Secundare feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Balto, August 07, 2018, 04:45:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

N-au minte sa nu faca oprire la mol in Calea Sagului sub pasaj.

dargauda

Electrificare pe liniile de tren Arad-Oradea-Satu Mare și Baia Mare-Jibou-Dej. CFR Infrastructură a scos la licitație contractele pentru studiile de fezabilitate

CFR Infrastructură, prin Regionala Cluj a scos la licitație trei contracte pentru electrificarea liniilor de cale ferată pe traseul Arad-Oradea-Satu Mare-Jibou-Dej, contractele fiind pentru realizarea studiilor de fezabilitate. Sunt contracte cu o valoare de 39 de milioane de lei și clauză suspensivă, adică semnarea acestora va fi posibilă dacă se asigură sursa de finanțare. Este a doua licitație pentru electrificare (studiu de fezabilitate) după ce pe 2 noiembrie Regionala CFR Craiova a lansat procedurile pentru București-Pitești-Craiova și Râmnicu Vâlcea-Turnu Roșu (Valea Oltului) după cum Economedia a scris aici.

,,Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții: Electrificarea a 8 secții de circulație ale sistemului feroviar din România – SRCF Cluj: Lot 1: Arad – Oradea pe linia 328, pe intervalul Boiu Bihor (limita SRCF Cluj km 68+000) – Oradea; Lot 2: Oradea – Carei – Satu Mare, pe linia 400; Lot 3: Satu Mare – Baia Mare – Jibou – Dej, pe liniile 401 si 412"- potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Pentru linia 328 Arad-Oradea, electrificarea se va face pe secțiunea Boiu Bihor-Oradea, iar valoarea contractului este de 6 milioane lei, pentru linia 400 Oradea-Carei-Satu Mare, CFR estimează un cost de 13 milioane, iar cea mai mare valoare o are documentația tehnică pentru liniile 401 și 412 Satu Mare – Baia Mare – Jibou – Dej, 20 de milioane lei. Ofertele pot fi depuse până pe 19 decembrie, iar prețul are un punctaj de 40 %.

https://economedia.ro/electrificare-pe-liniile-de-tren-dintre-arad-oradea-si-satu-mare-si-baia-mare-jibou-dej-cfr-infrastructura-a-scos-la-licitatie-contractele-pentru-studiile-de-fezabilitate.html


Cuneo

Timiș: a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Reşiţa Nord – Timişoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moraviţa – Frontieră

CFR SA anunţă că a avizat documentaţiile pentru modernizarea liniei CF Reşiţa Nord – Timişoara Nord cu extensie până la frontieră.

Proiectul, realizat în parteneriat cu au autorităţile locale din Timiş şi Caraş Severin, vizează modernizarea a aproape 120 de kilometri de linie ferată, precum şi a zeci de staţii, zeci de treceri la nivel, poduri şi podeţe.

Consiliul Tehnico-Economic al CFR SA a avizat favorabil variantele optime prezentate în cadrul Studiului de Fezabilitate pentru Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reşiţa Nord – Timişoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moraviţa – Frontieră, pe cele două tronsoane, astfel: Componenta A: Timişoara Nord – Stamora Moraviţa – Frontieră (58 km) propusă pentru finanţare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiţie în valoare de 2.092.343.265,44 lei, fără TVA. Componenta B: Reşiţa Nord – Voiteni (59 km) propusă pentru finanţare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat şi/sau alte surse legal constituite, o investiţie în valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fără TVA", anunţă, joi, reprezentanţii CFR.

Pentru tronsonul CF Timişoara Nord – Stamora Moraviţa – Frontieră, aflat pe raza judeţului Timiş, lucrările au ca scop  creşterea vitezei maxime de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h şi includ modernizarea a 9 staţii/ halte/puncte de mişcare, preum şi reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri şi 19 podeţe

Pe tronsonul CF Reşiţa Nord – Voiteni, aflat pe raza judeţelor Timiş şi Caraş-Severin va creşte viteza maximă de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h, vor fi modernizate 12 staţii/ halte/puncte de mişcare şi reabilitate 35 treceri la nivel, 12 poduri şi 119 podeţe.

,,Termenul de realizare a investiţiilor pe cele două tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timişoara Nord – Stamora Moraviţa – Frontieră, din care 8 luni pentru proiectare şi 42 de luni pentru execuţia lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reşiţa Nord – Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare şi 52 de luni pentru execuţia lucrărilor", precizează sursa citată.

Lucrările se vor realiza în cadrul unui parteneriat semnat de CFR SA cu autorităţile locale – Consiliile Locale Timişoara şi Reşiţa şi Consiliile Judeţene Timiş şi Caraş Severin – reprezentanţii CFR SA urmând a asigura suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/aprobarea documentaţiilor şi derularea procedurilor de achiziţii publice şi, ulterior, prin personalul calificat a participa la supervizarea/monitorizarea şi recepţia lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane.

https://buletindetimisoara.ro/timis-a-fost-aprobat-studiul-de-fezabilitate

StefanCelMare

Am observat lucrări pe linie în zona dintre Petroșani și Pui, jud. Hunedoara.
Cred că se schimbă traversele vechi din lemn cu unele de beton, și evident și șina.


cristi5

Quote from: StefanCelMare on March 07, 2024, 10:28:29 AMAm observat lucrări pe linie în zona dintre Petroșani și Pui, jud. Hunedoara.
Cred că se schimbă traversele vechi din lemn cu unele de beton, și evident și șina.

Cred ca e Quick-Wins-ul intre Banita si Livezeni . Vezi pe topicul Quick Wins si in stadiul proiectelor CFR

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/__stadiu_proiecte__/

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=3377.msg443663#msg443663

StefanCelMare

Asta pare a fi.
Interesant.
Este și clip video, dar pe Facebook.
https://www.facebook.com/watch/?v=1154931829020511&ref=sharing

Pe raza Regionalei CFR Timișoara se lucrează intens la modernizarea tronsonului de cale ferată dintre Bănița și Petroșani.

Sectorul este împărțit în două loturi. VIDEO AICI.

"La ora actuală, stadiul de execuție înregistrează procente de 35 și respectiv 20, pe loturile 1 și 2, unde lucrările la suprastructura feroviară au demarat anul acesta. Lot 1 Bănița – Petroșani Triaj, km 70+402 – 74+600 – stadiul execuției 35%; Lot 2 Petroșani Triaj – Petroșani, km 74+ 600 – 77 + 870 – stadiul execuției 20%. Lucrările de tip QUICK WINS sunt lucrări la suprastructura feroviară, care se execută punctual, între kilometrii de cale ferată cu restricții de viteză pe intervalele CF contractate, și constau în înlocuirea componentelor aferente suprastructurii – șină, traverse, material mărunt de cale, aparate de cale, bretele (legătura între 2 linii paralele), schimbătoare de cale cu dublă joncțiune (TDJ), inclusiv montarea de dale elastice la trecerile la nivel cu calea ferată și au drept scop îmbunătățirea condițiilor de circulație, prin creșterea vitezei și a gradului de siguranță feroviară", arată CFR Timișoara.

INFORMAȚII GENERALE lucrări tip QUICK WINS SRCF TIMIȘOARA:

→ Contracte semnate: 5

→ Valoare totală: 56.136.451,78 lei, fără TVA

→ Semnare contracte: noiembrie 2022

→ DURATA de implementare: 24 de luni

 CONSTRUCTOR: SC EUROPAN PROD SA – SC CONSTRUCȚII FEROVIARE DRUMURI PODURI SRL – SC CONSTRUCȚII COMPLEXE BUZĂU SA SC DARIA CONST SRL

 Lungime totală: 12,648 km

https://buletindetimisoara.ro/video-un-traseu-spectaculos-de-cale-ferata-se-afla-in-reabilitare-se-lucreaza-intens-la-tronsonul-dintre-banita-si-petrosani-are-loc-schimbarea-de-linie-cu-dubla-jonctiune-si-montarea-de/?fbclid=IwAR24UYlnhjp72nDxwdbBCFbkGJgMKaQNzyIG8VuS7m6VOUBkxI2eyMxuVQo