Author Topic: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura  (Read 78066 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lupu.irimie

  • Officer
  • ***
  • Posts: 104
  • Karma: +75/-29
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #660 on: October 26, 2017, 11:56:16 AM »
Nu stiu daca isi are locul aici, dar este o investigatie bine facuta (din punctul meu de vedere) legat de jaful din sectorul energetic in Romania
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.093
  • Karma: +2742/-570
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #661 on: October 28, 2017, 10:28:59 PM »
Asta e pacat sa scape neobservata...

Investitiile la AIHCB se trec pe stand-by.

"Aeroportul Otopeni nu face investiții, finanțează pensiile
Nouă firme din subordinea ministrului Alexandru Cuc au contribuit la bugetul de stat cu peste 456 milioane de lei, adică în jur de o sută de milioane de euro. Cei mai mulți bani au fost plătiți de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care a transferat peste 171,9 milioane de lei. Pe locul secund se află compania Aeroporturi București, care a plătit peste 171,8 milioane lei, deși Aeroportul Internațional „Henri Coandă“ are nevoie de investiții majore.
Președintele Asociației Piloților și Proprietarilor de Avioane din România, Radu Merica, a declarat pentru news.ro că a propus mai demult soluția construirii unui terminal nou pe „Henri Coandă“. În plus, specialiștii din domeniu au recomandat ca șefii de la Aeroporturi București să implementeze mai multe măsuri pentru a reduce timpul de așteptare la punctele de control."
click aici pentru articol

Cred ca nu mai are sens sa precizez de unde au venit bani varsati in visteria statului pentru.... stim noi ce.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.453
  • Karma: +2522/-1105
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #662 on: November 14, 2017, 10:52:49 AM »
is this for real?7
PIB-ul creste cu 8,8% in T3

si cu 7% in primele 9 luni. Atentie, vorbim de PIB (productie) nu de cresterea economica (pazata mai mult pe consum).

My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

Granata06

  • Senior
  • ****
  • Posts: 238
  • Karma: +229/-27
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #663 on: November 14, 2017, 11:06:19 AM »
^
PIB = consum + investiții + exporturi − importuri

andrei@buc

  • Officer
  • ***
  • Posts: 101
  • Karma: +56/-43
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #664 on: November 14, 2017, 12:57:31 PM »
PIB = consum + investiții + exporturi − importuri

in esenta majoritatea importurilor tot in consum ajung, fiind consum domestic de produse importate, insa se "pune" la pib doar valoarea adaugata locala. adica o portocala importata cu 1 leu / kg se pune cu minus, insa atunci cand e vanduta retail (consum final) cu 3 lei / kg se pune cu plus (pe lant importator-distribuitor-retailer se adauga valoare locala prin forta de munca, capital etc) si rezulta un aport net la pib de 2 lei /kg

din ce am citit romnia a batut recordul la deficitul balantei de plati, acest fapt ajutand pe termen scurt si pib-ul dar punand presiune pe ron/eur

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.453
  • Karma: +2522/-1105
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #665 on: November 14, 2017, 07:18:59 PM »
Quote
Produsul Intern Brut (Gross Domestic Product, GDP) este suma preturilor finale ale tuturor bunurilor si serviciilor produse de o tara intr-o anumita perioada (de obicei un an) utilizand resurse proprii.

Cu cat este mai mare valoarea actuala a PIB-ului, cu atat este mai buna situatia economica din statul respectiv. Cresterea optima a indicatorului este de 3% pe an. Daca cresterea este prea puternica, Banca Centrala de obicei ia decizia de a majora rata dobanzii de referinta (cu efect pozitiv asupra valutei nationale).

sursa

Ar fi interesant de vazut cresterea exporturilor si a importurilor in sume absolute.
Atentie mare, ca PIB-ul a crescut desi investitiile au cazut drastic. Asa ca nu se paote explica doar prin consum. Si oricum nu importam cu 1 leu si vindem cu 3. Mai degraba cu 1,5.
« Last Edit: November 14, 2017, 07:21:49 PM by dr4qul4 »
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.093
  • Karma: +2742/-570
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #666 on: November 14, 2017, 10:52:03 PM »
Ar fi interesant de vazut cresterea exporturilor si a importurilor in sume absolute.
Atentie mare, ca PIB-ul a crescut desi investitiile au cazut drastic. Asa ca nu se paote explica doar prin consum. Si oricum nu importam cu 1 leu si vindem cu 3. Mai degraba cu 1,5.

Ba da...
Tocmai asta este "grozavia"...
Noi crestem printr-o crestere a consumului atat de intensa incat acopera prabusirea investitiilor.
(Iti imaginezi ca cineva care s-a ales cu o crestere de salariu cu 20-25 la suta a "cumparat" vreo bucata de autostrada ?)

Iar datele oficiale (scuze, sunt prea obosit sa caut link-ul...) arata ca "comertul international" are o "contributie negativa in PIB."
Adicatelea importam mai mult decat exportam. Luna de luna...

Cifrele arata cam ca cele din august 2008, cand premierul Tariceanu a fost uimit ca vine criza peste Romania, desi Romania a fost "cuminte"....

In Romania, prostia (din 2008) nu se plateste... Se promoveaza (in 2017) in postul de "No.2" in stat...
:puke:

adrian rosca

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.451
  • Karma: +901/-56
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #667 on: November 27, 2017, 11:12:36 PM »
Executie bugetara Octombrie 2017:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 5,424.4 mil lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 210.1 mil lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare):  8,823.1 mil lei.
- Total: 14,457.6 mil lei.

Executie bugetara Octombrie 2016:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 7,777.3 mil lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 298.1 mil lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare): 10,847.0 mil lei.
- Total: 18,922.4 mil lei.

Diferente cheltuieli de capital (2017 / 2016):

Buget de stat: 1,347.6 / 1,180.2 mil lei;
Unitati adm. teritoriale: 5,691.7 / 7,574.9 mil. lei;
Institutii publice finantate integral sau partial din venituri proprii: 712.7 / 908.8 mil lei;
CNAIR: 1,095.5 / 1,247.2 mil lei.

Conform Notelor privind executia BGC:

2017: Cheltuielile pentru investiții, care includ cheltuielile de capital, precum şi pe cele aferente programelor de dezvoltare finanţate din surse interne şi externe, au fost de 14.7 miliarde lei, respectiv 1.7% din PIB.

2016: Cheltuielile pentru investiții, care includ cheltuielile de capital, precum şi cele aferente programelor de dezvoltare finanţate din surse interne şi externe, au fost de 19.3 miliarde lei, respectiv 2.5% din PIB.

Adica o scadere de 32% raportat la PIB.
« Last Edit: December 27, 2017, 11:14:18 PM by adrian rosca »

adrian rosca

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.451
  • Karma: +901/-56
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #668 on: November 29, 2017, 11:50:19 PM »
S-a publicat proiectul legii bugetului de stat pe 2018. Anexa referitoare la Ministerul Transporturilor o gasiti aici:

http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/resurse/transparenta/PROIECTBUGETDESTAT2018/Anexa3proiectbuget2018.rar

panzer

  • Hero
  • *
  • Posts: 519
  • Karma: +299/-39
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #669 on: December 01, 2017, 06:49:10 PM »
Super tare. Sa retinem o singura cifra: 3.094.895 mii lei programati pt PiSi in 2018. ~ 548 mil euro cheltuieli pe PiSi in 2018.  :rofl:

Pe asta putem sa o trecem la promisiuni nerespectate, la gluma zilei, unde vreti voi.

Nu va mai uitati in buget. E o gluma in fiecare an. Se promite de se rupe, apoi pt ca nu se realizeaza nimic incep rectificarile.

SkyPilot

  • Officer
  • ***
  • Posts: 137
  • Karma: +48/-14
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #670 on: December 01, 2017, 07:00:39 PM »
^^^
Tot ce e scris acolo spune o poveste foarte trista.

Quote
- AUTOSTRADA BUCURESTI-BRASOV, Km.0+000-173+300: 20.9 / (76.3) milioane lei;
- AUTOSTRADA DE CENTURA A MUNICIPIULUI BUCURESTI - SECTOR CENTURA NORD KM.0+000-52+700: 2.9 / (0) milioane lei;
- AUTOSTRADA DE CENTURA BUCURESTI - SECTOR CENTURA SUD KM.52+700-KM 100+900: 3.8 / (0) milioane lei;

Am vazut undeva ca A0 Nord era estimata la 3 miliarde lei. In ritmul asta in 1000 de ani e gata!
A0 sud nu poate costa mai putin de 1 milliard lei. Deci am alocat 0.38% din total.
Iar pe Bucuresti-Brasov s-au alocat bani cat pentru cca. 1 km. de autostrada la campie.
Multumim din inima partidului!

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.022
  • Karma: +2954/-588
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #671 on: December 06, 2017, 09:27:32 AM »
De unde vine PIB-ul? Industria şi comerţul au dus greul creşterii economice de 7%.
Dar agricultura a făcut o figură spectaculoasă în trimestrul III


Institutul Naţional de Statistică (INS) a reconfirmat ieri creşterea solidă a economiei în trimestrul al treilea şi pe primele nouă luni, de 8,8 puncte procentuale, respectiv 7 puncte procentuale, ceea ce întăreşte ipoteza unui avans al PIB de peste 6% pe întreg 2017. Consumul rămâne, pe par­tea de ultilizare a PIB, prin­cipalul motor al eco­no­miei, cu o creştere pe vo­lum de 11,4% în T3 şi 8,4% pe primele nouă luni, contribuţia lui la creşterea economică fiind de 8,3 puncte procentuale în trimestrul al treilea şi de 6,5 puncte procentuale pe primele nouă luni.

ZF
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

adrian rosca

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.451
  • Karma: +901/-56
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #672 on: December 06, 2017, 08:38:57 PM »
Opinia preliminară a Consiliului fiscal cu privire la Legea bugetului de stat și Legea bugetului de asigurări sociale pentru anul 2018

Evaluarea preliminară a Consiliului fiscal indică așadar o supraevaluare semnificativă a veniturilor din TVA, dincolo de riscurile aferente scenariului macroeconomic optimist luat în calcul în construcția bugetară, cu circa 3-4 miliarde lei, cărora li se adaugă subevaluarea necesarului de cheltuieli de asistență socială cu circa 4 miliarde lei. Aceste elemente sunt suplimentate de riscurile aferente scenariului macroeconomic utilizat în construcția bugetară, a căror balanță Consiliul fiscal o evaluează drept înclinată în sensul unor evoluții mai puțin favorabile decât cele preconizate, precum și de cele de nerealizare a veniturilor de capital excepționale luate în calcul.
Toate acestea indică drept extrem de probabilă eventualitatea unui deficit care să depășească semnificativ ținta asumată și deci nivelul de referință de 3% din PIB aferent brațului corectiv al Pactului de Stabilitate și Creștere și, pe cale de consecință, nevoia de măsuri discreționare suplimentare de natura veniturilor și/sau de reduceri de cheltuieli pentru menținerea deficitului bugetar la nivelul țintei asumate, deja neadecvate din perspectiva regulilor fiscale naționale și europene. Experiența exercițiului bugetar 2017 este elocventă în acest sens: în condițiile în care executia bugetară a relevat subdimensionarea puternică a cheltuielilor (de natură permanentă) de personal și a celor de asistență socială (riscuri în acest sens fiind semnalate de Consiliul Fiscal în opinia elaborată în contextul construcției bugetare inițiale), iar execuția veniturilor bugetare a fost sub așteptari (în pofida unor evoluții macroeconomice mai favorabile decât așteptarile inițiale), înscrierea în ținta de deficit a presupus reducerea masivă a cheltuielilor de investiții în contextul rectificărilor bugetare concomitent cu reintroducerea accizei suplimentare la combustibili și prelevarea (nerepetabilă) de super-dividende de la companiile de stat.

http://www.consiliulfiscal.ro/Opiniepreliminarabuget2018.pdf


adrian rosca

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.451
  • Karma: +901/-56
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #673 on: December 06, 2017, 08:42:33 PM »
@panzer, cifrele de la PiSi pe care le-ai mentionat sunt credite de angajament. Adica fix zero. Ce conteaza sunt creditele bugetare, in speta 32.4 milioane lei pentru 2018.

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.093
  • Karma: +2742/-570
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #674 on: December 07, 2017, 01:42:54 AM »
@panzer,
exact cum spune Adrian.

Cei "3.094.895 mii lei programati pt PiSi in 2018" sunt credite de angajament.
Adica ii permite CNAIR sa "angajeze" contracte de 3 miliarde de lei undeva "back in the future".
Adica sa promita ca va plati 3 mld, "somewhere in time".
Nu se vor plati categoric in 2018, ci undeva dupa 2019.
"Undeva dupa 2019" inseamna ca pot fi esalonati in intervalul 2019-2030. Sau poate pe un interval mai lung.

Cand cititi anexele alea la buget, cititile "cu prudenta".

Doar ce este la "credite bugetare" sunt bani reali, care se vor plati (probabil) in 2018.

Ceea ce vedeti la "credite de angajament" sunt doar sume "promise" pentru anii urmatori. Nu se stie pentu cati ani urmatori...]

Capitolul "credite de angajament" este cel care permite CNAIR sau CFR Infra sa semneze in 2018 niste contracte care vor veni la plata incepand din 2019 sau 2020.

Daca nu ar figura insa acolo, dpdv legal nu ar avea voie sa semneze nici un contract nou....