[CT] Industrie si logistica

Started by Harry, April 01, 2014, 08:43:40 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry


Harry

RAJA exportă apă din Constanţa în ţările arabe

După ce a ajuns să furnizeze apă potabilă în şase judeţe ale României şi 80 la sută din Republica Moldova, RAJA Constanţa va exporta apă în ţările arabe.
Anunţul a fost făcut de directorul general al RAJA, Felix Stroe, care a mai spus că în perioada următoare societatea va îmbutelia apă şi o va vinde agenţilor economici din turism şi alimentaţie publică.
,,Avem două proiecte foarte importante. Într-unul vom exporta apă către două ţări arabe, iar în celălalt vom îmbutelia apă pentru agenţii economici din turism. Apa plată va fi îmbuteliată în sticlă de culoare albastră şi va avea o etichetă frumoasă pe care va scrie «RAJA». De asemenea, suntem în tratative cu două ţări arabe foarte bogate, una este Qatarul, care vor să cumpere vapoare cu apă de la noi. O vom vinde la preţ bun, mult mai bun decât cel de aici. În prezent, căutăm soluţie pentru a transporta apa de la Medgidia, acolo unde avem cea mai bună apă din ţară, până în Portul Constanţa", a declarat Felix Stroe.

SURSA

Harry

După ani buni în care au ţinut pe hold proiectul din Constanţa, cei de la Helios Phoenix au anunţat ieri că vor demara lucrările la Olympian Logistic Park Agigea.
Parcul logistic va fi amplasat pe malul canalului Dunăre - Marea Neagră, pe malul opus parcului de retail Selgros - Dedeman.
Olympian Logistic Park este alcătuit din 9 clădiri, suprafaţa totală închiriabilă a proiectului fiind de 50.000 mp ceea ce îl poziţionează, în cadrul portofoliului companiei, pe locul 2 pe ţară după cel din Timişoara.
Clădirile vor avea spaţii de depozitare la parter şi birouri la mezanin.





Harry

Astăzi la ora 11:00 a avut loc inaugurarea unei investiţii de 15 milioane de euro în sectorul industrial.
Este vorba de finalizarea lucrărilor de dublare a capacităţii terminalului de cereale Canopus Star din Portul Constanţa. Investiţia realizată de Cargill şi TTS a constat în construirea a 10 noi silozuri, fiecare cu o capacitate de 6.000 de tone, a instalaţiei de încărcat nave având o capacitate de 800 de tone pe oră precum şi construirea unor platforme adiacente.

Harry

Viceprimarul Decebal Fagadau a declarat ca pe exercitiul 2014-2020 pe langa proiectele deja anuntate, administratia locala se va axa pe dezvoltarea unor parcuri industriale si logistice.

Harry

Compania locala Alfa Beta este cunoscuta mai ales prin lantul de supermarketuri care face fata cu brio marilor jucatori din retail prezenti pe piata constanteana.
Mai nou, compania se pune pe investit in logistica. Astfel pe un teren cu o suprafata de 4.723 mp de pe Soseaua Industriala la numarul 4, lotul 3/1, compania va ridica 7 hale pentru depozitare.


Harry

depozitul si noul sediu al Minifarm




Harry

Ridicată în perioada comunistă în zona de depozite locale şi industrie "Traian" Întreprinderea Energia era amplasată în apropiere de şoseaua de centruă de atunci, bulevardul Aurel Vlaicu de astăzi. De asemenea pe o latură a complexului trecea linia de cale ferată. Întreprinderea era una foarte mare cu hale de producţie, birouri, centru medical, cantină, săli de şedinţe, blocuri cu garsoniere pentru muncitori şi o staţie de epurare propie. Întreprinderea producea mase plastice folosindu-se de materia primă produsă la Petromidia. După 1990 Energia se privatizează devenind ENERGIA S.A. Producţia este continuată şi întreprinderea revine pe profit, produsele exportându-se chiar şi în Germania. Mai mult în plan se afla modernizarea show-room-ului şi transformarea căminelor de garsoniere în blocuri de apartamente.
În 2009 S.C. Energia S.A. îşi opreşte activitatea. In toamna lui  2015 Energia este vanduta pentru 10 milioane de RON. Din gigantul industrial mai ramasesera doar structurile de rezistenta ale fostelor hale si cladiri, pentru ca dupa parasirea complexului hotii de fier vechi au dat navala si au furat pana si caramizile peretilor.

Primaria Constanta a eliberat certificate de urbanism pentru:
-organizare de santier si imprejmuire teren
-desfiintare constructii industriale existente P,P+E si P+2E:  C1, C2, C3, C4, C5, C6, C7, C8, C9, C10, C11, C12, C13, C14, C15, C16, C17, C21, C22, C23, C24, C25, C26, , C28, C29, C30, C31, C32, C33, C34, C35, C36, C37, C38, C39, C40, C41, C42, C43, C44, C45, C46, C47, C48, C49, C50, C51, C52 , C53, C54, C55, C56, C57, C58, C59 si desfiintare gard
-reamenajare constructii existente recompartimentare interioara, reconfigurare si refatadizare corpuri C18, C19 - magazind esfacere produse si cabina poarta parter, corp C20 -  grup social P+E si corp C27 - sala de mese parter.

Certificatele au fost obtinue de catre S. C. Sterk Plast S.R.L. Compania a fost infiintata in anul 2000 in Medgidia avand ca obiect de activitate fabricarea produselor din material plastic pentru uz casnic si gospodaresc.
In prezent compania are 250 de angajati.
In 2014 Sterk Plast a obtinut locul 1 si Trofeul Calitatii.

De asemenea a fost eliberat si CU necesar realizarii PUZ-ului.


Harry

In aceasta dimineata utilajele au intrat pe terenul fostei fabrici mamut Energia si au inceput demolarile.




Harry

In comuna Agigea, pe strada Nicolae Titulescu, la numarul 96 va fi construit un parc logistic. Acesta va fi alcatuti dintro statie distributie carburanti, cladire administrativa si spatii de cazare P+2E, parcare si 5 hale pentru depozitare.


Harry

Grupul Westhouse, cunoscut mai degraba pentru proiectele sale rezidentiale: o parte finalizate, o alta parte vandute, o parte inghetate si o parte reluate, au decis sa-si diversifice portofoliul si sa construiasca un parc industrial intre Ovidiu si Lumina.

Terenul in cauza are o suprafata de 132.370 mp si este amplasat intre DN2A si Canalul Midia, avand acces direct la calea ferata Constanta - Midia. Regimul de inaltime a cladirilor va fi de la P la P+2E.


Harry

Cunoscuta pentru numeroasele proiecte rezidentiale din Constanta, compania Solid House se va ocupa de demolarea fostei platforme industriale Energia.

Platforma industriala este in prezent dezafectata si in ruine, iar pentru demolarea a fost emisa astazi autorizatia pentru:

DESFIINTARE CONSTRUCTII INDUSTRIALE EXISTENTE P, P+1E SI P+2E C1, C2, C3, C4, C5, C6, C7, C8, C9, C10, C11, C12, C13, C14, C15, C16, C17, C21, C22, C23, C24, C25, C26, , C28, C29, C30, C31, C32, C33, C34, C35, C36, C37, C38, C39, C40, C41, C42, C43, C44, C45, C46, C47, C48, C49, C50, C51, C52 , C53, C54, C55, C56, C57, C58, C59 SI DESFIINTARE GARD.

Harry

Pe 9 noiembrie primaria Constanta a eliberat pentru Metachim SA autorizatia de demolare partiala (9 corpuri de cladire) a fostului Abator de Export de pe Soseaua Mangaliei:

DESFIINȚARE CONSTRUCȚII CORPURI C1~C9, REGIM DE ÎNĂLȚIME S+P+1E ȘI PARTER, CU Stotală=544,78MP:


C1-CLĂDIRE ADMINISTRATIVĂ S+P+1E S=237,10MP,
C2-CLĂDIRE CORP PAZĂ S=21,05MP;
C3-CLĂDIRE CORP PAZĂ S=18,04MP;
C4-CABINĂ POARTĂ S=12,03MP;
C5-DEPOZIT CARBURANȚI S=29,32MP;
C6-DEPOZIT CARBURANȚI S=28,82MP;
C7-CABINĂ S=30,58MP;
C8-RAMPĂ AUTO S=52,63MP;
C9-ATELIER AUTO S=115,21MP)

De cateva zile buldozerele au trecut la treaba demoland corpurile de cladire.








Harry

Abatorul de Export este cea mai emblematica cladire industriala interbelica din Constanta, dar din pacate nu figureaza pe lista monumentelor istorice.

Mai jos sunt cateva imagini mai vechi realizate inainte de inceperea demolarilor:




























Harry

In anul 1933, la initiativa primarului Grigorescu, si dupa planurile arhitectului Nicolae Nenciulescu, se punea piatra de temelie a celui mai mare edificiu industrial constantean - Abatorul de Export. Acesta este cel mai mare complex industrial in stil art deco din Romania care a reusit sa supravietuiasca buldozerelor comuniste.
Impresionantul complex a fost finalizat in 1936, la inaugurare fiind prezent si Regele Carol al 2-lea.
In comunism este nationalizat dar din fericire scapa de demolare. Cu toate acestea castelul de apa este partial daramat.


Mai jos cateva imagini de epoca: