Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Neufunk

#45
Eu as propune ca benzile sa fie de 3,75, parapet cel mai ieftin, curbele ceva mai stranse dar bine semnalizate, pante mai mari si vai mai multe alaturi de iesiri mai mici si mai scurte si fara banda de urgenta (ci spatii tehnice la fiecare x00m) sau cu acostament din pamant (practic terasamentul).

Cred ca este un compromis ideal. In Germania te sperii câteodată de ce dealuri ai de urcat, si totusi treaba merge. Avand in vedere ca totusi vorbim de campie, nici curbele stranse nu vor fi chiar asa de dese si tineti cont ca in ceva timp (daca vom avea macar vreo 8 ani un guvern adevarat) vom avea A6 care practic va anula importanta A12.

dr4qul4

Din pacate ala e normativul si asa va ramane.
E bine totusi ca avem acostament de 2,25 (0,75+ 1,5 neasfaltat) pe care sa se poata opri la nevoie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ddfab

Quote from: Neufunk on June 15, 2017, 06:28:04 PM

Avand in vedere ca totusi vorbim de campie, nici curbele stranse nu vor fi chiar asa de dese si tineti cont ca in ceva timp (daca vom avea macar vreo 8 ani un guvern adevarat) vom avea A6 care practic va anula importanta A12.

esti optimistul de serviciu? eu zic sa-ti iei o marja  de siguranta pentru A6 de vreo 10 ani, in plus... ;).
pe de alta parte, nu at fi rau sa se indeplineasca dorinta ta... :D

panda80

Nu e totusi asa rau 3,5m latimea benzii. Din cate stiu asta este latimea in cazul autostrazilor in Franta sau Italia, precum si pe drumurile expres din Polonia, Cehia, Slovacia. Am circulat destul pe astfel de drumuri, si nu sunt probleme deosebite datorita celor 25cm minus, mai ales pt distante de pana la 200-250km. Daca mergi mai mult, se simte o diferenta de oboseala fata de autostrazile din Germania, care au 3,75m, si unde 6-700km se fac lejer, fara a simti oboseala.

dumbravaandrei

#49
Te rog sa corelezi cei 25cm lipsa cu o declivitate mult mai mare ca la A si cu raze de curbura mult mai mici. Si o sa vezi pericolul. Cine a mers pe A25 in Grecia sau pe A5 in Slovenia stie despre ce vorbesc.
Dn2, DN 1 sau centura Brasov ti se par ok?!? Sigure? Centura Brasov este cel mai bun exemplu de cum o sa arate defapt un DX la noi. Sa dai voie tuturor cu 130 pe un astfel de drum trebuie sa fii cel putin diabolic. In cazul asta nu... 110 cu camere din 3 in 3 km as face. Nu avem numai soare si 10-30 grade Celsius. Noi mai avem si iarna si ceata si vreme super nasoala in perioada octombrie-decembrie si martie-mai.
Calcaiul lui ahile la astfel de drumuri este volumul de trafic. Sunt ok pana intr-un anumit volum de trafic. Dupa, devin periculoase, generand mai multe probleme decat rezolva.

Ionut

#50
Facem o sinteza...

Drumuri expres in Romania:
- in exploatare: 0 km
- contractati: 0 km
- in licitatie lucrari: 121,115 km (Craiova-Pitesti) proiectare si executie
- in licitatie SF: 25,875 km (Centura Techirghiol) + 9 km (Aeroport OTP-A3) = 34,875 km

DX12 Tronson 1 Craiova-Robanesti: depunere oferte 11.10.2017
DX12 Tronson 2 Lot 1 Robanesti-Branet(?): depunere oferte 11.10.2017
DX12 Tronson 2 Lot 2 Branet(?)-Slatina (Valea Mare): depunere oferte 11.10.2017
DX12 Tronson 3 Slatina (Valea Mare)-Colonesti (limita OT-AG): depunere oferte 12.10.2017
DX12 Tronson 4 Colonesti (limita OT-AG)-A1 (zona Oarja-Catanele): depunere oferte 12.10.2017

DX SF Aeroport Otopeni-A3: oferte tehnice deschise
DX SF Centura Techirghiol: contestatii rezolvate, suspendarea se va ridica, urmeaza depunere oferte (data necunoscuta)

^ Ce stim de ultimele? NGC20? Am pierdut sirul. :)

NGC

La DX SF A3 - HC s-au deschis ofertele tehnice.

La DX SF Techirghiol deocamdata e acelasi stadiu de suspendare, dar contestatiile s-au rezolvat foarte recent si suspendarea se va ridica.

TibiV

Ionut, nu ar trebui sa pui asta pe prima pagina a topicului, asa cum ai facut la autostrazi ?
Peste cateva luni nici tu nu vei mai stiu unde este postarea asta...

Quote from: Ionut on July 08, 2017, 11:21:34 AM
Facem o sinteza...

Drumuri expres in Romania:
- in exploatare: 0 km
- contractati: 0 km
- in licitatie lucrari: 121,115 km (Craiova-Pitesti) proiectare si executie
- in licitatie SF: 25,875 km (Centura Techirghiol) + 9 km (Aeroport OTP-A3) = 34,875 km

DX12 Tronson 1 Craiova-Robanesti: depunere oferte 11.10.2017
DX12 Tronson 2 Lot 1 Robanesti-Branet(?): depunere oferte 11.10.2017
DX12 Tronson 2 Lot 2 Branet(?)-Slatina (Valea Mare): depunere oferte 11.10.2017
DX12 Tronson 3 Slatina (Valea Mare)-Colonesti (limita OT-AG): depunere oferte 12.10.2017
DX12 Tronson 4 Colonesti (limita OT-AG)-A1 (zona Oarja-Catanele): depunere oferte 12.10.2017

DX SF Aeroport Otopeni-A3: oferte tehnice deschise
DX SF Centura Techirghiol: contestatii rezolvate, suspendarea se va ridica, urmeaza depunere oferte (data necunoscuta)

^ Ce stim de ultimele? NGC20? Am pierdut sirul. :)

Eventual sa adaugi si lungimea, gen
Quote
DX12 Tronson 1 Craiova-Robanesti (17,7 km): depunere oferte 11.10.2017
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC


TibiV

NGC, stii cumva la ora a aparut in SEAP DX12 ?
Dar A0 Sud ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#55
Quote from: NGC20 on July 08, 2017, 02:00:26 AM
Apropo de tipul de drum DX, va urma si aici o surpriza. Stay tuned!

Proiectul de ORDIN al ministrului transporturilor pentru aprobarea Normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice

In cazul de fata este vorba in primul rand despre viteza de proiectare pentru DX, care revine la 120, dupa ce in norma din 2013 (AND 598 / 2013) a fost 100.

QuoteNOTE:
    1. Viteza de proiectare este viteza care se alege la construcţia unui drum nou, la modernizarea, consolidarea sau reabilitarea unui drum existent, în vederea determinării caracteristicilor geometrice care să permită fiecărui vehicul să poată circula cu viteza respectivă, în siguranţă.
    2. Viteza de proiectare redusă este viteza care poate fi redusă în cazuri excepţionale pe sectoare de drum cu lungime limitată, în condiţii grele de desfăşurare a traseului şi/sau acolo unde condiţiile de mediu adiacente drumului o impun, în vederea neafectării resurselor istorice şi estetice şi pentru evitarea unor lucrări costisitoare, pe baza unui calcul tehnico-economic.
    3. Încadrarea drumurilor publice în clase tehnice se stabileşte prin norme tehnice, aprobate prin Ordin al Ministrului Transporturilor.







Quote4.2. Intersecţiile autostrăzilor și a drumurilor expres cu alte drumuri se fac denivelat.



elphax

acest "drumul expres" e foarte ok :
- acostamentul central este suficient de mare - practic e mai mult decat 1 metru
-  cel exterior este de 0.75  pana la parapet - asta daca nu cumva vor fi portiuni unde nu va fi parapet
In plus, probabil la intersectii se va face inca o banda deci va fi chiar bine

dr4qul4

Deoarece pe mine, "la prima vedere" m-a indus in eroare ultima schita (ms NGC pt lamuriri), am adaugat latimea pt acostamente:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


elphax

In weekend am circulat pe drumuri expres in Polonia, profil cam ca si in poza de mai sus. Experienta de calatorie este foarte apropiata de o autostrada cu 2 exceptii:
- viteza maxima mai mica - 100 sau 120 kmph
- intesectii cu semafoare - e ciudat sa mergi pe DX si sa tot ai intersectii semaforizate. partea buna e ca sunt presemnalizate din timp si nu sunt decat pe portiunile mai vechi

Alte diferente fata de A:
- acostamentul central e redus la minim. zona dintre sensuri era tot timpul cu iarba, latime de 3-4 metri sau chiar 6-7 metri pe unele portiuni. iarba tunsa scurt. Zona dintre sensuri e mai mare decat la autostrazi din multe tari
- separator sensuri - parapet central simplu, dublat pe anumite portiuni cum ar fi poduri, inainte de intersectii. fara elemente anti orbire
- acostament exterior asfaltat de cca 2 metri. este aproape o banda de urgenta care se lateste din timp si devine banda de iesire/intrare ca si la autostrada
- nu prea exista bordura la parapetul exterior , dar exista gard de protectie ca si la A
- se apropie de localitati, au rol de centura ocolitoare. pe aceste portiuni au si 3-4 benzi pe sens