[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

GDPR

#855
^Cofrajul e introdus de la inceput. E vorba practic de un stalp inglobat in bareta, osb-ul fiind strat de separatie intre betonul exterior "mort" care se sparge pana la nivelul radierului si betonul definitiv din interiorul osb-ului.

Ionut

^ Exact. Sunt doua "coloane" de beton. Betonul exterior care se sparge (mort cum ii zice Adi) si betonul interior protejat de OSB. Dupa ce se da la o parte OSB-ul raman bucati lipsa din beton, portiuni care se "repara" cu un beton special. Sunt unele poze unde se vad aceste "reparatii" (culoarea betonului este alta). Si acest beton exterior "mort" are armatura. Si inca foarte groasa. Insa nu are mult armatura... ca sa poata fi spart (mai) usor.

^^

Quote from: Cristi N on December 17, 2017, 12:02:58 AM
Poate ar fi bine sa faceti un filmulet asemanator cu cel din Stockholm, avand in vedere deschiderea de care mai nou da dovada Metrorex s-ar putea sa fie bucurosi sa va ajute. Daca promovarea o faceti impreuna, cred ca toata lumea ar avea de castigat dintr-o asemenea colaborare

Ce filmulet sa facem? Sa aratam unde se poate refugia un calator in caz ca pica de pe peron? Problema e ca nu toate statiile au spatiul asta aici. Parca la Victoriei (M2), de exemplu, spatiul este intre trenuri, intre cele doua sine 3. Din ce-am vorbit ieri, problema la noi ar fi ca fiecare magistrala are aceste refugii intr-un alt loc. Nu e chiar asa simplu cu o campanie de genul asta ca trebuie sa informezi exact... si sa nu creezi confuzii.

Strict pentru M5, toate statiile sunt proiectate asa, cu aceasta rigola lipita de peron care are rol de evacuare a apei. Ma rog, nu evacuare propriu-zisa, de fapt acest canal/aceasta rigola doar transporta apa in acea rezerva dintre cele doua linii, in spatele peronului, de unde se poate extrage cu pompele prin tevile existente. V-am pus poze in primul reportaj.

Ionut

#857
Bonus! :) Am avut noroc si am surprins ieri, la Orizont, utilajul care transporta sina. Am uitat cum se numeste. Din 3 litere. Mi s-a explicat cum fac cu transportul sinei. Aduc sina pe M2 la depoul IMGB si de acolo, cu acest utilaj, o transporta tocmai pe M5. :D Sina este din Austria, v-am mai zis, si vine in sectiuni de 120 metri. Este practic imposibil de transportat prin oras (la suprafata). Deci singura solutie fezabila e sa foloseasca jucaria din imagine.



^ Evident, utilajul este diesel. Scoatea un fum de nedescris. Se si vede in imagini. Dar nu m-a deranjat, dimpotriva. :lol:

Xenos

Mie mi se pare că s-a progresat serios cu șina, chiar mă miră procentajul de doar 20 %, câtă vreme șină era și la Orizont, și la Favorit și la Tudor Vladimirescu (Dr Taberei 35), parcă și la Romancierilor...

E drept, procentajul redus probabil se explică prin neacoperirea capetelor și a derivației de la V. Ialomiței.

@Ionuț: una din cele mai importante întrebări de adresat pe viitor ar fi cum gândește METROREX exploatarea pe viitor. Adică ce intervale de circulație vor fi?
Anticipez un tren la 7 min în cel mai bun caz pe ramura comuna, ceea ce ar face ca cele două capete (VI respectiv Brâncuși și Râul Doamnei) să fie acoperite foarte prost, la ca. 15 min, ceea ce deja nu mai e fezabil pentru un metrou. Singura soluție pentru a compensa acest imens inconvenient ar fi să se afișeze timpii ficși de circulație, adică trenurile pleacă de la RD la 10.15, 10.30 etc.

Totodată nu mi-e clar dacă un tren merge la VI și unul la RD sau se gândește o altă ritmicitate.

Asta mi se pare esențial pentru că, deși stau lângă frumoasa stație Brâncuși, mă gândesc dacă nu e mai fezabil să merg pe jos la Romancierilor unde se întâlnesc ambele ramuri. Pe de altă parte, dacă merg 1 km pe jos deja se cam anulează avantajul metroului cu stații dese. Treaba asta cu capătul dublu nu mi se pare suficient de bine gândită până în prezent.

Ionut

Nu ma pricep, dar cred ca trebuie sa mergi pe jos. :) Mai ales că o să fie 10 trenuri dacă am inteles bine. Bombardier de pe alte magistrale.

Cristi N

Multumesc de explicatii acum cred ca am inteles metoda de lucru.

Pentru partea cu spatiul de sub peron cred ca e mai ok sa continuam la stiri si discutii diverse.

Goldmund

Ionut,
inca un reportaj superb! Felicitari si multumiri tie cat si celor de la METROREX pentru transparenta si indrumarea de care ai avut parte pe tot traseul reportajului.

horyatm

Foarte frumos reportajul, efortul a fost pe deplin meritat.

Am și eu o nelămurire generală legat de metrourile bucureștene și anume de ce nu se folosesc aproape deloc diacritice?

nenea_hartia

^ S-a mai discutat, vezi aici. În plus, nici pictogramele de pe panourile de semnalizare nu sunt standardizate, diferă uneori de la stație la stație, alteori chiar în aceeași stație. Păcat.

@Ionut: mulțumesc pentru fotoreportaj!

Gendan

Quote from: Ionut on December 17, 2017, 08:27:17 AM
Sina este din Austria, v-am mai zis, si vine in sectiuni de 120 metri.

Voestalpine? Doar sunt curios.


Ionut

N-am intrebat de producator, dar da, probabil Voestalpine.

Ionut

Pozitia API si link catre forum direct spre fotoreportaj pe Digi24. Multumim pentru promovare, ne bucuram ca si metroul prezinta interes pentru presa. De acolo vine pe forum si trafic maricel. Salutari vizitatorilor. :bye:

Ionut

Pozitia/stirea si in B365. Cred ca ne-am indeplinit misiunea de informare cu brio. Pe Facebook cele doua fotoreportaje au avut reach foarte mare (primul a avut pe la 100.000 reach). In plus, au fost preluate si de presa...

Ionut

Le-am explicat celor de la Economica.net cum circula trenurile pe M5 (spre capetele din Drumul Taberei). Articolul a fost preluat si de B365.