Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Quote from: alecu26 on July 29, 2016, 09:07:25 PM
Vancouver. ...eu sincer nu pot sa am încredere în cineva care publica ceva de genul ăsta pe site la firma lui. Nu de alta...dar suna ca un articol din Scanteia. Nu dau copy paste la text ca sa nunțile aiurea.
http://www.romair.ro/stire/o-noua-vizita-in-teren-pentru-elaborarea-proiectului-tehnic-si-a-documentatiilor-de-atribuire-in-cadrul-proiectului-proiectul-asistenta-tehnica-pe/

Asta-i cautare cu lumanarea a ceva ce poate fi criticat. Este insa un site destul de complex, cum multe firme cu patron roman nici nu viseaza sa aibe. Iar texte laudative de gen compunere a la clasa a 8a gasesti destule. Am avut contact cu  firme romanesti de constructii care au venit in Germania. Le-am cerut o lista de referinte si / sau o prezentare a firmei. Au incropit exact ca la clasa a 8a un text infinit pe 5-6-10 pagini, EVIDENT scris nu de patroni, ci de vreo secretara sau vreun ingineras tanar. Asta s-a invatat la scoala româneasca in anii comunismului, si nici acum nu e mult mai bine. Prezentare de tip planse (adica exact ce face powerpoit) aaaa? de unde. Cu poze si doar 10 cuvinte esentiale pe pagina, ca nimeni nu se chinuie la mai mult? Unde se invata asa ceva inainte? Si asta e si structura din creierul acestor patroni de peste 40 de ani veniti cu educatia anilor 70-80. Ei asta apreciaza si niciodata nu vor pune mana sa scris sau sa corecteze aceste texte.

Dar asta nu are legatura cu ceea ce iti spuneam eu. In firma lui sunt angajati foarte multi tineri. Firma are structura de management, cu departamente, etc. Treaba pe care acesti oameni o fac este de calitate atunci cand este bine supravegheata, cand exista structuri de control si autocontrol.

Iar in definitiv omul nu a spus cine stie ce. A spus ca firma lui ar fi putut face contractul fara probleme - evident o aluzie la faptul ca a fost descalificat pe nedrept. Cel putin asa sustine el. Eu am vrut doar sa remarc ca pe partea logistica chiar dispune de capacitatea cu care se lauda.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

qsv

Vancouver, cred ca trebuie sa mentionam si lucrurile mai putin placute legate de firma respectiva....angajati luati cu salvarea, epuizati de prea multa munca, parteneri neplatiti cu anii, angajamente de livrare a unor bunuri si servicii nerespectate/respectate "romaneste",etc...cel putin asa vorbeste lumea prin targ.

alecu26

eu te cred pe cuvant. nu am gasit nicaieri pe site o lista exact cu dotarile. Doar ca si-a cumparat acum nu stiu ce Berreta. Si acum sa critic si o postare a ta mai veche....dar critica constructiva...nu te superi:

- faptul ca e fost cadru militar inseamna fix zero sau nimic. Dupa varsta cel mai probabil a fost militar predominant pe vreme lui Ceasca. Doar ca e fost militar nu-l face automat un om integru si pe tot restul vietii. Tot militari erau si Milea, Militaru, Stanculescu, etc.

- faptul ca a lucrat sau are legaturi cu aviatia nu inseamna ca obtine cine stie ce discounturi. Nu mai mult de 5%...hai 10%. Nimeni nu mai face cadouri in ziua de azi.

- nu prea vad din prezentarea firmei lui exact ce proiecte mai acatari ar fi facut. Sincer nici DN-uri nu am gasit ca ar fi facut.

- si faptul ca ai utilajele tale, nu inseamna ca nu ai costuri cu ele. Poate din contra...e calea sigura spre faliment, atata vreme cat nu esti firma specializata pe studii geotehnice.

- SPEA-Tecnic au probleme enorme in a finaliza proiectul, asa ca la o valoare si mai mica...e evident ca avea probleme si mai mari.

PS: discounturi enorme bazate pe faptul ca ai tu utilajele si oamenii tai nu functioneaza. O sa vezi asta in curând si la UMB. Eu am zis de la inceput ca acei 40% le ajung sa faca pana la stratul de binder. Se pare ca am avut dreptate. Si a si ales ce sa faca si ce sa nu faca.

PS2: nu am nimic cu omul...chiar ii inteleg declaratia, dar se bate in piept aiurea ca el facea si dragea. Sunt sigur ca cunosti genul de firme. Ei stiu sa faca tot, au mai facut tot, au lucrat cu toti mari constructori, si când sa vina in santier nu au bani de motorina. Stii vorba aia romaneasca: Prostul nu e prost destul pana nu e si fudul.
Drumurile noastre POATE;

ultrasbz

"Premieră în Moldova. Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu o companie din România, care urma să repare traseul Chişinău-Giurgiuleşti

Premieră pentru Republica Moldova. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor reziliază contractul cu întreprinderea ,,Pa&Co International SRL", din România, care a fost selectată în cadrul unei licitații internaționale să repare traseul Chișinău-Giurgiulești.
Contractul includea porțiunea de drum de la kilometrul 151 la km 171, Ciumai Vulcănești și porțiunea de la kilometrul 179 la km 190, Vulcănești – acces spre satul Cișmichioi.
Decizia de reziliere a fost luată după o serie de tentative eșuate de a ajuta antreprenorul să îndeplinească lucrările în conformitate cu documentația de licitație.
Incapacitatea antreprenorului de a produce progres pe acest contract (aproximativ 2,64% din volumul lucrărilor) și eșecul total al antreprenorului de a asigura un management adecvat al traficului a determinat conducerea MTID și cea a Unității de Implementare a Proiectului să rezilieze prezentul contract.
Timp de doi ani, compania românească a întreprins acțiuni de pregătire, curățare și amenajare a șantierului, dar pe care nu le-au finalizat nici până astăzi. De asemenea, muncitorii au început să efectueze și lucrări de terasament (săpături și umpluturi), însă nici acestea nu au fost terminate.
Astfel, din 140 de utilaje necesare pentru reabilitarea drumului,  pe șantier au fost mobilizate doar 16 unități. De asemenea, pentru acest contract, antreprenorul nu deține materiale în stoc. Acesta a eșuat în a prezenta toate rețetele de mixturi ce trebuiau să fie folosite în cadrul proiectului de reabilitare conform specificațiilor tehnice. Pe porțiunea de drum transmisa antreprenorului nu au fost executate nici măcar lucrări de întreținere a suprafeței carosabile.
În aceste condiţii, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc, a dispus ca începând cu luna octombrie să se intervină pentru a se freza și compacta, cu adaos de material, porțiunea de drum care face obiectul prezentului contract. În aceste circumstanțe, până la instalarea vremii reci, pe acest segment de drum se va circula în regim normal.
Până în primăvară vor fi pregătite documentele pentru re-licitarea acestui sector de drum, astfel încât în vara 2017 să înceapă lucrările.
Contractele cu agentul economic din România au fost semnate în data de 24 martie 2014, iar lucrările au început la 28 august 2014. Conform contractului, termenul de realizare a lucrărilor este de doi ani, plus 365 zile perioada de notificare a defectelor. Adică, darea în exploatare a lucrărilor urma să fie făcută pe 28 august 2016.
Menționăm că valoarea contractului semnat cu ,,Pa&Co International SRL" a fost de aproximativ 19 milioane de euro, bani oferiți sub formă de împrumut de către BERD. Din această sumă, agentul economic a primit doar  o tranșă de 566 mii de euro în calitate de avans,, care vor fi recuperaţi prin încasarea contravalorii garnaţiei bancare.
Totodată, ei au fost amendați cu 21.000 de euro pentru că nu au elaborat la timp planul de executare al lucrărilor.   Este pentru prima dată în Republica Moldova când se realizează un contract finanțat de partenerii noștri europeni de dezvoltare.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor îi avertizează și pe ceilalți agenți economici care s-au angajat să repare drumuri în Republica Moldova și au întârziat cu darea în exploatare a lucrărilor, să se mobilizeze cât mai rapid pentru a finisa operațiunile începute, or abordarea ministerului va fi unitară pentru toți antreprenorii."

Sursa: http://unimedia.info/stiri/premiera-in-moldova--ministerul-transporturilor-a-reziliat-contractul-cu-o-companie-din-romania--care-urma-sa-repare-traseul-chisinau-giurgiulesti-94842.html

Allex

^la fel face si EKO INSAAT pe Centrua Bacau: oameni foarte putini, utilaje putine si vechi, mobilizare slaba, etc. Sper sa ma insel.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

alecu26

OIL 1...cred ca știu la ce pasaj te referi...dar ăla nu e pe lot la Pizzaroti. Și ăla nu e finalizat din mai multe motive....independente de constructor.  Sa discutat și pe aici subiectul...probabil pe threadul de CF.
Dar ăsta nu înseamnă că Pizzaroti nu sunt tot niște macaronari.  Plus ca e amuzanta declarația lui Neaga având în vedere ce procese existau atunci intre cnandnr și Pizzaroti.
Drumurile noastre POATE;

adiarc

Mai era un susținător fervent al Salini-Impregilo pe "celălalt forum" care,tot așa ca bogdix,încerca să ne explice cât de imaculați sunt aceastia și toți ceilalți sunt bau-bau.

Sa amintim încă odată - ceea ce s-a întâmplat pe Orăștie - Sibiu lotul 3 este rezultatul faptului ca tot ce s-a întâmplat pe acel lot a fost făcut prost - SF-ul,traseul,supervizarea construcției ,plățile pt lucrări neconforme  și bineînțeles constructia...de care direct responsabili sunt teparii mai sus menționați. Punct

În același sistem infect brevetat de Cnadnr și autoritățile statului au lucrat și toți ceilalți constructori de pe loturile vecine ,Cum ar fii Strabag,Astaldi sau Straco. .....Iar loturile lor sunt net superioare calitativ

Mă opresc aici ,cu scuzele de rigoare pt un subiect ras-discutat.

Ps - la fel și pe Lugoj-Deva...aceasi analogie....uitati-Va Cum arata și Cum se lucrează pe loturile vecine și uitati-va cum arata și Cum se lucrează pe lotul 2
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

bogdix

^
In mod normal nu ti-as raspunde, dar fiindca din nou faci afirmatii fara a te baza pe ceva concret, raportandu-te la o singura chestie (OS3) unde habar nu ai efectiv despre ce e vorba, iar opinia ti-ai facut-o doar din ce ai citit si ce ai vazut pe canalele massmediei (adica ce ti-au turnat altii in ureche) si mai mult, deja bag de seama ca o iei prea personal, iti (va) spun 2 chestii:
1. Nu e corect (nici macar profesionist) sa te uiti la 2 lucrari si sa scoti in evidenta doar negativele de la una si pozitivele de la alta. Vad ca oricat de mult incerc sa iti explic ca unele lucrari au o anumita ordine si logica tu o tii pe-a ta. Asta te aduce in aceeasi barca cu aia pe care-i critici - CNAIR-ul, caci si ei privesc lucrurile la fel.
2. Nu ii sustin pe un constructor sau pe altul. Mi se pare totusi ca prea se duce o campanie de discreditare a unuia anume, unde totusi lucreaza niste oameni, colegi de ai mei, care fac ceva pentru tara asta.
De exemplu: la Salini vezi ABSOLUT TOATE problemele, dar treci cu maxima lejeritate peste: tasarea din zona Pianu (Strabag), faptul ca Strabag a extins garantia fiindca nu a respectat normativele la mixturi asfaltice, antiorbirea de la Strabag de pe OS1 care zboara, problemele de taluzuri de pe OS2, problemele cu gropile de pe OS4 (stii cati metri patrati de gropi au fost?), tasarile dinaintea tunelului (spre Sibiu) de pe OS4 si iti mai dau 100 de exemple in care iti pot arata ca esti muult prea subiectiv. Dar ce as rezolva cu asta ?

Probabil pe tine te-ar convinge doar un politician iesind si spunand la TV (pe antene pe undeva) ca x e bun si y e prost.

infraAdi_ro

Ca sa nu mai existe asemenea discutii propun sa facem un tabel cu constructorii si lucrarile mari(drumuri nationale,autostrazi,poduri,pasaje) care le-au executat pana acuma in ultimii 10 ani in Romania.....si putem sa punem la observatii calitatea lucrarilor.....sa fim obiectivi.
  Cine e dispus sa facem asemnea tabel pot sa-l ajut cu date.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

GDPR

#144
Quote from: bogdix on November 01, 2016, 06:46:53 AM
PS: Strabag au devenit "cleimangii" :)

Ha, ha, "au devenit", asta-i buna.  :lol: Inseamna ca nu ati mai lucrat cu ei. Va zic eu cum procedeaza de obicei: de lucrat lucreaza, dar intr-un ritm mai scazut decat cel prevazut in contract, iar in paralel departamentul lor de claimuri (da, au asa ceva) lucreaza la claimuri de extensie de timp si costuri suplimentare. Nimic nou sub soare  ;)

bogdix

Am lucrat, ii stiu f. bine :)
Nu-s singurii cu strategia asta.


adiarc

bogdix...Nu știu de când urmărești forumul dar poți sa mergi în urma pana în 2011 ,aici și pe skyscraper....sunt cel mai avizat ușer de pe aceste 2 forumuri sa vb despre acest lot,pt ca am făcut zeci de reportaje în care am arătat modul execrabil de lucru al Salini-Impregilo. Tot ceea ce am presupus ca se va întâmpla. ....s-a întâmplat. .....restul sunt opinii,dar din reportaje poți vedea desfășurarea lucrărilor de la debut ( aici versus loturile vecine )

PS - sunt peste 300 de note de neconformitate constatate de consultant ( marea majoritate nerezolvate ),ăsta doar pana s-a reziliat ctr cu acesta în mod nejustificat ( fapt atestat ulterior de procesul pierdut cu acesta de către Cnadnr )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

infraAdi_ro

Black List -Incepem cu ...Salini-Impregilio?Corsam, Consinit,Lemacons ,Vega 93...mai scrieti voi

Compania de autostrăzi pregăteşte o listă neagră a constructorilor. Le va interzice accesul la noi licitaţii?

"Constructorii care nu şi-au respectat obligaţiile contractuale urmează să fie trecuţi într-o listă neagră, a declarat luni Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fosta CNADNR.

Declaraţia şefului de la Drumuri a avut loc în cadrul unor discuţii online de pe Hotnews.ro.

Un cititor a întrebat "de ce dureaza atât de mult (s-a întâmplat să dureze şi 9 luni) desemnarea căştigătorilor după depunerea ofertelor pentru diverse lucrări?".

Acelaşi cititor a mai întrebat "de ce nu se introduce termenul de 'black listing' în legislaţie pentru companiile care au executat necorespunzător lucrări?".

Din răspunsul şefului CNAIR rezultă că urmează să fie creată o listă neagră.
"Pentru constructorii care nu şi-au respectat obligaţiile contractuale, se realizează un certificat constatator negativ, urmând a fi trecuţi într-o listă neagră", a declarat Cătălin Homor.
Astfel, constructorii de pe această listă ar putea avea interdicţie să mai participe la noi licitaţii. Oficialul CNAIR nu a explicat însă clar care vor fi consecinţele introducerii pe lista neagră.
Cel mai recent caz în care reprezentanţii CNAIR susţin că firma constructoare nu şi-a respectat obligaţiile contractuale este cel legat de tronsonul Suplacu de Barcău-Borş al Autostrăzii Transilvania.

Romania are un viitor doar daca are prezent!

vancouver

Nimeni nu este numai rau sau numai bun. Ca atare eu propun un sistem de punctaj, care sa aprecieze anumite aspecte cum ar fi calitate, capacitatea de mobilizare rapida la nevoie, respectarea termenelor, promptitudinea in repararea deficientelor constatate in perioada de garantie, plata la timp a furnizorilor si subantreprenorilor, siguranta muncii, etc..

Acest punctaj poate fi de exemplu de la 0 la 100 (sau in procente, tot aia e). Astfel firmele serioase vor avea 88-90-92. De asemenea firmele vor fi incurajate sa pastreze relatii bune cu subantreprenorii buni, sa-i plateasca la timp, etc...

La licitatii punctajul poate sa conteze apoi cu 10-20% ca bonus, iar firmele cu punctaj sub linie (sa zicem 40 = nota 4 in medie) sa nu aibe voie sa participe. Pentru reziliere de contract din vina firmei constructorare punctajul pe respectiva lucrare va fi automat 0.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.