[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ionut

Declaratii oficiale Mustatea, Director Investitii:

"Singurele probleme care pot crea eventual o intariziere" privind finalizarea la final de 2018 ar fi:
- licitatia pentru semnalizare, automatizare si siguranta a traficului, intarzieri majore din cauza contestatiilor din parte unei companii care pana la urma nici nu a mai depus oferta;

- o zona de legatura la Eroilor unde semnalizarea/automatizarea trebuie facuta de compania care a facut lucrarile in statie (drepturi de autor, se pare, negocieri cu aceasta companie).

Nu cunosc detalii, nici n-am avut timp sa intreb. Puteti detalia voi sau sa imi dati intrebari pentru a le pune la Metrorex.

Ionut


Ionut

Cu exceptia accesului 4 (care necesita inchiderea liniei 41 si vreo 12 devieri de trafic) in statia Parc DT, isi asuma in continuare termenul de final octombrie 2018 pentru inceperea probelor functionale. Se plangea de avizul ISU care este mult mai greu de obtinut pe noua legislatie, in ideea ca ar putea intarzia punerea in circulatie.

Ionut

Continuarea M5 spre Iancului, raspuns la intrebarea mea:

"Suntem in faza finala de elaborare a caietului de sarcini pentru partea de proiectare. Probabil ca undeva la sfarsitul anului va fi posibila lansarea acestei licitatii. In 2019 sa putem demara lucrarile." Termen estimat de executie 2019-2023 (4 ani).

medicul de garda

Nici un cuvant nu au zis despre stadiul si orizontul preconizat pentru achizitia de material rulant? Ca abia au relansat licitatia, o sa dureze o vesnicie productia si omologarea garniturilor noi si nu inteleg ce plan de rezerva au pentru darea in exploatare a M5 cu parcul rulant pe care il avem, absolut insuficient pentru inca o magistrala si incompatibil cu automatizarea proiectata pe M5.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Ionut

Nu am intrebat, uite la asta nici nu m-am gandit. De-aia v-am rugat sa veniti cu intrebari. Dar nicio problema, avem CM POIM marti si o sa incerc sa pun intrebarea asta "in plen". :) Daca mai aveti intrebari, scrieti aici. Oricum vreau sa cer o intalnire si la Metrorex, dupa modelul CNAIR. Sa vedem daca ne primesc.

medicul de garda

Imi cer scuze, am citit anuntul cu intrebarile dupa ce expirase termenul, garzile te impiedica sa citesti forumul zilnic :). Oricum, au fost destul de generosi cu informatiile de data asta, era mai greu de imaginat ce lucruri le vor scapa la declaratii. La M6 ar fi fost multe chestii de intrebat, dar cred ca majoritatea intrebarilor erau oricum prea incomode.


Revenind la subiect, data viitoare ar fi oportun de intrebat daca este nevoie de consolidarea cladirilor cu risc seismic de pe traseu, caci sunt multe, si daca da, in sarcina cui ramane sa faca asta si din ce sursa de fonduri se va face? Ca asta e principalul obstacol in demararea proiectului, care e cam gata de ani de zile.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Ionut

Te referi la continuarea M5 spre Iancului?
Cam de cate clădiri ar fi vorba?

medicul de garda

#653
Nu, ma refer la M5 central. Nu stiu cate sunt, dar daca am inteles bine, majoritatea sunt pe bdul Elisabeta, intre piata Kogalniceanu si Calea Victoriei si alte cateva cladiri problema pe bdul Carol, zona Armeneasca. Majoritatea sunt cladiri private, unde e complicat sa intervina statul pe banii lui, atunci cand vrea el, fara acordul proprietarilor, care conform legislatiei, ar trebui sa plateasca pentru privilegiul reabilitarii.

Si daca intervine statul, care entitate anume? MT, care face proiectul? PMB, ca e ograda lui? PS2, 3 si 5? Nu mai zic ca una din cladirile problema e chiar Primaria Sectorului 5, care pana de curand, nu avea fonduri sa isi deszapezeasca singura drumurile.
Trust me, I'm an east-european doctor!

TibiV

Quote from: medicul de garda on November 23, 2017, 05:47:59 PM
Nu, ma refer la M5 central. Nu stiu cate sunt, dar daca am inteles bine, majoritatea sunt pe bdul Elisabeta, intre piata Kogalniceanu si Calea Victoriei si alte cateva cladiri problema pe bdul Carol, zona Armeneasca. Majoritatea sunt cladiri private, unde e complicat sa intervina statul pe banii lui, atunci cand vrea el, fara acordul proprietarilor, care conform legislatiei, ar trebui sa plateasca pentru privilegiul reabilitarii.
Pai "M5 central" este exact continuarea M5 spre Iancului... ;)

Quote from: medicul de garda on November 23, 2017, 05:47:59 PM
daca am inteles bine, majoritatea sunt pe bdul Elisabeta, intre piata Kogalniceanu si Calea Victoriei si alte cateva cladiri problema pe bdul Carol, zona Armeneasca. Majoritatea sunt cladiri private, unde e complicat sa intervina statul pe banii lui, atunci cand vrea el, fara acordul proprietarilor, care conform legislatiei, ar trebui sa plateasca pentru privilegiul reabilitarii.
Corect...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut


Ionut


Xenos

@Ionut:

Intrebări:

1. Finalizarea restului de accesuri, îndeosebi cel de la Piața Dr. Taberei (mai complicat) împiedică probele tehnologice și punerea în funcție a magistralei cu cele care vor exista până în vara anului viitor?

2. Cum se explică inactivitatea prelungită la Valea Argesului/Brâncuși, unde mai e un singur acces de executat, dar jumătate din bulevard stă închisă pe o distanță mai mare de 1 km?

3. Care e un grafic realist pentru stația Râul Doamnei, cea mai întârziată?

4. Cea mai importantă întrebare e într-adevăr cea referitoare la trenuri...dacă tot s-a lălăit până acum relansarea licitației și e destul de clar că până prin 2020 nu avem niciun tren nou:
   a. cu ce trenuri vechi se va pune în funcțiune M5, IVE sau BM-uri luate de pe alte magistrale?
   b. de vreme ce, în ambele cazuri, semnalizările nu se potrivesc (asta s-a discutat pe larg pe forum.metrouusor, M5 va avea o semnalizare proprie, mai noua) si a picat varianta de licitatie cu echiparea trenurilor vechi cu semnalizarea aferenta M5 (din pacate, parca chiar anul asta) cum se va asigura circulatia? Cale libera? Care va fi in acest caz viteza si intervalul de circulatie? Vom avea o noua pendula tip Bazilescu?
   c. se are în vedere deschiderea circulației abia la sosirea trenurilor noi, deci 2020 minim?

Intrebarea b e cea mai importanta. Daca se va merge cu viteza melcului la 10 - 15 min distanta e o mare aberatie si bataie de joc.



GDPR

#658
Si din partea mea:

- care este stadiul realizarii centralelor de ventilatie (CV) de interstatie si care sunt motivele pentru intarzierea inceperii lucrarilor la CV interstatie Parc Drumul Taberei-Tudor Vladimirescu;
- care este stadiul realizarii pasajului pietonal de legatura dintre statiile Eroilor 1 si 2 si daca se pastreaza legaturile proiectate la nivelul peronului statiei Eroilor 1;
- care este stadiul realizarii caii de rulare si a sinei a treia. Pe www.metrorexm5.ro este prezentat doar stadiul lucrarilor la fundatia caii de rulare;
- care sunt procentele reale de lucrari, avand in vedere ca exista diferente intre cifrele din prezentarea de la SCS Transport si cele publicate pe www.metrorexm5.ro, conform tabelului de mai jos:


Ionut

Nu stiu cat timp o sa am la CM POIM marti... dar raman pentru intalnirile din viitor. :)
Voi scrieti toate intrebarile.