Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg

Started by NGC, June 12, 2019, 12:03:28 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dominik

@AlexxC
Nu isi are rost discutia aceasta aici, nu are legatura cu DX, de altfel este mult mai rapid sa aj la Timisoara pe 58B si dupa pe E70 decat varianta mentionata de tn. Deasemenea nu visez la promisiuni electorale, spuneam doar ca este util judetului Caras-Severin si nu numai....
You're in Steelers Country

alin2pas

În ultimul timp s-au lansat licitații pentru studii de fezabilitate pentru multe drumuri expres în toată țara. Orice drum mai rapid care scurtează timpul în care poți ajunge dintr-un punct în altul este util, dar să nu uităm și costurile, pentru că țara noastră nu dispune de resurse financiare nelimitate, nici dacă utilizează la maxim fondurile europene disponibile (ceea ce nu face acum). Fluidizarea traficului se poate face și prin alte metode:
- Realizarea de centuri ocolitoare și în general scoaterea traficului din interiorul localităților. În prezent, sunt zone unde localitățile sunt dezvoltate preponderent de-a lungul drumurilor mai importante și ajungi să mergi mai mult în regim urban decât extraurban.
- Realizarea de porțiuni de drum 2+1 peste tot unde este posibil pe drumurile 1+1 mai intens circulate.
- Realizarea de intersecții denivelate între drumurile mai importante, intersecții cu bandă specială de încadrare pentru virare la stânga etc.
Realizarea acestora se poate face luând în considerare și posibilitatea lărgirii acestor drumuri la 2+2 ulterior, când va fi cazul. Aceste măsuri de fluidizare a traficului se pot realiza mai rapid și cu bani mai puțini decât un drum expres, ale cărui costuri se apropie de costul unei autostrăzi. Cu banii necesari pentru 100 km de drum expres se pot moderniza astfel poate 500 km de drum. Decât să merg 100 km cu 100 -110 km/h pe un drum expres și apoi să merg 400 km pe un drum nemodernizat, mai mult prin localități, cu 50 - 60 km/h, prefer să merg cu o medie de 80 - 90 km/h pe un drum modernizat.

tom_sawyer


Dominik

Era de asteptat, a fost doar o gogoasa electorala !!!
You're in Steelers Country

valil

singurul neajuns ii legat de traficul greu , totul trebuie facut prin Caransebes, Dn58A are limita de inaltime inainte/dupa Ezeris la podul CF, motiv pentru care se face un ocol la traficul  TIR dinspre vest prin caransebes, pentru cei care doresc sa ajunga in sud-vestul judetului CS ( Resita-Oravita-Anina). In rest alte probleme nu sunt in zona.

Dominik

Realizarea drumului expres Caransebeș-Reșița-Voiteg, discutată la întâlnirea prefecților din Regiunea Vest cu ministrul Marcel Vela și ministrul Transporturilor!

Referitor la DX Caransebeș- Reșița-Voiteg, pentru anul în curs a fost alocată suma necesară elaborării studiului de fezabilitate, contractul de finanțare pentru acesta fiind semnat în 28.04.2020, iar valoarea  estimată a execuţiei este de 281.700.000 lei fără TVA. Drumul expres va avea lungimea de 104 km, din care 81 km pe teritoriul județului Caraș-Severin şi va cuprinde două sectoare de drum național, DN 58 Caransebes-Resita, respectiv DN 58 B, Reşiţa – Voiteg

https://caon.ro/drumul-expres-caransebes-resita-voiteg-prinde-contur/2375928/

http://reper24.ro/realizarea-drumului-expres-caransebes-resita-voiteg-discutata-la-intalnirea-prefectilor-din-regiunea-vest-cu-ministrul-marcel-vela-si-ministrul-transporturilor/
You're in Steelers Country

alin2pas

Nu știu, sunt eu chiar așa de greu de cap, încât nu pot să pricep? De ce s-ar construi un drum expres (cu două benzi pe sens) care să lege două drumuri naționale cu câte o bandă pe sens? Chiar așa de mare e traficul local în zonă sau doar politicul dictează? Avea sens acest DX dacă ar fi legat A6 Lugoj - Caransebeș - Turnu Severin - Craiova de A9 Timișoara - Moravița - Belgrad. Se poate eventual moderniza drumul existent, după cum s-a modernizat DN66 Filiași - TG. Jiu - Petroșani - Simeria, după cum se modernizează DN 76 Deva - Brad - Oradea etc.
Dacă Serbia va intra în UE peste câțiva ani, atunci va exista o legătură pe autostradă între Turcia și Grecia cu țările din Europa Centrală și de Vest prin Bulgaria și Serbia. Credeți că va mai finanța UE construcția A6? Având o legătură directă pe autostradă cu restul Europei, porturile din Burgas și Varna vor căpăta prioritate pentru tranzitul de mărfuri față de Constanța și alte investiții vor fi dirijate spre țările cu rețele mai bune de transport, ocolind România. Alte țări investesc în construcția unor rețele de drumuri rapide, doar la noi se insistă cu tronsoane fără legătură între ele, care să lege Cucuieții din Deal de Cocoșații din Vale.

Dominik

#22
Pai tocmai de asta e interesant acest DX Caransebes-Resita-Voiteg, pt ca va lega in viitor A9 de A/DX6.
You're in Steelers Country

alin2pas

E OK, dar nu e mai logic să fie făcute întâi A9 și A/DX6? Pentru acestea nu e nici măcar un studiu de fezabilitate făcut, nu se știe exact pe unde vor fi traseele.  Oare dacă se construiește întâi DX Caransebeș - Voiteg, vor fi făcute și nodurile cu viitoarele autostrăzi A9 și A6? Traseele autostrăzilor ar putea fi stabilite exact prin aceste noduri când vor fi făcute, chiar dacă vor avea niște ,,cocoașe".  :lolz:

Dominik

Pai studiul de fezabilitate pt A9 este in desfasurare, iar cat despre viitoarele noduri a DX-lui cu A9 si A/DX6 ma gandesc ca vor tine cont de aliniamentele lor.
You're in Steelers Country

alin2pas

Doar de A6 nu se mai aude nimic. Oare nu era mai bine să fie făcut întâi tronsonul Drobeta Turnu Severin - Caransebeș? Până la intrarea Serbiei în UE, acest drum se poate face cu fonduri europene; după aceea (peste câțiva ani) UE nu va mai fi interesată de acest drum.

Vlad94

Cred ca s-ar putea realiza cativa pasi importanti pentru a lega Resita de autostrada:
1. Extinderea centurii Lugoj peste calea fersta si pana in DN58A. (3 kilometri). Intersectia cu DN6 sa fie dotata cu pasaj peste giratoriu.
2. Refacerea pasajului peste DN de la Ezeris (suprainaltarea pasajului si indreptarea drumului)
3. Varianta de ocolire Soceni (400 de metri).

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

mirceaeliade