[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Goldmund

M-am uitat si nu am vazut o sectiune unde putem scrie diverse evenimente sau critici legate de  metroul bucurestean.

De curand am fost in Bucuresti...
- statia Romana pare o statie nefinisata. Nu e in stare nimeni sa faca un nou concept pentru o statie tat  de importanta? Acolo ar trebui sa intalnim o opera de arta, finisajele cele mai luxoase, indiferent cat de ingusta e statia.
Am mai observat ceva la statiile metroului(pe M2):
intri in statie(in holul central) si nu poti sti imediat sensul in care merge metroul(cu mare greutate observi un indicator) De ce nu exista panouri clare cu sensurile de mers, nume de capat, ceva?
Si iar am observat usile din metal(oribil vopsite) care inchid pe timpul noptii accesul in subterana, usi care sunt pe jumatate deschise chiar si la pranz! - si cum arata!
Tot la Romana am 'admirat' intrarea din bulevard, intrarea aceea clasica, finisata ingrozitor, cu trepte sparte, crapate, cu borduri prea inalte,sau strambe, etc..

In rest in acele zile toride de august am apreciat enorm metroul bucurestean care ne-a dus de la A la B in siguranta

frunzaverde

Quote from: Goldmund on August 19, 2014, 07:04:12 PM
De curand am fost in Bucuresti...
- statia Romana pare o statie nefinisata. Nu e in stare nimeni sa faca un nou concept pentru o statie tat  de importanta? Acolo ar trebui sa intalnim o opera de arta, finisajele cele mai luxoase, indiferent cat de ingusta e statia.

Are de-a face cu modul in care a fost construita statia. Coana Leana n-a fost de acord cu statia ("sa mearga tineretu' pe jos, sa slabeasca"), asa ca a fost adaugata practic pe ascuns, fiind construita dupa inaugurarea metroului. Proiectantii si inginerii liniei stiau ca statia va fi construita pana la urma, asa ca au facut ce-au putut fara bani si fara resurse pentru a construi un schelet de statie, intr-un spatiu extrem de dificil. Cand s-a dat aprobarea, s-a dat aprobarea fara resurse suplimentare, asa ca s-a folosit scheletul "pre-construit" plus improvizatii, pentru a face statia functionala. Pilonii grosi sunt necesari pentru a nu deranja fundatiile cladirilor inalte. De asta arata cum arata.

Uite un articol mai lung despre povestea statiei: http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/statia-piata-romana-construita-secret-frica-elenei-ceausescu

Ar trebui complet refacuta, de la zero. Dar asta nu se poate face fara inchiderea M2. Ceea ce nu se va intampla niciodata - practic ar omori orasul, M2 fiindu-i coloana vertebrala. Probabil se vor reface finisajele si accesele (si asta e complicat; e foarte inghesuita statia, asa ca nu se pot inchide segmente sau accese; prin urmare, doar noaptea se poate lucra, asa ca va trebui etapizat foarte detaliat). Ciudatenia, inghesuiala si micimea statiei nu se pot repara rapid (daca vreodata). Ramane un monument al prostiei unui regim nenorocit pana si la lucruri de-astea.

Quote from: Goldmund on August 19, 2014, 07:04:12 PM
Am mai observat ceva la statiile metroului(pe M2):
intri in statie(in holul central) si nu poti sti imediat sensul in care merge metroul(cu mare greutate observi un indicator) De ce nu exista panouri clare cu sensurile de mers, nume de capat, ceva?

Au existat imbunatatiri in timp (panouri noi si televizoare), insa mai e mult pana departe. Era MULT mai rau in anii '90. Problemele sunt mai mari in cazul statiilor cu peroane laterale, unde trebuie sa alegi directia deja din vestibul. La cele cu peron central, exista televizoare, harti si semne mai multe la peron. Insa problema e destul de mare, si e o critica destul de frecventa.


Quote from: Goldmund on August 19, 2014, 07:04:12 PM
Si iar am observat usile din metal(oribil vopsite) care inchid pe timpul noptii accesul in subterana, usi care sunt pe jumatate deschise chiar si la pranz! - si cum arata!
Tot la Romana am 'admirat' intrarea din bulevard, intrarea aceea clasica, finisata ingrozitor, cu trepte sparte, crapate, cu borduri prea inalte,sau strambe, etc..

La fel, sunt probleme venite din faptul ca statia a fost construita fara absolut nici un fel de resurse financiare, si in mare parte pe ascuns. Usile rosii sunt si ele foarte urate, au fost adaugate la sfarsitul anilor '80 ca masura anti-vandalism, cand totul era facut cu iconomie. Ar merita schimbate, dar, din nou, toate eforturile Metrorex sunt puse pe M5 si extinderea din M4.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

verdiuc

Stie cineva ceva despre cand se va repara/ mai degraba inlocui scara de la Dristor ??
Scara aia e facuta de o firma croata care nu mai face asa ceva ...deci probabil va trebui inlocuita cu un Schindler ...dar se stie ceva despre ...cand ? Vad din ce in ce mai multa lume care, dupa ce urca scara, injura paznicii !, ca de ce nu o repara, ca doar au bani, etc.

Goldmund

verdiuc,
exista vesti bune de imbunatatirea radicala a statiilor de metrou, cel putin pe magistralele 2 si 4 din bani europeni(in sfarsit, UE isi face prezenta tot mai mult si in finantarea metroului bucurestean):
"Magistrala 2 şi Magistrala 4 de metrou se vor moderniza din bani europeni. Cele două proiecte au primit acceptul Comisiei Europene pentru finanţare pe POST-T şi vor costa împreună 538 de milioane de euro, din care contribuţia părţii româneşti repezintă 15%, potrivit reprezentanţilor Metrorex, scrie economica.net.
.............
În banii pentru Magistrala 2 intră şi achiziţia trenurilor spaniole CAF, 16 trenuri în total, cu opţiune pentru încă 8. Plata acestor trenuri era, până acum, exclusiv în sarcina Metrorex. Regia a şi achitat un sfert din cele 106 milioane de euro, cât este valoarea contractului, iar restul va fi plătit din fonduri europene nerambursabile. ,,Putem spune că trenurile CAF se plătesc din fonduri europene", afirmă Radu."
www.b365.ro/proiectul-de-modernizare-a-metroului-finan-at-cu-500-de-milioane-de-euro-bani-europeni_214934.html#sthash.lQui8J5T.dpuf

verdiuc


Bun, stirea asta o citisem si eu.
Acolo nu se vorbeste explicit de acea scara. Ea este o problema majora pentru statia Dristor !
Acea scara este una foarte inalta, nu cea mai inalta de la metrou, dar o scara oricum inalta, si relativ ingusta. Ma mira ca sunt atatia bucuresteni, si nimeni nu a scris o iota aici in doua luni de zile; eu din motive de cenzura pe acest forum am zis ca voi evita pe cat posibil sa mai scriu aici, dar scara asta, pe care de altfel nu o folosesc personal foarte mult, pune multe persoane in varsta intr-o situatie dificila, si implicit tineretul care vrea sa ajunga cat mai repede catre schimbarea magistralei.
Asta ca sa nu mai spun despre mizeria care afecteaza acea scara, tot felul de gunoaie gasesti daca vrei sa urci pe acea scara rulanta..statica.
Ok ...altcineva sa stie ceva despre ...cand?! ....scrie acolo "scara dezafectata" in dreptul ei de 2 luni de zile, iar ea, ca si numar de persoane de tranzit are cat are zilnic A1 si A2 la un loc, plus alte cateva A-uri pe care inca nu le avem si cu trafic asemanator.

Goldmund

verdiuc,
iti inteleg nedumerirea fata de pasivitatea bucurestenilor fata de metroul lor...De aceea pun o filmare aici care arata interesul japonezilor fata de transportul in comun printr-o suburbie din Tokyo(un tren suburban), in mega orasul in care exista zeci de magistrale metrou si tren suburban(si alte trenuri!), o filmare care arata modernizarea unei magistrale, inainte si dupa:
www.youtube.com/watch?v=VbXqA4O0a2U

In privinta scarii de la Dristor, ai putea scrie direct la Metrorex si poate afli un raspuns concret pe care il pui aici si poate pe celalalt forum, pe MetrouUsor.

ciprebbe

Pasaj pietonal, construit de Unirea Shopping Center, la staţia de metrou Piaţa Unirii 2


Metrorex a anunţat, miercuri, că începând cu data de 21.01.2015, s-a închis partial accesul în metrou la statia Piata Unirii 2, scara fixa spre magazinul Unirea Shopping Center, în vederea executarii lucrarilor la pasajul pietonal între statia de metrou Piata Unirii 2 si magazinul Unirea Shopping Center. Pasajul este construit de centrul comercial.

http://www.b365.ro/pasaj-pietonal-construit-de-unirea-shopping-center-la-statia-de-metrou-piata-unirii-2_223605.html
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Goldmund


frunzaverde

Quote from: Goldmund on March 21, 2015, 08:38:34 AM
Domnul Gheorghe Udriste  este printre putinii care stiu ce inseamna im portanta  transportului in comun, ce inseamna un oras mare care e tinut sa nu intre in colaps.

Fost director la metrou cu adanci conexiuni politice cu vesnice ambitii megalomanice si atitudine 'eu le stiu pe toate'...

Partea cu "4 gari" e ca la Caragiale cu steagurile... Hai sa fim "oameni de stiinta" si sa analizam:

- Gara Baneasa: o gara care vede fix 4 trenuri pe zi, si alea trenuri care fac legatura intre Gara de Nord si Gara Obor. Plasarea ei, intre un lac, un parc, si un cartier de densitate relativ redusa, pe o linie care duce intr-o singura directie (Constanta) nu avantajaza pentru viitor. Posibil sa aiba o importanta viitoare ca relatie pentru trenuri de naveta Gara de Nord - Baneasa - Pipera - Obor, dar va trece muuulta apa pe Dambovita pana cand relatiile nord-nord vor avea nevoie de capacitati de-astea. Si multa dezvoltare economica.

- Gara Basarab: efectiv o anexa a Garii de Nord (pana acum cativa ani, fix asta era inclusiv oficial, o anexa). Are 14 trenuri pe zi, pastrarea ei operationala nu are absolut nici o justificare economica. Chiar si pastrata deschisa, e legata la Gara de Nord prin... trotuar rulant. Si e mai rapid mersul pe jos decat luatul metroului; asa ca, pentru orice scop, se poate considera o singura entitate alaturi de GdN.

- Gara de Nord: singura gara importanta a orasului.

- Gara Progresu: o gara infundata, in principal de marfa, aflata undeva in camp, la marginea unei zone industriale, in una din cele mai putin atractive zone ale Bucurestiului. Pe langa asta e al naibii de prost pozitionata dpdv al retelei feroviare - poate deservi o singura relatie de calatori fara ocol imens, si relatia aia e Giurgiu. Doar ca... podul de la Gradistea e cazut de 10 ani, asa ca gara Progresu nu are vreo utilizare in momentul asta. Si chiar si dupa repararea podului, pozitionarea foarte proasta a garii in raport cu restul orasului o face inutila traficului de pasageri - este foarte departe de ORICE in oras.

Acum aeroporturile:

- OTP are ~8 mPax.

- Baneasa, cel de-al doilea aeroport, a avut in 2013 fix 6036 de pasageri. Adica, tot traficul anual din Bucuresti Baneasa incape in 5 metrouri, fara inghesuiala, adica in fix 30 minute de trafic cu metroul prin eventuala statie de metrou Bucuresti Baneasa.

Bun... Deci, cele patru gari au devenit una si cele doua aeroporturi au devenit unul singur. Cu 8-10 milioane de pax, la nivel european, vorbim de un aeroport third tier. Si nici GdN nu are trafic imens - vorbim de 92 de plecari si de sosiri / zi, in jur de 5 / ora la 19 h de operare pe zi.

Deci, nu exista trafic care sa justifice metrou, mai ales in conditiile in care alte relatii in Bucuresti sunt de mult mai mare importanta pentru bucuresteni, au mult mai mult trafic, si pot genera un numar de calatori care sa justifice AZI metrou, nu in 2100-si-ceva.

De exemplu:

- prelungirea M5 Eroilor - Universitate - Pantelimon.
- Rahova - Colentina.
- prelungirea M2 Pipera - Pipera Nord, cu eventuala ramificatie spre Piata Presei / Baneasa, pentru a lega cele doua zone "corporate" ale orasului.
- prelungirea M3 in zona industrial-comerciala de-a lungul A1.

Si, cum banii vin de la guvern, ia sa vedem ce se poate face cu 1 miliard de Euro in alte parti:

- se poate plati cam 75% din traversarea Carpatilor pe Valea Prahovei la standard de autostrada.
- se poate construi, cu putina zgarcenie si atentie la bani, autostrada Dumbrava (A3) - Bacau.
- se poate construi A0, integral SI in acelasi timp, cu aceiasi bani, reconstrui pistele de pe OTP.
- se poate construi o autostrada Dumbrava - Buzau - Galati - Braila SAU (la alegere) Drajna - Braila - Galati
- se pot scoate TOATE punctele problematice si/sau periculoase de pe TOATA reteaua CFR, readucand transportul feroviar la nivelul de competitivitate din 1975.
- se poate face RK la standard CFR (aducere la vitezele constructive originale, nu reconstructie completa) pe intreaga linie Bucuresti - Timisoara sau Bucuresti - Suceava. Asta ar insemna 6h Bucuresti - Timisoara sau Bucuresti - Suceava.

A, si mai ramane si maruntis pentru reparatul podului de la Gradistea.

In schimb, noi ne gandim ca e o idee mai buna sa-i ingropam intr-o linie de metrou care inlocuieste... o linie de autobuz care circula semi-goala, cu frecvente decente? O linie de metrou pentru care TOATE studiile de trafic facute pana acum (inclusiv cele facute de cei care au propus ideea initial) arata ca nu se justifica? Pentru ce? Cand avem atatea situatii de transport in Romania care efectiv ard. Pentru ce? Pentru megalomanie ieftina?

Linia Progresu - Gara de Nord - Otopeni, in forma actuala, e doar un canal Bucuresti - Dunare sau o casa a poporului a secolului 21. O tichie de margaritar pusa deasupra unui veceu in curte.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Eu vad gara basarab ca pe una ce tb reorientata pt trafic local.

Nu vad rostul unui metrou OTP-M4 in schimb cred ca se poate face usor o legatura pe CF Basarab\Gara de Nord -OTP.
Si o calatorie ar dura spre 20 de minute.
Tot din basarab ar putea pleca trenuri spre baneasa-pipera in regim de metrou.
Si cum ai spus si tu, prelungit metroul de la Pipera spre nord, ori pana la Baneasa, ori pana la zoo, prin pipera.
Pentru asta avem nevoie de interconectivitate.
Basarabul sta destul de bine la legatura cu metroul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on March 22, 2015, 10:20:06 AM
Eu vad gara basarab ca pe una ce tb reorientata pt trafic local.

Gara de Nord are 1344 de sloturi de 15 minute sau 1008 sloturi de 20 minute pe infrastructura existenta (14 linii). Cum peroanele sunt relativ lungi, in caz de nevoie, pentru serviciile efectuate cu automotoare scurte sau cu trenuri de 3-4 vagoane, peroanele se pot imparti in doua zone, cu doua trenuri separate pe acelasi peron, crescand capacitatea cu 10-20%.

In momentul asta, Gara de Nord este tranzitata de 92*2 = 184 trenuri, utilizand, deci, maximum 25% din capacitatea garii, chiar si atunci cand punem la socoteala ca anumite peroane vor fi neaccesibile pentru intretinere curenta si ca anumite ore (24-5 in principiu) vor fi moarte. Situatia e atat de lejera, incat trenurile pot fi trase la peronul optim in functie de magistrala de circulatie.

In conditiile astea, existenta Garii Basarab se poate justifica doar in doua feluri:

- e mai convenabila pentru anumiti calatori;
- fara existenta serviciului feroviar, infrastructura va fi distrusa relativ rapid.

Cum exista trotuar rulant intre Gara de Nord si Gara Basarab si poarta dinspre Gara de Nord in zona Pietei Garii Basarab, e greu de justificat argumentul "convenientei", Gara de Nord avand astfel acces la exact aceleasi transporturi urbane. Devalizarea are sens - dar se poate preintampina prin reconversie / vanzare / inchiriere, banii rezultati urmand a fi folositi la renovarea GdN.

De altfel, Gara Basarab nu si-a avut niciodata sens; GdN n-a functionat niciodata la capacitate - singurul motiv pentru care GdN a parut aglomerata la anumite momente a fost din cauza utilizarii unor politici de management al traficului demne de epoca trenurilor cu abur (trenuri trase la peron 1h atat la sosire cat si la plecare etc.).

In plus, pentru operare suburbana pe M800, Gara Basarab nu se poate folosi. Nu exista macazuri care sa permita iesirea trenurilor pe M800 din Basarab. Si nici nu exista spatiu fizic pentru infiintarea lor.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ciprebbe

Şeful Metrorex şi-a dat demisia.

Şeful Metrorex, Aurel Radu, şi-a dat demisia, în urma discuţiilor cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

doryan93

Guvernul a aprobat miercuri un proiect de lege in vederea alocarii Ministerul Transporturilor a sumei de 188,5 milioane de lei. Banii provin din sumele obtinute in urma scoaterii la licitatie prin platforma comuna a certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera si ar urma sa fie utilizati pentru finantarea, in 2015, a doua proiecte de investitii ale Metrorex.
Decizia luata miercuri de Guvern ar permite continuarea lucrarilor de constructie la "Magistrala IV - Metrou". Acest proiect nu primise finantare pentru lucrari in anul 2015 si, din acest motiv, lucrarile de constructie au fost oprite, sustine Guvernul. De asemenea, va face posibila continuarea proiectarii si lansarea lucrarilor la proiectul "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni", cu termen de punere in functiune in anul 2020-cerinta impusa de UEFA.
Sursa

alecu26

oare de ce dureaza asa mult sa lanseze o licitatie? deja sunt ani buni...de la ultima licitatie. Nu se vede cat dureaza constructia si in ultima vreme cat dureaza contestatiile si procedurile de semnare?

Si metrorex era prins in master plan?
Drumurile noastre POATE;

Goldmund

Un articol interesant, idei multe, unele interesante cum ar fi prelungirea M2 cu doua statii f. importante pentru dezvoltarea orasului de azi si nu "a orasului de maine"

http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/calendar.-cand-se-vor-finaliza-noile-magistrale-de-metrou-din-bucuresti-m4-m5-m6-14292436

Si pentru ca orasul acesta mare nu are un plan pentru un net RER(Bucuresti chiar a fost numit candva de catre straini  "Micul Paris" , "Paris des Ostens", etc. si iata cum arata azi Parisul privit doar din acest punct:
http://www.settler-international.com/images/rer_map.jpg  ) Merorex ar trebui sa uneasca periferiile cu centrul orasului prin prelungirea magistralelor , constructia altora precum M6...Altfel colapsul rutier e programat(sa ramana...)

Are Metrorex o revista(macar lunara) prin care calatorii si in general locuitorii orasului sa fie informati cu tot ce se intampla in companie? - doar e in interesul tuturora