[B] Ce-am mai vazut din mers in Bucuresti

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:52:47 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Din pacate in Romania avem o lege stupida (ca multe altele), prin care autoritatile locale NU au voie sa achizitioneze terenuri.
La momentul adoptarii ei e lesne de inteles cum a fost gandita o asemenea aberatie.

Asadar, au nevoie intai de proiect si apoi expropriere pe baza de PUZ. Adica exact pe dos. Normal era sa cumpere intai terenul (cand era si ieftin) si apoi sa deseneze strazile si spatiile verzi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

133 313

#286
Si cum justifici cumpararea terenului? Ăăă .... am cumparat un teren pentru proiectul care nu exista si nu stim ce presupune, dar care va exista... nu stim cand.  :) 

Cu normalizarea preturilor terenului e foarte simplu. Dupa vreo 50 de ani de criza in care bagi carburant in masini care stau pe loc mor toti bisnitarii in falimente de rasunet si basta. Asta daca nu vor sa aleaga calea usoara si s-o lase moarta anticipat.  :)

__dir


ghrt

Quote from: 133 313 on December 06, 2016, 12:55:12 PM
Si cum justifici cumpararea terenului? Ăăă .... am cumparat un teren pentru proiectul care nu exista si nu stim ce presupune, dar care va exista... nu stim cand.  :) 

Pentru extinderea oraşului. La momentul lotizărilor terenul era la margine, fiind vorba de grădini sau construcţii utilitare, cu valoare mică. Chiar şi Ioanid, prima lotizare din Bucureşti, de pe la 1890, era la vremea respectivă la marginea oraşului.

Desigur că se poate impune un plan de urbanism cu o reţea acceptabilă de drumuri, dar este imposibil ca să prevezi construirea unor lucruri necesare precum parcuri, grădini, piaţete, chiar şi şcoli (nu toată lumea doreşte sau îşi permite şcoli private) sau de bulevarde deoarece oamenii ale căror loturi dispar astfel nu vor fi de acord. Şi atunci trebuie fie expropriat strict pt aceste lucrări (alt prilej de discuţii şi exercitare de influenţă, care pleacă şi care rămâne într-un cartier confortabil!) sau cel mai bine este cumpărat tot terenul şi apoi revândut.
Cont (aproape) inactiv.

133 313

Care extindere? Din care proiect? "Extindere" facea Comitetul de Stat al Planificarii. Pe vremea ailalta. Ca baga cu forta oamenii la oras. Acum nu te mai forteaza nimeni sa vii la oras.

Ionut

Oameni buni, va rog nu abuzati de ingaduinta mea. Hai sa nu vorbim despre orice. Urban planning, arhitectura, chestii de genul asta. Nu orice ne trece prin cap. Daca lucrurile despre care vorbiti nu se vad din mers in Bucuresti, nu in Honolulu, NU vorbiti despre ele. Multumesc! Aveti acum thread-uri suficiente.

ghrt

Quote from: 133 313 on December 06, 2016, 08:29:20 PM
Care extindere? Din care proiect?

Trăiască băşcălia, că din ea ne-am născut şi în ea o să murim...

Extinderea se întâmplă oricum. Permanent, că încă nu a dat vreo molimă peste noi.
Faptul că momentan administraţia publică nu e în stare să asigure un plan coerent pt extinderea oraşului determină anarhia urbanistică, favelas cu beton. Vezi zona IMGB. Însă nu ar trebui să ne împiedice să discutăm. Aşa cum a fost posibil la începutul sec. XX, poate fi posibil şi acum, însă ca de obicei trebuie să existe cerere şi voinţă.

Este adevărat că acum este mult mai dificil dpdv juridic să obligi pe cineva să vândă un teren, există garanţii constituţionale, CEDO etc. Dar cu siguranţă că poate exista un aranjament legal care să evite prejudiciile.
Nu scrie nicăieri că terenurile agricole este obligatoriu să devină intravilane. Se aprobă sau nu. Similar, primăriile nu sunt obligate să menţină în picioare vile ridicate pe terenuri agricole. E drept că nu demolează nici ce se construieşte fără autorizaţie în mijlocul oraşului (şi există decizie a instanţei). Sau că nu au rezolvat problemele din cartierul ANL Henri Coandă (dar de ăsta nu m-am mai interesat de câţiva ani)
Dacă pornim de la dorinţa de a locui confortabil şi la costuri decente, cred că ajungem la necesitatea unei planificări prealabile, la utilităţi făcute totuşi de primărie pe banii întregii comunităţi, la construirea de parcuri, de spaţii publice etc.
Este şi un argument pecuniar, pe lângă confortul vieţii zilnice. Casele ce vor fi construite în cartiere decente îşi vor păstra mai bine valoarea în timp.

Cred că aceste drepturi şi obligaţii, avantaje şi dezavantaje pot fi împăcate mult mai avantajos pentru noi ca cetăţeni prin instituirea unor asemenea proceduri de lotizare.
Altfel, singurele cartiere decente vor fi cele edificate de un dezvoltător foarte mare, care îşi va permite să construiască câte un cartier. Dar cu dezavantajul costurilor exorbitante, deoarece include factura pentru spaţiile rămase publice şi utilităţi, şi mai ales că nu vei putea să vii cu propriul arhitect şi propria firmă de construcţii.
Cont (aproape) inactiv.

133 313

#292
Bascalia o vad. Ce nu vad... un raspuns la intrebarea mea: "care extindere din care proiect". Deci cine a luat terenuri sa le speculeze... tzeapa.  :) Sa le sape poate gaseste macar niste carbune in devenire prin ele.
P.S. E superhaios ca medicocritatea colectiva s-a instalat chiar si la tzepe. Vrem sa dam tzepe fara proiect!  :lol:

ghrt

#293
Cred că şi dezvoltarea oraşului se poate planifica.
Simplificând, extinderea pe sistemul actual se face la modul că un nene cumpără un teren agricol, în "bagă" în intravilan, îl parcelează cu un îngust drum de acces şi îl vinde. În funcţie de ce terenuri găseşte şi de potenţa lui financiară, vorbim de suprafeţe mai mari sau mai mici, dar de regulă sunt mici.
Apoi un constructor preia o parcelă, o construieşte şi o vinde. Sau eventual beneficiarul final cumpără terenul şi îşi construieşte o vilă mai mult sau mai puţin cum vroia.

La operaţiunea de introducere de terenuri în intravilan ar trebui ca lucrurile să stea altfel. Fie, aşa cum s-a spus mai sus, se elaborează un plan de urbanism pentru o arie aflată la marginea oraşului şi apoi se impune proprietarilor respectarea acesteia, cu menţiunea că nu vor putea să le permită la unii să facă unităţi comerciale sau locative şi la alţii să le impună să construiască pe banii lor parcuri, şcoli sau bulevarde. Sau se poate proceda ca în perioadele antebelică şi interbelică, în care Primăria a cumpărat tot terenul, a construit utilităţile şi spaţiile publice, apoi a vândut la licitaţie loturile de case.

Dacă te referi la un proiect ca atare, bănuiesc că există totuşi arhitecţi care pot elabora un proiect de cartier, iar Primăria poate organiza un concurs pentru selectarea unuia.
Dacă te referi la etapele prealabile unui proiect, în sensul de a dimensiona cartierul, de a alege amplasamentul etc, acestea nu au cum să existe în prezent deoarece nu se mai practică aşa ceva. Nu le confunda totuşi cu ce a existat în perioada planificării, ci poţi să găseşti pe internet despre lotizările efectuate în Bucureşti anterior lui 1944. Nu văd de ce nu s-ar putea face şi astăzi.
Dacă te referi la viabilitatea unui asemenea proiect, este în sine o necunoscută. Din mai multe motive. Un exemplu relativ recent, la cartierul ANL Henri Coandă au apărut probleme grave, deşi oamenii erau convinşi că totul va fi ok. Sau poate vine recesiunea ori vine războiul, cum s-a întâmplat la lotizarea Ioanid. Ori să dureze construirea utilităţilor mai mult decât reabilitarea Pantelimonului. Sau poate oamenii vor avea bani strict de 2CBB într-un P+11 fără locuri de parcare. Totuşi un proiect gen Cosmopolis pare a fi viabil, deci ar trebui încercat. Avantajele ar fi un cost mai mic, spaţii publice mai bune, conectivitate mai bună cu reţeaua existentă de transport şi posibilitatea de a-ţi realiza casa după ideile proprii, în limitele urbanistice.

Ţepele sunt date în realitate de actualul mod de a dezvolta oraşul. Se construiesc cartiere fără transport în comun. Transportul se face cu maşina, mai ales că cine îşi permite o casă nouă are şi maşină. Şi după aia Primăria bagă bani în exproprieri în zonele deja construite ale oraşului, pentru a edifica autostrăzi urbane care să acomodeze numărul imens de maşini din trafic. Toate astea costă. Inclusiv în gradul de sănătate al nostru.
Cont (aproape) inactiv.

Goldmund

Total de acord cu ce spune ghrt, numai ca nu ne aflam in situatia orasului de pana in 1940, cand marii arhitecti ai tarii erau altfel instruiti, iar politicienii chiar ii ascultau si luau decizii impreuna....
Am stat de vorba cu mai multi arhitecti  bucuresteni. Majoritatea mi-a relatat despre interese meschine, locale, de alte obiceiuri, de haosul general.

Pot sa va spun cum este aici, in Germania:
este imposibil ca pe un teren extravilan sa primeasca cineva aprobari pentru a construi ceva, daca nu este de interes national. Dintr-un extravilan, nici o persoana privata nu poate dobandi un teren intravilan. Macar cu asta trebuie sa se inceapa si la noi.

Cosmopolis? Mai intai, finantatorul ar trebui sa dovedeasca ca asigura un transport in comun normal cu centrul capitatei, apoi sa dovedeasca atatia mp de spatii verzi/locuitor, intrari/iesiri coerente cu DNCB, un anumit regim de inaltime pentru...camp, infrastructura minima sociala, etc..si putea sa-l construiasca si langa Videle.

TibiV

http://www.libertatea.ro/stiri/bucuresti/exclusiv-asa-va-arata-zona-piata-sudului-2017-1695822

QuoteO parcare nouă, cu 105 locuri, un ansamblu comercial nou, inclusiv cel agro-alimentar, şi o a doua parcare nouă, în spatele staţiei de metrou, în locul actualei mini-autogări. Acesta este proiectul noii zone Piaţa Sudului, pentru anul 2017. Deocamdată au fost aprobate, luna aceasta, proiectele pentru reconstrucţia zonei. Conform acestora, singua care va rămâne intactă este clădirea Big Berceni. Complexul comercial actual, respectiv clădirea care adăposteşte piaţa agro-alimentară şi spaţiile pentru comerţul nealimentar, vor fi reconstruite. Lângă ele se va rifica un parcaj de 105 locuri, cu un etaj. Peste drum de actuala Piaţă a Sudului,  există acum o mică autogară pentru microbuze şi autobuze care merg la Popeşti-Leordeni, Olteniţa, în general în localităţile din apropierea Bucureştiuluui, zona de sub, sud-est. În locul ei se va ridica un parcaj cu două etaje.









Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Un articol despre situaţia din UK care priveşte ideea cu lotizările pe care am susţinut-o mai sus. Nu neapărat pentru ideea în sine, care am înţeles că nu trezeşte interes, cât pentru faptul că mi se pare că situaţiile de pe pieţele UK şi RO rezonează neaşteptat de bine.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4




Sectorul 3. Din pacate eficienta este minima. Din cauza masinilor parcate, sunt putine locurile unde buldozerul putea sa mute zapada. Pastra distanta fata de masini si  lucrat doar pe unde avea foarte mult loc.
Pozele sunt de miercuri, 19 ianuarie
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

Știe cineva ce se construiește în intersecția de la Baba Novac chiar deasupra depoului de metrou.

TibiV

Care depou ?...
La Baba Novac nu exista nici un depou.
Este doar intrarea in statia Dristor 2, cu cateva linii de garare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)