[B] Pasajul Piata Sudului

Started by Ionut, September 21, 2011, 01:07:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rocklee

 :thumbsup: :cheers: nu sunt bucurestean si nu am mai fost prin bucuresti de vro 33 ani... dar imi place cind se face ceva frumos si util in bucuresti ....multumesc de imagini TibiV...si la toti ceilalti care aduceti noutati pe acest forum....

Imi place ce vad la psajul mihai bravu ....mai ales timpul de executie ...si cum sa lucrat .... :)
pacat ca la pasajul presei libere nu au aprobat vechiul proiect ....si la piata charles  de gaulle nu au facut proiectul complect .....si mai sunt atatea si atatea de facut in bucuresti ....centura e o mare problema ...
iarasi numi place acel pod hobanat ciurel splaiul independentei ....puteau sa faca ceva mai simplu si mai eficent
acolo eu cred ca din cauza acelui pod au atitea probleme ...nu cu proiectul in sine ...                                                                                                                                                                                                                                                                                       

TibiV

Greu de spus unde e buba... Poate sa fie orice, de la bani la solul neprielnic.

Dar cred că problema mare e la Consiliul General. De 10 ori mai orgoliosi c cei de la un CJ, că deh, sunt din Capitală.
Partidul care a susţinut SFul acum votează împotriva PUZului că intre timp am divortat politic...
Îi doare undeva că la "partaj" bucureştenii rămân cu poduri către nicăieri. Dar pe care le platim cu bani buni.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rocklee

specific romanesc ...mai bine sa-i moara capra vecinului de cit sai mearga bine .... >:(

BIGRED1984

#48
Astazi la 8:30 nu se circula pe noul drum, inca nu terminasera iesirea in Oltenitei, la SUN.
Dar sper sa inceapa cat mai repede, sa profite de vremea buna.
Daca pornesc pe ambele sensuri si au destui oameni si destul utilaje cred ca o sa mearga bine treaba.
Totusi, e un pasaj scurt, nu poti sa zici ca e de mare anvergura, ca la Basarab.

L.E. :
se circula pe noul drum, chiar mai bine as zice pentru ca s-a renuntat la trecerea de pietoni de la statia de troleibus/autobus
- in schimb pietonii traverseaza ilegal de la piata spre noua statie de autobus, de langa scoala; sper sa nu iasa vreun accident.
troleibusele merg pe noile rute

florindara

#49
Se circula de cateva zile in noua configuratie, dar din punctul meu de vedere se circula execrabil, mult mai prost decat inainte (cel putin pe Oltenitei si Vacaresti este groaznic, coloane interminabile). Acest lucru cred ca se datoreaza semaforizarii noi (am vazut masini UTI in prima zi, deci probabil ca ei s-au ocupat) cu  existenta prea multor timpi (secvente) de tranzit al intersectiei, crescand timpul de asteptare si favorizand acumularea de masini la intrarile in intersectie care au rosu. Cred ca s-a ignorat total faptul ca fluxurile principale sunt pe directia inainte (cu mai putine vehicule facand stanga). Astfel acum o secventa este dedicata celor care vin dinspre Vacaresti si care merg spre Nitu Vasile si Sos. Berceni/Oltenitei, in conditiile in care cei care au facut stanga spre Sos. Berceni/Oltenitei ar avea suficient spatiu de asteptare, pentru a iesi simultan cei care vin dinspre Nitu Vasile prin fostul capat al troleelor. Acestia detin acum o alta secventa de tranzit a intersectiei, pe directia Vacaresti, dar si spre stanga pe Oltenitei catre Brancoveanu ( obligandu-i pe cei de pe Vacaresti sa astepte la rosu 2 secvente: aceasta si verdele dinspre Oltenitei-Popesti Leordeni). Practic iesirile dinspre Vacaresti si fostul capat al troleelor ar putea avea verde simultan ( 1 singura secventa de tranzit in loc de 2 , mai putinii care fac stanga avand suficient spatiu pentru a astepta). In plus ar mai fi o secventa cu intrarile dinspre Oltenitei, deci am avea 2 secvente in total, in loc de 3 cred acum. Practic ar fi intr-un minut sa spunem pentru orice directie de intrare in intersectie 30 secunde de asteptare si 30 secunde de intrat in loc de, sa zicem 20 secunde de intrare acum cu 40 secunde de asteptare). Iata in imagine cum cred eu ca ar decurge mai bine lucrurile decat acum in intersectia de la Piata Sudului, cu mentiunea ca semafoarele 3 si 4 ar trebui sa se schimbe in rosu un pic mai tarziu decat 1 si 2 pentru a permite realizarea virajului la stanga si degajarea intersectiei. Cealalta secventa ar fi cu semafoarele 5 si 6 pe verde, restul pe rosu. Ce e cu negru - balize de plastic, intersectia fiind transormata intr-un fel de giratie ovala. Mentionez ca spatiul pentru a face stanga pentru cei care vin de pe Oltenitei dinspre Brancoveanu spre Vacaresti pare a fi suficient  pe bretea. Sper ca m-am facut inteles. Astept si parerile dumneavoastra.

BIGRED1984

Sincer n-am verificat si din alte directii, eu ma refeream la iesirea dinspre Nitu Vasile care pare mai buna. S-ar putea ca asta sa determine blocaje pe celelalte directii, te cred.
Dar cred ca s-au preferat 3 timpi pentru ca risti sa blochezi traficul perpendicular, intre iesirea de la troleibuze si Oltenitei daca lasi 5 si 6 in acelasi timp.
Practic, vorbind pe schema ta, masinile pleaca pe verde pe 6 si 5, intersectia se umple (iar unii mai forteaza si semaforul 6), apoi 2 si 4 primesc verde si s-a blocat tot.

(cum e realizata acum este si la Aparatorii Patriei, tot 3 timpi, daca nu ma insel si la Apaca, deci nu e ceva deosebit)

florindara

Pe schema mea semafoarele 5, respectiv 6, sunt cele de la intrarile dinspre Vacaresti, respectiv dinspre fostul capat al troleelor, fluxul lor principal fiind catre Nitu Vasile, respectiv Vacaresti, mai putinii care fac stanga catre Oltenitei/Berceni, respectiv catre Oltenitei-Brancoveanu avand suficient spatiu sa astepte, deci nu sunt de acord ca ar fi risc de blocare a intersectiei.

BIGRED1984

Eu cred ca asta a fost ideea din spatele semafoarelor - configuratia de la semafoarele 4,6,2 cred ca impus asta, locul de incadrare intre 6 si 2 nu este mare iar parerea mea este ca astfel se evita blocaje mai mari.
Probabil sunt favorizate iesirile dimineata din cartiere si mai putin returul seara, cand probabil se formeaza coada pe Vacaresti.
Oricum , sper si banuiesc ca atunci cand 5 e pe verde semaforul 2 sa fie pe verde intermitent pe partea de dreapta, spre Vacaresti.
Dar m-ai facut un pic curios, o sa ma duc pe jos sa vad cum e in teren.

Oricum, asteptam si alte opinii, in curand cred ca o sa devina un topic destul de discutat

florindara

#53
Nu, din pacate cand 5 e pe verde, 2-ul este rosu pentru toata lumea, nu mai exista verde intermitent pentru dreapta spre Vacaresti. La ora asta Oltenitei e blocata aproape complet, pana spre Vitan-Barzesti. 2-ul este rosu atat pentru inainte cat si pentru dreapta spre Vacaresti atat la secventa de verde a lui 5, cat si la secventa de verde a lui 6.

TibiV

Noi ne entuziasmam ce repede a mers Pasajul MB, abia asteptam sa se termine pasajul de la Pta Sudului, dar nu ridicam o problema cruciala, cred eu, pentru soseau pe care Oprescu a pus cu atata mandrie indicatoarele cu "Inelul median".

Si anume ca atunci cand vor fi amandoua gata, de la giratoriul de la Obregia-Nitu Vasile vei ajunge in 4 minute la Calea Vitan. Unde probabil vei prinde un stop.

Dar urmeaza intersectia de DRISTOR, iar cu oi statie de tramvai inainte soseau pe care ai venit pe 3 benzi, de la intersectia cu str. Laborator (imediat dupa benzinaria Petrom) M.Bravu se ingusteaza la 2 benzi - dar si alea teoretice, pentru ca sunt o gramada de masini parcate pe banda 1.

Situatia continua identic pana la Baba Novac, unde soseaua revine la 3 benzi pe sens. Cei care trec pe acolo stiu foarte bine ca dimineata si seara se fac cozi imense, ca poti sa prinzi si 4-5 semafoare la Dristor, iar daca vreun nesimtit se baga si ramane blocat in intersectie este si mai rau.

Mergand spre Muncii, au fost zile cand masinile ramaneau la Dristor pentru ca in fata soseaua era ocupata ochi de masinile care stateau la coada de la semaforul de la Baba Novac.

Culmea este ca pe intreaga portiune s-ar putrea largi soseaua fara probleme. De la intersectia M.Bravu-Laborator pe partea stanga se pot lua fara probleme cel putin 7-8 metri din curtea Liceului International de informatica. Dupa intersectie, tot pe partea stanga, de la benzinaria Rompetrol pana la Baba Novac de la trotuar pana la blocuri sunt 15 metri distanta (spatiu verde), pentru ca blocurile alea contruite pe vremea lui Ceascu au fost special contruite acolo, exact pentru a putea largi M.Bravu.

Exista insa o cledire care incurca treaba - cladirea de pe colt, o veche scoala care acum este nefolosita pentru ca s-a construit in spatele ei alta scoala. Pe poza urmatoare am notat cu rosu traseul pe care se poate largi M.Bravu, si cu cerc galben cladirea.



Aici poza de satelit marita mult, cu cladirea cu pricina marcata cu rosu.



In urma cu vreo 4 ani l-am intrbat pe fostul primar de la sectorul 3 de ce nu o darama (oricum era in ruina, si in ea se mai cazau homelesii cu toate consecintele de rigoare). Mi-a spus ca nu poate, ca este clasificata monument istoric.

Intre timp se pare ca a fost insa declasificata, dar noul primar  de la sectorul 3 a venit cu o idee stralucita: Sa o consolideze, renoveze si sa mute nu stiu ce directii ale primariei de sector in ea !  Se pare ca lucrarea a inceput, sunt deja ceva muncitori inauntru, iar afara este un panou mare care anunta aceasta lucrare "esentiala" pentru binele orasului...

Doamne, astia sunt nebuni ?
Zici ca sunt din partide diferite si Negoita vrea sa saboteze Ïnelul median al lui Oprescu. Iar Oprescu nu zice nimic...

Pai daca n-au demolat-o pana acum cand era ruina, dupa ce o sa bage primaria multe milioane de euro in ea, nu o mai darma nici naiba, si ramanem cu gatuirea de la Dristor inca 100 de ani...

Sau poate facem ca in atatea alte situatii - o terminam, o inauguram frumos, cu taieri de panglici, si dupa o luna - doua  ne dam seama ca din nefericire trebui sa o dam jos caci sufoca traficul rutier ? (De fapt si pe cel public, caci si autobuzele stau la acceleasi cozi ca si autoturismele, iar  multi soferi urca pe linia de tramvai in speranta ca doar-doar vor reusi sa treaca...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Acolo trebuie pasaj nu doar lărgire. Poate totuși acei muncitori sunt pentru a o dărâma. Primăria sectorului 3 se afla in cealaltă parte a sectorului, așa ca nu înțeleg ce direcții se pot face  acolo. 
Daca a fost reclasificata nu cred ca se mai consolidează. Dar a fost? Sau a salvat-o Nicușor Dan si pe asta?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

medicul de garda

Cladirea e in reabilitare, a aparut si proiectul pe net la in moment dat, deci adio ocazie de largire... Totusi, si eu sunt de parere ca degeaba incerci sa largesti Mihai Bravu pe portiunea asta, ca totul se va bloca in intersectie la Baba Novac. Cozile spre Muncii acolo se fac, din numaruli mare de strazi (6 - SASE), toate cu trafic intens la ore de varf. De multe ori coada de la Dristor e consecinta semaforului de la Baba Novac, iar masinile nu mai au unde sa intre in intersectie la Dristor si blocheaza totul...

Parerea mea este ca ar fi nevoie de un pasaj mai lung care sa subtraverseze ambele intersectii. Nu e nevoie de iesiri intermediare, doar o largire a bulevardului in zona liceului Mihai Bravu (e spatiu, dar trebuie expropriat din curtea lor). Singura problema pe care o prevad (adica, pe langa lipsa de fonduri si faptul ca e Oprescu la carma  :(( ) este metroul in zona Baba Novac, s-ar putea sa nu fie loc intre galerie si suprafata...
Trust me, I'm an east-european doctor!

TibiV

Quote from: medicul de garda on November 15, 2014, 11:13:40 PM
... totul se va bloca in intersectie la Baba Novac. Cozile spre Muncii acolo se fac, din numaruli mare de strazi (6 - SASE), toate cu trafic intens la ore de varf. De multe ori coada de la Dristor e consecinta semaforului de la Baba Novac, iar masinile nu mai au unde sa intre in intersectie la Dristor si blocheaza totul...

Nu cred, pentru ca masinile care ies de la Baba Novac spre Muncii au 3 benzi "curate" pana la pasajul Muncii. Singurele ocazii cand am vazut ambuteiaje pe sensul asta a fost cand se lucra (si inca se lucreaza... :( ) la Pasajul Muncii si la liniile de tramvai de acolo.

In sens invers, Baba Novac - Dristor: foarte rar sirul de masini la oprit la semaforul de la Baba Novac este mai lung decat refugiul statie de tramvai, dar acolo sunt 4 benzi. Cum se pleaca din intersectie, coada se intinde pe toata portiunea dintre Baba Novac si semaforul de la Dristor, care are doar 2 benzi.

Explicatia este simpla, este o explicatie din fizica (hidraulica).

Un debit care vine pe 3 tevi (benzi) nu il poti impinge pe 2 tevi de aceeasi dimensiune decat daca maresti viteza de transport cu 50%. NU conteaza ce viraj la stanga interzici, daca pe 3 benzi iti vin 1000 de masini pe ora cu 60 km/h, pe 2 benzi vor reusi sa treaca toate doar daca acolo merg cu 90 km/h.

In aerodinamica se foloseste asta in tuburile Pitot, cu care se masoara viteza in aer. Este un tub cu o sectiune mare si una mai mica, prin care trece acelasi volum de aer. Unde este sectiunea mai mica viteza aerului creste, presiunea statica scade si daca iei de acolo presiunea cu un manometru marcat in m/s sau km/h se cheama ca ai un vitezometru aerodinamic. Gasiti schema tubului Pitot oriunde pe net. Nu stiu unde poti gasi metoda sa maresti cu 50% viteza masinilor pe tronsonul cu pricina.....

Iar zona de care vorbim este exact asa ceva: o zona ingusta, precedat si urmata de zone largi.

Asa ca nu stiu de ce va opuneti ideii de largire, care ar fi cea mai simpla si putin costisitoare (vedeti prima postare de pe pagina precedenta) - nu trebuie decat sa demolezi o singura cladire veche care incurca tot.

Nu neg, un pasaj ar fi si mai bun, dar cum ai si liniile de tramvai, si iti trebuie loc si pentru bretele pentru virajele stanga/dreapta,  rezulta clar ca tot va trebuie intai largit ca sa ai loc pentru pasaj.
Ganditiva la pasajul de la Mihai Bravu-Vacaresti (sau pasajul Basarab): 2 benzi pe sens + tramvai. Pe ala daca l-ai muta intre Dristor si Baba Novac, marginea din dreapta ar fi lipita de geamurile celor din blourile de pe partea dreapta. Doar aia de pe partea stanga ar avea cativa metri.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

BIGRED1984

@TibiV - sunt 2 benzi de la Baba Novac spre Dristor; sunt chiar 5 la semafor, 2 sunt de dreapta, 3 merg drept dar una din benzi e la dreapta pe Strada Traian Popovici.
Nu avem nevoie de demonstratii de fizica pentru a explica situatia gresit prezentata de tine.
Nu ar face nimeni o sosea de 3 benzi sa intre in 2 benzi fara o presemnalizare, ar fi o greseala imensa de proiectare si nu cred ca la nivelul Romaniei exista , cu atat mai putin in Bucuresti.
Faptul ca soferii de pe 3 benzi merg toti catre cele 2 benzi tine de incadrarea proasta la semafor si nerespectarea regulilor de circulatie, voit sau nu.
Bineinteles ca toata lumea ar dori un trafic mai eficient dar poate ar trebui sa ne gandim un pic si la spatiile verzi pe care toata lumea le vede ca un posibil nou drum, cu toate ca Bucurestiul este printre orasele cu deficit major de spatii verzi.
Desi sunt sofer si merg si cu bicicleta si mi-as dori benzi separate, nu le doresc cu pretul taierii copacilor si betonarea spatiului verde.

@florindara - Nu toate masinile vor merge de la Pta Sudului spre Dristor, mare parte din trafic si din cozile dinainte erau catre Tineretului iar blocajele care erau acolo sper ca nu vor mai fi.
Plus ca se deschide acum posibilitatea folosirii mai bune a splaiului Dambovitei, practic se va face stanga pe vechiul pod mult mai bine decat inainte.
In plus , odata cu terminarea pasajul de la Pta Sudului, se va putea reintroduce tramvaiul 34 si troleibusul 76 catre Pta Unirii - care poate aduce o scadere a traficului auto.
Deci eu cred ca aduce multe avantaje si nu ar trebui sa cautam viitoarele probleme.
Poate ar fi bine sa privim mai mult la nivel macro si sa nu ne gandim exclusiv la traficul cu autoturisme.

dr4qul4

Din traficul dinspre Piata Sudului spre Nord acum 1/3 merge spre centru pe Vacaresti sau Splai, si doar 1/3 va mai ajunge in Dristor cand va fi gata pasajul N GrigorescuXSplai.
Dar chiar si asa, este nevoie de pasaj subteran acolo si la toate intersectiile de pe inelul principal (la Dimitrov va fi cel mai greu de facut)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024