News:

.

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Pe acest topic vom pune stiri, noutati si vom discuta pe marginea finantarilor din fonduri europene in Romania. Desigur, ne vom focaliza pe proiectele de infrastructura/mobilitate, insa putem vorbi si despre proiecte conexe.

Ionut

QuoteLeonard Orban: Balanţa sumelor primite şi vărsate până în iunie 2011 din bugetul UE este pozitivă

Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a declarat că pentru perioada 1 ianuarie2007-30 iunie 2011, diferenţa dintre fondurile pe care le-a primit România de la UE şi sumele pe care le-a vărsat la bugetul Uniunii este favorabilă ţării noastre la peste 4, 9 miliarde de euro.

"De la începutul lui ianuarie 2007 şi până la sfârşitul lunii iunie 2011, balanţa - deci diferenţa dintre fondurile pe care le-a primit România şi sumele pe care le-a vărsat la bugetul UE - este favorabilă la peste 4, 9 miliarde de euro. În nici un caz România nu este un contributor net la bugetul UE şi în ciuda gradului scăzut de absorbţie în ceea ce priveşte politica de coeziune - 3,7% astăzi - balanţa este pozitivă. Probabil azi e peste 5 miliarde de euro", a explicat Leonard Orban.

sursa: Mediafax

Ionut

QuoteCâți bani europeni a atras Anca Boagiu într-un an de mandat

Într-un an de când Anca Boagiu se află la șefia ministerului Transporturilor au fost semnate 89 de contracte cu finanțare europeană, în valoare de 1,6 miliarde de euro. În perioada următoare se vor mai semna alte opt contracte de circa 350 de milioane de euro.

"În următoarele săptămâni vom semna alte opt contracte în valoare de aproape 350 milioane de euro, ceea ce înseamnă că până la sfârşitul acestui an vom avea contractată întreaga alocare de două miliarde de euro pentru proiecte de infrastructură rutieră", a declarat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu. Declarația a fost făcută după întâlnirea cu comisarul european pentru dezvoltare regională, Johannes Hahn.

sursa: Capital

WOW, chiar pare o performanta foarte buna.

Sper sa se semneze si celelalte 3 loturi de pe Lugoj-Deva care au ramas. Sa vedem... destul de greu de crezut, avand in vedere ca nu au fost inca scoase la licitatie. Sa vedem... Boagiu ne-a mai facut surprize (placute).

madad

Quote from: Ionut on September 23, 2011, 04:03:26 PM
QuoteCâți bani europeni a atras Anca Boagiu într-un an de mandat

Într-un an de când Anca Boagiu se află la șefia ministerului Transporturilor au fost semnate 89 de contracte cu finanțare europeană, în valoare de 1,6 miliarde de euro. În perioada următoare se vor mai semna alte opt contracte de circa 350 de milioane de euro.

"În următoarele săptămâni vom semna alte opt contracte în valoare de aproape 350 milioane de euro, ceea ce înseamnă că până la sfârşitul acestui an vom avea contractată întreaga alocare de două miliarde de euro pentru proiecte de infrastructură rutieră", a declarat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu. Declarația a fost făcută după întâlnirea cu comisarul european pentru dezvoltare regională, Johannes Hahn.

sursa: Capital

WOW, chiar pare o performanta foarte buna.

Sper sa se semneze si celelalte 3 loturi de pe Lugoj-Deva care au ramas. Sa vedem... destul de greu de crezut, avand in vedere ca nu au fost inca scoase la licitatie. Sa vedem... Boagiu ne-a mai facut surprize (placute).

Eu inca sper ca cele 3 tronsoane vor fi scoase la licitatie iar finantarea va fi oferita de acea economie a Coridorului IV de parca aproximativ 600 mil EUR :).
Pe de alta parte nu prea mai este timp de asa ceva, se termina anul.

Eu sunt curios ce buget a alocat UE pentru infrastructura Romaniei pentru 2007-2013 si cat a reusit MT sa absoarba.  :-[

hentz

Sunt numai 2 tronsoane nelicitate.Primul,pana la Dumbrava este deja in lucru(alecu dixit),in zona Faget decopertari de strat vegetal.

Ionut

#5
QuoteOrban: Am printre obiective o rată de absorbţie de minim 20%

"Mi-am fixat obiectiv o rată de absorbţie de minim 20%. Dacă nu atingem minim 20%, în 2013 riscul ar fi enorm de a pierde câteva miliarde de euro", a declarat Leonard Orban.

"Ar trebui să cheltuim numai în 2013 aproximativ 6,7 miliarde de euro. Vă daţi seama cât de dificil va fi acest lucru? Tocmai de aceea va trebui să avem spre sfârşitul anului viitor un minim 20%, ceea ce înseamnă aproximativ 3,8 miliarde de euro. Este un obiectiv foarte ambiţios dar pe care noi considerăm că îl putem atinge. Dacă nu îl vom atinge, atunci vom vorbi de rate de absorbţie sub 50% pe întreaga perioadă de alocare care se încheie în 2013", a spus Orban.

sursa: Mediafax

Godspeed. :)

Tot Orban, vesti proaste... sper sa nu fie asa pentru ca transporturile, si in special autostrazile, au fonduri de coeziune:

Quote"Şi sunt state membre care doresc să reducă substanţial bugetul pentru viitoarea perioadă financiară (2014-2020). Probabil victima - dacă se va întâmpla aşa ceva - va fi politica de coeziune (legată de modul de accesare a fondurilor structurale - n.r.). Dacă se va întâmpla aşa , sumele pe care o să putem să le accesăm în perspectiva financiară viitoare vor fi reduse", a spus Orban

sursa: ZF

hentz

la capacitatea cu care preluam fondurile parca nici nu este o veste proasta....

Ionut

QuoteBoagiu: Până în 2012 vom semna contracte de finanţare din fonduri europene de 250 milioane de euro

"Prin aprobarea contractelor de finanţare, astăzi (joi - n.r.) putem spune că avem 724 de milioane de euro aprobate şi urmează să semnăm până la finalul anului alţi 250 de milioane de euro. Deci avem practic un miliard de euro din cei 5,7 pe care îi avem alocaţi şi care vor fi contractaţi cu Uniunea Europeană", a afirmat, joi, la inaugurarea şantierului autostrăzii Timişoara - Lugoj, Anca Boagiu.

"Vestea bună e că până la sfârşitul anului vom lupta cu aceeaşi forţă ca şi la lucrările de infrastructură feroviară să fie semnate contractele, aşa încât să nu putem spune doar la drumuri că am contractat cele 2,2 miliarde, să putem spune şi la calea ferată că am contractat 2,3 miliarde pe care le avem la dispoziţie astfel încât să ne bucurăm că avem contractele semnate şi în implementare", a conchis Boagiu.

sursa: Mediafax

davyl


Ionut

#9
QuoteTransporturile au plătit aproape 280 mil. euro din fonduri europene. Rata de aborbţie a ajuns la peste 6%

Valoarea totală a plăţilor rambursate de Comisia Europeană în cadrul Programului Operaţional Sectoriat Transporturi se ridica la 1,2 miliarde de lei (279,9 milioane de euro) la finalul lunii februarie, a anunţat Ministerul Transporturilor. Suma echivalează cu o rată de absorbţie efectivă de circa 6,13%.

Sumele au crescut consistent în luna februarie, când Ministerul Transporturilor a atras peste 125 de milioane de euro, potrivit datelor Autorităţii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale.

Totodată, Ministerul Transporturilor a trimis astăzi spre certificare o nouă cerere de rambursare a plăţilor făcute în contul implementării proiectelor finanţate din fonduri europene nerambursabile, valoarea acesteia ridicându-se la 131,56 milioane de lei (peste 30 de milioane de euro), din care contribuţia UE se ridică la 107,05 milioane de lei (circa 25 de milioane de euro).

sursa: ZF

Mai multe detalii intr-un comunicat MT aici.

Ionut

Suna bine!!!

QuoteMinisterul Transporturilor primeste fonduri europene pentru pregatirea proiectelor de parteneriat public-privat

Ministerul Transporturilor a obtinut o finantare europeana din Fondul Social European pentru pregatirea si implementarea proiectelor de parteneriat public-privat. Proiectul "Imbunatatirea capacitatii Ministerului Transporturilor pentru managementul proiectelor de parteneriat public- privat" a fost semnat joi si va fi derulat pe o perioada de 2 ani cu asistenta Bancii Mondiale. Valoarea totala a proiectului este de 4,54 milioane euro, din care finantarea nerambursabila din Fondul Social European este de 3,859 milioane euro, adica 85%.

"Reusita parteneriatelor public-privat depinde de cat de bine sunt pregatite si structurate proiectele. Acest proiect va imbunatati abilitatile si competentele personalului implicat in atribuirea de contracte de tip PPP/concesiune. In concluzie, proiectul cu finantare europeana pe care il vom derula impreuna cu Banca Mondiala va fi un stimulent important pentru cresterea participarii sectorului privat in investitiile in infrastructura de transport din Romania", a declarat ministrul Alexandru Nazare.

Proiectul presupune:
Analiza cadrului general din Romania din perspectiva implementarii proiectelor de tip PPP.
Cresterea capacitatii MTI si a unitatilor din subordinea sau sub autoritatea sa de a evalua ex-ante proiectele de tip PPP.
Imbunatatirea capacitatii MTI si a unitatilor din subordinea sau sub autoritatea sa de a atribui proiecte PPP.
Instruirea/formarea personalului MTI si a unitatilor din subordinea sau de sub autoritatea sa pentru cunoasterea, insusirea procedurilor si a instrumentelor definite in cadrul proiectului.

sursa: Hotnews

Ionut

QuotePremierii ţărilor UE semnează la Bucureşti un act comun pentru fonduri consistente în 2014-2020

"Se va evidenţia că politica de coeziune este un instrument investiţional care răspunde pe deplin atingerii obiectivului de creştere şi crearea locurilor de muncă la nivelul UE", se arată în document.

Guvernul român a anunţat anterior că la Bucureşti se vor afla reprezentanţi la nivel înalt din Bulgaria, Cehia, Cipru, Croaţia, Estonia, Grecia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia şi Spania, precum şi ai Comisiei Europene.

sursa: Mediafax

Klaudiu!!!

#12
Dezastru total: CE a atenţionat Guvernul că ia în calcul presuspendarea tuturor POS, a unor programe sau a unor axe


http://www.zf.ro/fonduri-ue/dezastru-total-ce-a-atentionat-guvernul-ca-ia-in-calcul-presuspendarea-tuturor-pos-a-unor-programe-sau-a-unor-axe-10134507

Nu se mentioneaza POS-T, sa inteleg ca ele nu ar face parte din aceeasi categorie,nu?


Stiu ca trebuia ca la inceputul lunii Octombrie sa aflam daca au fost reluate platile catre Romania, stie cineva ceva??

Klaudiu!!!

Ma scuzi Ionut daca sunt off-topic..(poti muta articolul unde trebuie)Este incapabil acest ministru lebădă, pe numele său Silaghi, trebuie să fie demis. El a adus României un prejudiciu de 2,5 miliarde de euro, fiind incapabil să pună în practică programul de infrastructură şi de investiţii în infrastructură

Aici se poate citi tot articolul
http://www.evz.ro/detalii/stiri/Anca-Boagiu-cere-demisia-ministrului-lebd-Ovidiu-Silaghi-1007197.html

Eurocopter

Se pune problema suspendarii fondurilor pentru iregularitati si fraude comise in perioada 2010-2011, asa ca nu vad de ce sa-i dam in cap lui Silaghi. El e cel responsabil sa repare cat mai repede magariile altora.