[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry


doryan93

#31
Sunt noi si fac parte dintr-un plan mai mare de achizitii:
Reamintim că Primăria Cluj-Napoca a încheiat un contract cu firma poloneză Solaris Bus&Coach, din Poznan, în baza căruia aceasta va livra 40 de autobuze echipate conform celor mai noi standarde, incluzând aer condiționat, camere video, rampă de acces pentru cărucioare și persoane cu dizabilități sau sistem de numărare a călătorilor. De asemenea, autobuzele, care au costat municipalitatea aproape 50 de milioane de lei, fără TVA, respectă norma de poluare Euro 6, iar călătorii vor introduce biletele în validatoare, iar pe tichet va apărea imediat data, ora, numărul autobuzului, precum şi numărul de călătorii efectuate, una sau două. Durata de funcționare este de 15 ani, iar garanția oferită de producător este de 3 ani/180.000 km.

ciprebbe

#32
L-am vazut vineri live pe cel de pe linia 24. (iti sare in ochi culoarea , la fel ca tram-urile de la PESA)
E mult mai lung decat ma asteptam si foarte spatios. ( sunt curios cum se va comporta pe linia 35 la urcarea pe Calea Turzii)
Acum am inteles de ce au schimbat si biletele (aparitia benzii albe pe capete).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

NGC

Nu stiu unde sa postez informatia de mai jos, deci va rog sa o mutati daca aici nu este bine.

CTP CJ a lansat licitatia pentru "achizitia a max. 20 troleibuze noi articulate pentru transportul public de calatori".
Valoare estimata: 45.000.000,00 RON fara TVA
Deschiderea ofertelor: 16.06.2015


ciprebbe

Începând de mâine și până duminică, 7 iunie 2015, toți cei care citesc o carte în mijloacele de transport în comun din Cluj-Napoca beneficiază de călătorie gratuită!

Federația SHARE Cluj-Napoca în parteneriat cu Primăria Municipiului Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunță un proiect special dedicat încurajării lecturii. În perioada 4-7 iunie 2015, toți cetățenii care circulă cu mijloacele de transport în comun din municipiu beneficiază de gratuitate la călătorii dacă citesc o carte în autobuz, troleibuz sau tramvai.
Proiectul face parte din seria acțiunilor desfășurate sub egida Cluj-Napoca 2015, Capitala Europeană a Tineretului și dedicate comunității clujene.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

^ Sper sa fie vorba de cei care citesc O CARTE, nu Libertatea, Cancan sau Click. Respect pentru initiativa si cititori! :cheers:

StefanCelMare

http://www.primariaclujnapoca.ro/use...j%20Napoca.pdf
Postez și aici linkul spre Planul de Mobilitate Urbană, pentru că are foarte multe prevederi legate de transportul public.
- extinderea tramvaiului spre Florești - propusă în toate scenariile până în 2020.
* extinderea nu se face pe aliniamentul DN, și ar trebui să fie sens dedicat Transportului Public (este și o opțiune de a lăsa și autobuzele pe acea linie, se poate asfalta)
- extinderea tramvaiului pe zona centrală a Clujului - propusă în toate scenariile pe 2020-2030 (cu mențiunea că la planificare apare chiar pe primii ani după 2020)
* aici sunt 2 variante:
- extindere lungă Barițiu - Emil Isac - P.Maior/Șincai - Napoca - P. Unirii - Eroilor - P. Avram Iancu - Cuza Vodă - Piața M. Viteazu
- extindere scurtă Barițiu - E. Isac - Memo - Ferdinand - P. M. Viteazu
* această buclă uni-direcțională ar fi folosită ca retur de către ambele capete de linie (Iris / Mănăștur), deci ar avea frecvențe bune. (ar fi și ruta directă Mănăștur - Iris, pe lângă cele două cu retur pe centru)
* părerea mea personală, ar fi excelent să fie bucla lungă (pag. 89 din plan)... centrul Clujului nu este deservit deloc de transportul public. S-ar mai rezolva unele belele cum ar fi str. Napoca, ce este prea îngustă pentru 3 benzi, dar ar fi ideală pentru 2 benzi auto + tramvai (care este mai îngust); În P. Unirii trotuarul de la Universitate ar permite o ușoară strâmtorare, sau în cazul teoretic și optim al pietonalizării ambelor laterale ale P. Unirii, ar fi redus necesarul de benzi pe latura sudică și ar fi loc... apoi pe Eroilor, se poate gândi spațiu dedicat tramvaiului (este o stradă lată; eu l-aș pune chiar pe pista de biciclete, cu asfaltare între șine, deci posibilitatea de folosire de către bicicliști ca pistă).... interesant este chiar și ce se propune în P. Avram Iancu, unde ar trebui să fie bandă dedicată pe latura vestică (genial, pentru că sunt 4 benzi + parcare acolo). Apoi traseul ar coti prin str. Cuza Vodă, pe pietonala teoretică de pe latura sudică a P. Mihai Viteazu (zona Agenție CFR - propusă ca pietonală în PUG), din nou, foarte bine gândit, pentru că ar avea bandă dedicată, și ar crea stație la piața agroalimentară dar și stația opusă celei de pe Barițiu, care lipsește mult pentru logica tramvaiului în CJ (nu are stație în centru dinspre gară!).
* mențiunea este că acest plan de a face bucla este decalat pe 2020-2030 exact pentru că prioritatea zero este centura sud... fără acea centură, nu se poate pietonaliza centrul cf. planulurilor

Alte prevederi f. interesante pentru transportul în comun:
* extindere rețea troleu pe ambele sensuri spre Zorilor
* extindere tramvai spre Piața Mărăști
* modernizare completă a rețelei de contact (troleu / tramvai) - necesară datorită variațiilor mari de temperatură, dar și a optimizării vitezei de parcurgere a macazurilor
* optimizarea rutelor (aici nu se intră f. mult în detaliu)
* crearea unei identități vizuale a CTP, pentru a spori vizibilitatea publică
* regândirea locațiilor unor stații CTP din prisma punctelor de atracție locale, dar și al distanței dintre stații
* modernizarea parcului auto al CTP, a stațiilor (fiind multe sub standard, fără acoperiș, afișaj, etc.), dar și al panourilor informative (sunt exact aceleași panouri ca în comunism).

Cred că numărul mare de sugestii reflectă un eșec destul de mare al conducerii actuale a CTP, și mai mult decât atât, impune schimbarea completă a conducerii, care în 25 de ani s-a dovedit incapabilă să vină măcar cu o parte din aceste idei absolut necesare (bănuiesc că știați că avem același conducător suprem al CTP de peste 2 decenii). Cel mai bun exemplu împotriva lor a fost schimbarea numelui din Ratuc în CTP. În loc să profite să facă o re-gândire de brand profesională, au schimbat un rău vechi cu un rău nou (siglă făcută de bunica, lipsă de interes și viziune față de ce ar putea câștiga din o identitate vizuală modernă).

ciprebbe

A fost schimbat "conducatorul suprem"...cu altul cam la fel :(
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

yetiman

@StefanCelMare - verifica, te rog, linkul postat. Eu nu gasesc pagina respectiva (Mesaj - pagina lipsa 404)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Anonymity

Stiti vreunul dintre voi mai multe detalii despre aparatele de marcat bilete din autobuze? De ce merg ocazional sau chiar niciodata? Nu ar fi trebuit sa fie in garantie? Mereu trebuie incercate 2-3 aparate pana sa functioneze unul din ele. Mi se pare o solutie foarte ciudata sa ajunga iar la compostoare mecanice. Mersi

ciprebbe

Cam asta e calitatea aparatelor. Stie si conducerea companiei aceasta problema si sa vedem cu ce solutie vine.
La fel sunt mari probleme si la aparatele automate de bilete....... prea multe bube pt prea multi bani.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

#42
Apropo de PMUD si extinderea tramvaiului, cred ca marea problema a tramvaiului e viteza redusa cauzata de interferenta cu trafic rutier.

Bazat pe ce-am vazut la Viena (U4 pe valea Vienei si pe langa Dunare), dat fiind ca axa Est-Vest e problema la Cluj, cred ca ar fi mult mai buna o legatura de transport feroviar/suspendat (vezi Wuppertal) Gilau-Floresti-Someseni/Apahida pe aliniamentul Somesului, pe sub sau peste poduri, cu statii putine (Grigorescu, Centru, Gara, zona industriala Est, aeroport). Cred ca daca s-ar putea ajunge de la Floresti la Someseni in 15-20 min, multi din cei din comunele-dormitor ar lasa masina acasa. E drept ca multi au acum copii care trebuie lasati la gradinita si scoala in oras, dar copiii vor creste, plus ca trebuie un efort ca gradinita si scoala sa aiba program prelungit si sa fie langa casa. Chiar si daca i-ar duce in Cluj, un motiv pt folosirea masinii (si nu a transportului public) e ca... sunt multe masini si cei mici sunt in pericol... The tragedy of the commons.

Se plang in PMUD ca aeroportul nu e bine legat de vestul orasului... Cu un Park&Ride la statia Grigorescu, Floresti sau Gilau s-ar rezolva si asta.

Asa, cu tramvaiul prin trafic in Manastur, pe Independentei, Baritiu, Horea, Muncii, cred ca e greu, chiar daca masinile nu au (sau nu vor avea) acces pe linii, tot sunt intersectii, semafoare, etc.

Tot de la Viena as lua si interzicerea parcarii in centru, iar de la Stockholm "congestion charges", care incep sa atarne la buzunar si care acum au ajuns si pe autostrada care traverseaza orasul. De-aceea nici nu m-as grabi cu autostrazi urbane (apropo de discutia de la Centuri Rutiere), ar incuraja si mai mult folosirea zilnica  a masinii pt 5-6 km de drum.

Clujul e de fapt un oras mic ca intidere. 6x6 km e nimic pt un biciclist (pentru urcarea din centru spre Zorilor sau Gruia, bicicletele electrice vor rezolva problema). Si mersul pe jos in centru (dupa reducerea gazelor de esapament) trebuie incurajat, 1-2 km poate merge orice om sanatos, si-i face foarte bine. Toate orasele europene moderne isi elibereaza centrul vechi de trafic, si reduc pe cat posibil autobuze cu motoare cu ardere interna.

Problema de baza e de fapt descentralizarea. Clujul ar trebui sa-si poata retine mare parte din impozite (inclusiv pe venit, cum e in Suedia) si sa se poata dezvolta (de la infrastructura la gradinite si scoli) fara sa astepte alocari bugetare de la centru.

StefanCelMare

#43
De acord, la Cluj lumea nu prea înțelege nevoia de tramvai, pentru că este un oraș unde traseul acestuia este 100% comun cu traficul auto.
Asta nu scuză administrația locală și compania de transport public pentru că nu caută soluții.
PMUD-ul este o palmă la adresa lor, pentru că vine cu ideea excelentă zic eu a unei bucle centrale, care se poate face dedicată (distinctă de traficul auto) pe mare parte din traseu.
Ar fi absolut necesară acea buclă ca să convingi lumea să lase mașina acasă.
Majorarea abonamentului pentru parcare în centru este foarte bună, dar amânată pentru că e an electoral (cel mai probabil de prin 2017 va fi aplicată).
Compania de transport public este oricum depășită de situație după părerea mea.
Au reușit să aibă o frecvență f. bună pe axa est-vest, dar per total, când îi compari cu ceea ce este pe-afară (tarife orare, bilete electronice, estimări de timpi în timp real pe aplicații de telefon, benzi dedicate, rute mai scurte cu schimb în noduri de transport, migrare spre transport electric (poluare redusă), rețea de contact super-învechită, tot ceea ce ține de imagine (siglă, stații, afișe), promovare și reclamă, puterea redusă a sindicatelor șoferilor), dau cu minus rău.
Trebuie multe schimbate acolo la CTP, dar au același manager de peste 20 de ani, iar primarul îl ține în brațe.
Nu se întrevăd schimbări degrabă, din nefericire.

cristi5

M-am uitat de curiozitate la CTP cat face tramvaiul acum dintr-un capat in altul (Manastur-CUG) si n-am reusit sa gasesc nicicum. Se da numai orarul plecarilor din capat, nu si in statii internediare, etc.