Author Topic: [B] Centura Feroviara Bucuresti  (Read 32375 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Okesz

  • Youngster
  • *
  • Posts: 38
  • Karma: +4/-1
Re: [B] Centura Feroviara Bucuresti
« Reply #120 on: November 22, 2017, 06:00:10 PM »
Da, ai dreptate.
Dar atunci dupa finalizarea podului de ma Mogosoaia, pe M700 vor circula doar trenurile Gara de Nord - Balotesti (Otopeni)?

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.533
  • Karma: +1571/-185
Re: [B] Centura Feroviara Bucuresti
« Reply #121 on: November 22, 2017, 06:49:25 PM »
Ca tot am deschis subiectul, mereu m-am intrebat de ce nu s-a electrificat si bucatica asta de vreo 4,5 km, care mai e si linie dubla, spre deosebire de ramificatia Buciumeni.
[..]
 Ar fi o ruta mult mai scurta si rapida pentru traficul de pe M900. Buciumeni sa ramana strict pentru M500.

A existat un asemenea racord; si era complet denivelat, si fata de traficul rutier si fata de restul traficului feroviar. Si bineinteles ca a fost (odinioara) electrificata, vezi aici stalpii de catenara si prinderile aferente (atat a mai ramas): https://goo.gl/maps/TWpLqvmWAyJ2.

Chestia e ca doar o linie din doua pe racordul respectiv a fost electrificata. De ce? Electrificarea servea exclusiv directiei Voluntari (spre 800), deci doar trenurile venind dinspre Triaj spre Constanta, respectiv dinspre Craiova spre Constanta ar fi putut beneficia de tractiune electrica. Deci, doar linia Triaj/Chiajna - Mogosoaia a fost electrificata (care oricum avea un racord direct spre Nord).

Linia directa inspre Bucuresti Nord nu putea fi folosita de marfa, si servea exclusiv directiei Urziceni (care oricum nu a fost electrificata niciodata), deci nu a primit (din economie) electrificare. Daca cumva se dorea transferul unei locomotive electrice din Bucuresti N. in Mogosoaia se putea ori via Buciumeni (cum se poate si azi), ori via Bucuresti Triaj linia 1 si apoi pe racordul electrificat denivelat.

Linia a fost dezafectata odata cu grupele de triaj aferente, nemaiavand trafic, prin 2002. Electrificarea a fost refolosita in alte parti ca carpeala.

Si pe aici o lua marfa inainte sa se fure catenara de pe linia de centura si sa se inchida linia.

Catenara nu a fost furata; a fost scoasa partial pentru constructia hobanatului la Otopeni. Cum nu s-a redeschis traficul dupa aia, catenara a fost reutilizata ca carpeli in alta parte in complexul Bucuresti. Mare parte a ajuns intre Chiajna si Olteni pe 900.

Sorinus

  • Officer
  • ***
  • Posts: 119
  • Karma: +22/-15
Re: [B] Centura Feroviara Bucuresti
« Reply #122 on: November 23, 2017, 06:51:37 PM »
Linia de centura in zona Voluntari avea clar semnale luminoase, se vad in teren ramasitele. Vor reface semnalele sau se va circula la cale libera?

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.451
  • Karma: +3078/-337
Re: [B] Centura Feroviara Bucuresti
« Reply #123 on: December 22, 2017, 07:17:30 AM »
Gabriela Firea caută susținerea Băncii Mondiale pentru a dezvolta transportul feroviar în București

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, s-a întâlnit joi cu o delegaţie a Băncii Mondiale, discuţia axându-se pe proiecte de modernizare a transportului public din Bucureşti şi zonele adiacente, printre care se numără dezvoltarea transportului feroviar pentru călători (urban, periurban şi regional, inclusiv centura feroviară a Capitalei), dar şi proiectul Esplanada. "Nu se poate imagina o strategie de dezvoltare a Bucureştiului, fără a include centura feroviară în sistemul de transport public al oraşului. Această linie ar trebui integrată în acest sistem şi preluată de către municipalitate pentru a fi utilizată în scopul transportului de călători", a afirmat Firea.

Potrivit sursei citate, această linie de centură trebuie reabilitată şi modernizată, gările de pe traseu trebuie de asemenea refuncţionalizate şi este necesară realizarea unor puncte intermodale pentru transferul călătorilor între trenuri, metrouri şi autobuze. 

Capital

Pai da, daca o sa preia Firea CFB o sa curga lapte si miere direct pe sina.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție 15 februarie FĂRĂ deschidere)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.499
  • Karma: +2540/-1113
Re: [B] Centura Feroviara Bucuresti
« Reply #124 on: December 22, 2017, 12:53:06 PM »
vrei sa spui ca o sa curga rugina si seva de la buruieni direct pe sina.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

panzer

  • Hero
  • *
  • Posts: 525
  • Karma: +300/-39
Re: [B] Centura Feroviara Bucuresti
« Reply #125 on: January 17, 2018, 03:23:24 PM »
Firul 1 este gata. Am vazut trenuri electrice pe acest fir, cu ochiul liber din DNCB.
Se lucreaza instens la "igienizare" Sunt mai multe echipe de-a lungul traseului cu buldo-uri mici (gen bobcat) care indeparteaza mizeria si buruienile crescute.

Nimic deocamdata pe firul 2 (cel dinspre padure). N-am vazut inca progrese la electrificarea firului 2.