Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

#30
Quote from: pasadia on October 03, 2016, 02:08:54 PM
Mai degraba ar fi trebuit sa fie vorba de A0. Si de legatura A3-DN1 cu conexiune catre OTP.

Exact la asta ma gandeam si eu.  Nu de alta, dar intrarea auto in OTP poate fi facuta doar prin nord-vest, pe langa DN1, ca doar nu o fac pe sub pista. Si A0 ar trebui sa treaca la doi pasi. Sper ca s-au gandit la asta si nu ne trezim ca fac 2 drumuri, la distanta de nici 2 km

Sper ca nu asa:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

medicul de garda

#31
Pe de alta parte, odata ce se va realizat T2 al OTP in capatul opus al pistei, acel drum de legatura va deveni drumul local de acces intre cele 2 terminale (ma refer la accesul general, nu drum intern al aeroportului). Rol care nu poate fi preluat de catre A0, care nu poate avea noduri asa apropiate si nu are nevoie de traficul local din Bucuresti.

E discutabila treaba, personal si mie mi s-ar parea mai logic sa se faca ca o parte din A0, in prima faza half-profile. Desi, daca drumul va indeplini si scopul de a lega DN1 de A3 si de a inlesni folosirea A3 si A7 de catre bucuresteni (accesul in A3 prin Petricani fiind extrem de prost in viitorul apropiat), ar fi intelept sa fie realizat direct la standard de autostrada... Iar in cadrul constructiei T2 sa se realizeze si drumul local ca parte a investitiei.
Trust me, I'm an east-european doctor!

dr4qul4

E chiar mai rau...am postat harta de pe MT pe care au trasat cu pixul traseele...

Logic ar fi sa se desprinda din A0 iar pt terminalul viitor sa se faca acces din DJ care sa aiba si el nod cu A0, sau direct din A3. Dar un drum nou.

Asa cum e gandit, venind dinspre Pitesti, Constanta sau Giurgiu pentru prima data in Bucuresti, ai toate sansele sa te invarti in jurul cozii!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

bugybuu

Am si eu o grija...Poate cineva cu mai multa experienta in infrastructura reuseste sa ma lamureasca. M-am uitat la harta cu proiectele de infrastructura de la ministerul transporturilor, mai exact la DX4 si traseul ales. Eu sper ca ii doar o linie trasa cu pixul si nu se face exact pe acolo traseul lui, cel putin pe valea Somesului. Am numarat cel putin 20 de poduri peste Somes pana la Dej...

adiarc

SF-ul stabilește toate detaliile...inclusiv numărul si dimensiunea podurilor.....asa ca pana la realizarea acestuia traseul este orientativ...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ion59

Pe care le optimizează apoi constructorii cum știu ei mai bine!

cristi5

#36
^ depinde... Daca e FIDIC rosu, proiectarea (si speram obtinerea AC) se face separat.

^^^ acelea sunt niste linii orientative pe harta. Majoritatea proiectelor pt care exista SF sunt vizibile in "harta proiectelor de infrastructura" din semnatura mea. Din pacate copierea de pe SF pe OSM nu e totdeauna exacta. Dupa ce incep lucrarile si se vad din satelit, se poate corecta pe OSM.

Ionut

Just for fun.




Victor Cozmei:  Pentru ca vorbeam de proiecte realizate in regie proprie. Unul dintre aceste proiecte pe care le aveti in vedere este acel Drum Expres spre Sudul Litoralului, despre care ati vorbit intr-un alt interviu. Care este stadiul acestui proiect?

Catalin Homor: Orice proiect are doua etape majore in implementarre. Cea de pregatire si proiectare si cea de executie. In momentul de fata pregatim aceasta etapa de proiectare. Am insarcinat cu implementarea acestui proiect DRDP Constanta. Au pregatit caietul de sarcini sa scoata la licitatie SF-ul, proiectul tehnic si autorizatia de construire. Conform programului nostru in luna noiembrie trebuie sa fie transmis la ANAP si sa fie pana la finalul anului in SEAP.

Catalin Homor:  Studiul de Fezabilitate si cel de pre-fezabilitate au ca sarcina, printre altele ele, sa studieze mai multe variante de traseu. Cu siguranta vor fi studiate toate variantele de traseu si se va alege cea optima din punct de vedere tehnico-economic.

Hotnews

NGC

Quote from: Ionut on November 08, 2016, 06:22:38 AM
Just for fun.

O vrabiuta spune ca suntem in carti pentru SF, PT si DDE pentru VO Techirgiol, pe undeva pe la vreo 9 milioane de RON fara TVA, daca imi aduc bine aminte.

dumbravaandrei

VO Techirghiol care sa ocoleasca prin ce parte? Ca daca ocoleste prin vest singurul profil care iese la banii astia e profil de trotuar  O:-)

NGC

^^^ De banii aia ar urma sa se realizeze ce am scris mai sus, deci SF, PT si DDE, fara executia propriu-zisa.

Ionut

Normativul de Drumuri Expres in Romania:
112 pagini, 2,5 Mb, fisier pdf

Am pus linkul si in primul post din acest thread.
Multumesc NGC20!
:cheers:

Ionut

Asa, rapid, o chestie interesanta: in normativ "banda de urgenta", shoulder de fapt, acostament pe romaneste, eu vad ca este 0,5 m, nu 1,5 metri cum ne zic baietii de la CNAIR in comunicatul pentru A12. Nu ma uit prea atent ca ma enervez si am treaba azi. Mai comentati si voi. :)

dr4qul4

#43
Pg 24. Sectiunea a 2-a:
Art 12.
-  platforma 21,5 m
- zona mediana de 3 m (include zona pt parapete)
- 2 cai de 7 m fiecare cu 2 benzi de 3,5 m
- 2 acostamente de 2,25 m fiecare, in care 0,75 m banda de incadrare cu aceeasi structura rutiera ca a benzilor de circulatie si restul de 1,5 m acostament consolidat
- fasia pt parapepte de min 0,75 m, la marginea exterioara a acostamentelor

Asadar acostamentul are 1,5 m, dar nu este asfaltat!

Eu am o singura problema cu DX... latimea de 3,5 m a benzii. Daca tot ramane asa, atunci zona mediana ar trebui sa fie mult mai mare, si sa existe o zona inierbata intre banda 2 si parapete exact ca la americani. Zona mediana ar trebui sa aibe 7 m (2,5 inierbat X2 si 2 m intre).
Si bineinteles si pentru A la fel.

Acostamentul neasfaltat nu e chiar o idee rea. Poate asa ne vom invata sa nu mai oprim pe banda de urgenta sa facem poze...


In normativ este trecuta si posibilitatea ca un DX sa fie pe viitor extins in A, caz in care elementele geometrice se fac direct pt A.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

Eu am mai multe probleme cu acest tip de drum,total depasit chiar si pt Romania.

Pe langa cei 3,5 M,care fac depasirile absolut claustrofobice si f.periculoase,avem curbe mai stranse,pante mai lungi,lipsa banda de urgenta.

Pt mine,cu exceptia faptului ca ocoleste localitatile,acest tip de drum nu este cu nimic mai grozav decat un DN cu 2 benzi/sens si separatoare New Jersey....o tampenie

As pune doar cateva intrebari:
- cum se vor depasi tirurile...practic vor fii oglinda la oglinda?
- in curbe parapetele va fii lipit de exteriorul benzii 2 sau va fii macar un M pana la acesta,pe sistemul ungar?
- ce facem cand avem o defectiune?( revenim la un DN cu o banda de sens )
- etc,etc,etc.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura