Author Topic: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura  (Read 60657 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.335
  • Karma: +2533/-546
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #570 on: June 29, 2017, 12:08:15 AM »
in ritmul asta vom termina pe excedent...
Care excedent ?...
A fost excedent de 1,4 mld in aprilie (ianuarie-aprilie, mai exact).
S-a dus in 2,2 mld deficit in mai (ianuarie mai, mai exact).
Adica in luna mai ai mancat "osanza" de 1,4 mld de pana in aprilie, si in plus te-ai indatorat cu 2,2 mld...

Adica intr-o singura luna ai facut o "gaura" de 3,6 mld.lei...

Asta inseamna (pentru ca deja gandim mai usor in iuro...) peste 0,8 mld. EURO, la cursul de astazi.
Juma' de PiSi !!!!  >:(

In ritmul asta, in 2 ani declaram A1, A2 si cioturile de A3 drept DJ-uri....

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.335
  • Karma: +2533/-546
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #571 on: July 11, 2017, 04:06:00 PM »
http://www.economie.gov.ro/7-iulie-ministrul-economiei-nu-vom-lua-nicio-masura-economica-fara-a-i-calcula-concret-impactul-2

Iau doar pasajul relevant pentru noi...
Quote
Ministrul Fifor a subliniat că de FSDI vor beneficia proiecte precum Autostrada Pitești-Sibiu, importantă pentru producătorul de automobile Dacia Renault. ”Autostrada e o prioritate a guvernării noastre și se lucrează accelerat la proiectul de lege privind achizițiile speciale din infrastructură, energie și apărare. Autostrada e unul dintre proiectele finanțabile prin Fondul Suveran de Dezvoltare și Investiții, a explicat demnitarul român. El a estimat că, după parcurgerea procedurilor de consultare publică și validarea de către Eurostat, proiectul de lege a FSDI va fi adoptat de Guvern și va intra în dezbatere parlamentară, la începutul lunii septembrie 2017.

Asta este chiar atat de prost sau doar se preface ?....  :o

perfidus

  • Executive
  • *****
  • Posts: 374
  • Karma: +120/-67
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #572 on: July 11, 2017, 04:14:38 PM »
Halucinant. Astia vor sa nu mai finanteze de la buget contributia proprie la acest proiect cu finantare POIM, si sa bage pentru cei 15% mana in sacul FSDI.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12).
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

pentium10

  • Senior
  • ****
  • Posts: 288
  • Karma: +166/-26
    • kodokmarton.eu
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #573 on: July 19, 2017, 02:49:58 PM »
BEI împrumută România cu un miliard de euro pentru proiecte de infrastructură de transport

Împrumutul reprezintă o cofinanţare europeană a proiectelor prioritare de infrastructură de transport cu Fonduri Structurale şi de Investiţii (EFSI) în valoare totală de 6,8 miliarde de euro ce vor fi implementate pe întreg teritoriul României în perioada de programare UE 2014-2020, în special în zonele mai puţin dezvoltate din România.

Fondurile Băncii Europene de Investiţii (BEI) vor acoperi contribuţia bugetului de stat care cofinanţează investiţiile prioritare în domeniul transportului în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 (POIM). Locaţia proiectelor va varia, dar majoritatea va fi implementată în regiunile mai puţin dezvoltate din România şi / sau pe axele prioritare TEN-T.  Investiţiile vor beneficia de subvenţii europene şi se vor concentra pe promovarea transportului sustenabil şi pe eliminarea blocajelor din infrastructurile cheie din reţea. Se va pune accent şi pe dezvoltarea sistemelor de transport multiple şi pe reducerea impactului nociv al transportului asupra mediului înconjurător.   „Împrumutul BEI va sprijini investiţiile strategice de infrastructură de transport care sunt importante pentru creşterea mobilităţii, siguranţei şi interconectivităţii în România şi pentru consolidarea competitivităţii ţării. Acest proiect reprezintă un bun exemplu al cooperării BEI cu economia românească, căreia BEI îi oferă servicii de finanţare şi consultanţă accesibile pe termen lung, accelerând absorbţia granturilor UE şi stimulând creşterea şi ocuparea forţei de muncă şi îmbunătăţirea vieţii cotidiene a cetăţenilor”, a declarat Andrew McDowell, vicepreşedintele BEI.     

Misa (MFP): Împrumutul este acordat pe termen lung. Va reduce disparităţile sociale   În opinia ministrului Finanţelor, Ionuţ Misa, acest nou împrumut este dovada bunei colaborări dintre România şi BEI, având ca scop încurajarea investiţiilor în România, punerea în practică a Master Planului general de transport convenit cu Comisia Europeană şi creşterea absorbţiei subvenţiilor UE pentru perioada de programare 2014-2020.  „Acordat în condiţii financiare favorabile şi pe termen lung, acest tip de facilitate reprezintă un sprijin suplimentar acordat efortului Guvernului român de a crea sau menţine locuri de muncă, de a reduce disparităţile sociale între diferite zone şi de a asigura bunăstarea populaţiei într-un mediu benefic, toate conducând la o creştere durabilă a economiei. România a beneficiat deja de alte patru facilităţi similare: două facilităţi legate de perioada anterioară de programare UE, în valoare de 1,3 miliarde de euro, şi alte două pentru perioada de programare curentă, în valoare de 660 milioane de euro, care acoperă proiectele de mediu din cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare, Programul Operaţional Competitivitate şi Programul Operaţional Capital Uman”   

Corna Creţu: Dezvoltarea reţelei de transport va ajuta comerţul, turismul şi alimenta direct econmia reală   Finanţarea BEI se acordă sub forma unui împrumut pentru programe structurale (SPL), care permite atât finanţarea proiectelor mari de infrastructură, cât şi a unor scheme mai mici, care, din cauza dimensiunilor lor limitate, nu ar putea beneficia de finanţare directă de către BEI.   „Dezvoltarea reţelei strategice de transport din România va fi benefică comerţului şi turismului şi va alimenta direct economia reală, dar, la fel de important este şi impactul pozitiv al conexiunilor mai rapide, drumurilor mai sigure şi sistemelor de transport mai sustenabile în viaţa de zi cu zi a cetăţenilor, de aceea mă bucur că fondurile politicii de coeziune şi resursele BEI sunt reunite pentru a asigura o conectivitate mai bună în România”, a spus Corina Creţu, comisarul european pentru politica regională.

  Iniţiativa de asistenţă tehnică JASPERS (asistenţă comună pentru sprijinirea proiectelor în regiunile europene - furnizată în comun de BEI şi Comisia Europeană) a contribuit la pregătirea unor strategii de dezvoltare pe termen lung care stau la baza selectării proiectelor care urmează a fi implementate cu fonduri din acest împrumut, verificând astfel şi asigurând calitatea consistentă a proiectelor care urmează a fi efectuate.

http://adevarul.ro/economie/investitii/bei-imprumuta-romania-miliard-euro-proiecte-infrastructura-transport-1_596ee80d5ab6550cb8469310/index.html?source=biziday
Waze evangelist, GDE, inmures.ro

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 788
  • Karma: +251/-94
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #574 on: July 19, 2017, 03:25:26 PM »
Ne imprumutam pentru cofinantare... YEY!!!  :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
Un miliard intins pe 6 ani nu am gasit pentru infrastructura... cam asta spune tot....
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

__dir

  • Senior
  • ****
  • Posts: 284
  • Karma: +104/-38
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #575 on: July 19, 2017, 04:06:52 PM »
Macar de ar fi folositi, ca proiecte sunt destule.
"Rezist in prostie si incompetenta" - CNADNR/CNAIR/MT

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.549
  • Karma: +2358/-325
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #576 on: July 19, 2017, 04:08:03 PM »
Sper sa nu fie doar un alt exercitiu de imagine...daca într-adevăr se concretizează,este o veste excelenta faptul ca banii pot fii trasi doar pt infrastructura.
Hoții au revenit...Amenzile pt.defrisari au nimicit...
Investițiile s-au oprit...Distrugerea codrilor a repornit...
Totul vor sacrifica...Inundatiile o vor confirma...
Atenția o vor deturna...vor totul sa jefuiască si hoția s-o albească.

ovicor

  • Executive
  • *****
  • Posts: 362
  • Karma: +115/-28
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #577 on: July 19, 2017, 04:48:07 PM »
 +1, dumbrava andrei, problema nu-i ca-i imprumuta, ci ca confirma temerea ca altfel n-ar avea bani de cofinantare!

Bogdan_Cluj

  • Executive
  • *****
  • Posts: 321
  • Karma: +240/-32
    • ClujEuropean
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #578 on: July 19, 2017, 04:54:14 PM »
Pun aici pentru ca nu stiu unde altundeva sa il pun:

Link catre un tabel cu ALOCARILE PNDL 2 (Planul National de Dezvoltare Locala, etapa 2017-2020)

Capatul de tabel:
Nr Crt,  U.A.T,   Denumire obiectiv investitii,    Alocatii de la bugetul de stat 2017-2020


Sursa linkului si sumarizare: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21912432-judetele-locuite-majoritar-unguri-harghita-covasna-codase-bani-pentru-dezvoltare-ministerul-condus-mana-dreapta-lui-liviu-dragnea.htm


LE: si o sumarizare pentru judetul Cluj aici
« Last Edit: July 19, 2017, 05:54:31 PM by BogdanCluj »

perfidus

  • Executive
  • *****
  • Posts: 374
  • Karma: +120/-67
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #579 on: July 20, 2017, 12:03:16 PM »
Putin offtopic: nu stiu de mi se pare mai OK ca se va ajunge sa imprumutam de la BEI pentru cofinantare, decat sa se infiinteze acel Fond Suveran...
Nu plec urechea la tot ce este anti PSD dar ideea acestui FSDI mi s-a parut de la inceput ca miroase a "sindicat" cu banii companiilor de stat foarte profitabile (din energie in special).
Judecand la rece singurul avantaj FSDI care ramane  este sustragerea de la un eventual control nepartinitor, fie el de la Curtea de Conturi sau de la Bruxelles, nu mai provin banii de la Bugetul de Stat sau de la UE.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12).
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.036
  • Karma: +2399/-1082
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #580 on: July 20, 2017, 12:26:14 PM »
foarte bine ca se imprumuta de la BEI. Acum avem bani pentru a porni proiectele. bani care nu pot fi deturnati.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

bridge

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 404
  • Karma: +305/-71
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #581 on: July 20, 2017, 02:57:38 PM »
(EUROSTAT):Dupa primul trimestru deficitul bugetar, ajustat sezonier, este de 3.2% din PIB. Inca nu intrase in vigoare legea salarizarii iar investitiile sunt taiate la minim istoric.
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-21914933-eurostat-romnia-deficit-bugetar-peste-tinta-primul-trimestru-2017-doilea-cel-mai-adnc-din.htm
« Last Edit: July 20, 2017, 03:06:46 PM by bridge »

NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.752
  • Karma: +1874/-30
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #582 on: July 20, 2017, 03:19:49 PM »
Or fi gresit si ei prima cifra. ;)
Nici o problema, se da cu HG deasupra si se corecteaza. :lol:
National Geographic Channel

Europiu

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 464
  • Karma: +255/-312
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #583 on: July 20, 2017, 04:58:16 PM »
Nu-i subestima, dracula! :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.036
  • Karma: +2399/-1082
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #584 on: July 20, 2017, 05:17:05 PM »
Cu BEI nu e de joaca. Nu poti trage banii decat pentru ce sunt aprobati. BEI este banca de investitii. Iar la dobanzile actuale era si pacat sa nu ne imprumutam.
Lasand la o parte declaratiile politice, eu am impresia ca la nivelul MT incep sa se invarte rotitiele. Foarte multe HG si AC emise in ultima perioada. Chiar si modificarea legii care elimina PUZ-ul (mutare cu care sigur a enervat cativa grei din partid).
Din pacate la CNAIR nu vedem aceeasi imbunatatire. Acolo se pare ca sistemul este mai puternic chiar si decat ordinele de partid (sau poate isi primesc ordinele din alta aripa a partidului). Daca pe partea de mentenanta CNAIR-ul a continuat calea deschisa de Homor si vedem progrese in ciuda bugetului minuscul, pe partea de proiecte noi vedem aceleasi planuri facute in 1900 toamna. Aceleasi greseli in pregatirea licitatiilor si aceleasi amanari si motive de contestatii. Iar greseala de la Holdea mie mi se pare intentionata. Cineva trage de timp acolo, probabil nu i-a iesit pasenta cu negocierea pentru suplimentarea contractului.

Sigur unii carcotasi de pe forum vor spune ca nu aveam nevoie de imprumut BEI ci de alocare de la buget, dar sa nu uitam ca banii de la BEI ii vom returna. Iar la dobanzile actuale este o prostie sa nu te imprumuti de la BEI.

Si sa nu uit ; 1 mld E imprumutat de la BEI pentru infrastructura, inseamna 1 mld E mai putin imprumutat din alte parti pentru pomeni.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra