[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Goldmund

Quote from: frunzaverde on October 11, 2017, 10:38:25 PM
Quote from: Goldmund on October 11, 2017, 10:00:34 PM
Trenurile RER, SBahn sunt speciale

MIT
Nu, nu sunt. Sunt absolut identice, din toate punctele de vedere, cu celelalte vehicule care circula pe reteaua feroviara. ..............


Am mai scris-o: subestimezi majoritatea dintre noi care ne-am dat cu RER urile din cateva orase, sau cunostem materia, din hobby pentru transportul in comun.
Cui explici astfel de aspecte? Nu e nimeni aici la scoala in clasa1.

Intre RER si trenurile de metrou sunt desigur asemanari(si nimeni nu poate scrie altceva) si mari deosebiri: viteza de deplasare, multe au captatorele de curent aerian, da, statiile mai lungi si mai inalte(pt. cablurile alimentatie pantograf Stiu, exista si cateva exceptii, exceptii..

Quote from: frunzaverde on October 11, 2017, 10:38:25 PM
.........

Trenuri apte pentru serviciu local se construiesc si in Romania. Softronic Hyperion e gandit si proiectat ca rama regionala; si se poate oferi in configuratie densa pentru serviciu local.

Adica, iar o strutocamila...
Si iar repeti lucruri stiute de noi toti, dar aici cu firma romaneasca...Presupun ca Softronic Hyperion produce , sau va produce trenurile alea, suburbane. Vai de noi, adica pt. RER-ul romanesc.

Quote from: frunzaverde on October 11, 2017, 10:38:25 PM

MIT
La alternativa feroviara ai nevoie de o singura statie subterana cu peron de 400 m. Fata de 12 statii cu peroane de 120, mare parte din ele in "camp" sau in alte locatii indoielnice. La alternativa feroviara ai nevoie de 700 metri de tunel, nu de 23000 de metri de tunel.

..........

Care statii pe camp? Daca se face alternativa feroviara, serviciul va fi unul simplu in prima faza: Gara de Nord - AIHCB. Exact ca serviciul din Oslo si Stockholm. Daca se dezvolta suburbii, atunci vom vorbi de statii noi in zonele suburbane.

Vorbeam despre diferentele intre RER/S Bahn si metrou, nu de porcaria propusa in bataie de joc de cf.(cu trenuri Siemens "automotor", sau mai nou de Softronic Hyperion ? ...)


Quote from: frunzaverde on October 11, 2017, 10:38:25 PM
................

Pana la urma, prefer taxi + autobuz pana la aeroport (care la 12-15 milioane pasageri e inca acceptabil) .........
...........Si, nu, nu-mi pasa daca Metroul SA, da faliment pentru ca a promovat proiectul asta in disperare in fata altora mai utile (inclusiv alte magistrale de metrou in Bucuresti).
.........
Punct.

(intre subiect si predicat nu se pune "virgula")
Sper sa am ocazia la replica. Cred ca nu sunt singurul caruia chiar ii pasa de soarta Metroul SA si sper ca in timp util specialistii romani sa poata construi nu doar M6.

PS
frunzaverde, uite-te pe graficul de mai sus si vezi si tu cati la % dintre noi vor sa fie la cheremul taximetristilor pe OTP...si cati vor M6.

rizzuh

Quote from: Goldmund on October 12, 2017, 08:22:52 PM
Am mai scris-o: subestimezi majoritatea dintre noi care ne-am dat cu RER urile din cateva orase, sau cunostem materia, din hobby pentru transportul in comun.
Cui explici astfel de aspecte? Nu e nimeni aici la scoala in clasa1.

Intre RER si trenurile de metrou sunt desigur asemanari(si nimeni nu poate scrie altceva) si mari deosebiri: viteza de deplasare, multe au captatorele de curent aerian, da, statiile mai lungi si mai inalte(pt. cablurile alimentatie pantograf Stiu, exista si cateva exceptii, exceptii..

frunzaverde spune ca sunt identice cu trenurile normale, nu cu metroul. Probabil nu a inteles ca tu le comparai cu metroul ;)



Acum cateva intrebari separate de discutia curenta:

  • De ce in unele zone este folosita piatra sparta cu traverse de lemn, iar in altele mini-traverse de beton cu o teava intre ele? (Eroilor vs Politehnica)
  • In aceeasi idee, am citit parca pe forumul specific ca pe segmentul Repuplica - Pantelimon este total alta solutie, cu traverse de plastic. Poate cineva detalia de ce a fost implementata asta si in ce consta mai exact? Sunt foarte curios.
  • La fiecare semnal este o paleta galbena cu un X rosu. Din cate stiu la CFR asta inseamna viteza redusa, urmeaza linie slabita. Ce semnificatie are la metrou? Ca doar n-o fi toata linia slabita ???
  • La unele semnale este o paleta galbena de limitare de viteza cu 2 numere: ex. la Petrache Poenaru spre Grozavesti avem 75 sus si 60 jos, pe aceeasi paleta. Care este semnificatia lor?

Pelicanul

1) Chestie de amortizare, piatra spartă + traverse de lemn e mai ok ca și vibrații.
2) Fals. Pe lângă fundația mai atent așternută importantă este și prinderea efectivă a șinei de traverse, prinderea e mai specială. N-ai citit cu atenție.
3) & 4) Downloadează și tu această adresă :
http://www.scritub.com/administratie/legislatie/INSTRUCTIA-DE-SEMNALIZARE94611513.php
După aceea studiază cu atenție ce scrie acolo.
Succes !
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

panzer

Pe mine unul m-ati ametit la discutia asta despre Metrou. Scriu intr-un thread, imi raspunde lumea in altul.

Despre faptul ca pe Pantelimon s-a facut tramvaiul cu bani europeni si nu mai putem face metrou:
E clar ca strici cate ceva. Dar e o aberatie sa spui ca stam 5 ani si ne uitam la o lucrare fara sa putem face nimic ca asa spune UE.
Daca la o centura oarecare facuta pe bani europeni faci un giratoriu si apoi se dovedeste ca era nevoie de un pasaj, ce faci. Stai 5 ani blocat ca ai facut o economie? Sa nu care cumva sa strici minunea de lucrare facuta pe bani europeni! Nu. Faci pasajul si le explici oamenilor ca ai fost berbec. Nu cred ca aia sunt surdo-muti.

De aceea am spus ca e mai degraba o legenda urbana. Adica o intoxicare a oamenilor care cred si nu cerceteaza. O scuza folosita de ai nostrii ca sa nu isi faca treaba. Am facut paralela cu "SFurile expira!". Ne tot spunea Sova asta la televizor si am luat-o toti de buna. Uite ca nu expira. Unele au fost incomplete intr-adevar dar asta e alta poveste. Au mai avansat standardele, si asta e adevarat. Dar in cel mai rau caz trebuie compleatat un SF.

GDPR

#169
Exista Dispozitia de Primar General 160/1999 care limiteaza interventiile pe strazile recent modernizate.

nenea_hartia

Quote from: Goldmund on October 12, 2017, 08:22:52 PM
PS
frunzaverde, uite-te pe graficul de mai sus si vezi si tu cati la % dintre noi vor sa fie la cheremul taximetristilor pe OTP...si cati vor M6.
Se stă la cheremul taximetriștilor pentru că actualele legături RATB sunt făcute probabil intenționat* ca să se stea la cheremul taximetriștilor. Rare, spre doar două direcții, cu autobuze ,,expres" care opresc în enșpe stații. Sunt sigur că amândoi avem altă idee despre ce înseamnă ,,expres" :).
Se mai stă la cheremul taximetriștilor pentru că nu există o legătură feroviară directă, rapidă, în care oamenii să poată urca și cu 2 bagaje de cală**, și care să continue de la Otopeni și către alte orașe. În general, am senzația că discuția de pe acest forum ne ignoră complet pe noi, provincialii, ca și cum aeroportul l-a construit Crin Halaicu și modernizat Viorel Lis.
Odată chestiile astea gata (prima problemă se poate rezolva parțial într-o lună, dacă se dorește), putem vorbi și de metrou până acolo.

*Sunt convins că numărul de călători prin Otopeni e mai mare decât cel prin Gara de Nord, dar compară numărul liniilor RATB și frecvența vehiculelor la gară cu cele două linii de autobuz de la OTP.
**În metroul din Bruxelles ești teoretic obligat să cumperi un bilet suplimentar pentru un bagaj pe care nu-l poți ține în poală fără să-ți deranjezi vecinii din stânga sau dreapta. Nimeni nu-și cumpără, dar reglementarea există. E drept, Bruxelles-ul nu are metrou spre aeroport, deși zona e dens populată, iar pe traseu se află și giganticul sediu NATO. Până la aeroport și de acolo mai departe există tren :).

nirolf

Lucrarea de pe Pantelimon nu e pe fonduri europene. Acolo nu s-au dat avize pentru a-l scăpa pe Oprescu de probleme cu Ciretea de Conturi și probabil și penale, pentru că PMB știa foarte bine că urmează sa se lucreze la metrou.

Mai pun încă o data articolul:

Quote

Acest lucru a fost dezvăluit, la solicitarea Cetateanul.net, de oficialii Metrorex: ,,Termenul inițial pentru începerea lucrărilor la tronsonul Iancului-Pantelimon a fost 2016 și nu se poate respecta din cauza lipsei avizelor de circulație și urbanism de la PMB (implicit a autorizației de construire); procedurile de avizare au fost stopate de responsabilii municipalității din cauza lucrărilor în curs de modernizare a tramvaiului. Lucrările de metrou au fost blocate pentru moment, fiind amânate după anul 2020".

Directorul general al Metrorex de la acea vreme, Aurel Radu, a confirmat că reprezentanţii Primăriei Capitalei au ignorat cu bună ştiinţă faptul că în zonă vor începe lucrările la Magistrala 5 de metrou, tronsonul Iancului-Pantelimon.

,,Lucrarea este inclusă în Planul Urbanistic General al Municipiului Bucureşti, aprobat de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti în  anul 2000. Încă de la obţinerea Hotărârii de Guvern nr. 525 din 21.05.2008 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii <Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon. Tronson Universitate – Pantelimon>, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 390 din 23.05.2008, a fost obţinut de la Primăria Municipiului Bucureşti certificatul de urbanism semnat de arhitectul şef şi primarul general al municipiului Bucureşti în care se preciza termenul de realizare a lucrărilor", se arăta în răspunsul lui Aurel Radu la solicitarea Ziarului de Investigaţii.

Mai mult, continuă oficialul Metrorex, chiar anul trecut fusese obţinut certificatul de urbanism nr. 188 din 22.05.2014 pe baza căruia au început procedurile de obţinere a celorlalte avize şi acorduri necesare obţinerii autorizaţiei de construire. Printre acestea se află avizele de la Comisia Tehnică de Circulaţie şi Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului a Primăriei Municipiului Bucureşti (care a dat deja un aviz de principiu la faza Plan Urbanistic Zonal).


http://cetateanul.net/articol-principal/exclusiv-lucra-de-construire/

alex8

Orice dispoziție poate fi anulată sau modificată de o altă dispoziție emisă de aceeași persoană sau instituție.
Prin urmare dacă chiar doresc să muncească pot să creeze temeiul legal.

GDPR

^^Proiectantul modernizarii strazilor zicea ca Primaria a intrebat Metrorex daca se apuca de lucrare, insa raspunsul primit a fost ceva gen "n-avem fonduri, nu stim, etc". Asa ca PMB s-a apucat de lucrare, iar intre timp a obtinut si Metrorex fonduri europene.

voicul

Decizie de ULTIMĂ ORĂ la Metrorex. Cum ajută asta la diminuarea supraaglomerării

Metrorex va extinde perioada cu vârf de trafic, unde intervalul de circulaţie a trenurilor va fi redus, şi va suplimenta garniturile de tren pe perioada iernii, atunci când situaţia o va impune pentru evitarea supraaglomerării, informează compania.

"Pentru evitarea supraaglomerării, atunci când situaţia o va impune, se vor lua măsurile specifice, care vor viza în special extinderea perioadei cu vârf de trafic, unde intervalul de circulaţie a trenurilor va fi redus, şi suplimentarea garniturilor de tren, dirijarea traficului de călători, comunicarea noutăţilor prin intermediul canalelor specifice, astfel încât să fie asigurată deplasarea călătorilor în siguranţă.

Totodată echipele de specialitate ale Metrorex fac verificări permanente pe toate magistralele. Pe segmentele unde situaţia o impune, se intervine operativ pentru remedierea problemelor care ar putea fi determinate de condiţiile meteo nefavorabile", se arată în documentul citat.

Directorul General al Metrorex, Marin Aldea, a aprobat, în luna iulie 2017, 'Planul pentru Organizarea Comandamentului pentru Preîntâmpinarea şi Combaterea Efectelor Înzăpezirii la accesurile staţiilor de metrou şi depouri pentru iarna 2017 – 2018′, prin care au fost dispuse un set de acţiuni şi măsuri specifice stabilite pentru asigurarea transportului călătorilor cu metroul, notează Agerpres.

https://www.money.ro/decizie-de-ultima-ora-la-metrorex-cum-ajuta-asta-la-diminuarea-supraaglomerarii/

rizzuh

Wow, senzational, decizia de ultima ora, este din iunie :lol:

Un plan absolut normal si firesc pentru traficul crescut pe perioada iernii. Nu e nimic de ultima ora sau senzational, este ceva banal.
Articolul nu zice care sunt masurile concrete, la cat se reduce intervalul trenurilor, in ce intervale orare, adica nu contine nimic util. Macar daca faceau copy-paste din acel plan de ultima ora >:(

subway

Quote from: adrian rosca on October 14, 2017, 06:21:45 PM
^^Proiectantul modernizarii strazilor zicea ca Primaria a intrebat Metrorex daca se apuca de lucrare, insa raspunsul primit a fost ceva gen "n-avem fonduri, nu stim, etc". Asa ca PMB s-a apucat de lucrare, iar intre timp a obtinut si Metrorex fonduri europene.
Bancuri proaste marca spagutza Operescu...stia prea bine ce si cum, i-am facut prezentari amanuntite, cu scenarii si costuri care sa permita realizarea investitiilor in infrastructura de transport din 'culuoar' cu interconditionari, programari si coordonari...noi am vorbit, noi am auzit iar acum stimabilul sade nestingherit si roade linistit ciolanul acumulat necinstit...ghici cine a fost prost facut gramada?

strainu

Am observat că a dispărut raportul pe 2014 de pe site-ul Metrorex. Dacă nu mă înșel, ăsta era cel făcut zob de curtea de conturi, nu? Are cineva idee de ce a fost scos ăla și când apare cel pe 2016?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

TibiV

Campionatul de fotbal este clar ratat...
Suporterii nu vor avea metrou Otopeni-Stadionul National (sau OTP-anywhere in the city) la momentul respectiv.

Daca tot degeaba il facem pentru "Euro 2020" (ca parca asta era "pretextul"...) nu era mai bibe sa ne concentram pe cealalta sectiune a lui M6, cunoscuta "popular" drept "M4 GdN-Progresu" ?!?!...

Ca Campionatul dureaza 2-3 saptamani, cu prelungiri cu tot, dar metroul "bate" spre doua secole (cel putin asa este pe la "inventatorii" din Londra...)

La vremea aia "Campionatul" a fost pretextul pentru a impinge inainte M6.
Dar acum ?!?!
OK, daca era astazi M6 la stadiul M5, as fi inteles sa mergem inainte...
Dar astazi este clar ca "pretextul" a cazut, asa ca... de ce insistam ?... Incremenirea in proiect ? (Liiceanu, 1990)

Avem un M4/M6, de fapt aceeasi magistrala, dar cu denumiri diferite pentru sectiunile de sud si de nord...
Dar de ce ne concentram acum pe sectiunea care ar putea fi folositoare pentru (ipotetic) 12-15 milioane de calatori de la/catre OTP  ( :D ) intr-un an ?...
Cand sectiunea opusa poate fi utilizata de 40-50 de milioane (nu mai stiu cifrele exacte, dar este clar ca diferenta este nu de virgula, ci de ordin de marime...) de calatori in acelasi an ?...

Intreb si eu, nu dau cu parul...  O:-)

Sau, "daca nu ne tine buzunarul", de ce naiba nu terminam M5 macar pana la Iancului ?!....

Nu, noi vrem sa facem o multime de "racoduri"...
(In situatia actuala, atat M5 cat si M6 (si M4 existent) sund doar niste "racorduri")
Doar ca nu vom avea la ce sa le racordam... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)