[B] Pasajul Piata Sudului

Started by Ionut, September 21, 2011, 01:07:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Aici vom pune updateuri, stiri si noutati despre Pasajul subteran Piata Sudului.


click aici pentru imagine la dimensiune completa


click aici pentru imagine la dimensiune completa

sursa: B365

Ionut

QuotePasajul subteran de la Piața Sudului a primit aviz de la Uniunea Europeană

Pasajul subteran de la Piața Sudului are primul aviz favorabil din partea Uniunii Europene. Studiul de fezabilitate al investiției a fost avizat de autoritățile europene, urmând ca municipalitatea să trimită și proiectul tehnic. Valoarea totală a proiectului este de 128.563.163 lei (37, 9 milioane euro) cu tot cu TVA.

"Studiul de fezabilitate a fost avizat deja. Urmează acum să trimitem și proiectul tehnic, conform procedurii. Avem la dispoziție șase luni pentru a prezenta proiectul", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi și Sistematizarea Circulației din cadrul Primăriei Capitalei.

Pasajul subteran se va realiza pe direcția Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile și va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcărești, 111 metri, iar rampa spre Nițu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălțimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare rampă, având câte două benzi.

sursa: B365

E grozav ca se vor folosi si bani europeni!  :thumbsup:

robert

Asta a aparut pe Seap cu termen 30 ianuarie 2012

Autoritate contractanta: MUNICIPIUL BUCURESTI
Numar anunt de participare: 132081 / 15.12.2011
Denumire contract: Modernizare infrastructura rutiera Piata Sudului - Servicii de proiectare tehnica (PT,DE,DTAC) si asistenta tehnica pe perioada lucrarilor
Stare procedura: In desfasurare

Sa fie intr-un ceas bun

Ionut

OH WOW!
Buna si licitarea proiectarii. Tot e un inceput. :D

Merci Robert! :cheers:

Ionut

Dupa robert vine si presa... :)

QuoteS-a dat startul la pasajul subteran de la Piața Sudului

Au început pregătirile pentru construcția unui nou pasaj subteran în București. Primăria Capitalei a demarat procedurile de achiziție a serviciilor de proiectare și asistență tehnică pentru pasajul subteran de la Piața Sudului. De această dată, lucrarea va fi realizată cu fonduri europene. Costul investiției se ridică la 30 milioane euro.

Primul pas pentru realizarea pasajului subteran de la Piața Sudului a fost făcut. Primăria Capitalei a demarat procedurile pentru achiziția serviciilor de proiectare și asistență tehnică pentru lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere la Piața Sudului. Contractul va avea o durată de 19,5 luni, iar municipalitatea este dispusă să plătească pentru aceste servicii 5,08 milioane lei (aprox. 1,16 milioane euro). La această sumă s-ar putea adăuga alte 4,96 milioane lei pentru servicii similare celor conținute în contract.


Proiectul va avea mai multe surse de finanțare, respectiv fonduri UE nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, buget de stat și bugetul local. Reprezentanții UE au avizat deja studiul de fezabilitate al proiectului.

Un pasaj subteran rutier și trei pasaje pietonale

Pasajul subteran se va realiza pe direcția Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile și va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcărești, 111 metri, iar rampa spre Nițu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălțimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

Pe direcția strada Nițu Vasile-Calea Văcărești de o parte și de alta a pasajului rutier vor fi realizate și pasaje pietonale. În plus, va fi construit și un pasaj subteran pietonal care va face legătura între stația de metrou Piața Sudului și peroanele stației de tramvai de pe Șos. Olteniței.

Odată începute, lucrările de construcție a pasajului ar trebui să dureze doi ani.

sursa: B365

Suna foarte promitator!

Ionut

S-a acordat contractul pentru proiectare si consultanta.

Quote​Primaria Capitalei plateste 1,76 milioane de lei pentru proiectarea pasajului subteran de la Piata Sudului

Primaria Capitalei a atribuit lucrarile de proiectare si asistenta tehnica pentru pasajul subteran de la Piata Sudului, potrivit unui anunt publicat, joi, pe site-ul de licitatii publice. Castigatorul licitatiei este firma TECNIC Consulting Engineering, iar valoarea proiectului este de 1,76 milioane de lei. Atat lucrarile de proiectare cat si executia pasajului vor fi platite din fonduri europene, fiind prima lucrare mare de infrastructura care nu se va plati din bugetul local.

Pentru lucrarile la pasaj, am obtinut acordul preabalibil de finantare de la Ministerul Dezvoltarii si speram ca intr-o luna se va semna contractul. Dupa asta vom putea face licitatia si pentru desemnarea constructorului", a declarat pentru HotNews.ro, Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei.

Pasajul subteran de la Piata Sudului va fi realizat pe directia Calea Vacarest i- Nitu Vasile si va avea circa 400 de metri lungime. In paralel cu pasjul rutier, in subteran, vor fi construite si pasaje pietonale. "Cu aceasta lucrare se va inchide inelul median. Pasajul Basarab a fost realizat, iar bd. Tudor Vladimirescu reabilitat", a declarat Madalin Dumitru. Lucrarea de infrastructura se estimeaza ca va costa 25 milioane de euro.

sursa: Hotnews

Asta cu inchiderea inelului central (nu median, median va fi autostrada suspendata) e vrajeala pentru ca sunt probleme majore pe segmentul Piata Sudului - Eroii Revolutiei - Viilor - Tudor Vladimirescu - Panduri. Mai e mult pana se va "inchide" acest inel. Cea mai mare buba este zona Eroii Revolutiei, aproape blocata la fiecare ora de varf. Dar sunt si alte zone, zona Academiei, de exemplu. Ehe, e mult pana departe.

Ionut

#6
Pentru cei care nu stiu, acesta este inelul central de circulatie.
Inelul median va fi "autostrada suspendata".
Inelul exterior este actuala centura (DNCB), un fel de Peripherique (celebrul bulevard parizian) autohton.
Inelul de centura la nivel de autostrada va fi acesta, cu aproximatie.

Oho, cat mai avem...

nirolf

Ce nu înțeleg eu e de ce se încăpățânează să considere inelul central pe Panduri (adică o zonă cu blocuri, multe treceri de pietoni și mașini parcate pe marginea drumului) și nu pe Șoseaua Progresului care se pretează mult mai bine la așa ceva. Eu cel puțin pe acolo o iau când am merg spre sud.

Ionut

Piața Sudului se transformă: Pasaje rutiere subterane și pasaje pietonale


click aici pentru imagine la dimensiune completa


click aici pentru imagine la dimensiune completa

sursa: B365

Va arata mult mai bine zona, au facut si Sun Plaza acolo, se va rearanja frumos. Acum 5 ani de exemplu era sub orice critica. Peste inca vreo 2-3 va arata decent.

realistul

Sa mai miscat ceva in sensul construirii acestui pasaj? Este foarte necesar in zona.

Ionut

Ei asta este o stire GENIALA. Geniala, adica pozitiva. Insa, pentru mine, negativa pentru urmatorii, SPER, 3 ani. Voi avea, ca si la Pasajul Barbu Vacarescu, front row seat, voi putea sa va tin la curent cu ce se intampla zilnic pe santier.
Quote
Se semnează contractul pentru cel mai mare proiect din bani europeni din Capitală: Piața Sudului



Contractul de finanțare prin Programul Operațional Regional va fi semnat astăzi de primarul general Sorin Oprescu și de ministrul Dezvoltării Regionale, Eduard Hellvig, vineri, la orele 14:30.

Lucrările la pasaj urmează să fie finalizate în termen de 30 de luni, adică în 2015, a declarat pentru B365.ro directorul general al ADRBI, Dan Nicula.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se va realiza pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

sursa: B365

AVETI AICI POZELE, cum va arata.


PS: nu v-am spus, insa unde pe Google acum arata Sc. Speciala, se va face o noua cladire, este vorba de un 2S+P+3E+etaj tehnic, un Mega Image cu niste birouri, din ce-am vazut pe santier. Va fac poze de la acel proiect si le pun tot aici. :) Deocamdata lucreaza de zor la fundatii, toarna la beton de m-am saturat eu. Au mult de lucru.

MRS

e M I  (al zecelea in cartier) pe terenul fostei scoli ajutatoare  :o


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...


iuli

Şantiere noi în Bucureşti din mai: Pasajele subterane din Piaţa Sudului şi Piaţa Romană

QuoteNoi teste de rezistenţă sunt în pregătire pentru şoferii din Bucureşti. Primăria Capitalei deschide luna viitoare două noi şantiere pentru pasaje subterane, deşi nu s-au terminat încă lucrările la alte două. Se va lucra la un pasaj subteran cu patru benzi la Piaţa Sudului şi la unul pietonal în centrul oraşului, în Piaţa Romană.

În mai puţin de o lună, utilajele încep să sape la noul pasaj subteran de la Piaţa Sudului. Tunelul rutier va face legătura între Calea Văcăreşti şi strada Niţu Vasile, va avea câte două benzi pe sens şi o lungime maximă de 85 de metri.

Pasajul ar trebui să reducă aglomeraţia din zonă, dar şoferii cred că odată cu deschiderea şantierului va începe calvarul. ,,Dezastru, dezastru va fi!", spune unul. ,,Şi aşa acum e foarte, foarte aglomerat, sunt foarte multe maşini", comentează un alt participant la trafic.

Tunelul ar trebui să fie gata într-un an şi jumătate şi va fi plătit din fonduri europene.

Cel puţin până la primăvară, lucrările vor merge în paralel cu cele de la pasajul Mihai Bravu, început încă din 2011. Practic, pe o distanţă de nici un kilometru, două şantiere uriaşe vor sufoca traficul în sudul Capitalei.

Probleme vor fi însă şi în centrul oraşului. Luna viitoare vor începe lucrările la pasajul subteran de la Piaţa Romană. Acesta va avea cinci ieşiri, iar trecerile de pietoni vor fi desfiinţate.

După ce vor fi gata lucrările la pasajul pietonal, traficul la suprafaţă ar trebui să fie mult mai fluid, pentru că şoferii vor scăpa de semafoare şi vor traversa intersecţia folosind sensul giratoriu. Intersecţia este traversată în medie, în fiecare oră, de 2000 de pietoni.

Proiectul a fost contestat încă de când a fost anunţat. ,,Ducând pietonii în subteran, (municipalitatea) practic omoară o zonă din oraş care are un potenţial turistic", crede Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei ,,Salvaţi Bucureştiul".

Pentru noul pasaj pietonal, Primăria Capitalei va plăti 10 milioane de lei, iar el trebuie terminat până la finalul anului viitor.

În prezent, şoferii care traversează oraşul de la nord la sud trebuie să traverseze mai multe şantiere. Se lucrează deja la pasajele Piaţa Presei Libere şi Mihai Bravu, proiecte care costă împreună peste 180 de milioane de lei.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

doryan93

#14
Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, semnează astăzi, la sediul Primăriei Capitalei, în prezenţa ministrului Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, contractul de începere a lucrărilor de construcţie a pasajului subteran de la Piaţa Sudului. Este cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală care va fi realizat cu fonduri europene care va descongestiona zona Calea Văcăreşti – Vasile Niţu, din sudul Capitalei.

Sursa