Flota sub pavilion romanesc

Started by myid, July 10, 2014, 10:10:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myid

Cu acordul vostru, o sa deschid acest topic. Vom discuta aici despre flota maritima si fluviala sub pavilion romanesc.
Nu vom discuta politica, ci doar vom furniza informatii despre navele istorice, din prezent si proiecte care vor naviga sub pavilion romanesc .

myid

#1
Prima postare :

http://www.capital.ro/licitatie-deschisa-pentru-constructia-unei-nave-maritime-de-cercetare-in-valoare-de-31-de-milioane-lei.html

QuoteObiectul contractului îl constituie proiectarea şi construcţia unei nave maritime cu lungimea totală de minimum 36 de metri, echipată pentru efectuarea de cercetări marine în Marea Neagră şi Marea Mediterană.

Contractul va fi finanţat din Fondul European pentru Pescuit din cadrul Programul Operaţional de Pescuit (POP) 2007-2013, axa prioritară 5-Asistenţă tehnică.


Are cineva mai multe detalii ?


imaginea este doar ca si exemplu, nava de cercetare apartinand Canadei :


Ionut

Poate reinviem cumva si board-ul naval. :)




Singura navă de salvare din țară se află în reparaţii de doi ani

România are o singură navă pentru intervenții de urgență și, de doi ani, această unică navă este în reparaţii. Dacă ar fi o furtună cu valuri uriaşe, de peste 5 metri înălţime, iar un vapor ar fi în deriva, autoritățile ar trebui să apeleze la privaţi pentru a aduce oamenii la mal. Mai sunt unele ambarcaţiuni în custodia statului, dar pot interveni numai pe o mare cu valuri de cel mult doi metri.

Din 2014, nava Hercules, stă la cheu. Acolo este şi reparată, pentru că din 1986, de când a fost construită, s-a degradat. Iulian Creţu, director exploatare ARSVOM: ,,Efectiv se schimbă totul pe navă începând de la grupurile de putere energetică, de la diesel generatoare, motoarele principale, comanda de navigaţie, partea de salvare." Toate aceste schimbări costă statul român 6,4 milioane de euro pe hârtie. Cheltuielile pentru reparaţii ar putea ajunge la 10 milioane de euro, bani de la Ministerul Transporturilor.

Dumitru Bucureşteanu, şef serviciu Centrul Maritim de Coordonare, ANR: ,,Remorcherul cel mai mare, Hercules, va fi capabil să iasă pe vreme rea, pe furtună. Celelalte nave nu sunt capabile să iasă pe furtună." Nava Hercules va fi gata la sfârşitul anului viitor. Până atunci, însă, Opal, Topaz, Albatros, Cristal, Safir şi Rubin sunt singurele pe care statul se poate baza în misiunile de căutare şi salvare. Însă nu pe o mare furioasă.

Iulian Creţu, director exploatare ARSVOM: ,,Aceasta este şi o navă bază mai mică şi, de asemenea, intervine şi în zona plajelor împreună cu colegii de la ISU şi Garda de Coastă." Sorin Petcu, comandantul Navei Topaz: ,,E din 2003, a participat la numeroase misiuni de salvare căutare pe mare." Răzvan-Gabriel Trandafir, director Autoritatea Navală Română: ,,Într-adevăr, sunt mai puţine nave şi flota ARSVOM este un pic... veche, dar cred în continuare că aceste lucruri se vor îmbunătăţi."

Agenţia de Salvare a Vieţilor Omeneşti pe Mare a avut 50 de intervenţii în acest an. A salvat mai multe persoane de la înec sau ambaracaţiuni care pluteau în derivă, ori s-au lovit de stânci.

Digi24

Harry

^^ Topaz in actiune cum cateva luni




trotineta

#5
Ziarul german "Frankfurter Allgemeine Zeitung" anunta in editia sa online ca marina militara germana va folosi bricul "Mircea" ca nava de scolarizare pe perioada in care omonimul vas german "Gorch Fock" se va afla in doc. Construit in 1958, "Gorch Fock" se afla de peste un an in reparatii, care sunt estimate sa coste 75 milioane de EURO. Este al doilea vas scoala al marinei militare germane care poarta acest nume, primul fiind construit in 1933.

Cu 82 m lungime bricul "Mircea" este asemanator cu vasul german, amindoua avind cite trei catarge. De fapt "Mircea" este singurul vas sora al primului "Gorch Fock", toate trei fiind construite la santierele "Blohm + Voss" din Hamburg.

Marina germana planifica sa plece in croaziera in vara, astfel incit si actuala serie de ofiterii cadetii sa poate fi scolarizati pe el.

Inainte insa se va verifica daca normele de securitate de pe nava germana sunt indeplinite si pe nava romana. Viceamiralul Brinkmann -
Inspector adjunct al Marinei și comandantul flotei și de fortelor de sprijin - declara ca nu se va face o reducere a acestor standarde.

Vasul german este botezat dupa scriitorul german Gorch Fock - pe numele adevarat Johann Wilhelm Kinau - marinar in marina imperiala de razboi germana, mort la bordul crucisatorului Wiesbaden, scufundat pe 1 Iunie 1916 in cadrul Bătăliei Iutlandei (Skagerrakschlacht).

http://www.faz.net/aktuell/politik/inland/gorch-fock-deutsche-marine-weicht-auf-rumaenische-bark-aus-14986671.html


Ionut

Contract de 8,2 milioane de euro, neatribuit de un an. Nimeni nu vrea să repare nava Perseus

Un contract de peste 8 milioane de euro stă neatribuit de un an din cauza lipsei de ofertanţi. Vorbim de reparaţia capitală a navei Perseus, singurul spărgător de gheaţă funcţional de pe Dunăre. În disperare de cauză, proprietarul navei, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos, a redus volumul de lucrări însă a păstrat acelaşi buget, în speranța că va gasi o firmă care să se ocupe de reparaţii. În materialul video puteți vedea remorcherul Perseus, în misiune de spargere a gheţii pe Dunăre, iarna trecută. A fost ultima sa ieşire pe fluviu.



Digi24

tom_sawyer

Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi va depune o cerere de finanţare în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM), pentru achiziţionarea a încă patru remorchere pentru intervenţii, inclusiv pe timp de iarnă.

"Valoarea totală a celor patru remorchere este de aproximativ 30 milioane de euro. În prezent, proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici este pe circuit şi urmează să ajungă în şedinţa Guvernului, spre aprobare. Prin urmare, imediat ce se aprobă cererea de finanţare, vom demara procedurile de achiziţie a navelor", a declarat directorul general al AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru.

"Două dintre nave vor avea un pescaj mai mic, urmând să acţioneze pe sectorul fluvial al Dunării, iar două nave vor acţiona pe sectorul maritim, pentru că degeaba spargi gheaţa în amonte, dacă nu asiguri curgerea sloiurilor pe sectorul maritim", a precizat directorul general al AFDJ Galaţi.

Odată cu finalizarea acestei achiziţii, flota de intervenţie a administraţiei fluviale în caz de apariţie a gheţurilor va fi formată din remorcherul (modernizat) "Perseus" şi cele două remorchere maritime şi două fluviale, dar şi din remorcherul "Farul", ce va intra în serviciu chiar din aprilie a.c., precum şi din "veteranele" "Gheorghieni" şi "Galaţi 3".

viata-libera.ro

kitsune

#8
Quote from: Ionut on February 07, 2018, 09:17:17 AM
Contract de 8,2 milioane de euro, neatribuit de un an. Nimeni nu vrea să repare nava Perseus

Nu va lua nimeni contractul ăsta, în veci. Schimbare motor principal şi auxiliare? În condițiile în care se menționează că bugetul pentru "diverse şi neprevăzute" este zero, nimeni nu va veni. Pentru că operațiunea de schimbare a unui motor principal este mai mult decât diversă şi neprevăzută. Nava este proiectată pentru un anumit motor, construcția este "custom made", a adapta un alt motor pe acelaşi arbore portelice e un coşmar. Iar a schimba şi arborele port elice împreună cu tubul etambou şi elicea e o activitate generatoare de dureri majore în partea dorsală. Plus că totul trebuie supervizat de o societate de clasă, aoleu! Poate DNV-GL are specialişti pentru aşa ceva, dar ăştia mai balcanici, mă îndoiesc.
Am schimbat motor de 6000cp la o navă, în 6 luni, cu un motor identic şi tot au fost probleme cu carul. Tot MAN de Reşița. Pur şi simplu nu încăpea, pentru că avea turbina în celălalt capăt, s-au făcut nişte artificii şi s-a tăiat la greu din structură. Dar ăla de la clasă era orb şi a dat cu pixul la tot.

LE: Se poate vedea la remorcherul Hercules, durata şi costurile retehnologizării, făcând abstracție de incendiul din toamnă. Motorul principal - un milion de euro.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#9
^ ai avut dreptate. Si a doua licitatie a fost anulata din lipsa de ofertanti. (nr. SEAP 181759)

Deunazi au lansat si o licitatie pentru o alta remotorizare: Servicii de remotorizare si reparatie nava MAMAIA 2 [184558] (poate au mai mult succes cu asta).

tom_sawyer

DOUĂ NAVE SPECIALIZATE PENTRU SALVAREA DE VIEȚI OMENEȘTI PE MARE INTRĂ ÎN DOTAREA ARSVOM

Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare – ARSVOM, instituție publică din subordinea Ministerului Transporturilor, își va extinde și înnoi capacitatea de intervenție și răspuns pentru căutarea și salvarea vieții omenești pe mare odată cu intrarea în dotarea instituției a două nave specializate ce urmează să sosească în portul Constanța până la sfârșitul lunii iulie a.c.

Navele au fost construite la șantierul BALTIC WORKBOATS SAAREMA din Estonia. Una dintre acestea, botezată "APOLLO", va ajunge în portul Constanța la jumătatea lunii iunie, iar a doua, numită "ARTEMIS", va sosi la sfârșitul lunii iulie.

Navele specializate SAR (Search and Rescue) au următoarele caracteristici: lungime - 23,8 m, lățime - 6,4 m, înălțime constructivă - 2,48 m, pescaj max - 1,7, deplasament - 45 tone, viteza max - peste 25 noduri, viteza de croazieră - 20 noduri.

Acestea au capacitate de autoredresare și pot prelua la bord peste 44 de supraviețuitori, sunt dotate cu câte o ambarcațiune rapidă de urgență care poate atinge o viteză de peste 35 de noduri pentru recuperare și transfer persoane, intervenție în zona plajelor, platformă de transfer la elicopter, capacitate de transport a cel puțin două persoane pe targă, capacitate de stins incendii la nave și de intrare în zona cu perdea de foc pentru extragere victime, cârlig de remorcaj pentru intervenții de urgență, cameră de termoviziune necesară atât în cazul intervențiilor de căutare și salvare pe timp de noapte cât și în cele de stins incendiul, instalație de comunicare voce la distanțe mari indiferent de starea vremii, echipament de intervenție în caz de incendiu pentru personal specializat, echipamente specializate pentru recuperarea și transferul persoanelor din apă.

Investiția a fost finanțată de la bugetul statului și este de 50 600 mii lei.

MT

TibiV

Administratorii "competenti" si-au batut joc de bunurile statului roman. In portul Constanta zac in deriva doua nave.


Aceasta nava, Mangalia a fost facuta in 1987 chiar aici in Constanta. Este produsa 100% in Romania. Vizavi este nava Eforia facuta in 1988. Sunt singurele nave care mai apartin flotei romanesti si tin de CFR Marfa. CFR marfa nu are doar vagoane si locomotive ci si aceste ferry-boaturi care pana in 2009 au functionat. Acum sunt sub sechestru la ANAF pentru niste datorii pe care CFR Marfa le are la ANAF.

Nava Mangalia, ca si sora ei, nava Eforie sunt singurele nave care mai apartin statului roman. Ele au functionat pana in 2009 cand au facut curse in Istambul, in Baku, in Georgia, au transportat chiar armament in golf sau pt trupele Kfor. Stau in portul Constanta cu actele expirate si sunt sub sechestru la ANAF pentru niste datorii pe care CFR Marfa le are la bugetul de stat.

Disperarea te cuprinde cand vezi ca munca de generatii este abandonata, lasata in deriva.

Navele sunt bine intretinute, parca asteapta as fie alimentate si sa plece in larg, acolo unde le e locul.

Au facut transport in Turcia, Georgia, Azerbadjan, au transportat tiruri si marfa, dar au participat si la exercitii militare si tocmai de aceea au fost declarate de CSAT de importanta strategica. Ele nu pot fi vandute, chiar daca apartin CFR Marfa aflata in procedura de privatizare.

https://stirileprotv.ro/romania-te-iubesc/emisiuni/2013/sezonul-1/falimentul-cfr-marfa-partea-ii-cine-sunt-regii-vagoanelor-oamenii-care-au-construit-o-flota-privata-cu-vagoanele-statului.html
Reportajul este din martie 2013.
Navele sunt tot acolo.

Din pacate in video sunt doar 3 minute din reportaj, fara partea cu navele astea.
Tot materialul poate fi vazut (pe bani) aici: https://voyo.ro/product/emisiuni/7022-romania-te-iubesc-calea-furata-romana
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


kitsune

A fost dan tm mai rapid. Nu cred ca 2 nave care stau din 2009 mai sunt Ok. Conservarea e complexa si după atâta timp de stat, o sa fie nevoie de bani (mulți) ca sa repui navele in funcțiune. Nu vorbesc de faptul ca intre timp legislația s-a mai modificat, trebuie investiți bani in echipamente
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence