Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#225
^

Aterizare : 6.3 Euro/tona
Iluminat : 1.5 Euro/tona doar daca se foloseste iluminatul
Parcaj : 0.05 Euro/tona*ora

Per pasager procesat: 2.5 Euro/pax + 1 Euro. Se percepe DOAR pentru pasageri imbarcati la Sibiu.
Per pasager de transfer: 1.0 Euro/pax

Rabaturi (se acorda pe companie):

6-9 aterizari/luna : 5% rabat la taxa de aterizare
10-19 aterizari/luna : 10%
20-29 aterizari/luna : 15%
Pentru fiecare 10 aterizari in plus inca 5% pana la
50-59 aterizari pe luna:  30%
60-74 aterizari pe luna: 35%
75-110 aterizari pe luna: 40%
111-160 aterizari pe luna: 45%
160+ aterizari pe luna: 50%.

Sunt rezonabile si comparabile cu ale altor aeroporturi din Romania.

Tarifarea pentru toate aeroporturile din Romania o gasiti aici:
https://www.aisro.ro/aip/2017-10-12/DOCS/AIP/GEN/GEN4/LR_GEN_4_1_en.pdf
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

lupu.irimie

Investitiile la AIHCB se trec pe stand-by.

"Aeroportul Otopeni nu face investiții, finanțează pensiile
Nouă firme din subordinea ministrului Alexandru Cuc au contribuit la bugetul de stat cu peste 456 milioane de lei, adică în jur de o sută de milioane de euro. Cei mai mulți bani au fost plătiți de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care a transferat peste 171,9 milioane de lei. Pe locul secund se află compania Aeroporturi București, care a plătit peste 171,8 milioane lei, deși Aeroportul Internațional ,,Henri Coandă" are nevoie de investiții majore. 
Președintele Asociației Piloților și Proprietarilor de Avioane din România, Radu Merica, a declarat pentru news.ro că a propus mai demult soluția construirii unui terminal nou pe ,,Henri Coandă". În plus, specialiștii din domeniu au recomandat ca șefii de la Aeroporturi București să implementeze mai multe măsuri pentru a reduce timpul de așteptare la punctele de control."
click aici pentru articol

Cred ca nu mai are sens sa precizez de unde au venit bani varsati in visteria statului pentru.... stim noi ce.
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

alex8

Ar fii interesant să spună domnul Merica de ce nu a început acest proiect cât a președintele CA la Otopeni, în schimb  aplica aceleași măsuri din categoria plăți dividendelor înainte de închiderea anului.

Mao


Ionut

Deocamdata este foarte bun acest thread pentru stire. :)
Interesant. Intr-adevar, poate vom vedea o noua companie pe OTP. :cheers:

SB76UFO

#230
Wizz Air e dispusă să preia zborurile Tarom după falimentul companiei

Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

Ionut

De ieri de la SCS Transport:

1. Se asteapta OK-ul de la Consiliul Concurentei pentru a clarifica situatia ajutorului de stat privind finantarea infrastructurii de aviatie prin fonduri POIM.

2. Tinta este ca pe 15 decembrie 2017 sa se lanseze apelul de proiecte pe aviatie.

Ionut


alex8

Se dorește finanțarea prin fonduri POIM pentru oricare aeroport din România sau doar cele sub un anumit trafic de pasageri?

Ionut

Din ce am inteles de la reprezentanții AM POIM si de la cei din OI Transport, OTP nu poate lua bani POIM. Dar aeroporturile mai mici da. Au promis că pregătesc apelul de proiecte...

Ionut

România are una dintre cele mai vechi și mai mici flote de avioane comerciale din UE

România are una dintre cele mai vechi și mai mici flote de avioane comerciale din Uniunea Europeană, potrivit unui raport Eurostat publicat cu ocazia Zilei internaționale a avației civile, întocmit pe baza datelor din 2015. Flota României de aeronave comerciale era formată, în 2015, din 46 de avioane, din care 39% aveau o vechime de cel puțin 20 de ani. Tarom operează jumătate din flota României. Datele nu includ avioanele cu piston, elicopterele și avioanele cu o greutate la decolare mai mică de 2.600 kilograme. Avioanele mai noi de 5 ani formau 7% din flota totală a României, ponderi mai mici fiind observate doar în Suedia (6%), Lituania (4%) și Croația și Cipru, operatorii aerieni din ultimele două țări neavând în flotele proprii niciun avion mai nou de 5 ani. Cipru operează un singur avion comercial, cu o vechime de 20 de ani sau peste.

La nivelul UE, 17% din flota de peste 6.500 de avioane comerciale era formată din avioane vechi de cel puțin 20 de ani. Peste o cincime (21%) din flotă cuprindea avioane mai noi de 5 ani, o treime era formată din avioane cu o vechime între 5 și 9 ani, 17% dintre avioane aveau o vechime între 10 și 14 ani, iar 15% între 15 și 19 ani.

Profit.ro

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

Ionut

RETROSPECTIVĂ 2017: Companiile aeriene şi-au mărit flota de aeronave în acest an.
Câţi pasageri au zburat cu avioane Tarom, Wizz Air sau Blue Air


Wizz Air a transportat, în România, mai mulţi pasageri decât Tarom şi Blue Air, în primele zece luni din 2017, compania ungară având semnate contracte pentru achiziţii a zeci de aeronave care urmează să intre în flotă, în timp ce Tarom pregăteşte un plan de reorganizare pentru a înregistra profit.

Analiza pe Mediafax

Ionut

Primele cinci aeroporturi au ajuns la 18 milioane de pasageri, dublu faţă de 2010



Primele cinci aeroporturi din ţară au avut anul trecut împreună mai mult de 18 milioane de pasageri, în creştere cu 24% faţă de anul precedent, arată o ana­liză a ZF făcută pe ba­za da­te­lor furni­zate de aeroporturi.

ZF

Ionut

Traficul de pe aeroporturi a depăşit pragul de 20 de milioane de oameni, cât populaţia României

Traficul de pasageri de pe aeroporturile din ţară a crescut anul trecut cu 23% faţă de anul precedent, depăşind pragul de 20 de milioane de oameni şi totodată numărul de locuitori din România, arată datele furnizate de către Asociaţia Aeroporturilor din România. În ultimele două decenii traficul a avansat de circa zece ori, iar cea mai accentuată dezvoltare a fost în ultimii cinci ani. Astfel, numărul de pasageri s-a dublat faţă de 2013, când aeroporturile din ţară erau tranzitate de peste zece milioane de români şi străini. La acest avans au pus umărul şi aeroporturile din provincie. De exemplu, anul trecut aeroporturile din Suceava, Oradea şi Tulcea şi-au majorat fiecare traficul cu peste 250% faţă de anul precedent.

Aeroporturile din provincie câştigă tot mai mult teren odată cu deschiderea de noi rute în special de către companiile low-cost, dar şi datorită faptului că infrastructura rutieră şi feroviară slab dezvoltată din România face imposibilă parcurgerea în timp scurt a distanţelor dintre marile oraşe. Astfel, românii care vor să călătorească pot zbura oriunde în Europa de pe aero­porturi precum Cluj, Timişoara, Iaşi sau Craiova.

ZF