Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misiekwas

1. Nu o sa fie separat Schengen și interne.
2. Și in circulație pe uscat ai controale, chiar dacă nu la granița. Schengen nu înseamnă că nu fac control, ci ca acest control este sporadic și nu neapărat la PTF. Deci, nu-i diferența dpdv legal, ci practic.
3. Regula asta nu-i deloc absurda, încât sunt multe cazuri de răpirea copilului în cazuri de divorț sat lupta pentru custodie.
4. Agrement nu înseamnă ceea ce vrei sa spui aici.

lucianix

Mai este o luna pana vom vedea cum aleg sa organizeze fluxurile si ce ramane separat si se combina.
Pana una alta in zona control pasapoarte din zona sosiri au inceput sa pregateasca si sa instaleze porti one-way , identice cu cele de dinaintea zonei de ridicare bagaje.

shift2rail

^nu ai inteles, dpdv legal exista (cel putin) o diferenta intre intern si Schengen: la intern poti calatori fara restrictii suplimentare cu minorul, in timp ce in zona Schengen va fi nevoie in continuare de acordul parintelui lipsa.

lucianix

In teorie se poate rezolva rapid treaba asta cu verificarea actelor necesare la check-in , poate mai complicat sa fie la check-in online insa daca se vrea se rezolva si treaba asta direct din sistemul de rezervari.

misiekwas

^se rezolva foarte simplu și nu-i cazul special: majoritatea de aeroporturi in Europa (dacă nu toate) nu au niciun fel de împărțire între gate-uri și spatii Schengen-interne. Deci, nu-i o problema de niciun fel.

tom_sawyer

#980
Cine a câştigat licitaţiile controversate pentru spaţiile comerciale din Aeroportul Otopeni. Lista companiilor şi businessurile lor.

Grupul City Grill, fondat de Dragoş Petrescu, este unul dintre câştigătorii licitaţiei pentru spaţiile comerciale de pe aeroportul Otopeni. Una dintre companiile parte din grup, anume City Cafe Express, se află într-o asociere de firme pentru un segment comercial, arată datele transmise de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti la solicitarea ZF. Licitaţiile au fost pe mai multe segmente, anume duty free, alimentaţie publică (împărţit în două pachete), vendomate şi schimb valutar.

City Cafe Express a câştigat un contract într-o asociere de companii cu PVP Tasty Food şi Albert Fast Delivery, cu venituri de 1, respectiv 2 milioane lei în 2022, potrivit informaţiilor Ministerului de Finanţe.

Spaţiile pentru alimentaţie publică sunt împărţite pe două segmente, primul pachet câştigat reprezintă 55% din spaţii, pe când al doilea reprezintă 45% din spaţiile dedicate alimentaţiei publice. Primul pachet a fost câştigat de Dnata Catering, care are deja o tradiţie în operarea pe aeroport.

Spaţiile comerciale pentru duty free şi retail de pe aeroportul Otopeni au fost închiriate de compania Lagardere Travel Retail, iar Dnata Catering şi asocierea de companii formată din City Cafe Express, PVP Tasty Food şi Albert Fast Delivery au câştigat contractele de alimentaţie publică. Pe lângă acestea, pentru vendomate a fost desemnat câştigător Vending Zone, iar zonele pentru schimb valutar sunt închiriate companiei Casa de Schimb Valutar Adriatica & Company.

Anterior, compania City Cafe Express era prezentă pe aeroport, fiind subcontractată de Dnata Catering. Din 2010 şi până recent, businessul de pe Otopeni era împărţit între Dnata Catering şi Millenium Pro Design.

Vechile contracte, semnate din 2010, au fost cu Dnata Catering şi Millenium Pro Design, care în 2022, ultimul an pentru care există date publice, au avut afaceri cumulate de 783 milioane lei, aproape dublu faţă de anul anterior, potrivit informaţiilor de la Ministerul de Finanţe. Dnata Catering este controlată în proporţie de 64% de o companie din Marea Britanie, în timp ce Tarom are un pachet de acţiuni de 30%, iar Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti are restul de 5%.

Millenium Pro Design este deţinută în proporţii egale Ion Olteanu, Emil Roşca, Heinrig Impex, fiecare cu 26%, iar Radu-Laurenţiu Tănăsescu deţine 20% din acţiunile companiei. Heinrig Impex este controlată de o companie din Germania, care deţine acţiuni la o altă companie, Elibex Marketing, la care Emil Roşca şi Cătălin Lăscuţ sunt acţionari.

În licitaţia actuală, doar Dnata Catering beneficiază de un alt contract, în timp ce Millenium Pro Design a ieşit din businessul de pe aeroport.

,,Pregătirea documentaţiilor aferente participării la procedurile de licitaţie a început la jumătatea anului trecut, în luna august, acestea fiind disponibile spre consultare publică. Cele patru proceduri (duty free, alimentaţie publică, vendomate şi schimb valutar) au fost lansate în luna octombrie 2023, a urmat perioada de clarificări şi de pregătire a ofertelor iar în luna decembrie 2023, respectiv ianuarie 2024, s-au derulat procedurile de licitaţie, fiind desemnaţi ofertanţii câştigători", spun reprezentanţii CNAB.

Anul trecut, Direcţia Naţională Anticorupţie a început urmărirea penală a lui George-Alexandru Ivan, director general de la acea vreme a Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, pentru că ar fi primit mită de 22,4 milioane de euro. El ar fi pretins în patru rânduri de la un om de afaceri, asociat în cadrul unei societăţi comerciale, şi de la directorul general al alteia mai multe sume de bani care au dus, cumulat, la valoarea-record amintită. În schimbul banilor, George-Alexandru Ivan ar fi lăsat să se creadă că are influenţă asupra ministrului transporturilor şi directorului general al CNAB, pe care i-ar fi determinat să prelungească pe diverse perioade de timp (un an sau cinci ani) contractele pentru exploatarea spaţiilor comerciale din interiorul aeroportului Otopeni. Acesta fiind unul dintre motivele întârzierii începerii licitaţiilor.

Valoarea actualelor contracte, spun reprezentanţii CNAB, reprezintă o informaţie confidenţială şi nu poate fi comunicată, însă menţionează că pentru spaţiile de duty free şi alimentaţie publică contractele sunt încheiate pe zece ani, iar restul pentru cinci ani.

,,Pentru profilul duty free/retail (celelalte profile fiind funcţionale), spaţiile au fost redeschise parţial publicului începând cu data de 1 martie 2024 şi se va finalizat etapizat, pe măsură ce operatorul economic le operaţionalizează, interesul primordial atât al CNAB, cât şi al operatorului, fiind de a asigura aceste servicii pasagerilor ce tranzitează Aeroportul Henri Coandă", mai spun reprezentanţii CNAB.

Lagardere Travel Retail, parte din grupul francez Lagardere, specializat în domeniul retailului adresat călătorilor, a închiriat 2.000 de metri pătraţi din cei 5.500 scoşi la licitaţie pentru spaţiile comerciale din aeroport, au anunţat reprezentanţii companiei săptămâna trecută. Lagardere a anunţat că va deschide magazinele etapizat, urmând ca până în luna noiembrie să fie finalizate lucrările de renovare şi modernizare a tuturor spaţiilor, conform standardelor internaţionale şi identităţii brandurilor grupului Lagardere Travel Retail. Grupul îşi extinde extinde portofoliul de activităţi din România şi pe segmentul Duty Paid prin intermediul Aelia, care numără circa 150 de magazine în întreaga lume.

Înainte de organizarea licitaţiilor, călătorii s-au plâns de preţurile mari pe care erau nevoiţi să le plătească în aeroport pentru a cumpăra o apă sau un sandviş, preţuri comparabile cu cele mai mari terminale din Europa. Reprezentanţii CNAB susţin că le-a solicitat companiilor care au câştigat licitaţiile să pună la dispoziţia călătorilor un pachet Combo la un preţ mai mic, adică apă/băutură caldă şi sandviş/produse de patiserie.

,,CNAB a subliniat că este extrem de important ca punctele de vânzare cu alimente şi băuturi de pe Otopeni să fie accesibile tuturor tipurilor de pasageri", au mai adăugat aceştia.



ZF

rota

bine ca liciteaza cafenele la suprapret, da toaletele tot nu sunt curate  >:(
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

oneLess

La Schimb Valutar, e normal ca Profit să fie mai mare decât Cifra de afaceri !?

shift2rail

Mda, deci Lagardere si-a tras partea leului (duty-free-ul)...