[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

subway

Stadiul executiei e usor de constatat vizual dar ca sa 'vezi' blocajele trebuie ceva mai mult...vorba ceea romaneasca, multi vede, putini cunoaste...
;)

voicul

Eu zic ca blocajul adevarat nu e prin tunelul M5, ci prin diverse birouri, prin sutele de mii de hartii SI mai ales prin unele incaperi goale!
La aceste incaperi le mai zice si visterii.

alex8

Interesante ar putea fi stațiile cele mai întârziate Raul Doamnei, Moghioros, Academia si Eroilor.

alecu26

@panzer: hai sa continuam aici.

Inainte de a incheia 2-3 raspunsuri: M5 (Opera - Pantelimon) a fost blocat de Oprescu din 2 motive:
- traseul prin Bucurestiul vechi risca sa deranjeze toate cladirile neconsolidate si sa demonstreze incompetenta crasa a primarilor in materie de consolidare a acestora. Mai ales de la Opera pana la Piata Rosetti. S-a ajuns la optiunea de a face tronsonul prin decopertare de la suprafata (cum a fost facut M2) si nu cu TBM.
- in Pantelimon deja demarase refacerea tramvaiului. Scandalul a fost public. L-au prins intr-o vizita pe santier si nu s-a descurcat deloc cu explicatiile. In teorie daca ai metrou pe dedesubt ar cam trebui sa scoti tramvaiul redundant de la suprafata. Ca sa justifice licitatia cu tramvaiul a blocat metroul. Poate nu va mai aduceti aminte.


Detalii pls, sau sa ridic eu 2-3 intrebari:

- Opera Universitate: Oprescu e de mult plecat. Si oricum mi se pare o non problema. E un pic scarpinat dupa casa nanasului, sau cautat inadins probleme sa legi/ conditionezi executia metroului de consolidare cladiri. In fond, e mai greu, dar se putea face si executia cu TBM si cu ele neconsolidate. Doar se impuneau un pic mai multe conditii si restrictii la TBM.
Partea buna e ca totusi s-a luat o decizie, si nu am stat sa ne vaicarim. Dar...unde e decizia aia acum? Blocata? Se lucreaza la PT, pt documentatia de licitatie? Sau acum nu mai avem bani de reproiectare?
O intrebare poate prosteasca: nu se putea pune consolidarea cladirilor in sarcina Metroului? Impuscam doi iepuri pe fonduri europene.

- Universitate - Pantelimon are mai multe sectoare. Se putea demara de exemplu Iancului-Universitate. Da...probabil nu se putea circula pe el...dar se lucra. Cum dureaza 10 ani de la licitatie la deschidere trafic.....
Si din nou....Oprescu e plecat demult. Doar ca un idiot a facut o prostie pe motiv de spaga probabil....suferim milioane? ani de zile? Pana se termina metroul...10 ani....mai mult sau mai putin se amortiza acea reabiltiare de tramvai (Problema nu era suprapunerea in sine, ci faptul ca se distrugea prin constructia metroului lucrare noua, probabil tot prin fonduri UE. Suprapuneri mai avem o gramada in Bucuresti).
Drumurile noastre POATE;

Pelicanul

#559
Colega ( # alecu26 )  în ceea ce privește metroul - partea tehnică - le cam aproximezi.
Tunelele de metrou pe secțiunea Hașdeu - Iancului.
Ghinion, gabaritul tunelului trece în plan vertical aproximativ la 30 cm de fundația clădirilor din aliament.
Sau dacă faci un singur tunel ( cu 2 linii ) vei avea un  ditamai găuroi rotund cu diametrul de aproximativ 14 m, o să-ți cadă clădirile în găuroi.
Și o surpriză, traseul cu probleme NU este Hașdeu - Rosetti ci taman Rosetti - Iancului ( mai bine spus Rosetti - Izvorul Rece ).
De ce să consolideze clădirile Metroul ? Cu sau fără metrou nu ți se pare de bun simț clădirile să fie consolidate ? Sau așteptăm marele cutremur să le demoleze ?
Nu se poate demara Iancului Universitate din trei  mari motive :
1) Nu poți organiza PLS - ul la Iancului ( organizarea de șantier ).
2) Nu poți scoate TBM - urile la Universitate.
3) Ce faci cu porțiunea Universitate - Operă, când o construiești ?
În Pantelimon se pot face mai puține stații, poate fi scos de la naftalină proiectul lui Ceaușescu. Stații numai la Iancului / la Chișinău / la Fundeni și evident la Cosmos. Cine vrea distribuția cu amănuntul în cartier iese la suprafață și așteaptă tramvaiul.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

Ionut


alecu26

Pelicanul, ia-ma usor. sa începem cu o harta a magistralei, de la Eroilor spre Pantelimon.

Hasdeu Iancului nu e cam aceasi chestie?

Izvorul Rece a trebui sa caut pe harta unde e. Am trecut de mii de ori pe acolo dar habar nu aveam ca asa ii zice.

Si normal ca le aproximez. Informatii nu gasesti nici daca sapi cu TBM ul pe internet.

Dar totusi sa raspund la o intrebare: daca nu era asa problema seismul...ce faceai? Cel care genereaza schimbarea, daca e sa o luam asa e metroul, nu Cladirea. Care sta bine mersi...si nu e ceva sigur când va veni cutremurul sau daca va veni o va afecta.

Drumurile noastre POATE;

panzer

@alecu26: s-a discutat foarte mult pe tema Consolidari vs Metrou. S-a discutat (pe celalalt forum) si despre posibilitatea de a face tunele unul sub altul.

Subway spune ca M5 are inclusiv proiectul tehnic facut. Si il cred. Ar tb sa facem rost de el si sa discutam pe baza lui. Dar in nici un caz la modul metroul e scump si mai bine facem autostrazi.

Dezbateri sunt foarte multe si la metrou: este un subiect fierbinte si acesta la fel ca Autostrazile. Ca statiile sunt prea dese, ca la Paris sunt si mai dese. Etc.

De acord ca Oprescu nu mai este. Dar ti se pare ca lucrurile sunt mai bune acum la PMB decat pe vremea lui Oprescu? Un proiect complex in Bucuresti desi e facut de MT are nevoie de sprijinul PMB care controleaza direct/indirect f multe institutii. De exemplu M5 a intarziat f mult mai ales cu statia de la Moghioros zisa si Parc :) din cauza apeductului. Apa Nova pur si simplu vroia altceva. Le-au luat ani sa se inteleaga.

Oricum M4 ce s-a executat de curand si M5 sunt pe bani europeni. Si da, o magistrala e scumpa. Dar merita. Colegii de la Cluj nu pot sa inteleaga ce se intampla in Bucuresti daca M2 e scoasa din uz o zi doar, de exemplu.

M5: Constructia ar trebui inceputa din Pantelimon de la capat. Iar TBM scoase la Opera. A explicat Pelicanul de ce.

@frunzaverde: daca urmareai mai atent constructia tunelurilor de la M5 ai fi aflat ca pe langa echipele italiano/spaniole sunt si specialisti romani. Un proiect de tuneluri atat de fain chiar merita urmarit de orice pasionat de infrastructura. Si nu e acelasi lucru cu tunele feroviare sau auto.

TBM-urile si echipele lor sunt greu de prins. Stai cu anii dupa una din ele. Platesti chirie si cand nu le folosesti. Ideal ar fi fost sa avem tronsoanele in executie unul  dupa altul cu statiile in constructie a.i. TBMurile scoase acum de la Opera sa poata fi reintroduse la Pantelimon. A treia, cea folosita la M4 putea fi folosita la extinderi care sunt absolut necesare. Gen M2 in camp la Pipera, deviatia lui M3 de la Pacii spre A1. Din pacate "frantuzoaica" e deja plecata pe alte meleaguri.

Ca si comparatie: TBM au avut si recorduri de 26m pe zi pe fir. Cum ar fi sa se execute si tunele LD2 la ritmul asta?

Pentru mine metroul este un subiect la fel de frumos ca si autostrazile. E drept ca subway e mai acid in exprimare dar mai sunt si altii aici care pot sa va lamureasca. Oameni de treaba mult mai informati decat mine (care sunt doar pasionat). In nici un caz insa pe tonul la care s-a ajuns pe M6.

rizzuh

Quote from: panzer on October 11, 2017, 04:46:44 PM
Ca si comparatie: TBM au avut si recorduri de 26m pe zi pe fir. Cum ar fi sa se execute si tunele LD2 la ritmul asta?

Nu poti compara viteza de sapat in solul argilos din Bucuresti cu viteza de sapat in roca pe LD2. S-a mai discutat despre comparatia asta:

Quote from: AlexAllex on July 30, 2017, 01:01:32 PM
Autostrăzi: Tunelurile de pe Sibiu-Piteşti vor fi săpate în 2 ani, iar pe Comarnic-Braşov – în 3 ani

Quote from: TibiV on July 30, 2017, 01:10:55 PM
Ce prostie....

Cum sa compari viteza TBM-urilor care au sapat in solul moale din Bucuresti cu viteza de sapare a unor tuneluri montane, care aproape sigur se vor sapa in cu totul alta tehnologie ?!?!....  :o

Ionut

Va rog vorbiți aici strict de M5.
Deviati pe alte subiecte și este foarte greu de urmărit.

alecu26

Autostrazile sau proiectele rutiere facute cu TBM se pot numara pe degetele de la o mana in lume. (Eu am gasit doar in Madrid si prin ceva oras asiatic...nu mai tin minte acum).

Nu a zis nimeni de autostrazi versus metrou. Doamne fereste. Am zis doar de prioritizarile de magistrale.

Back on topic: întrebarea e...si ce facem?

Doar ca avem PT facut....si neaparat trebuie folosit ala, ca cineva il are la sertar, nu mai facem metroul de la Pantelimon la Opera? Never ever?

Inteleg...sunt costuri...dar asta nu inseamna ca nu exista solutii tehnice. Si astea in lumea moderna, chiar daca lui Subway nu ii place vin de foarte multe ori de la constructori. Ia pune pe Astaldi, Hochtief si inca vreo 2 la masa...sa vezi cum se gasesc solutii...

Degeaba vin arhitectii si proiectantii cu solutii care nu pot fi executate.

Drumurile noastre POATE;

Pelicanul

#566
Nu poți avea aceeași viteză de săpat în argilă și în granit.
Dacă sapi în granit în spate îți va rămîne tunelul.Tunelul îți rămâne și dacă nu cămăsuiești nimic.
Dacă sapi în argilă în spate s-ar putea să se surpe totul dacă n-ai tunelul stabilizat / betonat.
Concluzia e că în granit ai sigur o viteză de săpat superioară față de argilă.
Oricum nu mai comparați argila cu granitul pentru că tehnologia de săpat este complet diferită.
_______________
Stația Parc  ( Moghioroș ) nu a fost întârziată din cauza apeductului, de fapt apeductul nu are nicio legătură cu stația. Are legătură numai cu accesul << de la patinuar >> care de fapt nici nu se mai face din această cauză.
____________________
Evident că există tehnologii de săpat pentru zona centrală, dar costă și evident trebuie să te încadrezi într-un buget << de bun simt >>
Săpăm tunelele la minus 65 m. Se bagă cineva la adâncimea asta să construiască stațiile ? Acceurile ? Vorbesc de costuri.
________________
Iar e o gândire greșită în unele aspecte, cu sau fără metrou clădirile de pe Kogălnicenu / Elisabeta / Pache trebuie consolidate / demolate.
__________________
Tunele suprapuse. Se închid în totalitate bulevardele mai sus amintite, devieri rețele, costuri suplimentare la stații. Revenim la costuri. Trebuie să te încadrezi într-un buget rezonabil.

Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

nenea_hartia

^ Îți înțeleg argumentele, dar nu și resemnarea :). Ce naiba, deci dacă proprietarii caselor + probabil cei mai incapabili primari din țară, cei ai Bucureștiului, se vor încăpățâna să nu consolideze clădirile, M5 nu se va face niciodată? Probabil că ideea trebuia consemnată în așa-zisul SF pentru M6: ,,deoarece în București nu poate fi construită nici o altă magistrală importantă, prezentul studiu consideră oportună, justificată (și obligatorie) construcția M6" :).

Goldmund

M5 are cateva probleme intre Opera si Piata Iancului care sunt cunoscute si tratate ca atare. Eu cred ca specialistii de la metrou au si solutiile, pe langa consolidarea unor imobile(ce nu sta in puterea celor de la METROREX si e adevarat, primarii orasului planteaza panselute si inaugureaza de mai multe ori un pasaj de cartier, in loc sa treaca masiv la refacerea si consolidarea cladirilor intr-o metropola care arata in multe locuri ca dupa razboi.)

SkyPilot

#569
Luna aceasta voi tine locul colegului @Hory1987 cu procentul de executie la zi de la metrorex:

Procentul de realizarea a proiectului Magistrala 5 de metrou, Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (PS Opera) la 2 Octombrie 2017

Statia Raul Doamnei
Deviere retele 100% (iulie 100%)
Structura statie 38% (iulie 38%)
Sapatura în statie 67% (iulie 39%)
Refacere suprafete 10% (iulie 10%)

Statia Brancusi
Deviere retele 100% (iulie 100%)
Structura statie 97% (iulie 97%)
Sapatura în statie 100% (iulie 100%)
Refacere suprafete 75% (iulie 75%)

Statia si depoul Valea Ialomitei
Deviere retele 100% (iulie 100%)
Structura statie 100% (iulie 100%)
Sapatura în statie 100% (iulie 100%)
Refacere suprafete 99% (iulie 99%)

Statia Romancierilor
Deviere retele 81% (iulie 81%)
Structura statie 96% (iulie 94%)
Sapatura în statie 100% (iulie 100%)
Refacere suprafete 46% (iulie 46%)

Statia Parc Drumul Taberei
Deviere retele 46% (iulie 46%)
Structura statie 83% (iulie 81%)
Sapatura în statie 100% (iulie 100%)
Refacere suprafete 0% (iulie 0%)

Statia Tudor Vladimirescu (Drumul Taberei 34)
Deviere retele 98% (iulie 98%)
Structura statie 97% (iulie 97%)
Sapatura în statie 100% (iulie 100%)
Refacere suprafete 53% (iulie 50%)

Statia Favorit
Deviere retele 98% (iunie 98%)
Structura statie 97% (iunie 97%)
Sapatura în statie 100% (iunie 100%)
Refacere suprafete 63% (iunie 63%)

Statia Orizont
Deviere retele 100% (iunie 100%)
Structura statie 100% (iunie 100%)
Sapatura în statie 100% (iunie 100%)
Refacere suprafete 99% (iunie 99%)

Statia Academia Militara
Deviere retele 85% (iunie 85%)
Structura statie 82% (iunie 81%)
Sapatura în statie 100% (iunie 100%)
Refacere suprafete 0% (iunie 0%)

Statia Eroilor 2
Deviere retele 91% (iunie 91%)
Structura statie 100% (iunie 99%)
Sapatura în statie 100% (iunie 100%)
Refacere suprafete 0% (iunie 0%)

Pe ansamblu: 92.52%

Sursa:
http://www.metrorexm5.ro/stadiu.html