News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MiniBrownie

Proiectul trenului urban prinde viață

https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/proiectul-trenului-urban-prinde-viata-la-cluj-surpriza-propunere-care-ar-putea-salva-florestiul--176165.html

QuoteLinia pe care dorește să o înființeze municipalitatea pleacă de la Nădășelu, pe unde va trece autostrada, și va ajunge până la Bonțida, adică va putea veni în sprijinul fanilor Electric Castle. După ce s-a înțeles cu CFR, Primăria are două mari provocări: găsirea unui operator și conectarea stațiilor trenului urban cu traseele CTP.
QuoteStații se conturează pe traseul trenului urban: Nădășelu - Suceag - Baciu - Tetarom I - Cluj gară - Cluj zona Clujana - Cluj pod IRA - Cluj aeroport - Apahida - Jucu - Răscruci - Bonțida.
QuoteCa un element de surpriză, care ar putea face metroul inutil, este dorința Primăriei de a găsi o modalitate de a conecta la proiect și Floreștiul. În sensul acesta, se studiază ideea realizării unei căi ferate noi.

ciprebbe

Quote from: MiniBrownie on July 25, 2018, 11:44:54 AM

QuoteLinia pe care dorește să o înființeze municipalitatea pleacă de la Nădășelu, pe unde va trece autostrada, și va ajunge până la Bonțida, adică va putea veni în sprijinul fanilor Electric Castle. După ce s-a înțeles cu CFR, Primăria are două mari provocări: găsirea unui operator și conectarea stațiilor trenului urban cu traseele CTP.


Daca intrebi CFR-ul s-ar putea sa ai surprize:)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

mihaihedes

#152
^
Nu s-ar putea. Sigur ai surprize. Ei țin la calea lor ferată mai mult de cat la membrii familiei. Nu cred că le dă voie la primăria Cluj Napoca să se joace în curtea lor și cu jucăriile lor.

Bogdan_Cluj

#153
Deputatul de Cluj, Adrian Dohotaru a facut o interpelare la MT cu privire la trenul metropolitan, daca MT este dispus sa intre in parteneriat public-public cu autoritatile locale pentru SF si executie:

Interpelareahttp://www.cdep.ro/interpel/2018/i4637A.pdf

Raspunsul: http://www.cdep.ro/interpel/2018/r4637A.pdf


yetiman

Fiind singurul ofertant, se poate semna contractul.
:lol: Sau trebuie si in acest caz asteptata terminarea perioadei legale de contestatii???  :lol:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cristi5

Am fost cu 30ul electric in Cluj. Foarte civilizat, Clujul e mai modern decat Stockholmul la faza asta. Aer conditionat, lume bine imbracata, chiar nu inteleg de ce se inghesuie restul clujenilor cu masina in trafic. Vedem cat tin bateriile dar inceputul e excelent.

Cand m-au vazut cu un copil de 5 si unul de 11 ani mi-au eliberat doua scaune... Nici asta nu s-ar fi intamplat la Sthlm... Nu le-as fi luat dar cea mica voia la geam :)

Am observat si ca busurile noi diesel sunt foarte silentioase, cel putin pe dinafara.

rota

Astra Vagoane Calatori va livra cele 22 de tramvaie noi la Cluj
Primaria Municipiului Cluj-Napoca a atribuit companiei Astra Vagoane Calatori contractul pentru livrarea a 22 de tramvaie noi. Acesta a fost atribuit in final pentru suma de 170,17 milioane lei (36,6 milioane euro), insa fusese estimat la o valoare mai mare, de 190 milioane lei (41 milioane euro).

Club Feroviar
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

doodoo

A apărut o contestație pe ultima sută de metri.

tom_sawyer

Anunt de participare simplificat: [SCN1015327] Furnizare autobuze articulate second-hand

Se vor achizitiona maxim 12 buc. autobuze articulate second-hand de aceeasi marca, tip si producator utilizate pentru transportul urban de calatori.

Data limita: 19.09.2018 15:00

Valoare estimata: 1.800.000,00  RON


StefanCelMare

Nimeni nu a punctat, dar din 1 octombrie prețul biletelor a crescut la 5 lei.
Abonamentul pe 1 linie 1 lună e 70 de lei, iar două linii o lună 95 de lei.
Consider că abonamentul pe toate liniile la 138 de lei ar fi chiar tentant, dar Clujul are zone unde acoperirea este proastă (gen Zorilor în cartier).

dragos76

Nu e chiar așa proastă acoperirea mai ales prin cartiere. Un drum de 10 minute de mers pe jos până la cea mai apropiată stație e o chestie acceptabilă, aș zice. Poate prin cartierele mai periferice (Dâmbu rotund, Iris, Borhanci) ar fi și situații ceva mai proaste.

Eu cred că problema mai mare e ineficiența prin care sunt legate zonele rezidențiale prin linii directe de principalele zone unde sunt sedii de firme. Ai sute/mii de oameni angajați în zone cum ar fi Office, Iulius Mall, Tetarom etc... atunci haide cu linii de transport care să lege toate cartierele acolo. Degeaba ai posibilitatea cu a schimba o linie de transport, când asta cel puțin dublează timpul de deplasare nu va face atractiv transportul public. Ce e așa de greu să se pună în funcțiune o linie din zorilor la Iulius Mall, de exemplu? Și ăsta e caz fericit, ce să mai zicem de Bună ziua, un cartier populat în mare parte de tineri care lucrează în aceste zone, și care e foarte prost conectat la ele prin transport public.

StefanCelMare

Cu excepția frecvenței ridicate a busurilor pe axa est-vest și a calității parcului auto, restul aspectelor legate de CTP lasă de dorit.
Zorilor este o problemă. Între Frunzișului, Observatorului, Calea Turzii, 21 Decembrie, Memorandumului, Moților nu circulă NIMIC.
Ai o zonă de dimensiunea unui oraș mic-mediu (ex Gherla) prin care nu circulă nimic, doar pe margini.
Și acolo ai spitale, universități, cămine, și chiar o parte din zona centrală.
Alte probleme sunt:
- liniile prea lungi (care se blochează aiurea prin cartiere, și dau peste cap orice încercare de planificare),
- multe linii suprapuse (ce se traduce în frecvență greu de anticipat în stație - poți avea momente când vin 3 busuri într-un minut, apoi nu vine nimic 10 minute),
- locația stațiilor e aceeași de acum 40 de ani, deși punctele de interes s-au mai schimbat;
- punctele internodale sunt deseori o glumă (piața Avram Iancu spre ex., unde ai conexiunea între axa Nord Sud și Est Vest este foarte incomodă pentru pietoni, care trebuie să străbată distanțe mari între stații, ce trec peste numeroase străzi foarte circulate - se stă la semafoare - putând face chiar și peste 10-15 minute între stații). Piața Mihai Viteazu, singurul punct nodal real, este în ruină și, deși are legături cu toate cartierele, majoritatea acelor legături au orar destul de prost, iar stațiile / conexiunile sunt semnalizate foarte prost.
- lipsa transportului de noapte (e doar o rută, și aia cu un orar limitat).
- implementarea foarte proastă sau chiar ne-utilizarea GPS-ului mijloacelor de transport pentru a da predicții corecte în stații / pe o aplicație de mobil.
- sistemul de ticketing orar este o glumă... cartele care nu se mai pot reîncărca...;
- într-adevăr lipsesc conexiunile între cartiere;
Toate astea se traduc în lipsa atractivității pentru utilizatori.

bacovia

Transportul public din CJ devine din ce in ce mai neatractiv.

Sub nicio forma tarifele nu trebuiau marite.
Ar trebui renuntat si la abonamentele comuniste gen 1/2 linii. Mi s-ar parea normal un abonament lunar pe toate liniile, la un pret decent.

Biletul ala pe toate liniile valabil 30 min mi se pare o gluma proasta. La ora de varf nu apuci sa mergi 2 statii, d'apoi sa mai si schimbi.

Daca se grupeaza 2-3 oameni intr-un taxi, iesi mai ieftin decat cu busu (pe distante relativ scurte/medii).
O familie cu 2 membri iese cam la acelasi pret/luna 2 x abon vs combustibil.

Pur si simplu CTP mizeaza pe cererea inelastica. Adica merg cu busu strict cei care nu au incotro si n-au alta varianta decat sa inghita tarifele lor mizere.

Intr-adevar parcul auto s-a mai modernizat. Dar sunt convins ca nu e un criteriu pentru ca cineva sa renunte la masina personala (ca despre asta e vb, nu?).