News:

.

Main Menu

Aeronave militare

Started by iuli, January 31, 2014, 12:35:48 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

igorashu

Aș mai adăuga că înainte de '89 planul era să comandăm 45 Mig29.
Iar în privința "scutului" NATO să nu uităm ce frecuș au nordicii și țările baltice cu avioane militare rusești.

AdrianB1

Quote from: Ionut on January 14, 2015, 11:37:27 AM
Alta era discutia. Eu sunt bucuros ca vin F-16 in primul rand ca nu vor mai cadea din cer precum MiG-urile... pacat de pilotii nostri care sunt foarte talentati.
Imi pare rau ca trebuie sa te contrazic, dar din pacate gresesti de la un cap la altul. Nu pot sa comentez prea mult pentru ca informatiile in domeniu nu sunt publice, dar ce pot sa spun este:
- F16 din primele generatii sunt sub Mig 21 modernizat ca performante si cam tot pe acolo ca fiabilitate (ambele au un singur motor si problemele la motor sunt cauza principala de caderi la Mig21), iar noi primim niste F16 A/B cu ceva modernizari nespecificate. Mentenanta si piesele de schimb conteaza foarte mult, iar zvonurile in domeniu spun ca motoarele de Mig in ultima vreme veneau din China (sub licenta sau nu), nu din Rusia; motoarele de F16 sunt mult mai scumpe si se schimba des, mai des decat o sa ne permitem.
- Da, e pacat de pilotii nostri care nu zboara suficient ca sa poata fi buni; pilotarea e 10% talent si 90% transpiratie, iar ei nu apuca nici sa se incalzeasca cu numarul de ore de zbor anual, daramite sa transpire. Talentul fara ore de zbor e degeaba, din pacate.

AdrianB1

Quote from: Eurocopter on January 14, 2015, 02:39:22 PM
Antiaeriana este varza, dar absolut varza.
Perfect adevarat.

Quote from: Eurocopter on January 14, 2015, 02:39:22 PMTerestru suntem cam la fel: cateva zeci de tancuri TR-85M1 cat de cat capabile dar care au dezavantajul decisiv de a fi dotat cu tun de 100mm, in timp ce toate tancurile rusesti de la T-72 incoace au tun de 125mm.
Nu conteaza doar tunul, conteaza ca TR-M85 e un T55 modificat, adica un sasiu din anii '50 cu motor, tun si sistem de ochire modernizate; blindajul si manevrabilitatea sunt de acum 60 de ani cu mici imbunatatiri, dar insuficiente. Si noi avem poate 100 de tancuri functionale, rusii au peste 2000 de T80 si ceva mai multe T72, pot trimite vreo mie la plimbare prin Romania si nu am avea ce sa le facem decat cu sabotaje in care Dorel de la drumuri face gropi sau camioane cu azotat care fac cratere (a la Mihailesti).

Quote from: Eurocopter on January 14, 2015, 02:39:22 PM
Societatea romaneasca e prost informata si nu realizeaza ca peste 90% din dotarea Armatei romane e cu circa 30 de ani in spatele aliatilor NATO, si, mult mai important, circa 20-30 de ani in spatele tehnologiei rusesti.
"Societatea" romaneasca are o cultura militara de sute de ani de iobagie in care furca si coasa erau echipamentul de baza a "ostirii mari". Societatea romaneasca are o aversitate fata de arme (discutiile despre portul de arma sau vanatoare sunt suficient de clare) incat sa nu inteleaga domeniul deloc, sa numere tancurile si avioanele si sa le compare ca numar: avem 30, avem 50, fara sa inteleaga ca 100 de T55 (TR-85) fac cam cat 20 de T80 in conditii egale. Ne tragem din iobagi care stiu ca "capul ce se pleaca sabia nu-l taie", o sa ramanem iobagi si o sa murim iobagi.

Eurocopter

#33
Quote from: AdrianB1 on January 14, 2015, 04:38:38 PM
- F16 din primele generatii sunt sub Mig 21 modernizat ca performante si cam tot pe acolo ca fiabilitate (ambele au un singur motor si problemele la motor sunt cauza principala de caderi la Mig21), iar noi primim niste F16 A/B cu ceva modernizari nespecificate. Mentenanta si piesele de schimb conteaza foarte mult, iar zvonurile in domeniu spun ca motoarele de Mig in ultima vreme veneau din China (sub licenta sau nu), nu din Rusia; motoarele de F16 sunt mult mai scumpe si se schimba des, mai des decat o sa ne permitem.

Nici poveste. F-16 standard este cu mult peste MiG-21 pe toate categoriile de performanta. Vorbim despre un avion de generatia a 3-a (MiG-21) vs unul de generatia a 4-a (F-16). Diferentele de ordin tehnologic si avionicele sunt mult superioare pe F-16, de asemenea si radarele si armamentele compatibile. Modernizarea cu israelienii a fost facuta sa dea bine pe hartie, in realitate MiG-ul 21 "LanceR" era cu mult depasit inca de la iesirea de pe poarta hangarului in care a fost modernizat.

Propunerea de modernizare a celor 19 MiG-29 in versiunea "SnipeR" ar fi fost cu mult mai buna si probabil nu am fi ajuns in ziua de azi in situatia umilitoare de a nu ne putea asigura singuri nici macar politia aeriana. Dar in anii 90 a primat spaga prin care s-au modernizat cele 110 MiG-uri 21, dintre care dupa vreo 7-8 ani jumatate din flota deja nu mai era operationala.

Un MiG-29 SnipeR da, ar fi fost comparabil cu un F-16 A/B modernizat si el, dar MiG-urile 21 sunt doar cosciuge zburatoare fara nicio legatura cu aviatia militara a zilelor noastre.

PS: legat de tancurile rusilor ai uitat de cele circa 300 de T-90 dispuse in celebrele divizii 2 Garda si 4 "Kantemirovskaya", unitati ce cred ca impreuna ar ajunge singure inca odata la Berlin, la halul de operationalizare in care se afla armatele membrilor NATO. Imi venea sa ma iau de cap cand am vazut ca abia 20% din flota nou-nouta de Eurofightere a Luftwaffe este operationala...

AdrianB1

Quote from: Eurocopter on January 14, 2015, 05:00:56 PM
Un MiG-29 SnipeR da, ar fi fost comparabil cu un F-16 A/B modernizat si el, dar MiG-urile 21 sunt doar cosciuge zburatoare fara nicio legatura cu aviatia militara a zilelor noastre.
Mig 21 e interceptor, F16 e avion de vanatoare, ulterior modernizat ca multirol. Mig 21 era initial orb (dirijat de la sol, nu poate intercepta singur o tinta decat daca ajuge din intamplare la mai putin de 10km intr-un con restrans in fata lui), LanceR are un radar de bord care il face un interceptor decent, peste F16 A/B ("primele generatii") care are un radar mai slab si capabilitati de angajare in lupta doar la distanta mica. Clar nu se compara cu F16 block 50 si peste, nici nu am spus asa ceva.
Quote from: Eurocopter on January 14, 2015, 05:00:56 PM
PS: legat de tancurile rusilor ai uitat de cele circa 300 de T-90 dispuse in celebrele divizii 2 Garda si 4 "Kantemirovskaya"
Nici nu am luat in calcul toata tehnica militara operationala a rusilor, ci doar modele foarte raspandite, in numar foarte mare si clar peste ce avem noi. Nu au nevoie sa trimita nici un T-90 in Romania ca sa se faca coada la magazinele de chiloti.

Eurocopter

#35
Rolul de "interceptor" este acoperit demult de avioanele multirol. Asta s-a si urmarit prin modernizarea LanceR, transformarea acestuia in multirol, dar evident a iesit o struta-camila tipic romaneasca - varianta A de atac sol, varianta B dual-seater preponderent pt training si varianta C de superioritate aeriana. Singurul interceptor dedicat care mai tine pasul cu tehnologia de azi si inca se afla in serviciu este MiG-31, cel mai rapid avion militar la ora actuala.

Modernizarea LanceR a presupus montarea unui radar EL/M-2032, radar folosit pe F-4, F-5 si F-16-le israeliene, care e similar cu AN/APG-66 ce venea in anii 80 pe F-16 A/B. Legat de armament, EL/M-2032 era perfect compatibil cu rachetele AIM-120 AMRAAM, dar acestea nu s-au pus pe Miguri. F-16 A/B din anii 80 veneau direct cu AIM-7M si pot fi usor modificate incat sa le dotezi cu AMRAAM. Rachetele sovietice K-13 pe care noi inca le folosim pe MiG-21 sunt din nou doar niste relicve ale Razboiului Rece, basca au si doar raza scurta de actiune. Deci MiG-21 LanceR este inferior F-16 A/B la nivel de anii 80 (poate daca ar fi fost puse si AMRAAM-uri pe LanceR era discutabil).

F-16AM/BM MLU care le vom primi sunt totusi 20-25 de ani mai avansate decat LanceR-ele, iar trecerea pentru pilotii romani ar fi echivalenta cu trecerea de pe o Dacie 1310 "zambetul lui Iliescu" pe un Ford Mondeo de dupa 2000.

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Forţele Terestre Române, Black Sea Rotational Force si trupe bulgare se antreneaza impreuna la ‪Babadag‬.















Sursa foto: Facebook
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

The MiGFlug Edge of Space flight in the MiG-29 is probably the craziest adventure currently available. Up to 20km altitude, insane aerobatics and G-Forces over 9g, and with a Top Speed of Mach 2 it is the only possibility to break to sound barrier for Civilians. And, of course, at the same time the fastest you can go. There is no possibility to reach a higher speed than that. And - you can control the MiG-29 up there! So for all the freaks out there - learn more here: http://www.migflug.com/en/jet-fighter-flights/flying-with-a-jet/mig-29-edge-of-space.html
The video features Canadian Ferrari race car driver test pilot Josh Cartu, who booked his MiG-29 Edge of Space flight early 2015.
Video by Artur Sarkysian.

https://www.youtube.com/v/mOlismuQbls
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

‎Sikorsky‬ UH-60 ‪‎Blackhawk‬ la Sibiu. Foto: Marcu Betuel.











-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

linucsu

Fortele Aeriene Romane - Facebook
https://www.facebook.com/ForteleAerieneRomane?fref=photo

Gasiti tot felul de poze interesante...

iuli

The F-35 Lightning II Pax River Integrated Test Force from Air Test and Evaluation Squadron (VX) 23 conducted the first-ever ski jump of an F-35B Lightning II short take-off/vertical-landing (STOVL) variant June 19. During flight 298, BAE test pilot Peter Wilson launched aircraft BF-04 from a land-based ski jump located aboard NAS Patuxent River. This test is the first of a series of U.K. ski jump events scheduled for 2015.

https://www.youtube.com/v/vNGX7VBtkDI
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

Asta era mai potrivita pentru un thread de genul "Sa ne amuzam cu jurnalistii"...
Un ziarist a descoperit o noutate senzationala: SR-71 Blackbird !...
Si a scris un articol despre un avion retras din serviciu de 25 de ani...
Iar titlul este "deosebit": avionul care "a spulberat" legile fizicii !... Adica probabil la SR-71 nu functiona legea gravitatiei sau principiul al doilea al termodinamicii...  :D

http://www.evz.ro/avionul-care-a-spulberat-legile-fizicii-cum-arata-pasarea-neagra-a-sua-care-a-bagat-groaza-in-rusi-galerie-foto.html
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iuli

Wow... si am dat click pe link-ul ala?! WTF?! :o

Acum inteleg de ce ieri un coleg ma intreba de Blackbird... A citit aberatia aia!!!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

Daca a intrebat ieri a fost un vizionar... :)
Pentru ca articolul este de azi:
Quote
Avionul care a SPULBERAT legile fizicii. Cum arată, în interior, PASĂREA NEAGRĂ şi spaima ruşilor | GALERIE FOTO
Autor: Mario Moise | miercuri, 19 august 2015
Mama proștilor este mereu gravidă... :)