Aeroportul International Baia Mare [BAY]

Started by NGC, May 15, 2015, 08:34:20 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleWanderer


Ionut

Cam departe BM de baza noastra din Cluj. :) Plus ca e destul de complicat, presupun, cu aprobarile.

staude6


staude6

#33
Quote from: LittleWanderer on August 24, 2016, 11:32:40 AM
O filmare doua cu drona, nimic?  :)
O poza din drona



Foto: facebook.com


infraAdi_ro

@staude6 acel utilaj periaza betonul proaspat turnat pentru a nu deveni lucios si alunecos si apoi  pune ceva praf,(cred ca ciment),si o solutie speciala,pentru a intari suprafata proaspat turnata!Scuze de explicatii dar iti spun doar din experienta!Am lucrat cu asemenea utilaje la Aeroportul Suceava.
Frumos videoclip de prezentare.Fiecare aeroport se pare ca face asemenea filmari cu raportul lucrarilor.Nu se poate face asa ceva si la autostrazi???Intreb si eu.....totusi is bani publici.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

LittleWanderer


staude6

QuoteLondra si Roma, posibile rute care ar putea fi operate de pe Aeroportul BAIA MARE dupa modernizare

Aeroportul internaţional Baia Mare va fi deservit încă din iarna acestui an de zboruri externe, odată cu terminarea lucrărilor de modernizare, Londra şi Roma fiind două posibile destinaţii, a declarat directorul instituţiei, Dorin Buda. "Suntem în fază avansată de discuţii cu mai mulţi operatori aerieni low-cost şi cred că, imediat după redeschiderea aeroportului, acum închis pentru modernizare, să avem şi curse externe către cel puţin două oraşe europene".

"În urma tatonărilor, dar şi a unor evaluări pe mişcarea de pasageri de pe alte aeroporturi interne, Londra şi Roma par a fi posibile rute care ar putea fi operate din Baia Mare, însă ar putea fi şi alte destinaţii. În acesta moment, transportul aerian de pasageri e într-o continuă schimbare şi cred că lucrurile vor evolua în funcţie de dorinţa românilor de a călători în afara ţării", a spus Dorin Buda.

Acesta a mai precizat că zborurile pe ruta internă Bucureşti- Baia Mare, cu o frecvenţă de două zboruri pe zi, operate de compania naţională Tarom, vor fi reluate la scurt timp după redeschiderea aeroportului. "Tarom îşi va relua cursele regulate din şi înspre Baia Mare, imediat ce terminăm lucrările de modernizare. Mai avem de autorizat împreună cu Romatsa echipamentele de dirijare la sol şi în aer, acestea fiind în proprietatea lor, iar apoi ne pregătim de pasul doi - aducerea companiilor low-cost. Eu sunt încrezător şi cred că e loc pentru toată lumea sub soare, chiar dacă deja se face simţită o competiţie pe anumite rute interne şi externe. Aeroportul şi-a lungit pista cu încă 360 de metri, şi-a modernizat şi extins platforma de îmbarcare, s-a pregătit accesul spre un parc logistic situat în vecinătatea pistei şi s-au făcut alte lucrări de mică anvergură care să fluidizeze mişcarea la sol", a menţionat Dorin Buda.

În opinia acestuia, prezenţa companiei low cost Wizz Air, cu zboruri de pe aeroportul din judeţul Satu Mare, nu va influenţa decât în mică măsură traficul de pe Baia Mare.

De-a lungul anilor, aeroportul internaţional Baia Mare a mai fost deservit de zboruri externe spre mai multe oraşe din Europa de companiile Austrian Airlines, Blue Air şi, temporar, Carpatair. De asemenea, în vecinătatea aeroportului, primăria oraşului Tăuţii Măgherăuş va pune la dispoziţia agenţilor economici interesaţi o suprafaţă de câteva zeci de hectare pentru baze logistice, iar un producător autohton de subansamble destinate concernelor aeronautice Airbus şi Boeing va avea propria bază şi acces direct la pistă pentru încărcarea aeronavelor cargo.

http://www.domnuleprimar.ro/Londra-Roma-posibile-rute-care-putea-operate-Aeroportul-BAIA-MARE-dupa-modernizare-dpe-s-1-a22453.htm

infraAdi_ro

Poze noi de pe FB Dorin Buda-Director general
Se lucreaza la platforma parcare-oricum la finalul lunii trebuie sa fie gata modernizarea Aeroportului

Poza la concurenta cu UMB pe Gilau-Nadaselu:) Numarati utilajele din aceasta poza









Asta da activtate pe m2
Romania are un viitor doar daca are prezent!

staude6









Pozele sunt preluate de pe pagina de facebook a directorului Aeroportului Baia Mare, Dorin Buda

staude6

Declaratia directorului Dorin Buda

Quote
Având în vedere așteptările justificate ale maramureșenilor, cred că e momentul să fac următoarele precizări.
         Până la sfârșitul lunii septembrie, lucrările contractate vor fi finalizate. Acest fapt nu presupune însă, automat, reluarea activității operaționale, întrucât, după 50 de ani, practic am reconstruit un nou aeroport, cu alte caracteristici funcționale.
        La finalizarea lucrărilor, echipamentele de radio-navigatie proprietatea ROMATSA vor trebuie repoziționate.
Compania italiană THALES, producătorul echipamentului ILS   (singurul echipament care asigură aterizarea instrumentală de precizie la aterizare), urmează să  avizeze proiectul tehnic aferent și constructorul să mute echipamentul pe noua poziție.
Din păcate, nici aeroportul, nici ROMATSA, nu avem echipamente echivalente care să permită aterizarea aeronavelor în condiții de maximă siguranță și nici nu există posibilitatea de a instala echipamente provizorii.
Mai mult, având în vedere că lungimea pistei a crescut de la 1.800 m la 2.150 m, toate procedurile de aterizare și decolare vor trebuie reproiectate de către firma germană Air Side, cu care ROMATSA a încheiat contractul aferent.
        Va trebui să achiziționăm și noi echipamente și utilaje, care să permită deservirea aeronavelor de mediu curier ( de ex. autospecială salvare și stingere a incendiilor, autofreză pentru zăpadă, echipament de deszăpezire cu perie și suflantă, degivror aeronave, sistem transport bagaje pe fluxul de sosiri, scară autopropulsată pentru accesul pasagerilor în/din aeronavă, bandă de bagaje autopropulsată pt. aeronave etc.). Toate echipamentele și utilajele achiziționate vor trebui apoi autorizate/certificate de Autoritatea Aeronautică Civilă Română.
Valoarea acestor echipamente este una considerabilă, dar achiziționarea acestora este obligatorie. Investiții în acest gen de echipamente nu s-au făcut în ultimii 25-30 de ani. Freza de zăpadă aflată acum în dotarea noastră a fost fabricată în anul 1974, scara de avion în 1973, avem două mașini de pompieri, una fabricată în 1988, una în 1993, utilajele pentru întreținerea pistei sunt  din 1984, respectiv 1988.
  Orice companie aeriană care urmează să opereze pe un nou aeroport, în prealabil, auditează cu specialiștii lor, întreaga infrastructură aeroportuară, pentru a se convinge că se vor putea respecta cerințele lor de operare.
Lucrările executate nu se pot compara cu cele efectuate la alte aeroporturi, nici ca volum, nici ca complexitate.  Nu suntem în concurență cu nimeni, pentru că există încă un potențial uriaș de creștere al numărului de pasageri pentru toate aeroporturile din România.
       Nu mai este mult până când maramureșenii și cei care vor să ne viziteze vor putea zbura la prețuri rezonabile.
      Doamne ajută !



infraAdi_ro

"Investiţia de modernizare a Aeroportului Internaţional Baia Mare se apropie de final. Astfel, lucrările la prelungirea pistei, precum şi la platforma de îmbarcare şi căile de rulare au fost încheiate. Ce a mai rămas de făcut este doar defrişarea a trei hectare de pădure din apropierea căii de rulare, pentru siguranţa zborurilor."

http://www.graiul.ro/2016/09/28/lucrarile-la-aeroport-pe-final/
Romania are un viitor doar daca are prezent!


infraAdi_ro

#43
multumim @staude6 dar poti pune toate datele pentru buna informare :)

"Pentru a finaliza investiția cât mai rapid posibil, reprezentanții Direcției Silvice Maramureș exploatează masa lemnoasă de pe cele 3 ha din vecinătatea aeroportului în regie proprie... și le mulțumesc public pentru aceasta ... altfel, întreaga procedură legală dura cel puțin două luni ... în aproximativ două săptămâni defrișarea va fi finalizată ... lemnul este predat Primăriei Tăuții Măgherăuș care l-a dus școlilor din subordine, grădinițelor, dispensarului medical ... după ce terenul va fi eliberat complet de masa lemnoasă, constructorul va finaliza integral lucrările contractate în câteva zile ... mai are de executat doar drumul perimetral, de montat gardul împrejmuitor și amenajat terenul aferent zonelor de siguranță "

https://www.facebook.com/dorin.buda.9?fref=ts
http://www.tlplus.ro/padurea-de-langa-aeroportul-baia-mare-defrisata/
https://youtu.be/3ltf5qi7I4w
Romania are un viitor doar daca are prezent!

infraAdi_ro

Aeroportul International Baia Mare va fi principala poarta de intrare in Maramures

"Am participat la o intalnire tehnica la Aeroportul International Baia Mare, unde toti cei implicati in finalizarea proiectului de reabilitare a pistei si-au sincronizat calendarele si graficul de lucrari. Vorbim, astazi, de un procent al lucrarilor finalizat in proportie de 99%. Am ajuns, in sfarsit, la partea de reabilitare a instrumentelor specifice aviatiei. Intr-o scurta perioada de timp vom finaliza si repozitionarea si calibrarea echipamentelor de radio-navigatie, pentru a corespunde noii lungimi a pistei. Ulterior, constructorul va termina ultimele aspecte ale lucrarii, partea cea mai grea fiind deja incheiata. Vom avea cea mai moderna pista din Romania. In ceea ce priveste instalatiile de radio-navigatie, acestea vor permite si aterizarea avioanelor de mediu curier, aeronave 100% automate, care sunt conduse fara interventie umana. Desi foarte putina lume a avut incredere in acest proiect, sper ca, in doua – trei luni, sa vorbim despre Aeroportul International Baia Mare ca fiind principala poarta de intrare in Maramures", a declarat presedintele Consiliului Judetean Maramures, Gabriel Zetea.

Proiectul tehnic aferent repozitionarii echipamentului ILS va fi avizat in cel mai scurt timp, iar constructorul va muta echipamentul pe noua pozitie. Avand in vedere faptul ca lungimea pistei a crescut de la 1.800 de metri la 2.150 de metri, toate procedurile de aterizare si decolare vor trebui reproiectate de catre firma germana Air Sight, cu care ROMATSA a incheiat contractul aferent. In fapt, pana la realizararea investitiei la aeroport, avioanele de mediu curier, cele cu care opereaza companiile low-cost, precum si cele fac transport cargo nu puteau ateriza in Baia Mare", a declarat directorul Aeroportului International Baia Mare.



http://ziarmm.ro/aeroportul-international-baia-mare-va-fi-principala-poarta-de-intrare-maramures/
Romania are un viitor doar daca are prezent!