[B] Pasajul Piata Sudului

Started by Ionut, September 21, 2011, 01:07:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

#60
Quote from: BIGRED1984 on November 17, 2014, 04:56:33 PM
@TibiV - sunt 2 benzi de la Baba Novac spre Dristor; sunt chiar 5 la semafor, 2 sunt de dreapta, 3 merg drept dar una din benzi e la dreapta pe Strada Traian Popovici.
Nu avem nevoie de demonstratii de fizica pentru a explica situatia gresit prezentata de tine.
Nu ar face nimeni o sosea de 3 benzi sa intre in 2 benzi fara o presemnalizare, ar fi o greseala imensa de proiectare si nu cred ca la nivelul Romaniei exista , cu atat mai putin in Bucuresti.
Faptul ca soferii de pe 3 benzi merg toti catre cele 2 benzi tine de incadrarea proasta la semafor si nerespectarea regulilor de circulatie, voit sau nu.

@florindara - Nu toate masinile vor merge de la Pta Sudului spre Dristor, mare parte din trafic si din cozile dinainte erau catre Tineretului iar blocajele care erau acolo sper ca nu vor mai fi.
Plus ca se deschide acum posibilitatea folosirii mai bune a splaiului Dambovitei, practic se va face stanga pe vechiul pod mult mai bine decat inainte.
In plus , odata cu terminarea pasajul de la Pta Sudului, se va putea reintroduce tramvaiul 34 si troleibusul 76 catre Pta Unirii - care poate aduce o scadere a traficului auto.
Deci eu cred ca aduce multe avantaje si nu ar trebui sa cautam viitoarele probleme.
Poate ar fi bine sa privim mai mult la nivel macro si sa nu ne gandim exclusiv la traficul cu autoturisme.

Nu conteaza cate benzi sunt la semafor, conteaza ca de la Muncii pana acolo se vine pe 3 benzi.
Ce am prezentat gresit ? Ca Iancului-Muncii - Baba Novac are 3 benzi (doar 2 in pasaj, dar este pasaj !) si ca Baba Nova-Dristor-intersectia M.Bravu-str.LAborator sunt doar 2 ?
Si ca pe bucata aceea nu circula exclusiv autoturismele. Ai circulat vreodata cu autobuzul 135 seara pe la 18? Atunci poate ai avut privilegiul sa faci intre 15 si 20 de minute de la Baba Novac la Calea Vitan...

QuoteNu ar face nimeni o sosea de 3 benzi sa intre in 2 benzi fara o presemnalizare, ar fi o greseala imensa de proiectare si nu cred ca la nivelul Romaniei exista , cu atat mai putin in Bucuresti.

Exista.
Si NU presemnalizarea e problema, problema e ca 3 benzi se fac 2.

Pe sensul Calea Vitan-Dristo, daca M.Bravu nu se ingusteaza de la 3 la 2 benzi pe sens in locul aratat in linkul de mai jos, promit ca nu mai scriu niciodata o vorba pe forum !...

https://maps.google.ro/maps/myplaces?hl=ro&ll=44.417275,26.135085&spn=0.002078,0.002411&ctz=-120&t=h&z=19
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

#61
Este într-adevăr 2 benzi pe sens de la Baba Novac până la Kaufland, dar pe acea porțiune este greu de lărgit.  Trebuie făcute exproprieri pe acea zona, crezi că consiliul va aproba? Poate sa vrea Oprescu, dar n-o sa vezi, trebuie dărâmate o benzinarie si două școli (bine una cladire si luat din terenuri), apoi ar trebui mutata linia de tramvai si hai sa zicem ca va fi mărită la 3 benzi si crezi ca vor fi utilizabile in realitate? Una va fi parcare și tot doua o sa fie. Deci multe efort pentru nimic. De pasaje pe această ruta (intersecțiile cu Calea Vitan, Dristor, Baba Novac, Iancului, Dumitrov cu Mihai Bravul si Lizeanu, Barbu Vacarecu, Floreasca, Dorobanți cu Stefan cel Mare) nu poate fi vorba, metroul este foarte aproape de suprafață.  Soluțiile ar cam fi următoarele: parcari in afara carosabilului (suprateran si subteran) si incurajarea folosirii transportului in comun. Acestea sa fie interconectate  si corelate (metrou,  tramvai, troleibuz si autobuz), iar autobuzele si taxiurile sa aibă benzi dedicate si o frecvență mai buna.

TibiV

#62
Eu zic ca o sa fie mai bine cu 3 benzi pe sens din care una pentru parcare decat acum cand sunt 2 din care una pentru parcare... :)

Si daca ai sa urmaresti cu atentie liniile de tramvai la Baba Novac o sa vezi ca ele fac un fel de "S" in intersectie. Daca insa duci o linie de racordare fireasca, linia de dus spre Muncii continua de fapt linia care acum este de dus spre Dristor.
Ceea ce dovedeste ca largirea bulevardului a fo0st proiectata de pe vremea lui Ceausescu, cand s-a facut restul bulevardului.

Asta inseamna ca ar trebui pusa inca o linie de tramvai spre vest, care sa fie sensul Baba Novac - Dristor, pentru ca sensul Dristor -Baba Novac va fi pe linia care acum este invers, in timp ce actuala linie pe sensul Dristor-Baba Novac va fi dezafectata sau scoasa complet.

Se vede destul de bine pe google maps "S"-ul pe care il fac liniile de tramvai chiar in intersectia Baba Novac.

https://maps.google.ro/maps/myplaces?hl=ro&ll=44.423918,26.137569&spn=0.002078,0.002411&ctz=-120&t=h&z=19
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: dr4qul4 on November 17, 2014, 05:14:53 PM
Din traficul dinspre Piata Sudului spre Nord acum 1/3 merge spre centru pe Vacaresti sau Splai, si doar 1/3 va mai ajunge in Dristor cand va fi gata pasajul N GrigorescuXSplai.

Ar fi bine sa fie asa, dar sa stii ca foarte putine dintre masinile care vin dinspre Piata Sudului fac la dreapta fie la Dristor, fie mai devreme pe Calea Vitan. Stiu din experienta, circul de 20 de ani prin intersectia de la Dristor, cu masina proprie sau cu autobuzul 135. Este drept ca am cam renuntat la ruta asta cand s-au inceput lucrarile la pasajul MB-Vacaresti, si o mai folosesc doar in week-end.

Si mi-am amintit: stiti de cand se circula relativ acceptabil pe la Dristor ?  Din 2009, pentru ca inainte de criza am prins coada pentru semaforul de la Dristor inca de Calea Vitan !

Si sunt sigur ca atunci cand s-o termina naibii cu criza asta, va fi la fel de rau ...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Dar nu trebuie sa faca dreapta neaparat la Dristor sau inainte. Inelul 2 va prelua mare parte din traficul Berceni - Titan-Pantelimon-Colentina.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

BIGRED1984

@TibiV - nu ai gresit sa zici ca Sos. Mihai Bravu are 3 benzi pana la intersectia Baba Novac si apoi 2.
Dar eu consider ca e gresit sa zici ca toate vehiculele de pe cele 3 benzi merg inainte pe cele 2 benzi ramase.
Acolo, in intersectie, se mai face totusi o descarcare de trafic pe celelalte strazi Dristorului, Baba Novac, Traian Popovici.
Nu are rost sa ne inflamam (asa cum nu are rost sa facem lectii de fizica, banuiesc ca toti am facut liceul).
Evident ca ar fi fost bune 3 benzi dar acum nu cred ca se mai poate, ai vazut cat de greu se pot face exproprierile in cazul diametralei nord-sud.
De ce nu ai rezolva intai problema parcarilor si eliberarea mult mai rapida a unei benzi deja existente ?
De ce nu ai pune un rand de stalpisori (sau un alt sistem) in intersectia Baba Novac, bine plasat, astfel incat sa nu se mai mearga pe 3 benzi, lumea sa se incadreze din timp si sa nu se mai blocheze intersectia ?
Evident, ce spune  cezar-mario2012  e corect si in plus as adauga si un sistem mai bun de control al semafoarelor.

Referitor la linia de tramvai mentionata, este o bucla de intoarcere, se foloseste pentru a crea o bucla intre Mihai Bravu, Camil Ressu si Dristorului, se foloseste cand sunt reparatii sau incidente pe reteaua de tramvai.

TibiV

#66
Quote from: BIGRED1984 on November 18, 2014, 04:11:03 PM
Evident ca ar fi fost bune 3 benzi dar acum nu cred ca se mai poate, ai vazut cat de greu se pot face exproprierile in cazul diametralei nord-sud.

Eu am pornit discutia tocmai de la faptul ca singura cladire care ar trebui demolata pentru a largi soseau la 3 benzi/sens este fosta scoala de pe coltul intersectiei si ca domnul primar Negoita O REABILITEAZA ca sa bage in ea niste departamente ale primariei, in loc sa o dea jos si sa-i lase loc lui Oprescu sa largeasca inelul median. Deci cheltuie niste bani pentru a reabilita o cladire care oricam va trebui sa cada jos, pentru ca chair daca se va face la un moment dat pasaj (sub/supra, nu conteaza) tot NU va fi suficient loc si va trebui demolata.

Restul exproprierilor ar fi usoare, pentru ca intre Baba Novac si Rompetrol blocurile au fost construite in anii '80 mult in spate, special pentru a putea lati M.Bravu, iar dupa intersectie este de expropriat doar niste teren (fara cladiri) din curtea liceului.... Cum se termina curtea liceului M.Bravu "se lateste"la loc la 3 benzi....

Vi se pare ca spun o mare prostie ? De ce ?

Iata scoala in pozele urmatoare, facute duminica, si se vede ca au dat jos acoperisul si au ajuns cu conoslidarea undeva la ultimul etaj, se vad acolo niste cofraje cred si o grinda proaspat turnata.





Si ca dovada ca trebuie largita sunt aceste poze cu coada spre Dristor de la Kaufland, poze facute duminica la ora 13.30, deci categoric nu intr-o zi si la o ora de trafic maxim ! Iar la cateva masini in spatele meu statea in coloana si transportul public - un autobuz 135....





Quote from: BIGRED1984 on November 18, 2014, 04:11:03 PM
Referitor la linia de tramvai mentionata, este o bucla de intoarcere, se foloseste pentru a crea o bucla intre Mihai Bravu, Camil Ressu si Dristorului, se foloseste cand sunt reparatii sau incidente pe reteaua de tramvai.

Tu zici despre linia pe care intorc acum tramvaiele de pe linia 1 (M.Bravu-Dristor- C.Ressu-M.Bravu) si inapoi catre Vitan-Timpuri Noi - Sura Mare.

Eu spuneam ca linia de tramvai Dristor - Muncii face un usor "S"chiar in intersectia de la Baba Novac, daca ai sa te uiti cu atentie pe poza din satelit pe google maps se vede..... Face "S"-ul pentru ca intre Baba Novac si Dristor linia este prea in dreapta (spre est), dar daca daca ai largi soseaua si le-ai muta spre stanga (vest) s-ar racorda frumos....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

 Nu mai bine decât să discutăm așa, cum e mai bine, să întrebe cineva la primărie dacă exista vreun plan sau vreo intenție în cazul de față?  Trebuie înțeles ca primaria este o instituție complexă constituită din primar si consiliul,  degeaba poate propune primarul un proiect, dacă nu este susținut și de consiliu.

BIGRED1984

Am inteles ce zici despre tramvai, eu ma uitasem la alta linie.
Dar chiar crezi ca o sa mute cineva toata linia de tramvai pentru a se incadra mai bine ?

Despre exproprieri nu stiu ce sa zic, cladirea respectiva, rompetrol, spatiu verde, trotuar, terenul de fotbal ... cam mare deranjul

Eu zic ca se mizeaza si pe deschiderea pasajului de pe splai, dintre Salajan si Berceni, in mod normal traficul pe inelul central se va mai relaxa.

TibiV

Eu stau in Berceni si voi folosi cu mare bucurie viitorul pasaj/pod de pe strapungerea N.Grigorescu-Splai atunci cand ma voi duce la mama, care sta in Ozana. Dar fac asta o data sau de doua ori pe saptamana. O sa fie foarte utila si atunci cand A3 o sa ajunga in Bucuresti, desigura daca vor rezolva mizeria de la Delfinului si daca vor face pasaj la Dna Ghica.

Pasajul respectiv o sa descongestioneze de fapt soseaua Vitan-Barzesti, care acum este un adevarat cosmar....

Dar cu ce ma va ajuta pasajul respectiv daca eu am treaba zilnic in zona Iancului / Obor/ Tunari ? Tot pe Mihai Bravu - Steafn cel mare trebuie sa o iau...

Iar exproprierile in zona Dristor pentru o eventuala largire sunt (parerea mea...) mult mai usor de facut decat cele necesare pentru largirea str. Fabrica de Glucoza.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

o sa te ajute indirect, exact cum si tu ai spus-o.
Pasajul N Grigorescu va decongestiona Calea Vitan-Barzesti, pe unde o poti lua si iesi direct la Baba Novac.
La Dristor, singura solutie este un pasaj subteran extrem de scump (care sa se continue si pe sub baba novac). Chiar daca ar demola acea cladire, tot nu rezolva mare lucru. tot o banda+1 cu masini parcate ramane si spre Vitan, pana la strada Laborator. Si asta pe ambele parti.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

 Nu se poate face pasaj subteran in acea zona, sub intersectia de la Baba Novac este linia de metrou si un mic triaj, parca 2-3 linii, cu totul sunt vreo 5 linii. De la carosabil pana la planseul metroului cred ca sunt doar vreo 10 metri,  dela Munci pana la Dristor metroul a fost facut doar prin decopertare, groapa deschisa cu pereti mulați.

dr4qul4

atunci mai adanc. Pe sub metrou, cu un TBM. de asta am si zis scump
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: cezar-mario2012 on November 19, 2014, 01:50:49 PM
Nu se poate face pasaj subteran in acea zona, sub intersectia de la Baba Novac este linia de metrou si un mic triaj, parca 2-3 linii, cu totul sunt vreo 5 linii. De la carosabil pana la planseul metroului cred ca sunt doar vreo 10 metri,  dela Munci pana la Dristor metroul a fost facut doar prin decopertare, groapa deschisa cu pereti mulați.

Mie mi se pare ca 10 metri par suficienti ca sa facem tunel peste tunel. Stiu ca intr-o vreme se dorea ca intre Universitate sa se transforme in parcare spatiul de deasupra tunelului de metrou.... Daca merge parcare de ce nu ar merge si sosea ?

@dr4qul4  Daca demolezi cladirea aia, in rest nu ai de expropriat decat terenuri neconstruite din curtea liceului si a scolii si poti sa largesti la 3 banzi/sens. Si orticum va trebui sa faci asta, caci chair daca faci pasaj o sa ai nevoie si de bretele pentru stanga/dreapta, si daca nu largesti nu ai suficient loc unde sa le bagi.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

verdiuc


Va rog sa va deschideti un topic separat pentru zona asta.
Aici este topic pentru Pasajul Piata Sudului.