News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Pe bune acum? Ce rost are sa mearga metroul la orele alea? Ca sa poata picta unii statiile si vagoanele nederanjati de nimeni?
Cati calatori avem noaptea si mai ales, cati avem care mai pot sa mearga pe picioarele lor?

Avem transport public de noapte pe RATB si e tot timpul gol, folosit mai mult de homelessi ca sa se incalzeasca. Si nu e de mirare, la cat costa taxiul. Daca ai bani sa stai noaptea in oras, atunci poti sa sari 1 bere ca sa ajungi cu taxiul acasa (in centrul vechi berea sare si de 10 lei si de obicei sunt 2 pasageri intr-un taxi).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

Cred ca suntem cu totii de acord ca nu nu se justifica de nici o culoare ca metroul sa circule toata noaptea dar programul de circulatie al liniilor RATB de noapte este facut in cea mai mare scarba.

Majoritatea liniilor pleaca de la Unirii dupa urmatorul program: 23.30, 0:10, 0:50, 3:15, 4:00, 4:40. O varianta de bun simt ar fi fost o frecventa de ~30 de min si eventual calatoria tarifata cu un pret de linie express (3.50 lei) dar asta ar fi insemnat ca multi din taximetristii care acum stau la bariera de la centru vechi ar fi ramas fara clienti.

dr4qul4

Asta crezi tu. Mie taxiul imi ia 15-20 de lei din centru pana acasa, cu tot cu spaga (ar face 10-11 lei cursa). Si ajung in 10 minute. De obicei ei cer 30 cand ma vad happy, dar ii zic 20 de lei si toata lumea e multumita.
Chiar crezi ca cineva care da 10 lei pe o bere sau 300 pe o sticla de tarie, o sa vrea sa faca min 1 ora pana acasa cu autobuzul de noapte, in loc de 15-20 minute, pentru o diferenta de 15-25 de lei (care scade daca sunt 2-3 persoane) ?

Cand o sa intelegeti ca timpul costa bani?

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Cristi N

In perioada in care foloseam taxi-ul ca sa ma intorc din centru vechi cu greu gaseam un taxi dispus sa negocieze si de multe ori auzeam preturi in zona 40-50 de lei asa ca preferam sa mai merg cateva sute de m si sa fac comanda.

In momentul in care a aparut uberul si taxify am fost cel mai fericit, am scapat de talentele taximetristilor. Masinile chiar daca nu erau noi asa cum se lauda ei erau intr-o stare cel putin decenta, soferii la fel, iar pretul pentru majoritatea calatoriilor a fost sub 15 lei 8)

O ora poate dureaza o cursa de la Unirii pana la capatul de linie, dar chiar si asa mi se pare destul de mult. Sunt perfect de acord ca timpul costa, dar si serviciile prestate in schimbul banilor ar trebui sa fie decente.

dr4qul4

Eu gasesc mereu taxi la coada. Nu ma duc la primul. sar primele 10 masini. Sau ma uit dupa cei din care se dau jos altii. Ei pot sa ceara cat vor; exista o vorba: prost e cel care da, nu cel care cere. Nu-i las pe ei sa spuna pret. Le arunc eu unul. Daca stramba din nas NU negociez. Plec la urmatorul.
Cu autobuzul de noapte, 1 ora stai in autobuz pana la capat. Dar pana la autobuz si mai ales de la autobuz pana in casa mai faci 10-20 minute. Poate si mai bine. Mai si astepti autobuzul putin pana pleaca.

Autobuzele de noapte sunt bune si asa cum sunt. Ele nu sunt introduse pentru a te duce acasa de la petrecere, ci pentru a te duce acasa de la munca. SUnt multi oameni care lucreaza de noapte si pentru care efortul financiar ar fi destul de mare daca ar apela zilnic la taxi. Important pentru autobuzele de noapte este sa-si respecte orarul, deoarece si angajatorii vor face in asa fel incat sa le permita angajatilor sa plece exact la timp.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

Panzer, sa zic doar niste speculatii sau poate sunt simple coincidente de ale mele....nascute insa din experienta mea in domeniu:

- Astaldi tocmai si-a parcat TBM urile la Calarasi. Asa...in apropiere....ca poate o fi nevoie. Acest proiect s-a accelerat brusc in ultimul 1 an. (Eu stiu de el de vreo 10 ani, când Bombardier facea un lobby fantastic pentru el.) Când era evident ca continuarile firesti ale metroului din Drumul Taberei dincolo de Eroilor sunt mult prea intarziate. Astaldi a avut un talent special in Bucuresti de a porni, bloca, debloca, accelera, frana proiecte in Bucuresti dupa cum aveau sau nu aveau front de lucru.
- Nu exista specialisti tunelisti in zona. O pauza de 20 de ani a rupt generatiile. Si daca cunosc bine proiectantii din Romania, la care se pare ca le-au murit inclusiv laudatorii si se numesc singuri de talie internationala, interesul pentru promovarea metroului spre Otopeni e ca acolo merge cu o groaza de copy paste, construit practic pe teren viran (ca, cam asa e zona aia comparativ cu o proiectare pe sub cladirile istorice din centru).

Repet...poate doar speculatii, coincidente...dar vorba unui film: am auzit de coincidente, dar nu am vazut niciodata una.
Drumurile noastre POATE;

rizzuh

Quote from: alecu26 on October 10, 2017, 04:13:11 PM
- Nu exista specialisti tunelisti in zona. O pauza de 20 de ani a rupt generatiile. Si daca cunosc bine proiectantii din Romania, la care se pare ca le-au murit inclusiv laudatorii si se numesc singuri de talie internationala, interesul pentru promovarea metroului spre Otopeni e ca acolo merge cu o groaza de copy paste, construit practic pe teren viran (ca, cam asa e zona aia comparativ cu o proiectare pe sub cladirile istorice din centru).

@alecu26 subway este unul din proiectantii metroului. Ba chiar unul din proiectantii care au lasat loc pentru Piata Romana. Poate ar trebui sa aruncati un ochi si pe forumul cu metroul greu usor, in special la file de poveste ;)

Nu stiu cat de mult isi mai bate capul cu detalii de executie la proiect in zilele de astazi, dar nu chiar toti specialistii din zona sunt pensionati. Pentru M5 Eroilor - Pantelimon nu stiu cate alte persoane cunosc mai bine zona traseului, mai ales pe unde-s cladirile cu buline rosii si la depozitul de cartofi depoul Pantelimon.

subway

Quote from: alecu26 on October 10, 2017, 04:13:11 PM
Panzer, sa zic doar niste speculatii sau poate sunt simple coincidente de ale mele....nascute insa din experienta mea in domeniu:
- Nu exista specialisti tunelisti in zona
S-o crezi matale coane alecu...halal speculatii 'curat-murdare'...

alecu26

In executie? Cati romani cu parul alb au fost angajati la FCC-Astaldi? In afara de domnul Ursu nu mai cunosc pe nimeni.

Si or mai fi fost si specialisti in TBM. Acum stiu ca noua ne place sa ne laudam ca si noi aveam scutul nostru pe vremea raposatului...dar sa fim seriosi...nu are nici o legatura chestia aia cu TBM urile din ziua de azi.
Drumurile noastre POATE;

subway

Vorbeam de proiectare nu?
Dl ing Ursu e un podar 'de clasa'
;)

alecu26

Eu credeam ca vorbim de executie. E bine ca ne-am lamurit.

Oricum nici cu concurenta, sau mai bine spus lipsa concurentei de pe piata proiectarii de metrou, nu sunt multumit (nu ca ar conta asta), dar asta e alta poveste. (Nu sunt multumit, ca in final duce la blazare, lipsa inovatie si multe altele).
Drumurile noastre POATE;

alex8

Propun să întrebăm Metrorex care este planul de dezvoltare pentru liniile de metrou în următorii 10 ani pe 3 categorii: SF, PT, Execuție.

subway

Quote from: alex8 on October 12, 2017, 06:02:48 PM
Propun să întrebăm Metrorex care este planul de dezvoltare pentru liniile de metrou în următorii 10 ani pe 3 categorii: SF, PT, Execuție.
Nu trebuie sa intrebi pe nimeni, consulti PMUD Bucuresti-Ilfov
@panzer
Constructia statiilor cu devierile de retele cu tot afecteaza cam 30% din traseul liniilor de tramvai...
Treaba romaneasca facuta cu picioarele 'pe interese', o modernizare se face de jos in sus nu invers...
:(

subway

Pe ce te bazezi?
Seamana proiectele din ziua de azi cu cele 'vechi'???...cred ca glumesti...
Ca tot l-ai pomenit pe dl. ing Ursu, e ca si cum ai spune ca Basarabul seamana cu Grantul...
:p