cu "va dispărea" ca sa nu alterez "inteligentul mesaj"... :D )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

staude6


TibiV

Un rahat de filmare.
Au "economist" ceea ce era mai important.
Un "gunoi" video.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)