Aeroportul Traian Vuia Timisoara [TSR]

Started by MHN, September 22, 2011, 02:11:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

MHN

Informatii despre Aeroportul Traian Vuia din Timisoara [TSR]


Date tehnice:

  • lungime pista: 3500 m X 45 m (beton+asfalt)
  • pozitii platforma: 22 aeronave/h
  • pozitii pista: 14 aeronave/h
  • procesare: > 1300 pasageri/h
Statistica PAX (own, wiki):

  • 250.808 in 2001
  • 956.897 in 2009
  • 1.139.133 in 2010
  • 1.200.762 in 2011
Galerie: own

MHN

Profitul celor mai mari aeroporturi din Romania

wall-street.ro
Quote
Aeroportul Timisoara-Traian Vuia: Afaceri 10,1 mil. euro

Societatea Nationala Aeroportul International Timisoara-Traian Vuia a avut in 2010 o cifra de afaceri de 10,1 milioane euro, in urcare cu 4% fata de anul 2009.
Profitul companiei a crescut de trei ori la 2,9 milioane euro, iar numarul angajatilor la 240 de persoane.
Aeroportul a fost dat in folosinta in februarie 1964.

Aeroportul Cluj Napoca: Afaceri 10,6 mil. euro

Aeroportul International Cluj- Napoca a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri in crestere cu 7% la 10,6 milioane euro.
Profitul brut al companiei a ramas constant, sub 4.000 de euro. Numarul de angajati a fost de 200 de persoane.
Aeroportul International Cluj - Napoca este pozitionat pe drumul european E 576 , la 10 km est fata de centrul orasului.
Capacitatea de procesare este de 750 pasageri/ora de varf.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti: Afaceri 94,2 mil. euro

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB), infiintata in februarie 2010 prin fuziunea societatilor care gestionau cele doua aeroporturi din Capitala, a inregistrat anul trecut un profit de 10,1 milioane euro la o cifra de afaceri de 94,2 milioane euro.
Numar mediu de salariati a fost de 1.062 de persoane.
Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a inregistrat in anul 2010 pe cele doua aeroporturi ale capitalei, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa-Aurel Vlaicu, un trafic total de 7.036.102 de pasageri si 106.685 miscari aeronave comerciale (aterizari si decolari).

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) a fost infiintata prin fuziunea societatilor care gestionau cele doua aeroporturi bucurestene, respectiv C.N. Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti S.A. si S.N. Aeroportul International Bucuresti Baneasa-Aurel Vlaicu S.A. CNAB si-a inceput activitatea la data de 11 februarie 2010 si asigura managementul si coordonarea operationala a celor doua aeroporturi si coordoneaza proiectele de dezvoltare si modernizare ale acestora.

Aeroportul Henri Coanda
Compania Nationala Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti a avut in 2009 un profit de 14,1 milioane euro, la o cifra de afaceri de 72 milioane euro. Numar mediu de salariati a fost de 808 persoane.
In 2010, traficul de pasageri pe Aeroportul International Henri Coanda (AIHCB) a crescut cu aproape 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 4.917.952 de pasageri.
Raportat la acelasi interval, numarul de miscari aeronave comerciale a crescut cu aproximativ 6%, la 76.966 aterizari si decolari efectuate pe cele doua piste ale acestui aeroport.
In anul 2010, 41% din numarul total de pasageri care s-au imbarcat pe Aeroportul International Henri Coanda au avut ca destinatii statele membre Schengen.

Aeroportul Baneasa - Aurel Vlaicu
Societatea Nationala Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu a raportat in 2009 un profit de 3,4 milioane euro la o cifra de afaceri de 21 milioane euro. Compania a avut 200 de angajati.
Anul trecut, la nivelul Aeroportului International Bucuresti Baneasa-Aurel Vlaicu (AIBB-AV) s-a inregistrat in 2010 o evolutie pozitiva fata de 2009, cu o crestere de 7,5 procente a traficului de pasageri (2.118.150 pasageri). De asemenea, numarul de miscari aeronave comerciale a crescut cu 10,7% (29.719 aterizari si decolari).

MHN

dailybusiness.ro
QuoteCel mai aglomerat aeroport din provincie vrea sa ia un credit de 1,5 mil. euro

Aeroportul International Traian Vuia din Timisoara, cel mai aglomerat din provincie, vrea sa contracteze o linie de credit de 1,5 mil. euro de la BRD.

Compania a convocat actionarii la o adunare la inceputul lui septembrie, pentru a vota aprobarea contractarii acestei linii de credit. Aceasta poate fi prelungita anual, insa fara a depasi 3 ani de la data primei acordari, potrivit anuntului companiei.   
Creditul va fi folosit pentru cheltuieli curente, potrivit unui anunt publicat in Monitorul Oficial.

Traficul de pasageri de pe Aeroportul International Traian Vuia din Timisoara a crescut cu 17% in 2010, au spus anterior pentru DailyBusiness.ro oficialii aeroportului, care se asteapta la noi cresteri pentru acest an.
Pentru intreg anul 2011, traficul de pasageri de pe aeroportul Timisoara este estimat sa creasca cu 15-20%.
In 2010 traficul de pasageri de la aeroport s-a ridicat la peste 1,1 milioane de persoane. Anul trecut, si aeroportul din Cluj a fost tranzitat de 1 milion de pasageri, inregistrand o crestere de circa 20% a traficului.

MHN

adevarul.ro
QuoteRăzboi în instanţă între Carpatair, Wizzair şi Aeroportul Timişoara...

Cele două companii aeronautice care operează zboruri de pe Aeroportul Internaţional ,,Traian Vuia" din Timişoara au intrat într-un război pe supremaţie şi supravieţuire în vremuri de criză. Războiul a ajuns şi în instanţă, după ce Carpatair s-a considerat victima unei înţelegeri imorale, care îi aduce prejudicii de milioane de euro.

[...]

Punctul culminant al scandalului îl reprezintă o anchetă a Comisiei Europene, care vrea să verifice dacă aeroportul nu a oferit ajutoare ilegale. ,,După toate reducerile oferite, Aeroportul Timişoara nu îşi acoperă costurile. Singura raţiune pentru introducerea acestor discount-uri este crearea unui avantaj de natură competitivă în favoarea Wizzair. Măsura crează un avantaj economic pe care Wizzair nu l-ar fi obţinut în condiţii normale de piaţă", a spus în instanţă Nicolae Petrov, directorul general al Carpatair.

Petrov spune că Aeroportul Timişoara a decis să ofere o reducere de 50 la sută la zborurile făcute cu avioane care au mai mult de 70 de locuri, însă concurenţa are mai multe avioane mari. O altă reducere vizează numărul total de pasageri care sunt transportaţi lunar, iar discountul ajunge de până la 73 la sută.

[...]

MHN

zf.ro
QuoteCarpatair a încheiat un parteneriat de codeshare cu Alitalia

Compania aeriană Carpatair, cu hub-ul la Timişoara, a încheiat un parteneriat de tip codeshare cu linia aeriană Alitalia, în cadrul căruia, începând cu luna octombrie zborurile Carpatair din şi spre Italia vor fi comercializate de către Alitalia sub numere proprii de zbor.

"Atât pasagerii Carpatair, cât şi cei ai Alitalia, vor aprecia pe deplin varietatea opţiunilor noi de călătorie, preţurile şi orarele foarte convenabile" a declarat Nicolae Petrov, preşedintele Carpatair.

Clienţii Carpatair vor ajunge, datorită zborurilor din Roma Fiumicino, în mai mult de 90 de destinaţii din reţeaua globală Alitalia.

Zborul code share este acel zbor operat de către o companie aeriană care oferă partenerilor săi (una sau mai multe companii) posibilitatea comercializării acelui zbor, respectiv vânzarea de bilete de transport, în nume propriu, cu număr de zbor şi cod propriu.

MHN

zf.ro
QuoteWizz Air vrea să extindă capacitatea de transport pe Aeroportul Timişoara cu încă o aeronavă ...

Wizz Air vrea să extindă capacitatea de transport pe Aeroportul Timişoara de la o aeronavă la două unităţi, dar aşteaptă rezultatul investigaţiei CE cu privire la discounturile oferite de aerogară, şi se aşteaptă să transporte anul viitor cu 15-20% mai mulţi pasageri din şi către România.

"Luăm în considerare încă un avion pentru Timişoara, pe lângă cel deja existent. Rămâne de văzut dacă acest lucru se va întâmpla la anul sau în anul următor, însă până atunci aşteptăm rezultatul anchetei Comisiei Europene", a declarat vicepreşedintele Wizz Air, John Stephenson. CE a deschis în luna mai o investigaţie la sesizarea Carpatair cu privire la relaţiile contractuale dintre aeroportul din Timişoara şi Wizz Air, respectiv un contract de marketing încheiat în 2008 şi neplata unor taxe de aeroport în valoare de 2,6 milioane de euro, precum şi reduceri suplimentare de 72% până la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.

În luna septembrie, CE a emis o opinie preliminară conform căreia discountul oferit Wizz Air "constituie fără îndoială, în conformitate cu o practică consacrată, ajutor de stat" şi a transmis autorităţilor române şi operatorului aerian că trebuie să-şi prezinte poziţia până la 13 octombrie. Stephenson consideră că discounturile au fost o soluţie prin care toţi cei implicaţi au avut de câştigat prin atragerea traficului de pasageri.

Potrivit reprezentantului Wizz Air, cota de piaţă a operatorul în România a crescut în ultimii trei ani cu 20 de puncte procentuale, la 30%. România a devenit astfel a doua piaţă pentru companie, după Polonia. El a estimat că anul viitor traficul de pasageri din şi spre România va creşte cu 15-20% faţă de acest an, de la 2,6 milioane la 3,2 milioane.

Ionut

Deci Wizz-ul nu e mort?  :whistling:
Ah, Wizz, nu Blue Air! :bash:

Chiar, aveau probleme parca legate de niste favoruri/competitivitate pe TSR. S-au rezolvat?

MHN

Inca nu s-au rezolvat.
"Speta" inca se afla sub investigatie.

MHN

Plane Spotting

opiniatimisoarei.ro
QuotePlane spotting se numeste pasiunea unora de a urmari cu orele spectacolul oferit de avioane la decolare si la aterizare. Fotografii inebuniti dupa acest hobby pot fi vazuti in intreaga lume pe marile aeroporturi.



Iubitorii de instantanee cu aeronave au, de acum, usa larg deschisa la Aeroportul International Traian Vuia din Timisoara.
Conducerea doreste ca prin sustinerea acestui hobby sa apropie publicul de cel mai important aeroport al Romaniei dupa Bucuresti.

"Aeroportul a mai facut un pas in cadrul conceptului de deschidere catre public. Dupa nenumaratele evenimente pe care aeroportul  le-a organizat si le organizeaza in continuare, a venit momentul sa ne indreptam  spre pasionatii de arta fotografiei. Vineri, 14 octombrie, avem programata prima sedinta de plane spotting", a declarat Cornel Samartinean, directorul Aeroportului International Traian Vuia din Timisoara.

Cei pasionati de fotografierea aeronavelor vor fi dusi cat se poate de aproape de aeronave, la doar cativa metri de pista.

Cei interesati trebuie sa stie ca pe site-ul aeroportului din Timisoara, www.aerotim.ro se va publica cu 5 zile inainte un anunt de organizare a unei astfel de sedinte foto. Doritorii trebuie sa se inscrie prezentand o copie dupa cartea de identitate si sa completeze un formular pe care il gasesc pe acelasi site, apoi sa il trimita la adresa relatii.publice@aerotim.ro cu minim 48 de ore inainte. Numarul maxim de plane spotteri este de 10.

Inainte de sesiunea foto, pasionatii de plane spotting vor fi instruiti de reprezentantii aeroportului  cu privire la regulile de fotografiere in incinta aeroportului si vor fi transportati la locatia de fotografiere cu microbuzul aeroportului.

Atentie, insa, este interzisa fotografierea punctelor de contol si securitate, fluxul de control marfa, a salii de sortare a bagajelor si a pasagerilor si personalului aeroportuar.
De asemenea, este interzisa intrarea in aeroport cu arme, explozibili sau alte dispozitive, articole sau substante periculoase.

MHN

Cel de-al treilea aeroport in zona Timisoarei

adevarul.ro
QuoteGirocul, una dintre cele mai bogate comune din Timiş, va găzduit un aeroport în cel mai scurt timp. Pentru bogaţii din tot judeţul, lângă Timişoara va apărea un aeroport pentru avioanele uşoare şi cele de agrement.

În locul unei păşuni pentru vaci, în scurt timp, judeţul Timiş va avea un nou aeroport. Pe lângă baza utilitară de pe Calea Torontalului şi Aeroportul Internaţional ,,Traian Vuia", comuna Giroc va întregi peisajul. Iniţiativa vine de la clubul aviatic Asalt, care a depus documentaţia pentru realizarea unei aerogări destinate posesorilor de aparate de zbor uşoare.

,,Deocamdată este vorba despre un aeroport pentru aparate de zbor uşoare, de agrement. Urmează să vedem care va fi impactul. Primăria noastră este dispusă să investească în hangare şi alte capacităţi. E pentru binele comunei noastre, mai ales că există un potenţial extraordinar de dezvoltare", spune primarul Iosif Toma.

Dacă toate lucrurile merg bine, lucrările la aeroport vor începe în această toamnă, iar noul aeroport ar putea să fie inaugurat în primăvara anului viitor.

MHN

#10
Plane Spotting pe TSR - Octombrie 2011 - by iuli

Quote from: iuliPoze din sesiunea de azi de planespotting de pe LRTR

[...]

Multumiri doamnei Nicoleta Trifan de la biroul de PR al aeroportului si a celor din turnul de control care au avut grija sa pozitioneze avioanele pentru decolare in asa fel incat sa putem face cele mai reusite poze. De asemenea multumiri tuturor pilotilor din hub-ul de dimineata care ne-au salutat si au incercat aterizari cat mai lungi incat sa iasa cat mai bine in fotografii.
Si sa nu uit, colegii de pe Rospotters cu care am petrecut o dimineata superba! :cheers:

PS: Promit ca data viitoare fac poze cu o camera mai performanta si imi cer scuze pentru calitatea unor poze dar aveam soarele in fata iar camera nu e una profi (noroc cu zoom-ul).
by iuli


Pentru ca imaginile postate initial de catre iuli, nu se mai vad, inserez altele.

Imagini preluate din presa (set I):

Quote





sursa

MHN

#11
Quote from: iuli

[...]

by iuli


Imagini preluate din presa (set II):

Quote






sursa

MHN

#12
Quote from: iuli

[...]

by iuli


Imagini preluate din presa (set III):

Quote






sursa

MHN

#13
Quote from: iuli

[...]

by iuli


Imagini preluate din presa (set IV - ultimul):

Quote






sursa

Ionut

Daca fac aeroportul pentru aparate usoare vom avea mai multe filmulete de pe Nadlac-Arad si Timisoara-Lugoj. :D
Merci de vesti si de poze! :cheers: