Author Topic: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania  (Read 52193 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« on: February 07, 2014, 10:43:38 PM »
Plane lands in Turkey after drunk hijacker claims bomb aboard, makes failed attempt to take plane to Sochi: officials

Quote
A Ukrainian plane bound for Turkey was forced to make an emergency landing Friday after a drunk passenger yelled there was a bomb on board and tried to divert the flight to Sochi, a Turkish official said.

The Pegasus Airlines flight carrying 110 passengers landed safely at Istanbul’s Sabiha Gokcen Airport and the alleged boozed-up Ukrainian hijacker was taken into custody, CNN Turk and other local media reported.

The passenger had yelled there was a bomb in the baggage comparatment of the plane departing from Kharkov, Ukraine, according to CNN Turk.

The pilots then sent a signal to the airport alerting officials to a hijack attempt after the drunkard failed to enter the locked cockpit, according to Habib Soluk, the Transport Ministry undersecretary.

An F-16 took to the sky once the alarm signal went out.

The would-be hijacker was "in a state of severe alcohol intoxication," Interfax news reported, citing the Ukrainian Security Service.

No explosive or weapons were found on the passenger, according to the news agency.



The plane landed safely and was parked in a safe zone at the airport, according to reports.

Security forces then descended on the plane parked in a "safe area," according to officials.

"The flight crew worked hard to convince the hijackers to abort their attempt,” Turkish newspaper Today's Zaman reported.
Officials have expressed concern for months about possible terrorist attacks at the Winter Olympics in Sochi, Russia. The extravagant opening ceremony of the Games was just getting underway when the hijacking attempt was first reported.

Detalii: NYDailyNews.com
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.420
  • Karma: +3342/-80
Re: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« Reply #1 on: February 11, 2014, 04:02:29 PM »
Un avion militar Hercule C130 s-a prabusit in Algeria. 103 oameni au murit
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« Reply #2 on: February 11, 2014, 06:04:40 PM »
Jurnalist român, dat dispărut. Avionul pe care îl pilota Andrei Postelnicu s-ar fi prăbuşit

Quote
Un jurnalist român, rezident în Marea Britanie, este dat dispărut de mai bine de trei zile, în Statele Unite. Andrei Postelnicu se afla în vacanţă în Florida, iar vineri, când a fost dat dispărut, pilota un aparat de zbor de mici dimensiuni. De atunci, nici pilotul, nici aeronava nu mai sunt de găsit. Autorităţile cred acum că avionul s-a prăbuşit în Oceanul Atlantic.

Trebuia să revină la sol vineri seara, însă autorităţile presupun că avionul s-a prăbuşit în mare, în condiţii de vizibilitate redusă. Poliţia a descoperit deocamdată, pe o plajă, doar un rucsac şi o gheată care au aparţinut lui Andrei Postelnicu.

Jurnalistul a părăsit România la vârsta de 17 ani. Andrei Postelnicu a lucrat timp de opt ani în redacţiile a două dintre cele mai respectate organizaţii jurnalistice în domeniu - Financial Times şi Bloomberg News. Activitatea sa jurnalistică include reportaje, articole de analiză şi comentarii pentru BBC, RFI, Foreign Policy şi Newsweek.

Jurnalistul a colaborat cu prestigioasa publicaţie Financial Times.

[...]

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« Reply #3 on: February 11, 2014, 06:07:40 PM »
Titus Corlăţean: Se caută avionul dispărut în SUA. Nu avem confirmarea oficială despre Andrei Postelnicu

Quote
„Am transmis instrucţiuni în cursul acestei dimineţi prin Direcţia Generală Afaceri Consulare către Ambasada noastră la Washington să fie în permanent contact cu autorităţile americane. Din informaţiile pe care le primisem de la Ambasada noastră la Washington până să începem audierea la comisiile parlamentare (ora 14.00 - n.r.) se confirmă dispariţia unui avion în legătură cu care existau indicii că ar fi existat şi un cetăţean român. Nouă nu ne-a fost confirmată până în urmă cu puţin timp, în mod oficial, identitatea” pilotului, a precizat Titus Corlăţean, citat de Mediafax.

Şeful diplomaţiei a spus că sunt în curs de desfăşurare operaţiunile de salvare întreprinse de autorităţile americane.

„Noi avem informaţia că, din păcate, condiţiile meteo erau destul de proaste, dar se fac toate eforturile. În orice caz, la nivelul ambasadei suntem în legătură permanentă cu autorităţile americane şi, pe măsură ce vom avea informaţii, le vom comunica în primul rând familiei, că aşa este firesc, şi mai departe la nivelul opiniei publice”, a precizat Titus Corlăţean.

Întrebat dacă MAE a luat legătură cu familia jurnalistului de origine română, Titus Corlăţean a subliniat că nu poate face comentarii cu privire la identitatea pilotului, cât timp partea americană nu a comunicat în mod oficial.

„Există elementele apărute pe care dumneavoastră le-aţi prezentat în presă, dar am obligaţia să fiu prudent în declaraţii până nu avem elementele oficiale comunicate de partea aemericană”, a spus ministrul.

Un avion pilotat de jurnalistul britanic de origine română Andrei Postelnicu a dispărut vineri noaptea în largul Floridei, potrivit presei locale.

Echipele de salvare au găsit lucruri aparţinând pilotului, identificat drept Andrei Postelnicu, relatează staţia locală a CBS.

Potrivit WPTV, localnicii ar fi găsit o gheată şi un rucsac aparţinând pilotului, în apropiere de Insula Hutchinson, dar nicio urmă a avionului. În plus, nu a fost depistat nici vreun semnal de ajutor din larg.

Avionul a decolat de pe aeroportul Marathon din Florida Keys şi ar fi trebuit să ajungă la Vero Beach vineri noaptea, relatează site-ul keysnet.com. Acesta a dispărut undeva în apropiere de insula St. Lucie. Căutările aeriene se concentrează pe posibilitatea ca acesta să se fi prăbuşit în Oceanul Atlantic.

Părăsind România la vârsta de 17 ani, Andrei Postelnicu a lucrat timp de opt ani pentru cotidianul britanic Financial Times şi pentru Bloomberg News. Activitatea sa jurnalistică include reportaje, articole de analiză şi comentarii pentru BBC, RFI, Foreign Policy şi Newsweek.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« Reply #4 on: February 23, 2014, 09:24:06 AM »
Trei morţi într-un accident aviatic. Un avion s-a prăbuşit în timpul manevrelor de aterizare în SUA

Quote
Trei oameni au murit într-un accident aviatic în Statele Unite. Un avion de mici dimensiuni s-a prăbuşit lângă pista unui aeroport din Atlanta.

Martorii spun că, în timpul maneverelor de aterizare, pe pistă a apărut un alt avion, iar pilotul a încercat să evite o coliziune. Nu a mai reuşit, însă, să redreseze avionul, care a căzut în apropierea pistei şi a rămas ancorat în partea din faţă.

Cei trei bărbaţi aflaţi la bord au murit pe loc. Autorităţile au deschis o anchetă pentru a stabili exact ce s-a întâmplat. 

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« Reply #5 on: February 24, 2014, 03:21:44 PM »
'End of an era' as DC-10 makes last international trip

Quote
The final international flight of a DC-10 passenger aircraft has landed in Birmingham.

It marks the last such journey for the three-engine plane, which first went into service in 1971.

The flight, which departed Dhaka at about 03:00 GMT on Thursday, landed at Birmingham Airport at 17:55 GMT.

Biman Bangladesh Airlines - the last commercial carrier to use DC-10s - said it was retiring the aircraft and replacing it with newer planes.

'Fitting end'
The aircraft - carrying 35 passengers who had bought special tickets for the trip - stopped to refuel in Kuwait at about 09:45 GMT before embarking on the final leg of its journey to Birmingham.

Plane enthusiast Gordon Stretch, who travelled from Solihull to be on the flight, said the journey had been "absolutely wonderful".

"There was a great atmosphere on board, the crew were fully in the spirit," he said.

"It was a very very long day but great fun."



Biman will run a series of one-hour pleasure flights for enthusiasts from Birmingham airport over the weekend, with the last trip scheduled for 15:00 GMT on Monday.

An airline spokesman said: "It's a fitting end for an aircraft that has served Biman loyally and well over many years."

DC-10s have been used as passenger planes for over 40 years, and continue to be employed for cargo and military use.

They have been involved in several high-profile air crashes and were temporarily grounded by the US Federal Aviation Authority in 1979.

But enthusiasts - who lovingly describe the DC-10 as a "workhorse" - say it was one of the planes that paved the way for mass long-haul travel.

Sursa: BBC
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« Reply #6 on: February 24, 2014, 10:44:56 PM »
Long landing in tailwind caused Il-76 overrun

Quote


Late reduction of thrust and an out-of-limits tailwind caused a Volga-Dnepr Ilyushin Il-76 to overrun as it touched down long at St John’s in Canada.

Investigators found that the pilot increased thrust 3s after crossing the threshold of runway 11, and did not retard the throttles to idle for another 5s.

The aircraft touched down 3,570ft beyond the threshold, bounced, then made contact again at 4,220ft – about halfway along the 8,500ft runway.

Although reverse thrust was engaged on the two outboard engines, and the spoilers were deployed, the aircraft did not decelerate quickly enough. The crew belatedly applied reverse thrust on the inboard engines, about 1,000ft from the runway end, but the heavy transport overran by 640ft.

The Transportation Safety Board’s inquiry into the 13 August 2012 event discovered that the aircraft had been subject to a 13kt tailwind, above the certified limit of about 10kt for the type.

Information from the control tower indicated a 3kt tailwind, although additional data about the tailwind was available to the crew through a multi-function cockpit display.

The true 13kt figure, derived from flight-data recorder information, would have required a landing distance of nearly 5,200ft.

Examination of the freighter’s undercarriage showed “excessive” wear, the inquiry adds, with all 16 main-gear tyres worn by 80% or more – leading to increased risk of hydroplaning on the wet runway surface.

The investigation also revealed that the hydraulic lines to the brakes had been installed incorrectly, and that, during anti-skid operations, the set-up would have released pressure to wheels with effective braking.

None of the 10 crew members on board the Il-76 was injured and the aircraft (RA-76511) received only superficial damage.

Sursa

PS Vedeti cam cam cat dureaza o ancheta facuta ca lumea? De asta ziceam ca daca ancheta asupra incidentului din Apuseni dureaza mai putin de un jumatate de an e facuta pe genunchi.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« Reply #7 on: March 08, 2014, 08:09:29 AM »
Un avion cu 239 de persoane la bord a dispărut de pe ecranele radarelor. Aeronava s-ar fi prăbușit în mare

Quote
Un avion al Malaysia Airlines cu 239 de oameni la bord a dispărut ieri seară în drum spre Beijing. Aeronava, un Boeing 777, decolase de pe aeroportul internaţional din capitala Kuala Lumpur şi ar fi trebuit să ajungă puţin după miezul nopţii în capitala Chinei.

ACTUALIZARE 08.00. Surse din marina vietnameză susţin că aeronava s-a prăbușit în mare.

ACTUALIZARE 07.00. Avionul a dispărut sâmbătă dimineaţă în spaţiul aerian al Vietnamului, a anunţat Guvernul vietnamez, citat de AFP. „Avionul a pierdut contactul în spaţiul aerian al provinciei Ca Mu, înainte de a intra în contact cu turnul aerian de control de la Ho Şi Min”, precizează un comunicat publicat pe site-ul Guvernului vietnamez.

________________________________________

Potrivit autorităţilor malaeziene, aeronava a dispărut de pe radare deasupra Vietnamului în jurul orei 20:40, ora României, şi e posibil să fi rămas fără combustibil. Oficialii aeroportului din Kuala Lumpur spun că cei 239 de de oameni care se aflau la bordul avionului, între care 227 de pasageri şi 12 membri ai echipajului, proveneau din 14 ţări diferite. Majoritatea erau chinezi, dar şi malaezieni, australieni, americani şi un cetăţean rus.

Avionul decolase de pe aeroportul din Kuala Lumpur și trebuia să aterizeze la Beijing la ora locală 6.30 (1.30, ora României). Avionul transporta 227 de pasageri și 12 membri ai echipajului. Doi bebeluși se află la bord. 160 dintre pasageri sunt chinezi. Există la bord și mai mulți europeni - ruși, italieni,olandezi,austrieci, a anunțat directorul companiei aeriene malaeziene. În total, erau pasageri din 14 țări, între care SUA, Canada, India, Australia și Noua Zeelandă.

Turnul de control nu a primit niciun semnal SOS sau de avarie de la bordul aeronavei, care efectua cursa cu numărul de cod MH370.

Compania Malaysia Airlines - deținută de stat - colaborează cu autoritățile pentru a localiza avionul. Au fost activate echipe de căutare și sunt verificate informații neconfirmate potrivit cărora aeronava ar fi aterizat, a spus directorul Malaysia Airlines într-o conferință susținută la ora locală 11.15 (5.15, ora României)

Aparatul avea la bord combustibil care îi asigura o autonomie de zbor de șapte ore. Comandantul aeronavei era un pilot foarte experimentat, cu peste 18.000 de ore de zbor. Avea 53 de ani. Copilotul în schimb era tânăr, 27 de ani, și mai puțin experimentat.

Dacă se va confirma o eventuală prăbușire, ar fi al doilea accident în care o aeronavă Boeing 777 ar fi implicată în mai puțin de un an, după ce acest tip de aeronavă deținea un record de siguranță de la darea ei în folosință, în 1995. Anul trecut trei persoane au murit după ce un Boeing 777 al companiei Asiana Airlines s-a prăbușit la aterizare la San Francisco.

Poza cu avionul disparut:



Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« Reply #8 on: March 08, 2014, 10:13:50 PM »
Plane carrying 170 catches fire during landing in Nepal

Quote
An Indian jetliner with 170 people on board caught fire while landing in Nepal's capital on Saturday, but there were no casualties reported.

The right wheels of the Airbus 320 operated by budget airline Indigo caught fire during the landing and passengers were quickly evacuated through emergency doors, said Rishikesh Sharma, chief of Tribhuwan International Airport in Katmandu.

Sharma said emergency workers responded quickly to control the fire. Officials were investigating the incident.

Nepalese businessman Satish Shrestha, who was aboard the plane with his daughter, said passengers were complaining of a "rubber burning-like smell" even before the aircraft landed. Shrestha, who regularly flies the route, said the plane was flying too low before landing.

Officials refused to give details, saying the incident was still being investigated.

Sursa: USA Today
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« Reply #9 on: March 11, 2014, 07:04:56 PM »
Avioane Boeing și F-35 cu piese suspecte, furnizate inclusiv de China

Quote
Accidentul aviatic din Malaezia ridică din nou problema siguranţei zborului. În ultimele decenii accidentele au fost din ce în ce mai puţine, iar avioanele au devenit din ce în ce mai sigure. În acelaşi timp, însă, modul în care sunt asamblate aparatele de zbor este îngrijorător. Boeing şi Airbus nu mai au control asupra furnizorilor şi ajung să pună pe avioane componente de o provenienţă suspectă.

Cei de la Boeing au anunţat, de curând, că au găsit crăpături pe fuselajul unor avioane Dreamliner pe care, din fericire nu au apucat să le livreze. Genul acesta de probleme apar tot mai mult şi la avioanele militare americane, care au fost dotate cu piese chinezeşti despre care Pentagonul nu ştia nimic.

Boeing Dreamliner devine, încetul cu încetul, aeronava amiral a industriei aviatice americane. Vânzările acestui aparat de zbor au fost excelente până acum, în ciuda problemelor care i-au marcat existenta.

Acum câteva zile, cei de la Boeing au anunțat că unele dintre avioanele Dreamliner care urmau sa fie livrate companiilor de zbor aveau crăpături pe fuselaj. Mai exact, fisurile au apărut pe aripile avionului, comandate din Japonia, de la Mitsubishi Heavy Industries.

De altfel, chiar dacă este asamblat în America, Boeing Dreamliner este un avion compus din piese comandate de la furnizori din întreaga lume. Furnizori asupra cărora Boeing nu are un control total.

Iar aceasta este o problemă pentru întreaga industrie aeronautică. Un constructor de avioane nu este niciodată sigur că piesele cumpărate de peste tot din lume au calitatea promisă de furnizori.

Tot Boeing Dreamliner a avut, anul trecut, probleme cu bateriile de la bord, care riscau să ia foc în zbor. Iar bateriile erau, de asemenea, cumpărate de la un furnizor străin.

Lipsa de control asupra furnizorilor există, în același timp, și în industria militară.

Inițial, au fost găsite componente chinezești pe avionul F-35, cea mai scumpă arma din istorie.

Iar problema nu o reprezintă calitatea acestor componente, ci faptul că Pentagonul a aflat întâmplător de existența lor.

Dezvoltat de Lockheed, F-35 este plin de componente cumpărate din întreaga lume, inclusiv din țări precum China, care încearcă să afle secretele tehnologice ale armatei americane.

Tot din China au fost aduse și materiile prime folosite pe avioanele de vânatoare F-16 și B-1.

Este un efect al globalizării pe care nici măcar discreta industrie militară nu reușește să îl elimine.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« Reply #10 on: March 17, 2014, 08:15:46 PM »
US Airways A320 nose gear collapses on takeoff from Philadelphia

Quote
The nose gear on a US Airways Airbus A320 collapsed during takeoff from Philadelphia International airport today.



The aircraft came to a stop at the end of Philadelphia's runway 27L after the pilots aborted takeoff when the gear collapsed due to a blown tire, the airport and US Airways tell Flightglobal.

The aircraft, registered N113UW, was operating US Airways flight 1702 from Philadelphia to Fort Lauderdale scheduled to depart at 17:50, according to US Airways’ website.

The A320 (MSN 1141) was built in 1999 and had 19,932 cycles at the end of December 2013, Flightglobal’s Ascend Online database shows. It had two CFM56 engines.

All 149 passengers and five crew members deplaned the aircraft safely using the emergency exits and were transported to the terminal, the airport says.

US Airways is a subsidiary of Fort Worth, Texas-based American Airlines Group.

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« Reply #11 on: March 17, 2014, 08:24:02 PM »
Delta B752 near Atlanta on Mar 16th 2014, dropped upper wing panel in flight

Quote
A Delta Airlines Boeing 757-200, registration N675DL performing flight DL-2412 from Orlando,FL to Atlanta,GA (USA) with 179 passengers and 6 crew, was enroute nearing top of descent when a panel on the upper side of the right hand wing came loose, a leak occurred and the aircraft began to buffet. The crew declared emergency and continued to Atlanta where the aircraft landed safely on runway 09L and stopped on the runway.

The airline reported the detached panel did not impair the aircraft's ability to fly. The aircraft landed safely and taxied to the gate. The cause of the panel separating is being investigated.

sursa

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« Reply #13 on: March 19, 2014, 07:19:29 PM »
O companie britanică reînvie dirijabilele, care vor face concurență elicopterelor

Quote
Chiar dacă dirijabilului i s-a pus cruce înainte de Al Doilea Război Mondial, acum el se comportă cu un zombie. Revine în actualitate ca transportor aerian eficient. Și asta pentru că are un consum foarte mic de carburant. Este vorba despre o companie din Marea Britanie care anunță că va scoate pe piață dirijabile care vor face concurență elicopterelor.

[...]

„Aproximativ 40 la sută din portanță vine din forma aerodinamică și 60 la sută din faptul că funcționează pe bază de heliu, din faptul că e mai ușor decât aerul, iar asta este adevărata diferență de tehnologie. În final, aeronava nu poluează prea mult”, explică Chris Daniels, reprezentantul constructorului.

Față de un aparat de zbor obișnuit, dirijabilul folosește cu 70 la sută mai puțin carburanți, chiar dacă este foarte lung. Varianta maximă a aparatului, de 91 de metri față și peste 70 de milioane de euro, poate să transporte chiar și 50 de tone.

Marele avantaj al dirijabilului este că poate să se mențină în aer pâna la trei săptămâni. Asta îl face ideal pentru a transporta ajutoare în zonele afectate de calamități. Dintre companii, cele mai interesate de un astfel de aparat de zbor vor fi cele de telecomunicații și transportatorii. Aparatul ar putea fi vândut și ca o aeronavă de lux, pentru turiștii care vor să aterizeze în locuri greu accesibile din Canada sau Africa.

Pentru constructori este un pariu prin care vor să schimbe fața aviației moderne. Și printre cei care fac pariul sunt diverși investitori. Unul dintre ei se numește Bruce Dickison. E antreprenor, pilot comercial licențiat, însă a ajuns cunoscut în lumea intreagă din altă poziție - cea de solist vocal a trupei britanice Iron Maiden.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania
« Reply #14 on: March 21, 2014, 06:06:59 AM »
Malaysian Airlines Flight MH 370 on Flight Radar Playback

<a href="https://www.youtube.com/v/XnfXwyh-8KY" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/XnfXwyh-8KY</a>
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog