[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nirolf

Am o nedumerire a propos de tragicul incident de la metrou. Eu știam că există sub peroane niște spații de adăpost în caz că ești surprins de metrou pe linie, dar am observat că nu există în toate stațiile sau în unele par blocate cu niște grilaje/table. Asta este scopul acelor spații? De ce nu există peste tot atunci? (la Dristor o fi?) Poate ar trebui popularizate printre călători  decât să venim cu idei gen să intre metroul încet în stație (jurnalist).

Ionut

Am discutat in API fix de acest subiect. O sa ne interesam la Metrorex si revenim.

dr4qul4

Mie si ideea gardurilor antisuicid mi se pare o prostie. O investitie destul de mare care nu va rezolva problema. Sinucigasii si teroristii (cand omori pe cineva fara nici un motiv, si provoci panica si teama in societate, devii terorist, nu criminal) se pot muta in statiile CFR sau de tramvai.
Iar aceste bariere, pot incurca  operatiunile de salvare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

panzer

Raspunsul este re-infiinatarea spitalelor specializate, desfiintate majoritatea pe vremea de restriste a guvernului BOC.

Cineva cu talent la scris din presa ar tb sa descrie pt toata tara cum aratau statiile de Metrou azi. Chiar si la Unirii (cea mai aglomerata) lumea statea la 2m de peron. Au inceput oamenii sa stea unii cu ochii pe altii. E incredibil. Imi aduc aminte ca am vazut aceeasi atitudine a caltorilor la Munchen dupa atentatele de la ei.

Un mare minus pentru politie dupa primul apel la 112. Dar aici ce sa comentam. Bine macar ca dupa crima au prins-o f repede.

dr4qul4

un mare minus pentru reactia oamenilor. Ai o tentativa de onor si tu o lasi sa plece pentru ca a zis ca i-a furat banii?
Ai un omor si totusi o lasi sa plece?

@subway, ne lamuresti, te rog, cum e cu refugiile pentru astfel de cazuri? Sau au disparut odata cu CAF-urile din cauza carora au frezat peroanele?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

subway

N-au nicio legatura cu CAFurile...si nici nu sunt gandite ca refugiu, e o rezultanta din doua motive:
1. Tehnologia de turnare a peronului, ultimii 50cm se realizeaza abia dupa ce e gata linia deoarece pozitia relativa intre buza peronului si vagon are tolerante stranse
2. Tot in acea zona e rigola de colectare a apelor.

subway

Ce am scris mai sus e valabil pentru statiile cu peron central, nu se aplica la statiile atipice gen Dristor1, Bazilescu, Romana, Obor, Muncii...

ghrt

Ce ampatament este între roţile metroului? Care este înălţimea liberă între şine cu metroul deasupra?

Părerea mea este ca acest gen de crime sunt rare şi de neevitat.
Cont (aproape) inactiv.

subway

Mergi 'dincolo' pe MetrouUsor ca gasesti toate informatiile despre materialul rulant, aici ne limitam la 'infrastructura'

cristi5

Pentru comparatie aici procedura de la Stockholm in caz ca cineva cade de pe peron. Stiti, la noi se bea cam mult, asa ca sa ajungi acolo nu e chiar asa improbabil. Vinerea seara metroul pute ca un birt.



Pe scurt, la Stockholm exista spatiu sub peron la statiile subterane (0:24). La unele statii in aer liber nu exista acel spatiu, dar exista spatiu intre a treia sina si gardul statiei, trebuie sarit peste a treia sina...  Odata ajuns la adapost trebuie sa ceri ajutor...

In orice sistem de metrou nu incercati sa urcati inapoi pe platforma (1:00) ca nu aveti de ce va prinde. E foarte greu pentru cei care nu-s foarte inalti.

Digi24 a iesit azi cu un articol luat din complet alt context, unde se recomanda sa se intinda omul pe burta, metroul fiind la 50 cm deasupra. Nu faceti prostia asta la Bucuresti pt ca e sub 10cm. Ziare.com a preluat aceasta prostie, dar a inclus o afirmatie a unui fost sef la metrou care zice ca sunt refugii sub peron (ca cel din video), eu nu-mi amintesc sa fi vazut asa ceva nici live nici in poze.

Pe scurt eu la ora asta nu am nici un motiv sa cred ca la Bucuresti exista procedura standard si poate nimic proiectat pentru cazul asta. Utilizatorul infrastructurii e cel care conteaza cel mai putin. Am construit infrastructura, ce mai vrea???

voicul

Si noi exista acel spatiu. Nu stiu daca chiar incape un om si nu stiu daca e in toate statiile

Oricum intre timp problmea s-a rezolvat! (cel putin din cuvinte)

Stroe: Vom începe să montăm sisteme de SIGURANȚĂ la metrou!
Montarea sistemelor de siguranţă pentru călătorii care circulă cu metroul ar putea începe în trimestrul al doilea din 2018, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, la audierile din comisiile reunite de buget-finanţe, cu ocazia dezbaterii proiectului de buget al MT aferent anului viitor.

Potrivit ministrului, în zilele următoare va fi prezentată suma necesară pentru achiziţia şi montarea unor astfel de sisteme, urmând să se apeleze la fondurile europene nerambursabile.

"În cursul acestei săptămâni – pentru noi săptămâna se încheie duminică noaptea – vom prezenta suma de care avem nevoie, o vom identifica categoric ca şi finanţare în fonduri europene nerambursabile şi vom merge la bănci pentru a lua cofinanţarea. Deci, este o preocupare foarte urgentă a noastră de a identifica sumele necesare pentru a monta aceste sisteme. Estimez că începând cu trimestrul II al anului 2018 vom începe să montăm şi asemenea sisteme", a spus şeful de la Transporturi, răspunzând unei întrebări în acest sens venite de la preşedintele Comisiei pentru buget – finanţe din Senat, Eugen Teodorovici, care este şi preşedinte de şedinţă.

Astfel, Eugen Teodorovici l-a întrebat pe Felix Stroe dacă are în vedere montarea unui posibil sistem de siguranţă pentru călătorii Metrorex, măcar în staţiile aglomerate.

https://www.money.ro/stroe-vom-incepe-sa-montam-sisteme-de-siguranta-la-metrou/

VictorC

În stațiile de la noi Bornele SOS de pe peroane sunt doar pentru a lua legătura cu personalul sau există si butoane de urgență care taie tensiunea? Parcă citisem pe unul dintre forumuri (posibil metrouușor) de comutatoare de urgență care taie tensiunea de la a treia șină...

Cristi N

Quote from: Ionut on December 17, 2017, 07:59:53 AM

Ce filmulet sa facem? Sa aratam unde se poate refugia un calator in caz ca pica de pe peron? Problema e ca nu toate statiile au spatiul asta aici. Parca la Victoriei (M2), de exemplu, spatiul este intre trenuri, intre cele doua sine 3. Din ce-am vorbit ieri, problema la noi ar fi ca fiecare magistrala are aceste refugii intr-un alt loc. Nu e chiar asa simplu cu o campanie de genul asta ca trebuie sa informezi exact... si sa nu creezi confuzii.

Strict pentru M5, toate statiile sunt proiectate asa, cu aceasta rigola lipita de peron care are rol de evacuare a apei. Ma rog, nu evacuare propriu-zisa, de fapt acest canal/aceasta rigola doar transporta apa in acea rezerva dintre cele doua linii, in spatele peronului, de unde se poate extrage cu pompele prin tevile existente. V-am pus poze in primul reportaj.

Din ce am inteles pana acum majoritatea statiilor au acest spatiu pe toata lungimea peronului, mai sunt cateva statii la care peronul nu mai are evazarea asta si acolo singura sansa de scapare este pe partea opusa peronului cu dezavantajul ca trebuie sarit peste sina a 3-a, ceea ce inseamna pericol de electrocutare.

Primul pas pe care il vad ar fi o serie de afise pe peretele opus peronului cu modul de salvare: sub peron sau pe partea opusa dupa sina a 3-a. Ar fi doar 2 variante de stickere si vizibilitatea ar fi foarte buna, nu degeaba acolo se puneau reclame.

Pasul 2 ar fi un filmulet pe modelul celui pus de Cristi5 la noi ar trebui adaugat ca nu toate statiile au acel spatiu si acolo trebuie trecut de partea cealalta.


subway

Daca esti foarte aproape de capatul peronului cum era fata de la Dristor poti alerga pana acolo, e si mai sigur si ai si o scara de urcare inapoi pe peron

Pelicanul

Nu mai dați soluții anapoda, între șina III și peretele stației nu încape un om.
Sub peron e cel mai bine. Deocamdată numai stațiile Obor și Romană nu au acel refugiu de sub peron.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...