News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 16 Guests are viewing this topic.

Tavi


mihaionescu

Interesant modul de constructie. Picioarele podului au fost ridicate cu partea metalica pe ele. ( nu stiu temenul exact) Cred ca nu aveau macarale sau technologia sa le ridice altfel.

frunzaverde

Quote from: pasadia on November 21, 2014, 01:33:31 PM
Apropo, cand si de ce s-a renuntat la varianta asta? Banuiesc ca tot in vremea lui Ceasca, caci doar atunci au facut Fetesti - Cernavoda.

E neclar cand exact au renuntat la Bucuresti - Slobozia - Constanta si au adoptat Bucuresti - Fetesti - Constanta. Primul studiu care mentioneaza Bucuresti - Fetesti - Constanta este studiul TEM din 1976/77.

Pe varianta Bucuresti - Slobozia - Constanta se facuse deja documentatia tehnica si se incepuse proiectarea, inca din 1971-1972.  Indicatorii economici fusesera aprobati tot cam atunci, doar ca nu s-a trecut niciodata la constructia ei, si s-a abandonat complet ideea. Despre cand s-a decis ca va trece o autostrada pe la Giurgeni - Vadu Oii, nu stiu, cer e ca atunci cand s-a proiectat podul de la Giurgeni - Vadu Oii (mijlocul anilor '60), a fost construit cu gandul ca va trece o sosea "moderna" pe-acolo. Doar ca proiectantii vremii nu stiau prea exact cum va arata acea sosea moderna.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

north

#708
Quote from: frunzaverde on November 18, 2014, 01:50:32 PM
Asta e cu siguranta podul Giurgeni - Vadu Oii. In anii '70, planul era ca odata si-odata, pe-acolo sa treaca A2, de asta a fost construit ca pod 2+2.

Conform Planului Cincinal 1971 - 1975:

Art. 12. În perioada 1971-1975 se vor moderniza 2000-2100 km drumuri cu trafic intens. Se va da în funcţiune autostrada Bucureşti-Piteşti şi va începe construcţia autostrăzii "Litoral" pe sectorul Bucureşti-Pod peste Dunăre la Giurgeni.

Mai apoi însă în Planul Cincinal 1976 - 1980 se mai domolește avântul privind infra rutieră:

Art. 18. In perioada 1976 - 1980 se vor moderniza 1.100 - 1.261 km drumuri cu trafic intens si se vor aplica imbracaminti asfaltice usoare pe 10.000 - 10.795 km drumuri cu trafic mai redus.

Pe 1981 - 1985 nu am găsit date. Însă în Planul Cincinal 1986 - 1990 se observă o schimbare completă de optică:

Art. 27. In domeniul transporturilor, in cincinalul 1986-1990, se va asigura utilizarea intensiva, cu eficienta sporita, a mijloacelor din dotare, tinand seama de normativele de utilizare stabilite pentru fiecare mijloc de transport. Consiliul de Ministri va asigura: realizarea unui sistem unitar si coordonat de activitate in transporturi, in cadrul caruia calea ferata sa detina in continuare ponderea principala; dezvoltarea prioritara a transporturilor feroviare, maritime si fluviale; limitarea transporturilor auto la strictul necesar pentru aprovizionarile locale in interiorul judetelor.

...În acest context, îmi pare că proiectul autostrăzii Fetești - Cernavodă a fost "lipit" "pe ascuns" de cel al căii ferate pe acea rută... Dacă așa este, cinste cui s-a bătut pentru asta!
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

a...si apropo, intreba cineva de podurile Dunarene.

Acele poduri sunt de CF si apartin de CFR. Au fost proiectate de CFR si executate de CFR (sau ok...firme care tineau de acest domeniu). Acolo drumurile sunt ""oaspete"" dar iata ca ei incaseaza taxa, si nu dau nici un ban la intretinere. E o mare disputa la nivel de regionale Constanta acest lucru.
Drumurile noastre POATE;

Ionut

E mult mai bine A2 prin Fetesti-Cernavoda, nu are sens acel ocol.

Goldmund

#711
Quote from: Harry on November 18, 2014, 12:53:25 PM
anii '70. se construiau podurile a2 peste dunare
..............

Harry,


"Podurile" - de fapt este vorba de poze cu Podul Giurgeni-Vadu Oii(ti-au explicat mai multi)pod care atunci se afla in constructie(mai mult ca sigur, pozele sunt din anul 1969!)(te rog mult, poate imi trimiti pozele respective pe mail - pe o poza cred ca se afla o ruda de-a mea), iar oamenii(turistii respectivi)asteaptau sa le vina randul pe podul ponton(pe care am mers si noi - costa 18 lei un dus si a costat atat si cand podul a fost gata, multi ani de zile - -din pacate, podul ponton nu se vede in aceste poze)
. Cineva comenta despre doi barbati care se apleaca deasupra masinii mici("FIAT") din..."Polonia". "Masina" respectiva era una dintre cele mai ravnite masini din Europa de Vest(mai ales pentru tineret, cu "rotile intoarse", f. joasa)si era de obicei un Autobianchi A112 sau un Austin Mini Minor, amandoua aduse in Romania la acea vreme doar de turistii italieni(acele masinute superbe mai aveau antenele uriase - din filmele americane ale vremii! - si fugeau extraordinar), deci si numerele de inmatriculare erau din Italia si nu din Polonia(polonezii pe timpul acela nu veneau in Romania, doar cehii veneau masiv si ..italienii si normal,neamurile lui Iohannis care veneau acum din RFG...)

Ionut

OK, hai sa revenim la A2. Putem comenta legat de poduri pe topicul dedicat...
:cheers:

stangabriel

A2-Bucuresti pana la Drajna se comporta bine,au asturpat gropile de curand,iar partea de beton nu s-a mai deteriorat notabil fata de ultimii ani.

La Cernica Nodul e gata,au montat panourile si avertizarile de iesire,este trecuta Cernica si Balaceanca, drumul nou din cadrul nodului pe sub A2 pe langa digul Colentinei e de asemenea gata....insa nodul e inca inchis, au dat la o parte un parapet de beton din 3 pe iesire si intrare,doar cu masina mica te poti strecura,ilegal :)

NGC

Quote from: cutter on August 01, 2014, 09:58:40 PM
A explicat Neaga de ce nu se poate moderniza sistemul de taxare pe A2:
- europenii ne-au impus să ținem actualul sistem minim 7 ani, care expiră anul acesta, pentru că e făcut pe banii lor, a costat 7 milioane de euro (ce?! gheretele alea?!) și altfel ni-i cer înapoi; după care a adăugat că de fapt ăsta-i un motiv doar așa (de observat, cum în discursul acestor alunecoși totul e relativ)... nu cel mai important, dar mai este unul
- avem acum un dialog competitiv pentru A1, A2 și A0 Sud și nu putem să facem ceva cu taxarea, pentru că ar însemna să schimbăm caietul de sarcini și s-ar anula procedura și acuma... să vedem, că dacă chiar mai durează pînă la anul dialogul ăsta competitiv, vedeți dvs. că depinde și de Comarnic-Brașov, poate facem ceva

Ah, și tot din motivul ăsta ultimul, "noi am refuzat să mai dăm vreo aprobare pentru intrări/ieșiri din A1/A2 și avem foarte multe astfel de cereri".
In lista de proiecte critice ce apare pe harta de la prezentarea de azi de la MT, apare si "Statia de taxare Fetești – îmbunătațirea fluenței traficului prin taxare electronică".

alecu26

si eventual cresterea taxei. Oricum si in nici un caz scaderea ei. Din ce se vede in ultima vreme, si litoralul Bulgaresc e destul de aproape de a fi o teapa pentru multi, iar turismul de weekend mai ales in zona de sud a tarii va creste foarte mult.

Pacat insa ca acei bani (cred) merg direct la bugetul general, nu in vreun cont al CNADNR.
Drumurile noastre POATE;

pasadia

"cresterea taxei"...

Tu te mai gandesti totusi si la bietii dobrogeni care trebuie sa plateasca taxa daca vor sa intre in tara. Da, ok, noi astialalti nu o platim decat de 2-3 ori pe an si doar cand mergem in concediu, deci nu ne doare prea tare, dar nu cred ca ti-ar fi convenit sa locuiesti in Constanta si sa platesti de fiecare data cand trebuie sa ajungi in capitala.

Ionut

Stai putin. Aia nu e taxa de intrare in tara. E taxa de intretinere pod. E aiurea discutia asta. Taxa de intrare intr-o zona e aia din Mamaia pusa de Mazare. Evident, putem discuta ca taxa de la Cernavoda nu ajunge direct in intretinerea podului (podurile alea chiar trebuie renovate), insa nici nu poti spune ca e taxa de intrare in tara.

Adica eu o sa ma vait ca e taxa de intrare in... Ardeal cand o sa fie taxata A1?! E gaunoasa gandirea asta.

horatiu.cosma

Taxele pe autostrada sunt introduse cu scopul de a strange niste banuti pentru intretinerea autostrazilor respective. Eu as plati si pe Gilau-Turda si oriunde fara comentarii, daca as sti ca banii merg unde ar trebui si as vedea ca dispar mizeriile din zona mediana sau de pe banda de urgenta, sau ierburile de jumatate de metru din rigole.

alecu26

abonamente asemanatoare cu rovignetele pentru Dobrogeni.

De taxa de la Giurgeni vadu oii nu s-a plans nimeni chiar daca functioneaza de zeci de ani.
Drumurile noastre POATE;