Aeroportul International Oradea [OMR]

Started by Alexandru., May 25, 2014, 09:34:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alexandru.


Alexandru.

Articol din  www.ebihoreanul.ro



Un an şi jumătate pentru modernizare

Contractul de finanţare pentru extinderea şi modernizarea Aeroportului Oradea a fost semnat pe 7 februarie 2014 între ministrul Transporturilor de atunci, Ramona Mănescu, şi preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa. Valoarea totală a proiectului este de 129,7 milioane lei, din care 85% (adică 96,001 milioane) sunt nerambursabili, de la UE, iar 13% (12,840 milioane) vor fi asiguraţi de la bugetul de stat, restul de 2% fiind în sarcina CJ şi Aeroportului.
Din aceşti bani, se va realiza o pistă de decolare-aterizare în lungime de 2.100 metri şi lăţime de 45 metri (faţă de 1.800 şi 30 metri în prezent), două căi de rulare-degajare, o platformă de îmbarcare-debarcare "care să poată asigura staţionarea a şase aeronave", inclusiv de tip C (mari), sisteme de balizaj luminos pentru "categoria II de operare" (cu lumini nu doar la marginile pistei, ci şi pe axul longitudinal), sisteme de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă, sisteme de telecomandă pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare şi chiar şi o uzină electrică nouă, care să asigure consumul de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj.

De lucrare s-au arătat interesate în prima fază 14 companii din ţară şi străinătate, dar în final s-au calificat trei asocieri de firme. Iniţial, termenul de depunere a ofertelor a fost 4 martie, dar el a fost prelungit până la finalul lunii. "Nicio altă informaţie despre licitaţie nu poate fi făcută publică în acest moment, deoarece toţi membrii comisiei de licitaţie au semnat angajamente de confidenţialitate şi nu vrem să viciem procedura", a explicat Gheorghe Pasc , directorul Aeroportului.

Alexandru.


Alexandru.

#3
In sfarsit.... Conducerea Aeroportului a semnat contractul pentru construcţia noii piste  :D

http://www.voceatransilvaniei.ro/fost-semnat-contractul-de-executie-pentru-noua-pista-aeroportului-din-oradea/


Archi

Ma bucur ca tot mai multe aeroporturi din romania se modernizeaza. Ca dupa cum spunea si stirea de pe TNR avem spatiu aerian berechet.

alecu26

lucrarile vor incepe in curand. S-a dat ordinul de incepere.
Drumurile noastre POATE;

Tavi

Quote from: Archi on July 30, 2014, 11:51:13 PM
Ma bucur ca tot mai multe aeroporturi din romania se modernizeaza. Ca dupa cum spunea si stirea de pe TNR avem spatiu aerian berechet.
Si nici nu trebuie expropriat  :lol:


Archi

Sa fie intr-un ceas bun! Se extinde si terminalul sau doar pista + cai de rulare + platforma?

frunzaverde

Quote from: Archi on October 20, 2014, 10:59:34 PM
Sa fie intr-un ceas bun! Se extinde si terminalul sau doar pista + cai de rulare + platforma?

Contractul curent nu prevede extinderea terminalului. Terminalul curent a fost reabilitat complet acum doi ani (galerie aici: http://www.aeroportoradea.ro/ro/media-m7/terminal-interior-c57/galerie-foto/i107.html), si poate face fata fara probleme unui trafic de 100.000 pax/an (mai mult decat dublu decat cel de-acum).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

TAROM a anunţat suspendarea zborurilor pe aeroportul din Oradea

QuoteConfuzie la aeroportul din Oradea. Compania TAROM a anunţat că va suspenda zborurile pe o perioadă de opt luni, pentru că pista va intra în renovare. Consiliul Judeţean Bihor, cel care administrează aerogara, spune că nu va fi închisă decât pe o perioadă de 59 de zile.
Embed:
Confuzia a pornit de la un comunicat prin care TAROM anunţa că va suspenda toate cursele către Oradea din cauza lucrărilor de modernizare a pistei.

,,Vă informăm că în perioada 2 martie - 31 octombrie 2015 Aeroportul din Oradea va fi închis pentru efectuarea unor lucrări de extindere și modernizare a pistei", se arată în comunicat.

Chiar dacă administraţia judeţeană a precizat de mai multe ori că lucrările nu vor dura mai mult de două luni, clienţii companiei aeriene au intrat în panică atunci când au aflat că zborurile vor fi suspendate opt luni.

,,Nelămurirea provocată de TAROM a dus la o degringoladă în rândul colaboratorilor care au rămas oarecum speriaţi că au cumpărat bilete şi am închis aeroportul", susţine Horia Carțiș, directorul de cabinet al președintelui CJ Bihor

Compania TAROM a revenit a revenit şi a anunţat că zborurile către Oradea vor fi reluate în 25 iunie, și nu în octombrie, aşa cum anunţase iniţial. Administraţia judeţeană dă asigurări că de la acea dată aeroportul va oferi toate condiţiile, chiar dacă lucrările la pistă nu vor fi gata. Până atunci pasagerii vor putea folosi aerporturile din Cluj Napoca sau Timișoara.

Lucrările de refacere a pistei Aeroportului din Oradea costă aproape 20 de milioane de euro și ar trebui să fie gata până la sfârșitul acestui an. Aerogara va fi închisă complet în perioada 25 aprilie-25 iunie fiind asigurate doar zborurile de urgență ale SMURD.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

afreddyapp

#11

Xenos


La o decolare de pe aeroportul din Oradea, cred ca in 2013, am constatat ca sunt mari denivelari, asa ca pista asta in mod cert avea nevoie de reabilitare. Sa speram ca lucrarile se vor face la timp si ca vor fi de calitate!  :)

Alexandru.

#13
Stadiul lucrarilor la OMR

https://www.youtube.com/v/4nqt9tNvZe4

ciprebbe

Inspectia de Stat in Constructii a oprit la 02.04.2015 lucrarile la Aeroportul Oradea! Pentru ca:

1. Memoriul tehnic NU este vizat de verificatorul de proiect.
2. Nu exista proiect de urmarire privind comportarea in timp.
3. Breviarul de calcul (dimensionarea stratului rutier) nu este semnat de catre proiectant dar ESTE semnat de ctre verificator - Manu Marian.
4. lipsesc profilele transversale.
5. In listele de cantitati sunt apar drenurile transversale dar in proiect NU.
6. Nu s-a facut studiul geotehnic.
7. Procesele verbale de lucrari ascunse si de receptie calitativa NU sunt semnate de catre proiectant si beneficiar.
8. Cota de sapatura NU este semnata de catre topograf dar sunt semnate de catre dirigintele de santier Sima Mircea.
9. Nu este asigurat nivelul de calitate corespunzator.
10. Nu exista detalii tehnice de executie.

Stie cineva detalii?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe