Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura

Started by Ionut, April 18, 2015, 09:00:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Asteapta sa vada cine ramane. Sau mai bine zis...daca ramane.
Avem 1 luna de scandal. 1 luna in care nu s-a facut absolut nimic. Cel mai rau lucru pentru o economie este incertitudinea. Nici schimbarile dese nu fac prea bine.
Eu l-as fi pastrat pe Homor la CNADNR si as fi continuat cu CNIR-ul.
Trebuie sa incetam sa gandim ca planul celorlalti este unul prost. Chiar daca e intr-adevar prost, atunci trebuie imbunatatit, nu inlocuit de la radacina. Orice plan e mai bun decat deloc.
Din pacate l-a fel au facut si ceilalti. Daca pentru Neaga ii inteleg , cu Heinmann chiar nu stiu ce au avut. La fel si cu cel de la Anaf. Pana la urma nu a fost decat o alta rotatie de cadre.
Astept ziua in care va aparea un nou partid care sa nu mai fie CONTRA. Care sa spuna "vom lucra si cu dreapta si cu stanga, atat timp cat ne putem pune in aplicare proiectele".
Nu ma incanta cu nimic ca ministerul finantelor a calculat ca pe A3 din 1,5 mld platiti, 0,5 mld sunt prejudiciu. Oricum banii aia nu mai vor fi recuperati niciodata. Mai important este ce vom face de acum inainte ca sa nu se mai intample la fel si cum facem sa punem rotitele in miscare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GDPR

Pai si actualul guvern are planuri, nu neaparat bune, ca de exemplu inghitirea Ministerului Fondurilor Europene de catre cel al Dezvoltarii. Pana si unii pesedisti zic ca miscarea asta e o greseala:

Prezent în studioul Capital TV, senatorul PSD Eugen Teodorovici a declarat că în acest moment stăm mult mai rău în ceea ce priveşte absorbţia fondurilor europene decât am stat în aceeaşi perioadă din vechiul exerciţiu financiar.

"Acelaşi lucru se întâmplă şi în prezent, modificările din organizarea Guvernului având darul de a amâna proiectele europene. ,,Acum facem acelaşi lucru, aceeaşi greşeală, nu capitalizăm expertiza sau nu învăţăm din greşelile pe care le-am întâmpinat în primul ciclu financiar. Vom face acelaşi lucru! Ca dovadă, astăzi avem un minister al Fondurilor Europene care trebuia păstrat şi nu contopit cu un alt minister. Asta ce înseamnă la acreditare? Refaci regulamentul de organizare şi funcţionare, refaci fişe de post, refaci proceduri interne. Ai o mare problemă pe care ţi-o creezi singur", a explicat Teodorovici.

Capital.ro

dr4qul4

tot respectul pentru Teodorovici. Arata de parca e din nemuritorul, dar a preluat min fondurilor Europene cand toate plățile erau blocate.
A facut minuni acolo. Si are si acum dreptate.
Dar a fost tras pe linie moarta de noua conducere...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Da, se pare ca este prost vazut caci este din "gasca lu' Ponta pierzatorul"...
Astia noi sunt din "gasca lu' Dragnea castigatorul"... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Din toate subdiviziunile retailului, bricolajul & DIY este cel care, in Romania are cel mai scazut ritm de crestere.

Cel mai nou jucator isi va incepe activitatea pe piata in data de 9 martie. Este vorba de MatHaus. Facand parte din acelasi grup de firme cu Arabesque (un lant romanesc de succes care s-a extins si peste hotare), MatHaus se adreseaza clientilor persoane fizice.

Primul magazin se va deschide la Iasi, investitia fiind de 10 milioane de euro. Suprafata magazinului este de 9.000 mp. In cazul de fata discutam de preluarea si remodelarea fostului Mr. Bricolage.

Harry

In luna octombrie a acestui an Departamentul de Comert al Statelor Unite, impreuna cu Ambasada Statelor Unite la Bucuresti organizeaza Trade Winds - unul ditnre cele mai importante summit-uri economice din istoria Romaniei.

La eveniment vor fi prezente peste 150 de companii americane din sectoare precum: industrie, servicii si capital. alaturi de acestea vor fi si oameni de afaceri si oficiali din Bulgaria, Croatia, Serbia si Grecia.

Bogdan_Cluj

Articol interesant despre legatura dintre Infrastructura (rutiera) si crestere economica

"Ziarul Financiar publica o analiza in care arata ca investitiile in infrastructura contribuie la cresterea economica. "Comparatia evolutiei judetului Constanta, singurul centru economic puternic legat de o autostrada continua de Bucuresti, este ilustrativa, cu date concrete asupra situatiei", noteaza publicatia.

PIB-ul in valoare nominala al judetului Constanta a avut o crestere in perioada 2012-2016 de 56%, fata de o crestere nominala de 29% a PIB-ului Romaniei. In cei patru ani anteriori, adica intre 2008 si 2012, cand nu era gata toata autostrada, PIB-ul nominal al judetului Constanta a crescut cu 13%, sub ritmul de crestere al PIB-ului per total tara, de 14%."

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21646354-ziarul-financiar-proba-infrastructura-contribuie-decisiv-cresterea-economica-deschiderea-autostrazii-pib-constantei-crescut-viteza-dubla-fata-restul-economiei.htm

Bogdan_Cluj

Mai jos o analiza multianuala pe bugetul alocat la Cluj Napoca pe transporturi din 2009 incoace.

Sunt curios daca in orasele aproximativ similare (ca si marime si buget) Iasi, Timisoara, Brasov, Constanta, Craiova, etc s-a investit similar, cel putin ca si trend daca nu ca si valori.
In analiza intra sectiunea "transport in comun" si cea de "strazi".

https://clujeuropean.com/2017/03/12/buget-transporturi-cluj-napoca-analiza-multianuala/

PS: ca si opinie personala zic ca la Cluj se simt investitiile in transportul in comun, parcul auto incepe sa fie la standarde europene. Zilele acestea este in dezbatere publica realizarea de benzi dedicate pe axa centrala pentru TP, sper sa se concretizeze.

Harry

Din aceasta toamna IKEA si KIKA vor avea un nou competitor pe sectorul DIY. Este vorba de compania austriaca XXXLUTZ, a doua din lume dupa IKEA si care aduce in Romania lantul Momax.

Magazine Momax sunt prezente in Austria, Germania, Slovenia, Ungaria si Bulgaria.

Primul magazin se va deschide in toamna la Timisoara si va avea o suprafata de 6.500 mp. Alte doua magazine vor fi deschise in Bucuresti si Cluj-Napoca.

In acest context este interesant de urmarit ce vor face cei de la concurenta, IKEA anuntand in fiecare an intentia de a construi noi magazine, insa fara a face ceva concret in acest sens, iar KIKA detin mai multe terenuri in marile orase, insa nici acestia nu par sa intentioneze sa isi mareasca numarul de magazine din portofoliu.


Vasilem

Quote from: Harry on March 04, 2017, 02:21:58 PM
In luna octombrie a acestui an Departamentul de Comert al Statelor Unite, impreuna cu Ambasada Statelor Unite la Bucuresti organizeaza Trade Winds - unul ditnre cele mai importante summit-uri economice din istoria Romaniei.

La eveniment vor fi prezente peste 150 de companii americane din sectoare precum: industrie, servicii si capital. alaturi de acestea vor fi si oameni de afaceri si oficiali din Bulgaria, Croatia, Serbia si Grecia.
Salut, ai si un link pentru eveniment? Mersi.


Harry

Cinci inaugurari de magazin la Predeal, Bacau, Stulpicani, Iancu Jianu si Vadastrita ridica reteaua PROFI la 531 de unitati.

Deschis in format City, magazinul din Predeal, al 19-lea din judetul Brasov, se gaseste pe B-dul Mihail Saulescu, nr. 62. Acesta are o suprafata totala de 375 mp, iar sala de vanzari este de 253 mp.

Tot in format City se afla si unitatea din Bacau. Situata pe str. Letea, nr.13, sc. A-B, aceasta acopera 358 mp, din care suprafata de vanzari este de 194 mp.

De astazi, localitatea Stulpicani, judetul Suceava, dispune de un magazin PROFI Loco pe str. Principala, nr. 275. Unitatea masoara o suprafata totala de 350 mp, iar sala de vanzari are 215 mp.

Acum functioneaza in format Loco, cate un magazin PROFI si in localitatile Iancu Jianu si Vadastrita, ambele din judetul Olt, Profi. Cel din Iancu Jianu este situat pe str. Targului, nr.1B si ocupa o suprafata totala de 393 mp, iar sala de vanzari masoara 186 mp.

Cu o suprafata totala de 313 mp, din care suprafata de vanzare este de 178 mp, unitatea din Vadastrita functioneaza pe str. M. Sadoveanu, nr. 60.

Prin magazinele sale prezente in 278 de localitati, si cu peste 11.000 de angajati, PROFI este reteaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografica din Romania.

^^Recent BERD a devenit un membru important in actionariatul Profi

GDPR

S-au publicat datele privind executia bugetara pe luna februarie 2017: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/executii/BGC28022017.pdf

si spre comparatie cifrele pe 2016: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/executii/BGCfebruarie2016.pdf

Cheltuielile cu investitiile sunt urmatoarele:

2017:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 301 mil lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 14.4 mil lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare): 608.1 mil lei.
- Total: 923.5 mil lei.

2016:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 1973.3 mil lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 38 mil lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare): 729.8 mil lei.
- Total: 2741.1 mil lei.

Adica putin peste 33% din ce a fost anul trecut!!! Pe fonduri europene e dezastru.

LE Sa vedem si ce a fost in 2015:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 1396.1 mil lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 21.8 mil lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare): 662.8 mil lei.
- Total: 2080.7 mil lei.

TibiV

Adrian,
mi-aduc aminte ca ai fost mereu nemultumit de guvernul Ciolos...

Ia "d'aci" niste Grindeanu, pentru variatie... :D

(Si asta, din pacate, este abia inceputul...  >:( )
Vor veni cu cifre tulburatoare pe luna martie la venituri... Dupa ce ANAF a primit ordinul sa f..a tot, amenzi peste amenzi, sa ii jupoaie. Info "pe surse belea"... Dar tot nu ies pe +12% fata de 2016, cam cat ar zice programarea... Abia daca vor iesi pe maxim +1%... )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

La doar 33% din ce s-a cheltuit in 2016 trebuie sa se duca cineva sa traga cateva palme prin Guvern si sa dea drumul la alarma de incediu, poate-i scoala din adormire.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat