Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura

Started by Ionut, April 18, 2015, 09:00:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on June 28, 2017, 11:48:39 PM
in ritmul asta vom termina pe excedent...
Care excedent ?...
A fost excedent de 1,4 mld in aprilie (ianuarie-aprilie, mai exact).
S-a dus in 2,2 mld deficit in mai (ianuarie mai, mai exact).
Adica in luna mai ai mancat "osanza" de 1,4 mld de pana in aprilie, si in plus te-ai indatorat cu 2,2 mld...

Adica intr-o singura luna ai facut o "gaura" de 3,6 mld.lei...

Asta inseamna (pentru ca deja gandim mai usor in iuro...) peste 0,8 mld. EURO, la cursul de astazi.
Juma' de PiSi !!!!  >:(

In ritmul asta, in 2 ani declaram A1, A2 si cioturile de A3 drept DJ-uri....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

http://www.economie.gov.ro/7-iulie-ministrul-economiei-nu-vom-lua-nicio-masura-economica-fara-a-i-calcula-concret-impactul-2

Iau doar pasajul relevant pentru noi...
Quote
Ministrul Fifor a subliniat că de FSDI vor beneficia proiecte precum Autostrada Pitești-Sibiu, importantă pentru producătorul de automobile Dacia Renault. "Autostrada e o prioritate a guvernării noastre și se lucrează accelerat la proiectul de lege privind achizițiile speciale din infrastructură, energie și apărare. Autostrada e unul dintre proiectele finanțabile prin Fondul Suveran de Dezvoltare și Investiții", a explicat demnitarul român. El a estimat că, după parcurgerea procedurilor de consultare publică și validarea de către Eurostat, proiectul de lege a FSDI va fi adoptat de Guvern și va intra în dezbatere parlamentară, la începutul lunii septembrie 2017.

Asta este chiar atat de prost sau doar se preface ?....  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Halucinant. Astia vor sa nu mai finanteze de la buget contributia proprie la acest proiect cu finantare POIM, si sa bage pentru cei 15% mana in sacul FSDI.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

pentium10

BEI împrumută România cu un miliard de euro pentru proiecte de infrastructură de transport

Împrumutul reprezintă o cofinanţare europeană a proiectelor prioritare de infrastructură de transport cu Fonduri Structurale şi de Investiţii (EFSI) în valoare totală de 6,8 miliarde de euro ce vor fi implementate pe întreg teritoriul României în perioada de programare UE 2014-2020, în special în zonele mai puţin dezvoltate din România.

Fondurile Băncii Europene de Investiţii (BEI) vor acoperi contribuţia bugetului de stat care cofinanţează investiţiile prioritare în domeniul transportului în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 (POIM). Locaţia proiectelor va varia, dar majoritatea va fi implementată în regiunile mai puţin dezvoltate din România şi / sau pe axele prioritare TEN-T.  Investiţiile vor beneficia de subvenţii europene şi se vor concentra pe promovarea transportului sustenabil şi pe eliminarea blocajelor din infrastructurile cheie din reţea. Se va pune accent şi pe dezvoltarea sistemelor de transport multiple şi pe reducerea impactului nociv al transportului asupra mediului înconjurător.   ,,Împrumutul BEI va sprijini investiţiile strategice de infrastructură de transport care sunt importante pentru creşterea mobilităţii, siguranţei şi interconectivităţii în România şi pentru consolidarea competitivităţii ţării. Acest proiect reprezintă un bun exemplu al cooperării BEI cu economia românească, căreia BEI îi oferă servicii de finanţare şi consultanţă accesibile pe termen lung, accelerând absorbţia granturilor UE şi stimulând creşterea şi ocuparea forţei de muncă şi îmbunătăţirea vieţii cotidiene a cetăţenilor", a declarat Andrew McDowell, vicepreşedintele BEI.     

Misa (MFP): Împrumutul este acordat pe termen lung. Va reduce disparităţile sociale   În opinia ministrului Finanţelor, Ionuţ Misa, acest nou împrumut este dovada bunei colaborări dintre România şi BEI, având ca scop încurajarea investiţiilor în România, punerea în practică a Master Planului general de transport convenit cu Comisia Europeană şi creşterea absorbţiei subvenţiilor UE pentru perioada de programare 2014-2020.  ,,Acordat în condiţii financiare favorabile şi pe termen lung, acest tip de facilitate reprezintă un sprijin suplimentar acordat efortului Guvernului român de a crea sau menţine locuri de muncă, de a reduce disparităţile sociale între diferite zone şi de a asigura bunăstarea populaţiei într-un mediu benefic, toate conducând la o creştere durabilă a economiei. România a beneficiat deja de alte patru facilităţi similare: două facilităţi legate de perioada anterioară de programare UE, în valoare de 1,3 miliarde de euro, şi alte două pentru perioada de programare curentă, în valoare de 660 milioane de euro, care acoperă proiectele de mediu din cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare, Programul Operaţional Competitivitate şi Programul Operaţional Capital Uman"   

Corna Creţu: Dezvoltarea reţelei de transport va ajuta comerţul, turismul şi alimenta direct econmia reală   Finanţarea BEI se acordă sub forma unui împrumut pentru programe structurale (SPL), care permite atât finanţarea proiectelor mari de infrastructură, cât şi a unor scheme mai mici, care, din cauza dimensiunilor lor limitate, nu ar putea beneficia de finanţare directă de către BEI.   ,,Dezvoltarea reţelei strategice de transport din România va fi benefică comerţului şi turismului şi va alimenta direct economia reală, dar, la fel de important este şi impactul pozitiv al conexiunilor mai rapide, drumurilor mai sigure şi sistemelor de transport mai sustenabile în viaţa de zi cu zi a cetăţenilor, de aceea mă bucur că fondurile politicii de coeziune şi resursele BEI sunt reunite pentru a asigura o conectivitate mai bună în România", a spus Corina Creţu, comisarul european pentru politica regională.

  Iniţiativa de asistenţă tehnică JASPERS (asistenţă comună pentru sprijinirea proiectelor în regiunile europene - furnizată în comun de BEI şi Comisia Europeană) a contribuit la pregătirea unor strategii de dezvoltare pe termen lung care stau la baza selectării proiectelor care urmează a fi implementate cu fonduri din acest împrumut, verificând astfel şi asigurând calitatea consistentă a proiectelor care urmează a fi efectuate.

http://adevarul.ro/economie/investitii/bei-imprumuta-romania-miliard-euro-proiecte-infrastructura-transport-1_596ee80d5ab6550cb8469310/index.html?source=biziday
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

dumbravaandrei

Ne imprumutam pentru cofinantare... YEY!!!  :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
Un miliard intins pe 6 ani nu am gasit pentru infrastructura... cam asta spune tot....

__dir


adiarc

Sper sa nu fie doar un alt exercitiu de imagine...daca într-adevăr se concretizează,este o veste excelenta faptul ca banii pot fii trasi doar pt infrastructura.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ovicor

 +1, dumbrava andrei, problema nu-i ca-i imprumuta, ci ca confirma temerea ca altfel n-ar avea bani de cofinantare!

Bogdan_Cluj

Pun aici pentru ca nu stiu unde altundeva sa il pun:

Link catre un tabel cu ALOCARILE PNDL 2 (Planul National de Dezvoltare Locala, etapa 2017-2020)

Capatul de tabel:
Nr Crt,  U.A.T,   Denumire obiectiv investitii,    Alocatii de la bugetul de stat 2017-2020


Sursa linkului si sumarizare: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21912432-judetele-locuite-majoritar-unguri-harghita-covasna-codase-bani-pentru-dezvoltare-ministerul-condus-mana-dreapta-lui-liviu-dragnea.htm


LE: si o sumarizare pentru judetul Cluj aici

perfidus

Putin offtopic: nu stiu de mi se pare mai OK ca se va ajunge sa imprumutam de la BEI pentru cofinantare, decat sa se infiinteze acel Fond Suveran...
Nu plec urechea la tot ce este anti PSD dar ideea acestui FSDI mi s-a parut de la inceput ca miroase a "sindicat" cu banii companiilor de stat foarte profitabile (din energie in special).
Judecand la rece singurul avantaj FSDI care ramane  este sustragerea de la un eventual control nepartinitor, fie el de la Curtea de Conturi sau de la Bruxelles, nu mai provin banii de la Bugetul de Stat sau de la UE.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

foarte bine ca se imprumuta de la BEI. Acum avem bani pentru a porni proiectele. bani care nu pot fi deturnati.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

bridge

(EUROSTAT):Dupa primul trimestru deficitul bugetar, ajustat sezonier, este de 3.2% din PIB. Inca nu intrase in vigoare legea salarizarii iar investitiile sunt taiate la minim istoric.
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-21914933-eurostat-romnia-deficit-bugetar-peste-tinta-primul-trimestru-2017-doilea-cel-mai-adnc-din.htm

NGC

Or fi gresit si ei prima cifra. ;)
Nici o problema, se da cu HG deasupra si se corecteaza. :lol:

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dr4qul4

Cu BEI nu e de joaca. Nu poti trage banii decat pentru ce sunt aprobati. BEI este banca de investitii. Iar la dobanzile actuale era si pacat sa nu ne imprumutam.
Lasand la o parte declaratiile politice, eu am impresia ca la nivelul MT incep sa se invarte rotitiele. Foarte multe HG si AC emise in ultima perioada. Chiar si modificarea legii care elimina PUZ-ul (mutare cu care sigur a enervat cativa grei din partid).
Din pacate la CNAIR nu vedem aceeasi imbunatatire. Acolo se pare ca sistemul este mai puternic chiar si decat ordinele de partid (sau poate isi primesc ordinele din alta aripa a partidului). Daca pe partea de mentenanta CNAIR-ul a continuat calea deschisa de Homor si vedem progrese in ciuda bugetului minuscul, pe partea de proiecte noi vedem aceleasi planuri facute in 1900 toamna. Aceleasi greseli in pregatirea licitatiilor si aceleasi amanari si motive de contestatii. Iar greseala de la Holdea mie mi se pare intentionata. Cineva trage de timp acolo, probabil nu i-a iesit pasenta cu negocierea pentru suplimentarea contractului.

Sigur unii carcotasi de pe forum vor spune ca nu aveam nevoie de imprumut BEI ci de alocare de la buget, dar sa nu uitam ca banii de la BEI ii vom returna. Iar la dobanzile actuale este o prostie sa nu te imprumuti de la BEI.

Si sa nu uit ; 1 mld E imprumutat de la BEI pentru infrastructura, inseamna 1 mld E mai putin imprumutat din alte parti pentru pomeni.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024