[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ghrt

În afară de cazurile de suicid, de câte ori s-a întâmplat să cadă şi să moară cineva pe şine?!
Problema aici este intenţia criminală. Ok, securizăm peronul de la metrou. Se poate întâmpla oriunde altundeva. Poţi fi împins pe scările rulante şi să îţi rupi gâtul.
Este adevărat că majorităţii cetăţenilor (aproape tuturor, de fapt) le este teribil de frică de moarte, dar peste câteva zile incidentul va fi uitat şi linia desenată la marginea peronului va fi iarăşi călcată cu nonşalanţă. Are rost să se plătească aceste mijloace de protecţie, de informare etc?
Cont (aproape) inactiv.

panzer

Am vazut in Lille metrou fara driver cu 2 randuri de usi: una montata pe peron si usile ramei.

Banuiesc totusi ca e overkill asa ceva. Mai ales ca sunt statii unde nu prea se poate monta asa ceva, gen Romana.

Si cand te gandesti ca Politia Metroului putea preveni aceasta crima!? Poate acolo se poate actiona cu cele mai mici costuri. Sa ii trezeasca un pic pe politisti.

Pelicanul

Quote from: panzer on December 18, 2017, 10:15:24 AMSi cand te gandesti ca Politia Metroului putea preveni aceasta crima!? Poate acolo se poate actiona cu cele mai mici costuri. Sa ii trezeasca un pic pe politisti.
Da ? Cum ? Dacă butonăm în spatele calculatorului sau jucăm jocuri infantile totul ni se pare simplu.
Aștept răspunsuri concrete de stategie cum poți depista o persoană în București în câteva ore. Atenție ! Poliția Metrou, așa ai precizat.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

dr4qul4

a fost un incident (primul) intr-o statie de metrou. Politia Metrou trebuia sa investigheze ce s-a intamplat acolo. SIgur stiu ca a fost scandal. Trebuiau doar sa se uite pe inregistrari sa vada ce s-a intamplat.
De ce a fost nevoie de o sesizare ca sa-si dea seama ca a existat o tentativa de omor?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


Pelicanul

Irelevant. Sistemul costă bani. Metrorex se chinuie de aproximativ 10 ani să termine  primul tronson din M 5 și încă nu e gata. Ceaușescu l-ar fi inaugurat în 4 - 5 ani maxim. Și culmea, cu bani veniți din alte părți. Până în 1989 erau bani interni. Acum nici cu bani nu suntem în stare să săpăm la o viteză rezonabilă.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

panzer

Prima persoana agresata a sunat la 112. Ce vrei mai mult de atat?
O prindeau cu aceleasi metode cu care au prins-o a doua oara cand a reusit sa omoare a doua victima. In plus prima persoana era si in viata si putea sa isi descrie agresoarea. Doar daca Politia isi facea treaba.

Unde vezi tu jocuri infantile in ce am spus eu? Ce argumentatie mai clara de atat vrei? Mi se pare ca tu esti mai degraba infantil.

strainu

Quote from: Pelicanul on December 18, 2017, 09:23:11 PM
Atenție ! Poliția Metrou, așa ai precizat.

O faci să sune ca și cum ăia de la metrou sunt de capul lor. Nu sunt, fac parte din DGPMB la fel ca toate secțiile, mi se pare că într-o perioadă chiar le zicea "Secția Poliție Metrou".  Bănuiesc că și-au dat și ei seama că dacă n-o prind până a doua zi o să aibă o grămadă de oameni panicați în ora de vârf de la Victoriei și că au pus toți sectoriștii pe urma ei.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Ionut

ASFR: Panourile de protecţie nu pot fi montate în toate staţiile de metrou

Montarea panourilor de protecţie a călătorilor nu poate fi realizată în toate staţiile metroului bucureştean, întrucât acest lucru presupune modificări substanţiale structurale, iar experienţa marilor reţele de metrou din lume a dovedit că implementarea panourilor respective doar în unele staţii mai mari a concentrat indirect actele de suicid sau de omor în staţiile în care acestea lipseau, afirmă Viorel Lucaci, inspector de stat la Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR).

Capital

Ionut

Totodată, Şova a spus că nu exclude un transfer al Metrorex de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei.

"Nu exclud acest lucru, dar fără ca... pe de altă parte dacă există condiţionalităţi, pentru că specialiştii de la metrou mi-au vorbit şi de o serie de chestiuni care ţin de ordin tehnic şi de nişte chestiuni care ţin de modul în care vor funcţiona finanţările pe care metroul le-a contractat deja şi încă ceva mai mult se vorbeşte în general despre transferarea metroului la municipalitate, însă nu m-am lămurit clar dacă asta ar însemna şi componenta de exploatare şi componenta de întreţinere şi dezvoltare a infrastructurii, pentru că şi acesta este un aspect", a afirmat Şova.

Ministrul a precizat că a transfera compania cu totul este una, dar a transfera doar componenta de exploatare a ramelor de metrou şi componenta comercială este altceva.

"Trebuie să definesc şi să am discuţie cu doamna Firea pe acest subiect, însă declar că nu exclud nici una din posibilităţi, nu am nici o idee preconcepută, îmi doresc ca metroul să funcţioneze sub autoritatea cea mai eficientă cu putinţă. Aşa cum funcţionează astăzi ştim. Îmi doresc doar să nu cumva să comit o greşeală", a afirmat Şova.

News.ro

Ionut

Metrorex estimează pierderi de peste 95 milioane lei în acest an, la venituri de 1,73 miliarde lei

Metrorex, compania de stat care administrează reţeaua de metrou din Bucureşti, estimează pierderi de 95,3 milioane lei în acest an, la venituri totale de 1,73 miliarde lei, potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli publicat în dezbatere de acţionarul majoritar, Ministerul Transporturilor. Bilanţul financiar pentru anul 2017 nu a fost încheiat încă, însă potrivit bugetului rectificat pe 2017, Metrorex anticipa venituri de 1,37 miliarde de lei şi un profit zero la nivelul anului trecut.

De asemenea, Metrorex şi-a bugetat investiţii de 805,8 milioane lei pentru acest an. Cheltuielile totale sunt planificate la 1,83 miliarde lei, din care cheltuielile cu personalul însumează 468,7 milioane lei. Compania are aproximativ 4.600 angajaţi. Câştigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială a fost planificat la 7.451 lei de persoană.

News.ro

Ionut

Din interimar in interimar... sa schimbam deci DG la fiecare 4 luni. O fi normal asa... ce stiu eu.




Dumitru Sodolescu, noul director general interimar la Metrorex

Dumitru Sodolescu a fost desemnat în funcția de director general de către consiliul de Administraţie al Metrorex. Acesta l-a înlocuit pe Ion Constantinescu, al cărui mandat expiră sâmbătă, informează compania printr-un comunicat. "Noul director general a fost numit de către Consiliul de Administraţie al Metrorex pentru a asigura interimatul pe o perioadă de 4 luni, conform prevederilor legale ale OUG nr. 109 /2011", precizează comunicatul.

Dumitru Sodolescu este de profesie inginer, absolvent al Facultăţii de Mecanică din cadrul Institutului Politehnic Bucureşti şi are experienţă în domeniile energie, proiectare şi investiţii. Dumitru Sodolescu a ocupat funcţii de top management în mai multe companii private. Ion Constantinescu fusese numit în data de 3 noiembrie 2017 în funcţia de director general interimar al Metrorex, pe o perioadă de patru luni, după ce Marin Aldea şi-a depus mandatul şi a revenit pe funcţia de director Strategie Planificare Resurse în cadrul companiei, potrivit Agerpres.

Capital

strainu

Nu știu dacă au mai observat și alții, dar cu ocazia "iernii grele" de acum câteva zile, Metrorex a închis lifturile de suprafață. Probabil că persoanele cu handicap locomotor și copiii în cărucior nu merită să stea la căldură, trebuie s-o ia prin troiene spre stațiile RATB.  >:(

Oare cum s-ar putea face presiune ca în următorul contract de servicii publice să fie inclus și un SLA pentru accesul persoanelor cu handicap? Dacă un lift e închis mai mult de 4 zile pe an, Metrorex să piardă bani.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

subway

Lifturile alea au o gama de temperaturi pentru care e garantata functionarea ireprosabila...pentru situatiile de exceptie as propune o solutie de back-up...o pun maine ca sugestie

Cristi N

Chiar ma uitam saptamana trecuta cand a inceput sa ninga la liftul de la Piata Sudului, problema nu cred ca este de la temperaturi ci de la zapada. Senzorul infrarosu pentru detectarea unei persoane in dreptul usilor este la ~10 cm -> e foarte usor sa fie acoperit de zapada. In al doilea rand, usile gliseaza pe un canal in partea de jos, atunci cand in canal se strange zapada usile nu se mai pot inchide.