Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Da da stiu ca sunt publice, e doar primit documentul de la o sursa. Deci :cheers:
Stie cineva sa imi explice sau sa dea informatii despre ICM? Am inteles bine sau este de fapt Maltauro acolo? Care e legatura?

NGC


TibiV

Cei de la Strabag sunt singurii care au deja subcontractant pentru arheologie: "MUZEUL JUDETEAN MURES"... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

FRS

Numele complet la Maltauro e Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro SpA, deci mai pe scurt ICM

Ionut

^ :cheers: Era la mintea cocosului dar na. Cand nu stii, nu stii.

Ce ziceti de chinezi si de asocierea cu Hidroconstructia?

GDPR

Interesant, sunt doua firme care au ca si obiect principal de activitate amenajarile hidro. Chinezii sunt deja prezenti in Europa, dar doar prin Macedonia si Bosnia, asa ca cred ca si-ar dori sa intre si pe piata EU. HC are deja lucrari destul de mari nu numai prin Romania, dar si in Belgia, Germania si Irak. In trecut au lucrat si prin Iran si Algeria, asa ca poate s-au intersectat cu chinezii prin astfel de tari pretine. Ce pot sa zic decat "Traiasca prietenia Romano-Chineza!" Parca asa era.  :)

infraAdi_ro

Maltauro nu a mai avut lucrari in Romania,cel putin lucrari mari(drumuri nationale,autostrazi,aeroporturi).Au angajat cativa ingineri de la Impregilo si Colinii si vor sa intre pe piata constructiilor din Romania incet incet.Au si o armata de avocati si juristi si vor urmari fiecare "chichita" din contract pentru a mai primi ceva bani in plus.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/contract-in-valoare-de-100-milioane-euro-acordat-unei-firme-vedeta-intr-un-scandal-italian-de-coruptie-493591

"Dar cine este Impresa Costruzioni Giuseppe Maltauro SpA ? Compania italiană a făcut să curgă în presa din peninsula italică multă cerneală în perioada 2014-2015 din cauza unor important scandal de corupție. Potrivit agenției de presă Reuters, în 2014 procurorii din Milano au deschis o anchetă în care politiceni și antreprenori au fost acuzați de măsluirea unei licitații în valoare de aproape 100 milioane euro al cărei obiect era realizarea unor lucrări de racordare a complexului expozițional Expo 2015 din Milano la o rețea de canale. Potrivit procurorilor, Maltauro a primit tratament preferențial în cursul procedurii de achiziție publică. Au existat intermediari care au facilitat legăturile dintre firmă și doi membri ai comisiei de licitație. Firma italiană ar fi primit informații confidențiale care au ajutat-o să câștige contractul. În urma cercetărilor, Enrico Maltauro, acționar și administrator al companiei a fost arestat la domiciliu. Scandalul a mai dus la arestarea vărului acestuia, anume Domenico Maltauro, a unor politicieni locali importanți precum și a oficialului guvernamental însărcinat cu proiectul Expo 2015, anume Antonio Acerbo.

Problemele Maltauro nu s-au sfârșit aici. Acuzele de corupție aduse fostul administrator și acționar Maltauro au determinat Comisia Europeană (CE) să interzică firmei accesul la licitația destinată realizării unei clădiri la un Centru de cercetare tehnico-științifică al UE, situat în localitatea Ispra. Mai mult, interdicția a fost extinsă la orice licitație pe proiecte finanțate din fonduri europene, timp de doi ani și zece luni. Firma a fost acuzată că nu a adoptat măsuri corespunzătoare împotriva fostului administrator și că a tras foloase din trucarea licitației Expo.

Interdicția de participare la licitații a fost atacată de Maltauro în fața unui tribunal. Oficialii acestei firme au argumentat că sancțiunea etse disproporționată și că de fapt au luat măsurile necesare în cazul fostului administrator și acționar. Chestionați de Digi24.ro în privința cazului Ispra, oficialii Maltauro au informat că CE a revocat decizia privind excluderea companiei. Oficiali ai CE au declarat Digi24.ro că revocarea măsurii a avut loc după ce Maltauro a îndreptat situația. "

http://www.gruppoicm.com/en/projects/

Romania are un viitor doar daca are prezent!

dumbravaandrei

Nu va faceti griji pentru situatia financiara a UMB :) Sunt departe tare de insolventa/faliment.
Probabil ca in perioada imediat urmatoare va trebui sa vina si plata pentru lucrarile recunoscute prin HG si cu siguranta vor emite alte facturi. Probabil ca ar fi avut o problema mai mare daca venea AC mai tarziu.
Sunt bancabili, au suficienti parteneri care sa-i ajute la nevoie , probabil ca nici de juristi/avocati nu duc lipsa. Claim-uri? Desigur, orice e aprobat de CNAIR si care nu a fost in PT-ul initial va fi platit mai devreme sau mai tarziu. Iar despre probleme de cash-flow nu cred ca e operator economic in Romania care sa "doarma linistit".

Cat despre lista de probleme, mie cel mai tare mi-e frica de relocari LEA si pestera pentru ca acolo nu depinde nici de CNAIR nici de UMB si cu siguranta va dura...

Daca nu ar fi vazut luminita de la capatul tunelului, cu siguranta nu ar fi abordat cu atat elan revenirea pe lot.

alecu26

eu zic ca moblizarea asta e bazata pe niste promisiuni...care nu stiu cat se vor materializa. Vremea aditionalelor cu nemiluita pe un pachet de cafea a apus demult.

Si ce vroiam eu sa spun, e ca nu ii vad pe UMB sa aduca bani de acasa sa termine proiectul asta. Ca pot sa aduca...e clar.
Drumurile noastre POATE;

carutasul

^
Alecu26, sunt curios cam cum vezi tu lucrurile.
Dacă iti mai amintesti, am formulat demult ipoteza că UMB va incerca să iasă la un moment dat din contract.
Acum insă sunt niste chestii care nu prea sunt consistente:
- la cât s-a tegiversat cu aprobările puteau să se retragă pe bună dreptate, presupun că ar fi avut castig de cauză la un proces.
- dacă ar vrea să se retragă ar fi mai bine acum decât după ce toarnă betoanele, care inseamnă cheltuielile cele mai mari cred, deci lucrând nu fac decât să mărească gaura.
- dacă ar vrea să se retragă parcă nu s-ar mai mobiliza aşa.

In plus mai sunt niste circumstante favorizante, de ex pretul petrolului a scăzut, s-au mai scos si ceva accize deci s-ar putea să se incadreze totusi in bani. Eu nu mă raportez la estimarea CNADNR, din care au licitat 45% parcă, ci la cei care au fost pe locul doi. Bănuiesc că ei ( Strabag? ) nu au făcut calculele in pierdere, si diferenta cred că a fost sub 20% intre cei doi ofertanţi, deci as estima doar vreum 10-15% de recuperat. Bineinteles, calculele sunt din burta mea de IT-st, de asta sunt curios ce spune "burta ta" care e mai avizată :)


alecu26

Quote from: florin74 on March 28, 2017, 02:14:13 PM
Vai de steaua lor daca au ajuns sa fie descalificati in faza DUAE.
Și viarom înseamnă de fapt Vinci.
Drumurile noastre POATE;

vladb

^
Inseamna Vinci, dar nu se pot compara la capitolul avergura lucrari. Nu stiu exact ce inseamna DUAE, dar asfaltari de drumuri prin Floresti sau cel mult reabilitare Dnuri nu aduna puncte la capitolul "experienta similara" cand e vorba de autostrazi. La fel si cu Napoca Constructii...E foarte bine ca i-au eliminat (daca e legal, bineinteles) deoarece ei au mizat foarte mult pe proximitatea locatiei. Garantat, daca era vorba de vreo lucrare similara in Constanta, nu participau.

Contra-exemplul este Straco: subsidiara Strabag, dar cu experienta bogata in constructia de autostrazi si poduri pentru autostrazi.

florin74

STRACO nu are nici o treaba cu STRABAG, sunt firme independente. Au lucrat impreuna pe unele proiecte, dar gata. STRACO este in insolventa in acest moment.

vladb

^ Nu are acum! Dar a avut cand a construit pe Sibiu - Sebes? Intreb doar...

infraAdi_ro

Napoca are experiente similare- refacere pista aeroport Cluj Napoca si Tulcea....care se considera aceasi structura ca a unei autostrazi.Bun ca firma,la ora actuala, Napoca e praf ......dar experienta lucrarilor similare conteaza la licitatii.Pentru terminarea intr-un timp cat mai scurt a  acestui viaduct de la Gilau sper sa castige o firma serioasa.....

Straco e firma independenta de Strabag.Au avut lucrari impreuna si au colaborat asa cum este normal dar cam atat.
Romania are un viitor doar daca are prezent!