Author Topic: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura  (Read 67544 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lupu.irimie

  • Officer
  • ***
  • Posts: 102
  • Karma: +75/-29
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #660 on: October 26, 2017, 11:56:16 AM »
Nu stiu daca isi are locul aici, dar este o investigatie bine facuta (din punctul meu de vedere) legat de jaful din sectorul energetic in Romania
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.726
  • Karma: +2651/-556
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #661 on: October 28, 2017, 10:28:59 PM »
Asta e pacat sa scape neobservata...

Investitiile la AIHCB se trec pe stand-by.

"Aeroportul Otopeni nu face investiții, finanțează pensiile
Nouă firme din subordinea ministrului Alexandru Cuc au contribuit la bugetul de stat cu peste 456 milioane de lei, adică în jur de o sută de milioane de euro. Cei mai mulți bani au fost plătiți de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care a transferat peste 171,9 milioane de lei. Pe locul secund se află compania Aeroporturi București, care a plătit peste 171,8 milioane lei, deși Aeroportul Internațional „Henri Coandă“ are nevoie de investiții majore.
Președintele Asociației Piloților și Proprietarilor de Avioane din România, Radu Merica, a declarat pentru news.ro că a propus mai demult soluția construirii unui terminal nou pe „Henri Coandă“. În plus, specialiștii din domeniu au recomandat ca șefii de la Aeroporturi București să implementeze mai multe măsuri pentru a reduce timpul de așteptare la punctele de control."
click aici pentru articol

Cred ca nu mai are sens sa precizez de unde au venit bani varsati in visteria statului pentru.... stim noi ce.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.261
  • Karma: +2446/-1093
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #662 on: November 14, 2017, 10:52:49 AM »
is this for real?7
PIB-ul creste cu 8,8% in T3

si cu 7% in primele 9 luni. Atentie, vorbim de PIB (productie) nu de cresterea economica (pazata mai mult pe consum).

My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

Granata06

  • Senior
  • ****
  • Posts: 219
  • Karma: +226/-26
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #663 on: November 14, 2017, 11:06:19 AM »
^
PIB = consum + investiții + exporturi − importuri

andrei@buc

  • Junior
  • **
  • Posts: 94
  • Karma: +54/-43
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #664 on: November 14, 2017, 12:57:31 PM »
PIB = consum + investiții + exporturi − importuri

in esenta majoritatea importurilor tot in consum ajung, fiind consum domestic de produse importate, insa se "pune" la pib doar valoarea adaugata locala. adica o portocala importata cu 1 leu / kg se pune cu minus, insa atunci cand e vanduta retail (consum final) cu 3 lei / kg se pune cu plus (pe lant importator-distribuitor-retailer se adauga valoare locala prin forta de munca, capital etc) si rezulta un aport net la pib de 2 lei /kg

din ce am citit romnia a batut recordul la deficitul balantei de plati, acest fapt ajutand pe termen scurt si pib-ul dar punand presiune pe ron/eur

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.261
  • Karma: +2446/-1093
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #665 on: November 14, 2017, 07:18:59 PM »
Quote
Produsul Intern Brut (Gross Domestic Product, GDP) este suma preturilor finale ale tuturor bunurilor si serviciilor produse de o tara intr-o anumita perioada (de obicei un an) utilizand resurse proprii.

Cu cat este mai mare valoarea actuala a PIB-ului, cu atat este mai buna situatia economica din statul respectiv. Cresterea optima a indicatorului este de 3% pe an. Daca cresterea este prea puternica, Banca Centrala de obicei ia decizia de a majora rata dobanzii de referinta (cu efect pozitiv asupra valutei nationale).

sursa

Ar fi interesant de vazut cresterea exporturilor si a importurilor in sume absolute.
Atentie mare, ca PIB-ul a crescut desi investitiile au cazut drastic. Asa ca nu se paote explica doar prin consum. Si oricum nu importam cu 1 leu si vindem cu 3. Mai degraba cu 1,5.
« Last Edit: November 14, 2017, 07:21:49 PM by dr4qul4 »
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.726
  • Karma: +2651/-556
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #666 on: November 14, 2017, 10:52:03 PM »
Ar fi interesant de vazut cresterea exporturilor si a importurilor in sume absolute.
Atentie mare, ca PIB-ul a crescut desi investitiile au cazut drastic. Asa ca nu se paote explica doar prin consum. Si oricum nu importam cu 1 leu si vindem cu 3. Mai degraba cu 1,5.

Ba da...
Tocmai asta este "grozavia"...
Noi crestem printr-o crestere a consumului atat de intensa incat acopera prabusirea investitiilor.
(Iti imaginezi ca cineva care s-a ales cu o crestere de salariu cu 20-25 la suta a "cumparat" vreo bucata de autostrada ?)

Iar datele oficiale (scuze, sunt prea obosit sa caut link-ul...) arata ca "comertul international" are o "contributie negativa in PIB."
Adicatelea importam mai mult decat exportam. Luna de luna...

Cifrele arata cam ca cele din august 2008, cand premierul Tariceanu a fost uimit ca vine criza peste Romania, desi Romania a fost "cuminte"....

In Romania, prostia (din 2008) nu se plateste... Se promoveaza (in 2017) in postul de "No.2" in stat...
:puke: