Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut


TibiV

Ca tot a intrebat colegul danutzu_1069...

http://www.capital.ro/delta-acm-93-a-obtinut-un-credit-sindicalizat-de-52-mil-euro.html

Quote
Delta ACM 93 a obţinut un credit sindicalizat de 52 mil. euro
Autor: Alexandru Urzică | joi, 08 octombrie 2015
    Compania de construcţii Delta ACM 93, controlată de antreprenorul român Florea Diaconu, a obţinut un credit sindicalizat în valoare de circa 52 mil. euro, pe o durată de doi ani, de la BRD Groupe Société Générale şi Bancpost, se arată într-un comunicat transmis de BRD. Finanţarea asigură capitalul de lucru şi emiterea de scrisori de garanţie bancară pentru contractele încheiate de companie cu diverşi beneficiari.
    Compania lui Florea Diaconu are un portofoliu de lucrări în valoare de peste 450 mil. euro care se desfăşoară atât în ţară, cât şi peste hotare în Austria, Moldova, Gabon şi Irak.
    Deşi a anunţat în repetate rânduri că încearcă să reducă dependenţa Delta ACM de contractele cu statul, Florea Diaconu a continuat să atragă noi lucrări din această direcţie şi pe parcursul ultimilor ani. În luna octombrie a anului trecut, Delta ACM a câştigat un contract în valoare de 37,8 mil. euro pentru repararea străzilor, aleilor, trotuarelor şi parcărilor din Craiova. În aceeaşi lună, primăria Voluntari a atribuit constructorului un contract în valoare de 14,8 mil. euro ce prevede reabilitarea bulevardului Pipera-Tunari.
   În plus, Metrorex a atribuit asocerii Astaldi – FCC – Delta ACM – AB Construct un contract de 15,3 mil. euro pentru lucrări suplimentare la magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon. Asocierea realizează lucrările de rezistenţă pe secţiunea Râul Doamei – Operă (Haşdeu), cu o lungime totală de 6,2 km şi nouă staţii, în baza unui contract atribuit în martie 2011, pentru circa 210 mil. euro. Compania lui Florea Diaconu este responsabilă cu producţia celor 5.500 de inele pentru tunelul de 6,2 km.
   Delta ACM a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 113 mil. euro cu circa 9% sub nivelul din 2013.
   Florea Diaconu ocupă locul 32 în ultima ediţie a Top 300 Capital cu o avere estimată la 125-130 mil. euro.


Si colega Andreea in ziarul din 9 octombrie...
http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/unul-dintre-cei-mai-mari-constructori-locali-delta-acm-93-ia-un-credit-de-230-mil-lei-de-la-brd-si-bancpost-14811159
Quote
Delta ACM 93 este unul dintre cei mai mari constructori de pe plan local, înregistrând o cifră de afaceri de circa 503 milioane de lei anul trecut, iar pentru 2015 Diaconu estima recent un ru­laj similar. Pe lângă proiec­tele din România, Delta ACM 93 este una dintre firmele locale care au mizat în ultimii ani pe extinderea în străină­tate, în contextul în care piaţa locală a cons­trucţiilor a scăzut cu peste 40%.

Compania are în prezent proiecte în Austria, unde realizează case pasive, cu consum redus de energie, în Gabon, unde realizează infrastructura (străzi şi canalizare) în cadrul unui cartier de locuinţe, în Algeria, unde construieşte mai multe locuinţe, în Republica Moldova, unde realizează nişte drumuri, dar şi în Irak, unde construieşte o lucrare de infrastructură (o intersecţie), potrivit datelor ZF.

Printre proiectele de pe plan local la care lucrează Delta ACM 93 se numără reabilitarea drumului naţional 56 între Craiova şi Calafat, un water park la Craiova, un bazin de înot la Târgovişte, dar şi reabilitarea unei porţiuni de 8,6 kilometri din centura Capitalei, între autostrada Bucureşti-Piteşti şi Chitila. De asemenea, Florea Diaconu mai are în derulare, alături de omul de afaceri Alessio Karkhi, un proiect rezidenţial aflat în sudul Capitalei, pe strada Drumul Binelui. Proiectul va implica o investiţie totală de 40 de milioane de euro şi va cuprinde în total 24 de blocuri de locuinţe, 1.000 de apartamente şi 100 de spaţii comerciale.


Nici una dintre surse nu a amintit si strapungerea Nicolae Grigorescu=Splai...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Apropo de Salini Impregilo, mut discutia de pe A1...
Quote from: TibiV on January 14, 2016, 01:40:13 AM
Cristi, încă nu erai pe forum la faza asta...
Dar merită văzut !.... :lol:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=346.msg88193#msg88193

Ba eram dar nu stiam de acest topic.

Eu tot nu inteleg. Am prieteni patroni, prestigiul firmei lor pe piata si in bransa e sfant. Nu dai cu piciorul in munca de 'o viata' facand tampenii una dupa alta. Asa ajungi rapid pe liste negre si iesi din business.

Cum am zis nu le caut scuze, dar  o 'autopsie' sa pricepem ce s-a intamplat, poate sr fi utila. O fi numai organul din Romania bolnav, or fi cauze externe?

Din cate inteleg au pierdut o gramada de bani la OS3 (lucrari neprevazute pt ca debleele erau instabile) si fireste ca pierderea creste prin executarea garantiei... Ok inteleg ca per total au lucrat prost, dar nu cred c-au vrut sa riste asa ceva...

TibiV

Când dai cu mucii în fasole în Panama, ce mai contează Aciliu  ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

In Italia nu s-a auzit de probleme nici de Salini si nici de Impregillo. Nici nu cred ca si-ar permite. Probabil ca echipele de management ce le trimit in tari mai slab cotate nu sunt foarte performante(incerc sa fiu politically correct). Sau mai putin corect, nu le-a pasat foarte mult ce oameni trimit in jungla noastra birocratica, sa scoata niste bani rapid si sa dispara.

AFC

Eu cred ca totul a pornit de la SF. La momentul licitatiei putem lua in calcul 2 variante:
1. Impregilio analizeaza superficial si nu se sesizeaza in privinta calitatii slabe a SF si ca urmare liciteaza la limita.
2. Intelege ca SF-ul e slab dar se gandeste ca va putea obtine modificari de solutii tehnice bazandu-se pe asta.
Ambele variante ii incrimineaza, pentru ca sunt bazate ori pe un management defectuos inca din faza de licitatie ori pe smecherie tipic italieneasca.
Mai departe s-a intamplat cum stim, Impregilio a tot cerut, CNADNR nu a acceptat si nici nu avea cum, drept urmare - esec total.
Eu ii consider principalii vinovati. In momentul in care hotarasti sa te bagi intr-un contract trebuie sa-ti asumi prevederile acestuia. Cea mai buna solutie din partea lor ar fi fost retragerea timpurie din contract, imediat dupa ce au sesizat ca trebuie modificat proiectul in baza caruia au inaintat oferta la licitatie.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

dr4qul4

Ei nu sunt in stare sa faca rigolele. Fara santuri nu ai cum sa drenezi apa, care se va infiltra in fundatie.
E la mintea cocosului.

Tot ce i-a interesat a fost sa toarne asfaltul repede, sa-si ia banii si sa o intinda. Doar ca izvoarele subterane (care antreneaza alunecarile) de la Aciliu, le-au dat planurile peste cap.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

Cu tot respectul dar chiar ITist fiind eu cred ca o firma cu un asemenea portofoliu stie sa faca si rigole, si toti termenii de specialitate, and beyond.

Eu cred ca problema e mai complicata de atat. @sorinuss spune ca filialele din diferite tari sunt organizate ca centre de profit. Asta ar explica un fenomen: in momentul in care vezi ca profitul local se duce la vale, incepi sa te uiti la prioritati si faci ce e mission-critical. Rigolele poti sa le lasi pe (ceva) mai tarziu, sau in orice caz sunt mai putin importante pe termen scurt decat caile de rulare.

Despre instabilitatea terenului: inteleg ca stiau foarte bine, sau daca n-au stiut, au aflat in primele luni, ca le cam cadeau debleele si trebuia sa le refaca cu panta tot mai mica. Cand stii asta, nu te grabesti sa asfaltezi, nici macar pt bani. Nu cred ca o firma de magnitudinea asta sta in banii aia (mai ales cand stie ca risca nu numai sa piarda banii, ci si garantia). Poate ca partea cu centrul de profit a contat totusi in decizia finalizarii si deschiderii pt trafic. Probabil nu trebuiau sa accepte presiunea politica... Sunt curios daca merg in instanta si spun ca au fost presati politic...

Ideea cu centrul de profit explica si de ce OS3 afecteaza LD2...

^ Cat despre stereotipul ca sunt italieni, cand au facut lista aia de lucrari in toata lumea, nu erau la fel de italieni?

vancouver

Quote from: TibiV on January 14, 2016, 01:11:49 AM
@runner

Din păcate c^1) nu poate fi folosit decât la fel ca d). adică în urma hotărîrii definitive a unei instanțe..
Altfel cine stabilește că "nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile contractuale, din motive imputabile ofertantului în cauză" Beneficiarul, că aşa crede el ?


Eu citesc invers legea. Adica de acum inainte 2 ani chiar pot fi exclusi si punct. Nu este nevoie de nici o hotarare a instantei. Ei in schimb au dreptul - conform dreptului general valabil - sa conteste aceasta interdictie. Orice decizie administrativa se bazeaza pe lege, nu este nevoie de hotararea unei instante. Dar evident orice decizie administrativa poate fi contestata.

Deci daca Impregillo chiar crede ca are dreptate atunci poate contesta. Dar ar fi de un tupeu maxim iar eu in locul lor as sta cuminte 2 ani ca nu este o problema pentru o firma asa mare ca ei. Iar de la nivel central din Italia noua Salini - Impregillo ar trebui sa vegheze ca LD2 sa se faca ireprosabil, cu corectarea tuturor lucrurilor facute de mantuiala pana acum (din bani proprii). Plus schimbarea conducerii Impregillo Romania si a conducerii de santier.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

vancouver, chiar m-as bucura sa fie asa....

Deci tu spui ca e ceva de genul politistul te amendeaza ca ai depasit coloana la semafor, iti da si N puncte penalizare, iar daca nu esti de acord este treaba ta ca, ulterior, sa contesti amenda...

Daca este asa, este super OK !

Dar in cazul asta lista neagra se va umple rapid daca se pun pe ea toti constructorii care au avut contracte reziliate in ultimii 2 ani si, mai ales, daca CNADNR se hotaraste sa puna piciorul in prag pe multe santiere unde ar fi trebuit sa o faca de muuuult... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Da, dar daca rezilierea e si din vina CNADNR, constructorul o sa castige in instanta si o sa ceara o dauna serioasa, pe motiv ca in 2 ani ar fi putut contracta lucrari serioase. Daca a fost presiune politica pe cei de la Impregillo prin intermediul CNADNR sa dea tronsonul mai repede, atunci eu nu i-as include pe lista neagra. O sa dea CNADNR in judecata si o sa ne mai uste de ceva banuti.

horatiu.cosma

Ma refer strict la faptul ca CNADNR a "rugat" constructorul sa finalizeze calea de rulare si sa dea autostrada in functiune, evident cu o anexa ce continea lucrarile ramase de executat pana pe 15 noiembrie 2014. Astfel, CNADNR isi multumea sefii, dand autostrada inainte de alegeri, constructorul scapa de grija acelei decizii a unei instante care ii obliga sa dea lotul in functionare pana la 30 noiembrie 2014. Plus ca CNADNR le-a mai oferit si eliminarea Consitrans din ecuatie cu tot cu neconformitatile gasite pana atunci. Impregillo atat a asteptat, un "deal" mai bun nici ca se putea. Daca CNADNR nu ar fi facut acea intelegere, acum dadea de pamant cu Imbegillo prin toate tribunalele de fugeau plangand in Italia. Dar asa, au si ei CNADNR-ul cu ceva la mana.

dr4qul4

"Presiunile politice" au fost pentru devansarea termenului cu doar 2 saptamani fata de decizia DAB!

In fapt a fost vorba de on intelegere care mai mult ajuta constructorul: Au deschis circulatia cu 2 luni mai repede si au primit 1 an extindere pentru finalizarea lotului!
Sa mai amintim ca li s-au platit si toti banii la timp, chiar si cele neconforme?

Si nu stie sa faca rigole. Nu poti sa pui asfalt pe km intregi (LD2) fara sa faci rigolele. O autostrada aduce modificari semnificative in sistemul hidrologic. Daca apa nu se scurge pe unde trebuie, ea se infiltreaza pe unde vrea. Si de obicei vrea pe vechea albie pe unde ai pus autostrada.

Oare de ce TS si UMB acorda atata atentie rigolelor?

Mai sunt si nesimtiti pe deasupra si se dau victime. Bine ca nu au castigat lotul acela pe Sebes-Turda ca asta mai lipsea.


Dovada "profesionalismului" lor:



Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

http://www.wall-street.ro/articol/Real-Estate/193492/coface-companiile-de-constructii-expuse-intrarii-in-insolventa.html

Coface: Companiile de constructii din Romania, expuse unui risc major de intrare in insolventa

Companiile de constructii care activeaza in sectorul autohton al dezvoltarii de proiecte rezidentiale inregistreaza cea mai mare pondere din Europa Centrala si de Est a riscului major de intrare in insolventa, arata datele Coface, companie specializata in rating financiar si asigurare de credite.

Conform datelor financiare disponibile pentru 2014, companiile care activeaza in sectorul lucrarilor de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale inregistreaza cifre de afaceri in crestere care se regasesc in profituri mai mari. Concluzia a rezultat in urma analizei a 15.246 de firme care au depus declaratiile financiare in formatul extins in 2014, un esantion relevant, in conditiile in care genereaza aproximativ 95% din cifra de afaceri a intregului portofoliu de companii.

Cu aceasta ocazie, a reiesit ca investitiile in retehnologizare sunt necesare, in 2014 realizandu-se investitii in active fixe de doar de 5%. Pentru al doilea an consecutiv, ritmul de retehnologizare a fost sub dinamica uzurii, ceea ce arata o lipsa a performantei economice a companiilor din domeniu. Companiile din sectorul analizat au mentinut nivelul ridicat al creditului furnizor, durata medie de plata a acestuia scazand pana la 272 de zile, in timp ce creantele sunt colectate la 168 de zile.

Conform situatiilor financiare publicate de Ministerul Finantelor, firmele care au domeniu principal de activitate ,,Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale" au generat in 2014 o cifra de afaceri totala de 27,95 miliarde de lei, in crestere cu 11% fata de anul anterior. Motorul cresterii este reprezentat 100% de companiile cu o cifra de afaceri de peste 1 milion de euro. Totusi, 47% dintre companiile care activeaza in acest sector au raportat venituri in scadere in 2014. Potrivit rezultatelor consolidate, 50% dintre companii prezinta un risc de insolventa ridicat, 27% prezinta un risc de insolventa mediu, iar 23% prezinta un risc de insolventa scazut.

Cu toate ca performanta comerciala s-a imbunatatit vizibil in 2014 prin cresterea veniturilor, a profiturilor si a lichiditatii, furnizorii sunt platiti cu intarziere. Datoriile totale raman la 77% din active, iar nivelul investitiilor in active fixe este de doar 5%, ceea ce inseamna ca fie companiile din sectorul lucrarilor de constructii amana investitiile din cauza incertitudinii sau a inexistentei unor oportunitati interesante, fie lichiditatile sunt conservate pentru plata unor dividende semnificative in 2015.

,,Anul 2014 a adus un rezultat divergent din punctul de vedere al veniturilor, nivelul acestora crescand cu 11% in conditiile in care 47% dintre companii au raportat venituri in scadere. Aceasta crestere este alimentata de companiile mari, cu cifra de afaceri peste 1 milion de euro, a caror performanta a compensat si depasit subperfomanta companiilor mici. In ciuda acestui fapt, avansul veniturilor se regaseste foarte putin in profituri suplimentare, dinamica acestora fiind doar usor crescatoare. Rezultatul net consolidat la nivel sectorial pentru anul 2014 a fost de 2,8%, inregistrand o dinamica sensibil crescatoare fata de nivelul din trecut, respectiv 1,8% pentru anul 2013 si -1,5% in 2012. In acest context, desi finantarea investitiilor pe termen lung nu este o prioritate, companiile din sectorul analizat au mentinut termenul mediu de plata al datoriilor pe termen scurt la un nivel ridicat, de 272 de zile, cu 35 zile peste ciclul operational. De asemenea, zilele de incasare a creantelor, mult peste media nationala, indica un sector foarte sensibil la socuri si dependent in mare masura de incasarea creantelor. In acest context, companiile autohtone care activeaza in acest sector prezinta o situatie precara a indicatorilor financiari comparativ cu media inregistrata in Europa Centrala si de Est, Romania raportand pentru acest sector, prin comparatie cu media regionala, cea mai mare pondere a companiilor cu risc major de insolventa precum si a companiilor care efectueaza platile cu intarziere", a declarat Nicoleta Maruntelu, economist in cadrul Coface Romania.

Romania, cea mai mare pondere din Europa Centrala si de Est a companiilor din constructii care efectueaza plati cu intarziere

Conform datelor Coface,, autonomia financiara a companiilor din acest sector este puternic dependenta de incasarea creantelor. In ciuda mentinerii duratei medii de colectare a creantelor la un nivel inalt, de 168 de zile (cel mai ridicat nivel din regiunea ECE), situatia de lichiditate s-a imbunatatit marginal, rata de acoperire a datoriilor pe termen scurt prin numerar net crescand la 19%. Sursa de conservare a lichiditatii nu este sustenabila pe termen lung, in conditiile in care furnizorii sunt platiti foarte tarziu. Excedentul de lichiditate nu este utilizat in destinatiile clasice, cum este plata mai rapida a furnizorilor, rambursarea creditelor la banci (indatorare stabila 77%), cheltuieli pentru investitii sub amortizare (atat in 2013 cat si in 2014).

Durata medie de plata a datoriilor pe termen scurt a scazut in 2014 comparativ cu 2013, pana la 272 zile, dar este in crestere cu 4 de zile fata de nivelul inregistrat in 2012. Practic, extinderea duratei de plata a datoriilor pe termen scurt (avans de 4 de zile) cu 6 zile mai putin fata de avansul stocurilor si al creantelor (avans de 10 de zile), a impiedicat companiile din sectorul analizat sa finanteze investitii importante pe termen lung (sub nivelul amortizarii).

Coface este unul dintre cei mai importanti asiguratori de credit, companie care ofera business-urilor solutii de protejare impotriva riscului financiar de neplata a clientilor proprii, atat pe piata interna, cat si pentru export.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

runner

Quote from: vancouver on January 14, 2016, 02:10:38 PM
Quote from: TibiV on January 14, 2016, 01:11:49 AM
@runner

Din păcate c^1) nu poate fi folosit decât la fel ca d). adică în urma hotărîrii definitive a unei instanțe..
Altfel cine stabilește că "nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile contractuale, din motive imputabile ofertantului în cauză" Beneficiarul, că aşa crede el ?


Eu citesc invers legea. Adica de acum inainte 2 ani chiar pot fi exclusi si punct. Nu este nevoie de nici o hotarare a instantei. Ei in schimb au dreptul - conform dreptului general valabil - sa conteste aceasta interdictie. Orice decizie administrativa se bazeaza pe lege, nu este nevoie de hotararea unei instante. Dar evident orice decizie administrativa poate fi contestata.

Deci daca Impregillo chiar crede ca are dreptate atunci poate contesta. Dar ar fi de un tupeu maxim iar eu in locul lor as sta cuminte 2 ani ca nu este o problema pentru o firma asa mare ca ei. Iar de la nivel central din Italia noua Salini - Impregillo ar trebui sa vegheze ca LD2 sa se faca ireprosabil, cu corectarea tuturor lucrurilor facute de mantuiala pana acum (din bani proprii). Plus schimbarea conducerii Impregillo Romania si a conducerii de santier.

Multumesc Vancouver! Exact asta spuneam si eu si am argumentat si aici http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg102773#new