News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

misiekwas

Un lucru interesant pentru iubitorii. În Polonia este acum o discuția foarte interesanta privind transport în comun și Portul Central de Transport. Chiar dacă proiectul este controversat, multe elemente au primit note bune și a produs niște documente strategice foarte interesante. Asa este și cu componentul feroviar, care include planificarea la anii lumina fata de ce face la noi MT și CFR. Aici documentul: https://www.cpk.pl/en/the-white-book-on-railway-development

cristi5

As vrea sa fac un apel la toti colegii sa dea un Search pe calculatorul lor dupa "Stadiu proiecte". Daca mai gasiti fisiere de acest gen

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/__stadiu_proiecte__/

va rog sa le incarcati undeva ca sa le putem pune la colectie.

Multumesc!

DorinS

Quote from: cristi5 on March 12, 2024, 01:09:53 AM@DorinS evident ca CFR stie sa faca refactie si fara SF. Nu aia e problema

O problema e cum declari refactia ca fiind o investitie (adica ceva ce poate fi finantat din bani EU) nu intretinerea unei infrastructuri existente. Asta e inovatia Quick Wins (si a variantei mai lungi "reinnoire"), e un artificiu contabil/legal de fapt.

Alta problema e cum alegi tronsoanele pe care faci QW. Acolo am inteles ca exista un document de prioritizare, care, fiind o alegere intre mai multe alternative, e ceva gen SF. Daca se va continua cu QW in PT si documentul exista, vor continua probabil cu "primele de sub linie".

Cred ca si cei din UE si-au dat seama ca infrastructura feroviara e scadenta in toate tarile europene, ceea ce este complet adevarat si au venit cu acest artificiu legal. Aceste proceduri sunt destul de standard pentru intretinere, iar aceasta finantare intradevar este mai diferita. Nu stiu concret sa iti spun in detaliu despre finantarile din partea UE si care este cadrul legal al acestora.

Nu stiu concret la CFR Infrastructura cum este, dar pot sa zic ca fiecare echipament din infrastrucutra are un ciclu de viata in functie de cat de mare este gradu de folosire infrastructurii dintr-un tronson/coridor feroviar. In Romania evident fiind majoriatea infrastructurii scadente, ajungi sa ai restrictii si sa speri ca nu se va intampla nimic.
Presupun ca este o decizie centrala facuta de un planificator de infrastructura, responsabilul zonal de echipamente si poate si factorii decizionali centrali ce tin de fiecare regionala CFR, ce fac o analiza de cost/beneficiu/impact etc..

cristi5

#4188
In loc sa punem stiri pe fiecare topic, am hotarit sa punem toate notitele de la intalnirea recenta pe care am avut-o cu CFR. Din partea API am participat eu si @oc7avian .

Cu albastru inchis (cu mici exceptii), ce a zis CFR anul asta. Cu albastru deschis, ce a zis anul trecut. Parerea mea este ca n-are rost sa discutam diferentele, dar va puteti distra fiecare in parte.

https://docs.google.com/presentation/d/1Y98nFeLHcpIXfsYgRBCDX-Zy1ZZxFgmWkygHB4oHSP8

Va rugam frumos sa discutati pe topicul respectiv, nu aici! Multumesc!