News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Ulei cu scrum de țigară, că așa făceam injectoarele pe vremuri. Din păcate, accidentul era evitabil. Dar:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Deh, globalizarea...

PS
Strict despre "crew" descris mai sus de @kitsune ...
Natii scoase din epoca medievala/feudala de "nesimtitii" din imperiul britanic.
Dar sunt curios care ar fi fost consecintele unui astfel de accident daca in locul unui pod amarat "din colonii" ar fi bulit London Bridge sau Tower Bridge...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#364
London bridge is falling down, falling down

Din păcate (sau fericire) pescajul la podul Londrei nu permite așa vapor.

Referitor la accidentul din Baltimore, aștept cu nerăbdare rezultatul investigației. Probabil o să dureze câteva luni spre un an. Dar:

1. De ce nu remorchere?
2. De ce nu sunt picioarele podului protejate?
3. De ce nu au dat funda la ancore? Lumina de pe catargul prova sugerează o echipă acolo, ceea ce ar fi normal după plecare. Dar ar trebui să fie cu ancora pregătită de lansat și nu cred că erau. Ancora babord este la apă. Tribordul nu se vede

Din video se vede că au rămas fără curent. Eu zic că nu a fost blackout, doar au sărit ne-esențialii, este prea scurt intervalul (LE: mă uitam la un video dat pe rapid, in realitate este cam un minut) de recuperare și principalul merge (scoate fum) imediat după ce se aprind luminile. Scoate fum mult și negru pentru că mai mult ca sigur l-au pus pe Full (sau chiar Crash) Astern și i-au mai și cancelat limitele. Dar în momentele astea degeaba îi dai combustibil că nu are aer.

Din ce văd, aveau vreo 8,5 kn înainte de accident, asta înseamnă un Dead Slow plus curentul apei, tare mi-e teamă că vreun deștept de pe comandă a vrut să corecteze traiectoria cu bow-thrusterul. Am pățit-o, aveam 3 DG-uri in tablou și mi le-a dat afară pe frecvență joasă (a tras idiotul cu toată puterea de thruster, să rupă maneta).

O să vedeți prin media toate teoriile conspirației posibile. Eu merg pe eroare umană, jupân arogant și atoateștiutor, echipaj supus, care nu are curajul să corecteze un ordin greșit, manevră greșită care a dus la blackout parțial. Nu exclud ceva probleme pe la mașină, dar totuși prea rapidă recuperarea. Nu cred că au rămas fără guvernare (adică mașina cârmei fără curent), mai degrabă eficiență redusă a cârmei din lipsă de viteză, dar nu este exclusă o defecțiune la cârmă care să îi întoarcă spre pilonul podului.

Dar din nou, la fel ca și Ever Given, echipaj "școlit" la tot felul de academii cu plată din UK. Multe probleme culturale cu ei, in special pe partea de Bridge Team Management .




Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

^^ don't attribute to malice what can be attributed to stupidity

kitsune

#366
Că am găsit un video care are și timestamp: un minut durează primul blackout. La intervalul ăsta de timp există posibilitatea de blackout total. 20-23 de secunde până pleacă DG-ul de avarie, restul de timp pentru pornirea DG-urilor, băgat în tablou, rearmat siguranțe sărite, repornit principalul. Văd că este concomitent fumul cu luminile pe lateral. Dar a doua oară durează prea puțin să fie blackout, doar vreo 20 de secunde.


Dacă era echipaj la prova, nu cred că au supraviețuit. LE: se pare că au dat un comunicat că echipajul este ok.




Powered by API/PUM imgur uploader

Și un video foarte informativ: 
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

survola

Asa zice cineva pe Twitter:

Steve Bromann @SteveWps

I've been involved with ships for 30 years.
From watching that video, they lost their main engines, diesel generators started up which would not give them propulsion but would give them access to power to drop the anchors.
Anchors turned ship into beam

linucsu

NTSB B-Roll - Aerial Imagery of Francis Scott Key Bridge and Cargo Ship Dali

kitsune

#369
@survola nu este nevoie de curent ca să dai ancora la baltă. Aia cu virarea din cauza ancorei este posibil, este poate unul din factori. Dar m-aș hazarda să cred că și motorul full înapoi (sau ce a fost acolo) a virat spre tribord nava (similar cu torque-steering la auto).

Oricum, indiferent de ce s-a întâmplat pe navă, nu scuză cu nimic faptul că picioarele podului nu erau protejate. Cineva nu a făcut o analiză de risc acolo. Iar lipsa remorcherelor... zic colegii mei care au fost pe acolo că ar fi scumpe, in jur de 5000$ pe oră. Oare cât costă acum blocarea portului până când se eliberează șenalul și se reia navigația? Și câte alte costuri vor fi. Bine că nu s-a găurit vreun tank de combustibil, că poluarea era cireașa de pe tort la câte probleme sunt deja. Oricum, comandantul, șeful, cei de cart și probabil și superintendentul, DPA-ul, cam toți responsabilii direcți de la birouri sunt cu pantalonii maro.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dudley

Superintendentul ar avea probleme fiindca nu a contractat remorchere sau fiindca nu a prevenit avaria?

kitsune

#371
Nu este jobul lui să contracteze remorcherele. El (mă refer de cel tehnic) este responsabil cu buna funcționare a vaporului. Dacă se va găsi, in urma investigației, că anumite sisteme nu au funcționat, iar dacă echipajul a anunțat compania și au cerut piesele/echipamentele necesare pentru remediere, deja devine problema lui. Plus că trebuie să facă vizite regulate (la noi de două ori pe an) și să identifice problemele, să facă un plan de rectificare, etc. Dacă cumva sunt probleme și nu a comandat piese din motive de buget sau știu eu, economie, delăsare, neglijență, etc. atunci și-o ia rău.
Americanii or să vâneze tot ce mișcă, daunele sunt enorme, e campanie electorală deja, sunt multe schelete prin dulapurile autorităților locale, că nu și-au făcut treaba să prevină așa ceva. Au noroc că au reacționat rapid și au oprit traficul pe pod. Dar au murit oameni totuși, portul este paralizat (tot ce e in amonte de pod), se vor da peste cap să găsească un acar Păun.
Ce mă amuză (pe lângă teoriile conspirative gen Tate pe X) sunt convingerile majorității că pilotul american era la cârmă și "in charge", ceea ce este complet fals. Plus enorm de multe comentarii cum că actul a fost intenționat. Dintr-odată toți sunt experți în navigație, toți ne explică (mai ales nouă, cei din branșă) cum a fost vaporul "hacked" și controlat de la distanță să intre în pilonul podului.
Eu am fost pe nave similare, cu sisteme identice sau aproape identice (HHI, adică Hyundai Heavy Industries), cunosc aproape în detaliu automatizarea, chiar am avut blackout-uri destul de multe, uneori stupide, gen un senzor care dă un semnal aiurea, dar și de multe ori cauzate de operare aiurea. Nu vreau să pornesc un război punte vs mașină, însă mulți din colegii mei de la punte nu au prea multă înțelegere cum funcționează lucrurile și care sunt limitele de operare. Caz concret, acum vreo 3 ani in Singapore, comandantul m-a lăsat în 5 minute fără aer de lansare. Și am rămas fără propulsie in strâmtoare, cu sute de nave in jur. Mi-au trebuit cam 5-6 minute să pot porni principalul, manual, de la postul local, noroc că în timpul ăsta nu ne-am proptit in altă navă, că apăream la știri.
Aici în Baltimore totuși, pe măsură ce mai apar detalii și filmări, se pare că au avut un blackout chiar înainte de pod. Dar fără înregistrarea de pe VDR (echivalentul black box-ului) toate sunt doar speculații. Uitându-mă la configurația portului, cu șenalul ăla relativ îngust, cu podul fără protecție, cu lipsa remorcherelor, totul atârna de un fir de ață, un dezastru iminent, "waiting to happen" cum ar spune localnicii.
Și revin la echipaj. Indienii au tendința să fie perfecți in documente, dar doar pe hârtie. Sunt renumiți la (lipsa de) mentenanță. Multe companii țin indieni câțiva ani, apoi aduc europeni câteva voiaje să pună vaporul la punct, apoi iar câțiva ani cu indieni. După ei, săptămâni de șmotru doar ca să aduci pereții la culoarea originală.





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Un nou video care încearcă să explice accidentul. Bine făcut (sunt câteva puncte unde eu văd altfel lucrurile, dar sunt detalii). Ce este fain sunt link-uri le către alte video care prezintă diferite aspecte de pe nave și din domeniile conexe

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence