Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

infraAdi_ro

https://carzz.ro/utilizator-17539359516.html

Si asta e reinoire a parcului???Sau vinde tot si gata???
Update de pe LD 4:Au avut sedinta cu patronul si anumiti ingineri au fost informati sa isi caute de lucru in 1-2 luni....ce ziceti ca inseamna asta? >:(
Romania are un viitor doar daca are prezent!

TibiV

Da-le naibii de Skoda Fabia si Renault Clio Symbol...

Asta insa ma pune pe ganduri, caci sunt bani multi... :(
QuoteStatie concasare-sortare Metso productivitate 400 tone/ora    2.000.000 EUR
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

https://www.agerpres.ro/economie/2017/05/05/austria-strabag-si-porr-investigate-in-urma-acuzatiilor-legate-de-fixarea-preturilor-14-53-29

Quote
Austria: Strabag și Porr, investigate în urma acuzațiilor legate de fixarea prețurilor

Acțiunile Strabag și Porr înregistrau scăderi semnificative vineri, după ce firmele austriece de construcții au anunțat că unele dintre sediile lor au fost percheziționate din cauza suspiciunilor de fixare a prețurilor, confirmând astfel informațiile din presă pe acest subiect, transmite Reuters.

Procurorii anticorupție investighează acuzațiile legate de fixarea prețurilor în cazul proiectelor ce vizează construirea de șosele în provinciile Carintia și Styria, precum și în cazul lucrărilor de renovare a unor autostrăzi și drumuri naționale în perioada 2008 — 2014, a anunțat vineri publicația austriacă Der Standard. Părțile contractante ar fi putut suferi pagube de cel puțin 100 de milioane de euro, susțin ziarele Der Standard și Kurier.

Un purtător de cuvânt al Procuraturii a anunțat, fără a da amănunte suplimentare, că au fost efectuate descinderi la diferite sedii din Austria ale Strabag și Porr.

Autoritatea națională de concurență a confirmat că unele companii de construcții au fost verificate în urma acuzațiilor legate de fixarea prețurilor.

Vineri, acțiunile Strabag, una dintre cele mai mari companii de construcții din Europa, au scăzut cu 7,7%, la 34,80 euro, cel mai redus nivel din ultimele două luni. Titlurile Porr înregistrau la Bursa de la Viena un declin de 10,7%, la 29,20 euro, cel mai redus nivel din ultimele opt luni.

Firmele de construcții Strabag și Porr au o prezență importantă pe piața din România.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

Am rasfoit, de curiozitate, si presa austriaca. Nu ar mai fi prea mult de adaugat decat ca ambele firme si-au declarat dorinta de a coopera cu procurorii, spera ca "nelamuririle" sa se clarifice cat de curand si, fiind vorba de investigatii in derulare, se abtin de la orice alte comentarii.

http://www.derboersianer.com/2017/05/razzien-in-braubranche-porr-und-strabag-im-visier/
Un articol cu substrat bursier care mentioneaza ca aranjamente de genul acesta sunt la ordinea zilei cand e vorba de contracte cu statul (suna cunoscut) dar tocmai de aceea fac deseori subiectul investigatiilor din partea autoritatilor competente. Cu atat mai mult sunt suprinzatoare acuzatiile, zice autorul, fiind vorba de "manarii" facute cu ceva ani in urma.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

GDPR

We Bet You Didn't Know These Facts About Europe's Biggest Construction Companies

http://interestingengineering.com/we-bet-you-didnt-know-these-about-europes-biggest-construction-companies/



Observati cine e liderul de piata in Romania anului 2017? :lol: :lol: :lol:




timisoreanul

De cand a castigat UMB acest lot am vazut opinii potrivit carora vor abandona lucrarile. Si totusi, in acest moment au peste 500 de muncitori pe santier, ceea ce nu arata vreun dezinteres, ci dimpotriva. Asa ca sa ii lasam sa lucreze si sa avem incredere in ei, pana la proba contrara. Pana la urma, lucrarile ce le-au facut pana acum au fost de calitate: Timisoara-Lugoj lot 1 arata foarte bine, dupa destul de mult timp (sa-l comparam cu Timisoara-Arad), la Bucuresti-Ploiesti au lucrat cel mai bine si se pare ca si la Gilau-Nadaselu au facut o lucrare frumoasa. In acest moment, cred ca e constructorul de drumuri cu cea mai buna reputatie in Romania (eu as pune pe locul 2 Strabag, mereu mi s-au parut foarte seriosi). Asta se dobandeste cu mult efort si dupa mult timp, asa ca poate merita si sa faci o lucrare in pierdere, decat sa dai cu piciorul la aceasta imagine. Asa ca eu sunt optimist, cred ca au si stiinta, vointa si forta sa duca lucrurile la bun sfarsit. Sper sa nu ma insel, nu bag mana in foc decat pentru mine, dar deocamdata nu ne-au dat motive de nemultumire.

Vice33

De acord cu tine. Si eu sunt de aceeasi părere. Oare nenea Cuc stie de acest forum ca sa vada clasamentul real al firmelor de drumuri...?

Ionut

Stai linistit ca toti din varful CNAIR si MT stiu de API si de acest forum. Nu asta e problema.

Tema "clasamentul constructorilor" e una falsa pentru ca nu se poate limita arbitrar accesul la licitatii al unei companii. Atat timp cat acel constructor se califica si castiga licitatiile, nu ai ce sa faci. S-a discutat aspectul asta de foarte multe ori pe forum si revine, periodic.

Ionut

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație pe piața produselor de semnalizare rutieră.
Ce companii sunt vizate


Consiliul Concurenței a declanșat o investigație privind o posibilă înțelegere pe piața comercializării produselor de semnalizare și siguranță rutieră în cadrul unor licitații publice organizate, în perioada 2014 – 2016, de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA, în prezent Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România. Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la seadiul companiilor Vesta Investment SRL, Helvespid SRL, Loial Impex SRL, IPA SA și Dual Man SRL, iar documentele ridicate se află în analiza autorității de concurență, în cadrul procedurii specifice de investigatie. Companiile sunt suspectate că au participat la cele 3 proceduri de achiziție publică, fie prin constituirea unor asocieri de companii (consorții) în vederea depunerii unei oferte comună, fie prin participarea cu oferte individuale, fără a se concura între ele, în vederea câștigării contractelor de furnizare, în condiții mai slabe de competitivitate și calitate.

Profit.ro

Ionut

Cine a înlocuit-o pe Clotilde Armand la șefia Egis România.
Supervizorul autostrăzii Transilvania și-a dublat profitul anul trecut

Clotilde Armand, fost vicepreședinte al USR, în prezent membru în Biroul Național al partidului și consilier local la Primăria sectorului 1 al Capitalei, a părăsit în ultima parte a lunii martie postul de director general al subsidiarei locale a grupului francez de proiectare, inginerie și consultanță în construcții Egis, supervizorul lucrărilor la autostrada Transilvania, fiind numită director de dezvoltare al companiei-mamă pentru Europa de Est.

În locul său a fost adus un alt francez, Alain de Penfentenyo, fost director operațional pentru Europa al Egis, poziție din care a gestionat, printre altele, contractele companiei franceze pentru proiectele de autostrăzi Cernavodă-Medgidia și Arad-Timișoara-Lugoj și pentru reabilitarea DN 17. Noul director general al operațiunilor locale ale Egis a lucrat, în prima parte a carierei sale, și în administrația publică, deținând funcții de conducere la Oficiul Drumurilor din Republica Democratică Congo.

Profit.ro

Din Congo in Romania. E corect. :thumbsup:

Ionut

Nu pupam noi prea curand Skanska la autostrazi.




Skanska lucrează la al doilea proiect de birouri în România şi
aşteaptă momentul potrivit pentru intrarea pe piaţa infrastructurii

Întrebat de ECONOMICA.NET când ar putea face compania acest pas şi pe piaţa românească, Richard Burleigh, președinte Skanska Construction România spune că aşteaptă momentul potrivit. "Piaţa infrastructurii din România, dacă te uiţi dintr-o perspectivă largă, este foarte atractivă, şi asta datorită cererii. Sunt multe de făcut, dar procesul implică mulţi acţionari şi beneficiari şi ştim că sunt unele provocări în acest proces. Observăm  îndeaproape piaţa, cum evoluează, şi când vom simţi că este momentul potrivit să participăm, o vom face. Astăzi suntem într-o fază de observaţie", spune Burleigh.

Economica.net




Diplomat Dl Presedinte. "Provocari", auzi. E jungla!!!!

cristi5

Ce vrea sa spuna cu "multi actionari si beneficiari" in piata infrastructurii?

Ionut

Stakeholders. :) Părți interesate.
Vorbește despre cat de complicate sunt relațiile intre beneficiar, consultant și constructor.

Iar la astea se mai adaugă comanda politica, incompetenta... știți voi și mai ce.

Allex

Conform acestui articol, EKO nu a avut niciodata intentia de a duce contractul pana la capat. Au cautat doar sa incaseze avansul si sa fuga. Apropos, cum se recupereaza un avans acordat? Care sunt procedurile? Ar mai fi si avansul lui Corsan de recuperat, in afara de cel al lui Eko.

Turcii care ar fi trebuit să facă Centura Bacău, acuzați că au dat țepe constructorilor locali

QuoteTurcii de la Eko Insaat Ve Tik As sunt acuzați că le-au făcut firmelor românești cu care au colaborat pagube cifrate la sute de mii de euro.

Străinii își trec activele pe alte firme lăsând compania debitoare o cochilă goală. Mai mult, ei încasează avansurile generoase acordate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) pe lucrări, după care dispar cu banii în țara lor.

Potrivit Digi 24, recenta reziliere a contractului semnat de CNAIR cu firma turcă Eko Insaat Ve Tic pentru centura Bacău este un astfel de caz. Firma turcă a încasat un darnic avans de 15% din lucrare, respectiv 77 milioane lei, după care a reziliat contractul când stadiul lucrările nu era nici măcar 3%.

Plecarea turcilor fără să își plătească datoriile riscă să aducă în faliment cel puțin o firmă de construcții. Anna Nițulescu, patron al firmei care a subcontractat lucrările la centură de la turci, afirmă că aceștia au urmărit de la început să înșele statul.

"Am de recuperat 1,79 milioane lei, lucrări care le-am făcut ca subcontractor, de atunci până acum. Am făcut o mie de demersuri, notificări, somații, adrese către ANAF, către Corpul de control al primului ministru, la Departamentul de luptă antifraudă. M-am adresat aceste instituții căci ei refuză din punct de vedere comercial orice colaborare. Au premeditat totul, au venit să încaseze avansul și să plece. Nu am nicio speranță să îmi recuperez banii", spune Nițulescu, întrebată dacă are de gând să apeleze la procedurile legale posibile în astfel de situații, cum ar fi înscrierea la masa credală.

Turcii au făcut mai multe inginerii financiare ce fac urmărirea datornicului imposibilă, spune Nițulescu. "La licitație au participat cu firma de la Ankara, apoi după ce au câștigat au făcut sucursală la București. Au închis-o și în 2015 au deschis sucursală la Bacău. Mai mult, în 2016 au mai deschis o firmă cu același acționariat în Bacău și au mutat parte din utilaje, stații de asfalt beton pe cealaltă firmă. Contractul meu era cu sucursala din Bacău, acțiunea a fost premeditată", se plânge ea. Nițulescu mai spune că are informații potrivit cărora turcii au transferat avansul încasat de la CNAIR în Turcia.

Contractul centurii a fost semnat în luna aprilie 2015. Firma turcă Eko Insaat Ve Tic AS s-a aflat la prima sa lucrare în România. Ei au primit contractul, deşi au cerut cu 90 de milioane de lei mai mult peste cea mai bună ofertă. Turcii au reuşit să primească contractul, deşi au cerut un preţ de 393,88 milioane lei, fără TVA, cu 90 de milioane de lei mai mare decât cel solicitat de firma Sa&Pe ce îl are în spate pe cel mai puternic constructor român, Dorinel Umbrărescu. Oferta turcilor a fost mai slabă financiar şi decât cea depusă de firma Pa&Co, aparţinând lui Costel Căşuneanu. Aceasta a cerut cu 40 de milioane lei mai puţin decât Eko Insaat Ve Tic. (integral, pe digi24.ro)

Eko Insaat Ve Tic As a anunțat că renunță la Centura Bacău la începutul lunii aprilie 2017, la doi ani după semnarea contractului.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

GDPR

^Practica curenta pe piata este sa se ceara o scrisoare de garantie bancara neconditionata de o valoare egala cu cea a avansului.