Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

nu sunt 4,5%!!
Poate fi mai mult in functie de zona si de solutia aleasa. Daca se merge pe upgradarea unor DN-uri existente (ceea ce inseamna fara posibilitate upgrade si mai multe restrictii) diferenta poate fi si de 30%.
cu cat ai mai multe tunele si viaducte sau zone locuite, diferenta scade la cateva procente.

In unele locuri este rentabil DX, in altele nu (ex PiSi).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

delacroix

Quote from: ticker on December 17, 2014, 03:03:50 PM
Intrebari:
....
Pentru TEN-T Core mai da UE bani pt upgrade-ul de la DX la A?
....
Da! Peste 5 ani de la terminarea proiectului. Terminarea proiectului inseamna inclusiv perioada de garantie. Deci pentru un proiect nou avem asa 1 an lansare+1 an licitatie+2(3) ani lucrari+ 3(5) ani garantie= 7-10 ani

ticker

Evident, doar nu are cum sa coste la fel constructia de la "0" a unei autostrazi comparata cu visele "prietenului" nostru.

E clar ca update-ul de la DX la A ne va costa mult mai mult decat "economia facuta" (gen 50%).

chr

Evident ca e o prostie sa faci DX si peste 5 ani upgade la autostrada.
Ideea cu "fazata" ar putea fi o solutie doar la ses si doar daca nevoia de upgrade va aparea peste 20-30 ani.

AiudA10

va dati seama ca updaturile alea nu vor fi facute nici o data

alecu26

#20
clar. si ca un  exemplu ce poate insemna DX-ul in conditiile din Romania:



O simpla interventie la o groapa in asfalt semnalata absolut criminal de DRDP, care a blocat o banda pe timp umed si usor cetos.

Omul a fost surprins pe banda 1...a franat pana aproape de zero si dupa aia a schimbat banda fara sa se asigure fara nimic. Rezultatul...il vedeti. Si viteza nu era mare...undeva in jur de 100.

Plus ca se observa si cat de bine erau curatate de zapada drumul. Deci din doua benzi amarate...juma de metru era luat de zapada...dupa aia o banda intreaga de masina DRDP.

Sa adoptam viteza de 130 km/h pe DX sper ca e o gluma. Va fi carnagiu si drumul constant blocat. In Romania in veci nu se va interveni rapid, lucru absolut esential la un drum fara banda de urgenta. Si ne si lipseste disciplina si cultura circulatiei pe autostrada.

Tocmai azi m-am trezit pe vreme de ceata cu un idiot stationand...pe banda de accelerare. Era sa-l iau in plin. Ma uitam in oglinda sa pot sa ma incadrez de banda de accelerare pe banda 1...si ma trezesc cum apare ca magarul in ceata. Si era camion.
Drumurile noastre POATE;

akacrys

Ar fi ideal daca ar exista undeva informatii referitoare la numarul de km existenti al drumurilor care nu trec prin localitati si care se pot upgrada la DX, astfel ne-am putea face o idee despre ce sume ar fi vorba si cat de fezabile ar fi proiectele. :)

NGC

#22
Ofertele pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Constanta-Tulcea-Braila":

   19.047.550,00 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 12.293.980,60 RON fara TVA    Asocierea LUCA WAY SRL - NET ENGINEERING SPA
2. 12.784.848,01 RON fara TVA    Asocierea KAPPA ARCHITECTS & ENGINEERS SRL - MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK TICARET LIMITED SIRKETI
3. 13.627.193,03 RON fara TVA    Asocierea EUROCONSULT SA - PROES CONSULTORES SA
4. 14.060.609,00 RON fara TVA    Asocierea EGIS ROMANIA SA - EGIS INTERNATIONAL SA
5. 14.407.741,48 RON fara TVA    Asocierea SC TECHNITAL SPA - SC SPECIALIST CONSULTING SRL
6. 14.922.442,21 RON fara TVA    Asocierea CONSITRANS SRL - AECOM INGENIERIA SRL - SEARCH CORPORATION SRL
7. 16.168.138,20 RON fara TVA    Asocierea TECNIC CONSULTING ENGINEERING ROMANIA SRL - VIAPONTE ROM SRL
8. 17.911.872,00 RON fara TVA    PROYAPI MUHENDISLIK MUSAVIRLIK ANONIM SIRKETI

Harry

^^Sunt curios daca se va face DX-ul asta. Eu sincer mi-as dori sa am sosea cu 4 benzi pana la Tulcea.
Ma rog daca ar fi dupa mine as dori ca toate DN-urile din Romania sa aibe 4 benzi :)))

Tavi

Si ocolitoare la Eforii si Tuzla tot la 4 benzi si cu intersectii denivelate ca sa fie deicsu' DX, nu frectie :D
E prea mult daca cer si o ocolitoare la Mangalia?...

horatiu.cosma

Am fost azi pe Constanta-Tulcea si retur. Am scos o medie de viteza de aproximativ 100/ora. Drumul e foarte bun, drept, putine localitati se merge foarte bine si nu mi s-a parut aglomerat pe niciun sens. Ma doare sufletul cand ma gandesc ca acest traseu va fi dublat de un DX. Ce buni ar fi fost banii astia in alte zone in care nevoia de imbunatatiri ale infrastructurii este presanta  :((. Ori asta, ori nu se face acest DX si aruncam banii pentru SF pe fereastra.

danutzu_1069

Pai, pana sa fie gata DX, se distruge drumul asta.
Ce, crezi ca DX-ul va fi gata maine?
Apropo, stii cum arata "centura" din Babadag? Adica drumul pe care trebuie sa mearga camioanele...
Chiar pe unde e "trasat" E87 pe goagle

https://goo.gl/maps/pQbWt

Vizionare placuta!

horatiu.cosma

#27
Drumul e asfaltat proaspat cu exceptia Babadagului, unde e dezastru. Dar acolo am vazut ca se lucreaza , deci banuiesc ca Se va asfalta in curand. Se poate face o centura a Babadagului si a 3a banda in unele zone, tot e mult mai ieftin decat un DX de la 0.

dr4qul4

Momentan nu stie nimeni daca se face un DX de la 0, sau daca largesc drumul actual.

Sau daca fac SF doar ca sa aiba traseul definitiv si se vor apuca doar de podul de la Braila.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

NGC

Quote from: NGC20 on December 17, 2014, 08:37:43 AM
A fost lansata astazi licitatia pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Constanta-Tulcea-Braila".

[156159] / 17.12.2014: "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Constanta-Tulcea-Braila" -> Anulata in 18.03.2016

Motivul:
Quote
In conformitate cu Master Planul General de Transport (MPGT) aprobat de Comisia Europeana, perioada de implementare a proiectului aferent "Drumului Expres Constanta-Tulcea-Braila" este cuprinsa intre anii 2028-2032, astfel ca nu mai este oportuna achizitia serviciilor ce fac obiectul contractului ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Constanta-Tulcea-Braila".
Avand in vedere aspectele mentionate mai sus, Autoritatea contractanta a decis anularea procedurii de licitatie deschisa pentru atribuirea contractului de achizitie publica ,,Elaborare studiu de fezabilitate pentru Drum Expres Constanta-Tulcea-Braila", conform prevederilor art. 209 alin. (1) lit. c) din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume: ,,Autoritatea contractanta are obligatia de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica in urmatoarele cazuri: [...] c) daca abateri grave de la prevederile legislative afecteaza procedura de atribuire sau daca este imposibila incheierea contractului", avand in vedere ca nu exista finantare pentru implementarea acestui proiect.