News:

.

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1435-13022017-3

Quote
Comunicat de presa
Creat: 13 Februarie 2017

Prin Decizia Directorului General al Organismului Intermediar pentru Transport nr. 8/06.02.2017 a fost aprobat Ghidul Solicitantului pentru Dezvoltarea Infrastructurii Feroviare, respectiv a fost lansată gestiunea apelurilor aferente: Obiectivului Specific 1.2 (OS) "Creşterea mobilităţii pe reţeaua feroviară TEN-T centrală", Prioritatea de investiții 7i ,,Sprijinirea unui spațiu european unic al transporturilor de tip multimodal prin investiții în TEN –T", din cadrul Axei Prioritare 1 (A.P) ,,Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a transportului cu metroul" și Obiectivului Specific specific 2.7 (O.S.) ,,Creşterea sustenabilității și calității transportului feroviar"Prioritatea de investiții 7d ,,Dezvoltarea reabilitarea unor sisteme feroviare complete de înaltă calitate şi interoperabilitate şi promovarea măsurilor de reducere a zgomotului", din cadrulAxei Prioritare 2 (A.P.),,Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".

Ghidul Solicitantului împreună cu anexele aferente sunt disponibile pe site-ul www.mt.ro la secțiunea Organismul Intermediar pentru Transport.

Ghidul Solicitantului conține informații referitoare la specificitatea proiectelor, modalitatea de completare și de depunere a cererii de finanțare, condiții de eligibilitate, criterii de selecție, o descriere a etapelor de verificare, evaluare, selecție, contractare a proiectelor. Datorită similitudinilor dintre domeniile de transport a fost realizat un ghid comun ce însumează  obiectivele specifice menționate, cu evidențierea  diferențelor. Apelurile vor fi lansate pentru fiecare obiectiv specific în parte, pe categorii: proiecte noi de investiții, proiecte fazate și sprijin proiecte de investiții.
De asemenea sunt incluse instrucțiuni de completare a Cererii de finanțare de către solicitanți.
Depunerea cererilor de finanțare se face utilizând sistemul electronic - aplicația MySMIS2104/MySMIS2104+.

Pentru depunerea proiectelor este prevăzută o perioadă de aprox. doi ani de la data publicării Ghidului solicitantului, astfel încât depunerea proiectelor se va face începând cu data de  07 februarie 2017, ora 12.00. Cererile de finanțare vor putea fi transmise până la data de 31 decembrie 2018, ora 24.00. Depunerea proiectelor în cadrul fiecărui obiectiv specific este continuă pe bază de liste de proiecte pre-identificate.

Programul Operațional Infrastructură Mare este unul dintre cele 7 programe operaționale din generația 2014-2020 implementate în România, cofinanțate din fondurile europene structurale și de investiții. Programul este gestionat de AM POIM din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene în calitate de Autoritatea de management pentru POIM 2014-2020.

Gestiunea axelor de transport din cadrul POIM este asigurată de AMPOIM.  AMPOIM a decis delegarea funcțiilor de selecție și evaluare proiecte, monitorizare a implementării, verificare tehnică și financiară, verificarea achizițiilor publice pentru proiectele de transport din POIM către Organismul Intermediar Transport.

Direcția Generală Organism Intermediar din cadrul Ministerului Transporturilor îndeplinește, rolul de Organism Intermediar pentru axele prioritare de transport ale Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1434-13022017-2

Quote
Comunicat de presa
Creat: 13 Februarie 2017

Prin Decizia Directorului General al Organismului Intermediar pentru Transport nr. 6/06.02.2017 a fost aprobat Ghidul Solicitantului  pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere, respectiv a fost lansată gestiunea apelurilor aferente: Obiectivului Specific 1.1 (O.S.) ,,Creșterea mobilității pe reţeaua rutieră TEN-T centrală", Prioritatea de investiții 7i ,,Sprijinirea unui spațiu european unic al transporturilor de tip multimodal prin investiții în TEN –T", din cadrul Axei Prioritare 1 (A.P) ,,Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a transportului cu metroul" și Obiectivului 2.1 (O.S.),,Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T", Obiectivului specific 2.2 (O.S.) ,,Creşterea accesibilităţii zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T", Prioritatea de investiții ,,7a Sprijinirea unui spațiu european unic al transporturilor de tip multimodal prin investiții în TEN-T", Prioritatea de investiții ,,7b Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructrura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale" din cadrulAxei Prioritare 2 (A.P.) ,,Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".
Ghidul Solicitantului împreună cu anexele afe
rente sunt disponibile pe site-ul www.mt.ro la secțiunea Organismul Intermediar pentru Transport.

Ghidul Solicitantului conține informații referitoare la specificitatea proiectelor, modalitatea de completare și de depunere a cererii de finanțare, condiții de eligibilitate, criterii de selecție, o descriere a etapelor de verificare, evaluare, selecție, contractare a proiectelor. Datorită similitudinilor dintre domeniile de transport a fost realizat un ghid comun ce însumează  obiectivele specifice menționate, cu evidențierea  diferențelor. Apelurile vor fi lansate pentru fiecare obiectiv specific în parte, pe categorii: proiecte noi de investiții, proiecte fazate și sprijin proiecte de investiții.
De asemenea sunt incluse instrucțiuni de completare a Cererii de finanțare de către solicitanți.
Depunerea cererilor de finanțare se face utilizând sistemul electronic - aplicația MySMIS/MySMIS2014+.

Pentru depunerea proiectelor este prevăzută o perioadă de aprox. de doi ani de la data publicării Ghidului solicitantului, astfel încât depunerea proiectelor se va face începând cu data de  07 februarie 2017, ora 12.00. Cererile de finanțare vor putea fi transmise până la data de 31 decembrie 2018, ora 24.00.  Depunerea proiectelor în cadrul fiecărui obiectiv specific  este continuă pe bază de liste de proiecte preidentificate.

Programul Operațional Infrastructură Mare este unul dintre cele 7 programe operaționale din generația 2014-2020 implementate în România, cofinanțate din fondurile europene structurale și de investiții. Programul este gestionat de AM POIM din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene în calitate de Autoritatea de management pentru POIM 2014-2020.

Gestiunea axelor de transport din cadrul POIM este asigurată de AMPOIM. AMPOIM a decis delegarea funcțiilor de selecție și evaluare proiecte, monitorizare a implementării, verificare tehnică și financiară, verificarea achizițiilor publice pentru proiectele de transport din POIM către Organismul Intermediar Transport.

Direcția Generală Organism Intermediar din cadrul Ministerului Transporturilor îndeplinește rolul de Organism Intermediar pentru axele prioritare de transport ale Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1433-13022017-1

Quote
Comunicat de presa
Creat: 13 Februarie 2017

Prin Decizia Directorului General al Organismului Intermediar pentru Transport nr. 7/06.02.2017  a fost aprobat Ghidul Solicitantului pentru Dezvoltarea Infrastructurii de metrou, respectiv a fost lansată gestiunea apelurilor de proiecte aferente: Obiectivului Specific 1.4 (O.S.) ,,Creşterea gradului de utilizare a transportului cu metroul în Bucuresti-Ilfov", Prioritatea de investiții 7ii ,,Dezvoltarea și îmbunătățirea sistemelor de transport care respectă mediul, inclusiv a celor cu zgomot redus și care au emisii reduse de carbon, inlcusiv a căilor navigabile interioare și a sistemelor de transport maritim, a porturilor, a legăturilor multimodale și infrastructurilor aeroportuare, cu scopul de a promova mobilitatea durabilă la nivel regional și local", din cadrul Axei Prioritare 1 (A.P) ,,Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea reţelei TEN-T".
Ghidul Solicitantului împreună cu anexele aferente sunt disponibile pe site-ul www.mt.ro la secțiunea Organismul Intermediar pentru Transport.
Ghidul Solicitantului conține informații referitoare la specificitatea proiectelor, modalitatea de completare și de depunere a cererii de finanțare, condiții de eligibilitate, criterii de selecție, o descriere a etapelor de verificare, evaluare, selecție, contractare a proiectelor. Apelurile vor fi lansate pentru fiecare obiectiv specific în parte, pe categorii: proiecte noi de investiții, proiecte fazate și sprijin proiecte de investiții.
De asemenea sunt incluse instrucțiuni de completare a  Cererii de finanțare de către solicitanți.
Depunerea cererilor de finanțare se face utilizând sistemul electronic - aplicația MySMIS2014+/MySMIS2014+.

Pentru depunerea proiectelor este prevăzută o perioadă de aprox. de doi ani de la data publicării Ghidului solicitantului, astfel încât depunerea proiectelor se va face începând cu data de 07 februarie 2017, ora 12.00. Cererile de finanțare vor putea fi transmise până la data de 31 decembrie 2018, ora 24.00.  Depunerea proiectelor în cadrul fiecărui obiectiv specific  este continuă pe bază de liste de proiecte preidentificate.

Programul Operațional Infrastructură Mare este unul dintre cele 7 programe operaționale din generația 2014-2020 implementate în România, cofinanțate din fondurile europene structurale și de investiții. Programul este gestionat de AM POIM din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene în calitate de Autoritatea de management pentru POIM 2014-2020.

Gestiunea axelor de transport din cadrul POIM este asigurată de AMPOIM. AMPOIM a decis delegarea funcțiilor de selecție și evaluare proiecte, monitorizare a implementării, verificare tehnică și financiară, verificarea achizițiilor publice pentru proiectele de transport din POIM către Organismul Intermediar Transport.

Direcția Generală Organism Intermediar din cadrul Ministerului Transporturilor îndeplinește, rolul de Organism Intermediar pentru axele prioritare de transport ale Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Corina Creţu: Rata de absorbţie a fondurilor europene pentru 2007-2013 va depăşi 90%;
pierderile vor fi de 2 miliarde de euro


"Estimările noastre sunt că rata de absorbţie va depăşi 90%. Pierderile le estimăm la două miliarde de euro, în special din perioada 2007-2011", a declarat Corina Creţu în cadrul unei întâlniri pe care a avut-o cu membrii comisiilor parlamentare de afaceri europene, adăugând că "nu stăm foarte prost" ţinând seama că este primul exerciţiun bugetar al UE la care România a fost parte.

Creţu a spus că, în contextul discuţiilor legate de viitorul Uniunii Europene, există posibilitatea ca nivelul fondurilor de coeziune să fie redus pe viitor, un motiv suplimentar pentru România să intensifice eforturile pentru absorbţia fondurilor alocate pentru exerciţiul bugetar 2014-2020. Ea a avertizat că, pe viitor, oraşele vor avea resposabilităţi mai mari în problematica fondurilor europene, motiv pentru care este nevoie ca municipiile reşedinţă de judeţ să fie capabilă să elaboreze proiecte. Printre motivele nivelului redus al absorbţiei în intervalul 2014-2020, Creţu a invocat "slaba capacitate administrativă şi lipsa de expertiză pentru elaborarea de proiecte de calitate, de proiecte mature".

News.ro

teocharis

vesti extrem de proaste ptr proiectele europene: Romania a terminat banii de co-finantari (acei max 25% contributie proprie, n.m.)

http://www.euractiv.com/section/economy-jobs/news/romania-runs-out-of-money-to-co-finance-eu-projects/

dumbravaandrei

#275
Sa nu cadem in zona de fake news sau de stiri partial adevarate.
Romania a ramas fara bani de co-finantari pentru noi proiecte europene. Proiectele curente de autostrada NU sunt afectate
Acum, na... ce sa zic poate nu e neaparat vina guvernului ca APL-urile nu stiu sa-si scrie bugetele si ce sa includa acolo. Dar poate nu ar fi rau ca bugetele astea sa mai aiba un filtru intermediar (CJ/Prefectura/ordonatori regionali de credite).
Oricum, modul de calcul si de inregistrare in bugetul statului e dubios tare pentru orice om care a mai lucrat cu bugete la viata lui. Nici nu vreau sa iau in discutie partea de planificare si strategie ca ne apucam degeaba de discutii
Bine.. o vina este ca statul nu e capabil sa-si instruiasca corect functionarii si ajung tot felul de specimene in pozitii de astea.

dr4qul4

Eu sper ca NU va mai aparea inca un filtru. Faptul ca o primarie isi scrie singura bugetul si isi prioritizeaza proiectele, este cel mai bun lucru.
Orice alta modalitatea afecteaza autonomia locala si duce din nou la centralizare. Doar statele totalitare sunt centralizate.
Iar autonomia locala nu poate exista fara autonomie financiara.
Si pana la urma, cum iti asterni, asa dormi. Sau ce votezi. Aia primesti.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei

Off topic.
Ideal asa ar fi.. dar cate apl-uri chiar stiu cum sa-si faca bugetul? Din pacate nu suntem la acel stadiu si foarte multe au nevoie de consiliere si indrumare. Din pacate cele care chiar stiu cum sa-si faca bugetele sunt in marja de 10-15 %. Restul le lasam asa de izbeliste sa se zbata in propria incompetenta?!?

dr4qul4

da. doar din greseli pot invata. Tu spui 15%, dar eu zic ca sunt spre 50%. Exista tot felul de programe pentru pregatirea functionarilor publici si avem si facultăți in care asta se invata.
Crezi ca daca s-ar scrie la judet vor fi facute mai bine? din contra. vor fi facute cu dezinteres, pe fuga si conditionate de anumite favoruri.
Proiectele locale trebuie gandite, concepute si inplementate pe plan local. Personal, stiu cateva proiecte implementate in dâmbovița pe bani europeni, concepute de cineva din localitate , care a fost platit regeste (raportat la veniturile din acea localitate) pt consultanta fata de documentatia de finantare. Fara pile sau altele, doar ca a supervizat mai multe proiecte  in acelasi timp, de la mai multe localitati. Pt primul nu a câștigat decat experiența. Pentru restul din ce in ce mai mult.
Si uite asa s-au asfaltat zeci de km de ulite, s-au bagat apa si gaze, s-a construit un  cartier de la 0, in care primaria a bagat toate utilitatile, a creat infrastructura si a dat cate 400 mp gratis tinerilor care trebuie sa-si faca o casa acolo in urmatorii 5 ani, altfel pierd terenul.
Vrei alt exemplu? Centura Oradea vs centura Bucuresti/Timisoara/Arad si oricafe alta facuta la nivel national.
Stat centralizat = stat  corupt si ineficient .

sau poate tu chiar crezi ca daca vine tatal tehnocratilor la conducerea CJ Baronland,  intereseaza ca intr-un sat de 100 de persoane exista doar 3 fantani si oamenii inca mai cara apa cu butoaiele? si va avea si timp pt toate proiectele si va fi inconjurat doar de oameni competenti si dezinteresati care vor muncii 20 de ore pe zi, si duminica, pentru salarii pe care le pot castiga doar daca inchid ochii o secunda.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei

Imi pare rau dr4qul4, dar din cele peste 15 mii de apl-uri din tara, pana in 1000 (si sunt darnic cand zic asa ceva) chiar stiu sa-si faca bugete. Restul fac bugetele doar pe metoda "listarii cheltuielilor curente".
Asa ca nu ar strica ca macar la nivel de 2-3 judete sa avem un departament specializat care sa ii consilieze si sa ii ajute sa-si faca un buget. Nu am zis ca judetul sa le faca bugetul, dar sa fie si un filtru acolo care sa ii ajute.

dr4qul4

Si esti sigur ca nu exista?
Eu stiu ca exista programe de pregatire a specialistilor pentru accesarea fondurilor europene. Ca sunt eficiente sau nu, este alta discutie.
Dar daca "cei de la judet" nu sunt in stare sa pregateasca oameni, crezi ca vor fi in stare sa pregateasca sute de proiecte?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: dumbravaandrei on March 23, 2017, 10:43:18 AM
Imi pare rau dr4qul4, dar din cele peste 15 mii de apl-uri din tara...

Daca prin apl intelegi "Administratii Publice Locale", atunci in Romania avem 3186 + 42 APL-uri (primarii + CJ), potrivit rezultatelor Biroului Electroral Central de la alegerile locale din 2016.
Cea mai mica UAT (Unitate Admnistrativ Teritoriala) este comuna, care are in componenta mai multe sate.


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Bogdan_Cluj

Si eu ma intrebam la ce se refera cu acele 15.000.
Si eu stiam ca cea mai mica unitate este Comuna, si acelea sunt in jur de 3000 (probabil Tibi are numaratoarea corecta).

dumbravaandrei

Mai avem GAL-uri, ADR-uri si alte forme asociative (cum ar fi si zonele metropolitane) plus restul de institutii, operatori de servicii comunitare si utilitati publice, furnizori de servicii sociale etc. (administratie publica nu inseamna numai primarie si CJ conform 215/2001-republicata)


perfidus

Legat strict de subiectul fonduri nerambursabile, preiau de la topicul vecin o veste alarmanta dar deloc surprinzatoare:

Quote from: adrian rosca on March 27, 2017, 09:58:05 PM
S-au publicat datele privind executia bugetara pe luna februarie 2017: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/executii/BGC28022017.pdf

si spre comparatie cifrele pe 2016: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/executii/BGCfebruarie2016.pdf

Cheltuielile cu investitiile sunt urmatoarele:

2017:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 301 mil lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 14.4 mil lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare): 608.1 mil lei.
- Total: 923.5 mil lei.

2016:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 1973.3 mil lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 38 mil lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare): 729.8 mil lei.
- Total: 2741.1 mil lei.

Adica putin peste 33% din ce a fost anul trecut!!! Pe fonduri europene e dezastru.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat