Author Topic: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi  (Read 46891 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

teocharis

  • Hero
  • *
  • Posts: 672
  • Karma: +214/-301
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #15 on: April 24, 2014, 09:22:58 AM »
interesanta si propunerea MFE ca UE sa ramburseze ex-post imprumutul BEI ptr Tm-Arad si Cernavoda-Cta!

creativitatea romanilor nu are limite, ramane de vazut daca CE va percuta

florin74

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.849
  • Karma: +575/-24
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #16 on: April 24, 2014, 09:44:17 AM »
efectul invers a impartirii pe loturi mici este ca se deschide calea la firme mici si foarte mici si asocieri cum au fost la Sebes-Turda.

Eu totusi nu inteleg si nu voi intelege in veci de ce aceste lucruri nu sunt facute din timp. Se stie si se stia de problemele cu absorbtia de ani de zile. S-au facut eforturi intradevar (pe Sebes Turda), dar parca se putea face mai mult.

Deva-Lugoj 2,3,4....au tinut licitatia nelansata o gramada de vreme (sa zicem ca intarzierile din evaluare nu au fost neaparat vina lor).

Nadlac-Arad ambele loturi au fost bibilite si ferchezuite luni de zile...si nici acum nu e clar (se da vina pe AMRMAP)

Turda-Tgm...de ce nu se intampla nimic de atat vreme?????

Asta cu vina la ANRMAP e buna, intotdeauna altii sunt de vina, astia in maxim o saptamana iti dau OK pe documentatie, problema este ca vine documentatia proasta, o respinge ANRMAP si astia de la CNADNR nu sunt in stare sa o corecteze. La CNADNR ar trebui sa se lucreze ca la armata, scuza pentru Arad-Pecica este ca in martie a fost predat raportul privind situtia lucrarilor executate si ce mai ramane de executat. Extraordinar. Le-a luat 1 an sa faca un amarat de raport? Dar la centura Brasov lot 1 (tot ex Alpine, tot reziliat in aceeasi perioada cu lot 2 Arad-Nadlac) cum au reusit sa lanseze licitatia in decembrie, iar in martie deja se stie ofertantii? Este o lipsa de profesionalism la nivelul conducerii si si un deficit de coordonare intre departamente si cu alte institutii cum rar mi-a fost dat sa vad.  Asta e efectul schimbarilor dese la nivelul top si middle management cat si al hei-rupismului ce caracterizeaza foarte bine birocratia romaneasca.
« Last Edit: April 24, 2014, 10:00:52 AM by florin74 »

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.653
  • Karma: +1179/-102
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #17 on: April 24, 2014, 09:44:38 AM »
intai sa termine Arad-Tm....si A4.

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.653
  • Karma: +1179/-102
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #18 on: April 24, 2014, 09:46:22 AM »
sunt sigur ca le dau drumul la documentatii de multe ori si doar asa, stiind ca vor fi respinse, dar sa scape de gura sefilor sau sa aiba o scuza si sa mai castige ceva timp.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.884
  • Karma: +2365/-1070
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #19 on: April 24, 2014, 10:06:36 AM »
Problemele apar si de la guvernele anterioare care au avut ideea de a "taia" posturile in toate institutiile statului, fara nici un fel de analiza.
Pur si simplu s-a taiat pentru ca trebuia sa se taie, iar si acum, nu inteleg din ce motiv, inca exista prostia aia cu "ai voie sa angajezi 1 om abia dupa 7 plecari".

Posibil ca tocmai asta sa fie problema si la CNADNR, nu au destui oameni care sa lucreze in acelasi timp la mai multe proiecte.

In plus, cand s-au taiat salariile, cei buni au plecat in alte parti.

Stiu ca directorii au salarii enorme, dar eu vorbesc de functionari, de cei care se ocupa efectiv de pregatirea si analizarea dosarelor. Daca esti bun, gasesti un post platit de cateva ori mai bine la privat. Si cum DNA-ul sta la panda, multi au preferat sa-si caute in alta parte.
Nu m-ar mira sa fi ramas doar cei care nu si-au putut gasi altceva mai bun, si atunci ce pretentii vreti sa avem de la ei..
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.112
  • Karma: +571/-73
    • My blog
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #20 on: April 24, 2014, 10:27:04 AM »
Nu m-ar mira sa fi ramas doar cei care nu si-au putut gasi altceva mai bun, si atunci ce pretentii vreti sa avem de la ei..

Asta ii in esenta tot aparatul birocratic. Ai pus perfect punctul pe i!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

teocharis

  • Hero
  • *
  • Posts: 672
  • Karma: +214/-301
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #21 on: April 24, 2014, 10:28:58 AM »

In plus, cand s-au taiat salariile, cei buni au plecat in alte parti.

Stiu ca directorii au salarii enorme, dar eu vorbesc de functionari, de cei care se ocupa efectiv de pregatirea si analizarea dosarelor. Daca esti bun, gasesti un post platit de cateva ori mai bine la privat. Si cum DNA-ul sta la panda, multi au preferat sa-si caute in alta parte.
Nu m-ar mira sa fi ramas doar cei care nu si-au putut gasi altceva mai bun, si atunci ce pretentii vreti sa avem de la ei..

te inseli, salariile functionarilor sunt mai mari decat salariile din privat!

si asta fara a tine cont de spagi, comisioane, etc

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.884
  • Karma: +2365/-1070
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #22 on: April 24, 2014, 12:48:44 PM »
 :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

sa-ti spun ce facultate am facut: Management-administratie publica- Integrare europeana. Salariul este foarte mic desi se munceste pe rupte (cei noi fac treaba, cei vechi fac banii)

abia dupa 2-3 ani te acomodezi cu sistemul si incep sa vina banii. Asta daca esti dispus sa intrii in hora. Unii oameni prefera sa munceasca nu sa fure.

Nu stiu ce inseamna la tine salariu mare, dar pentru mine 1500 lei net (in mana) inseamna extrem de mic pentru cineva care lucreaza la proiecte cu valoare de zeci de milioane de euro. iar daca nu esti "ruda cu sefu" la mai mult nu poti spera in perioada de acomodare.

Nu pretind ca sunt cunoscator al sistemului, am interactionat cu el doar in practica si cand am terminat facultatea si am incercat sa ma angajez. Dar cat timp se pastreaza regula : nu angajam oameni decat dupa ce pleaca, fara a tine cont de nevoi, iar salariul nu este corelat cu raspunderea, nu vad sanse de imbunatatire.

Daca esti bun, nu este mai usor sa te angajezi intr-o firma de consultanta, care sa realizeze proiecte pentru primarii si sa le taxeze cu bani multi pentru asta? Mai mult, acelasi proiect il iei si il adaptezi de 20 de ori. Atragi 300.000 euro, firma (de obicei  3-4 angajati) primeste 10% din care 10.000 ii dai cui trebuie, iar restul se imparte. 1 proiect pe luna si te-ai scos.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

teocharis

  • Hero
  • *
  • Posts: 672
  • Karma: +214/-301
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #23 on: April 24, 2014, 01:46:34 PM »
acei 10,000 eur dati cui trebuie- - pentru a castiga respectivul proiect - se intorc catre functionarii din autoritatile de management
nu traieste nimeni din salariu acolo, relax

vinzi castraveti la gradinar

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.884
  • Karma: +2365/-1070
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #24 on: April 24, 2014, 04:10:56 PM »
Si totusi nu ai inteles ce am vrut sa zic....

Trebuie doar sa privesti ratele de absorbtie a fondurilor europene. Este mult mai usor sa faci bani din proiecte mici pentru managementul deseurilor, resurse umane si infrastructura la sate.
pe cand la proiectele mari DNA-ul sta la panda.

As fi tare curios sa aflu cati functionari au lucrat la pregatirea si analizarea dosarelor Licitatiei Autostrazii Sebes-Turda, ce experienta au, si mai ales, cati dintre ei au lucrat si la Lugoj-Deva, Comarnic-Brasov, Campia Turzii-Tg Mures, Nadlac-Arad.

Pentru ca, mie asta mi se pare ca este problema: se folosesc aceeasi oameni iar pentru absorbtia fondurilor este nevoie de proiecte realizate simultan.
Am luat ca exemplu Sebes-Turda pentru ca este o licitatie care a mers bine. Daca aveau 3 echipe, atunci puteau lansa si Nadlac-Arad (ambele loturi) si C Turzii-Tg Mures in acelasi timp si erau terminate procedurile pana acum.pana in 2016 pentru ca bani sunt.

My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.653
  • Karma: +1179/-102
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #25 on: April 24, 2014, 04:29:40 PM »
la asemenea institutii intervine si o blazare si o plafonare. Cum urci un pic in functie apare pericolul ca schimbarile politice de ministri, secretari de stat, directori generali sa te afecteze si pe tine.

Daca ramai jos, oricum cuvantul tau nu conteaza, si orice idee buna sau munca iti va fi furata de sefi.

Bani sunt multi spre foarte multi, si CNADNR a ramas cu salarii nete de peste 10.000 RON/luna pentru foarte foarte multi angajati inclsuiv dupa taierile de salar.

Practic, tocmai pentru a putea plati aclee salarii, toti sunt un fel de sef, director, manager de proiect, birou, program, etc, etc.

Pelbartus

  • Junior
  • **
  • Posts: 95
  • Karma: +22/-1
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #26 on: April 25, 2014, 10:44:40 AM »
In context actual, o decizie inteleapta mi s-ar parea renuntarea la acest CNSC, cel putin in cazul proiectelor de autostrada. S-ar economisi foarte multe luni daca licitatiile nu ar mai trece prin comisii, tribunale, curti de apel, etc. Evident ca multe lume ti-ar sari in cap la o astfel de decizie, dar in momente dificile trebuie sa risti si sa iti asumi astfel de decizii.
Totodata, cu o impartire a tronsoanelor inca nelicitate in bucati de 5, maxim 10 km, constructia probabil ar merge mult mai repede.

delacroix

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 596
  • Karma: +409/-120
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #27 on: April 25, 2014, 11:48:22 AM »
...
Totodata, cu o impartire a tronsoanelor inca nelicitate in bucati de 5, maxim 10 km, constructia probabil ar merge mult mai repede.
Asta e de la Niels? E una din prostiile care, repetate, risca sa devina axiome.

Pelbartus

  • Junior
  • **
  • Posts: 95
  • Karma: +22/-1
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #28 on: April 25, 2014, 01:18:48 PM »
Nu l-am mai auzit de multi ani pe tipul asta la tv, probabil o spunea si el.  Retrag afirmatia.




teocharis

  • Hero
  • *
  • Posts: 672
  • Karma: +214/-301
Re: Strategia de absorbtie a fondurilor europene pentru autostrazi
« Reply #29 on: April 25, 2014, 01:33:38 PM »
probabil Niels a hotarat sa se retraga din rahatul politico-mediatic dambovitean.