Author Topic: Flota sub pavilion romanesc  (Read 4184 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myid

  • Senior
  • ****
  • Posts: 206
  • Karma: +277/-40
    • Construim Romania
Flota sub pavilion romanesc
« on: July 10, 2014, 10:10:14 PM »
Cu acordul vostru, o sa deschid acest topic. Vom discuta aici despre flota maritima si fluviala sub pavilion romanesc.
Nu vom discuta politica, ci doar vom furniza informatii despre navele istorice, din prezent si proiecte care vor naviga sub pavilion romanesc .
« Last Edit: July 10, 2014, 10:12:29 PM by myid »

myid

  • Senior
  • ****
  • Posts: 206
  • Karma: +277/-40
    • Construim Romania
Re: Flota sub pavilion romanesc
« Reply #1 on: July 10, 2014, 10:10:34 PM »
Prima postare :

http://www.capital.ro/licitatie-deschisa-pentru-constructia-unei-nave-maritime-de-cercetare-in-valoare-de-31-de-milioane-lei.html

Quote
Obiectul contractului îl constituie proiectarea şi construcţia unei nave maritime cu lungimea totală de minimum 36 de metri, echipată pentru efectuarea de cercetări marine în Marea Neagră şi Marea Mediterană.

Contractul va fi finanţat din Fondul European pentru Pescuit din cadrul Programul Operaţional de Pescuit (POP) 2007-2013, axa prioritară 5-Asistenţă tehnică.


Are cineva mai multe detalii ?


imaginea este doar ca si exemplu, nava de cercetare apartinand Canadei :
« Last Edit: July 10, 2014, 10:12:19 PM by myid »


Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.008
  • Karma: +2950/-588
Re: Flota sub pavilion romanesc
« Reply #3 on: October 15, 2016, 09:04:43 AM »
Poate reinviem cumva si board-ul naval. :)



Singura navă de salvare din țară se află în reparaţii de doi ani

România are o singură navă pentru intervenții de urgență și, de doi ani, această unică navă este în reparaţii. Dacă ar fi o furtună cu valuri uriaşe, de peste 5 metri înălţime, iar un vapor ar fi în deriva, autoritățile ar trebui să apeleze la privaţi pentru a aduce oamenii la mal. Mai sunt unele ambarcaţiuni în custodia statului, dar pot interveni numai pe o mare cu valuri de cel mult doi metri.

Din 2014, nava Hercules, stă la cheu. Acolo este şi reparată, pentru că din 1986, de când a fost construită, s-a degradat. Iulian Creţu, director exploatare ARSVOM: „Efectiv se schimbă totul pe navă începând de la grupurile de putere energetică, de la diesel generatoare, motoarele principale, comanda de navigaţie, partea de salvare.” Toate aceste schimbări costă statul român 6,4 milioane de euro pe hârtie. Cheltuielile pentru reparaţii ar putea ajunge la 10 milioane de euro, bani de la Ministerul Transporturilor.

Dumitru Bucureşteanu, şef serviciu Centrul Maritim de Coordonare, ANR: „Remorcherul cel mai mare, Hercules, va fi capabil să iasă pe vreme rea, pe furtună. Celelalte nave nu sunt capabile să iasă pe furtună.” Nava Hercules va fi gata la sfârşitul anului viitor. Până atunci, însă, Opal, Topaz, Albatros, Cristal, Safir şi Rubin sunt singurele pe care statul se poate baza în misiunile de căutare şi salvare. Însă nu pe o mare furioasă.

Iulian Creţu, director exploatare ARSVOM: „Aceasta este şi o navă bază mai mică şi, de asemenea, intervine şi în zona plajelor împreună cu colegii de la ISU şi Garda de Coastă.” Sorin Petcu, comandantul Navei Topaz: „E din 2003, a participat la numeroase misiuni de salvare căutare pe mare.” Răzvan-Gabriel Trandafir, director Autoritatea Navală Română: „Într-adevăr, sunt mai puţine nave şi flota ARSVOM este un pic... veche, dar cred în continuare că aceste lucruri se vor îmbunătăţi.”

Agenţia de Salvare a Vieţilor Omeneşti pe Mare a avut 50 de intervenţii în acest an. A salvat mai multe persoane de la înec sau ambaracaţiuni care pluteau în derivă, ori s-au lovit de stânci.

Digi24
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.393
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Flota sub pavilion romanesc
« Reply #4 on: October 15, 2016, 02:41:38 PM »
^^ Topaz in actiune cum cateva luni




trotineta

  • Youngster
  • *
  • Posts: 16
  • Karma: +6/-0
Re: Flota sub pavilion romanesc
« Reply #5 on: April 27, 2017, 06:35:11 PM »
Ziarul german "Frankfurter Allgemeine Zeitung" anunta in editia sa online ca marina militara germana va folosi bricul "Mircea" ca nava de scolarizare pe perioada in care omonimul vas german "Gorch Fock" se va afla in doc. Construit in 1958, "Gorch Fock" se afla de peste un an in reparatii, care sunt estimate sa coste 75 milioane de EURO. Este al doilea vas scoala al marinei militare germane care poarta acest nume, primul fiind construit in 1933.

Cu 82 m lungime bricul "Mircea" este asemanator cu vasul german, amindoua avind cite trei catarge. De fapt "Mircea" este singurul vas sora al primului "Gorch Fock", toate trei fiind construite la santierele "Blohm + Voss" din Hamburg.

Marina germana planifica sa plece in croaziera in vara, astfel incit si actuala serie de ofiterii cadetii sa poate fi scolarizati pe el.

Inainte insa se va verifica daca normele de securitate de pe nava germana sunt indeplinite si pe nava romana. Viceamiralul Brinkmann -
Inspector adjunct al Marinei și comandantul flotei și de fortelor de sprijin - declara ca nu se va face o reducere a acestor standarde.

Vasul german este botezat dupa scriitorul german Gorch Fock - pe numele adevarat Johann Wilhelm Kinau - marinar in marina imperiala de razboi germana, mort la bordul crucisatorului Wiesbaden, scufundat pe 1 Iunie 1916 in cadrul Bătăliei Iutlandei (Skagerrakschlacht).

http://www.faz.net/aktuell/politik/inland/gorch-fock-deutsche-marine-weicht-auf-rumaenische-bark-aus-14986671.html

« Last Edit: April 27, 2017, 06:37:22 PM by trotineta »