[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kumar

15xMercedes pe străzile Clujului



Cele 15 autobuze articulate Mercedes Conecto Euro 6, comandate de catre Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca, au fost prezentate joi pe platoul Sălii Sporturilor ,,Horia Demian". Vehiculele se află la Cluj de peste o lună, dar au fost verificate și, în plus, li s-au instalat validatoare compatibile cu sistemul de ticketing. Autobuzele au 18 metri lungime şi dotări de ultimă generaţie, inclusiv aer condiţionat, wi-fi sau podea joasă.

"Pentru Cluj este o prioritate să modernizeze transportul public de călători. Clujul şi-a asumat să pună accent pe cetăţean, pe transportul public, nu pe transportul cu automobilul. Aceste autobuze au 144 de locuri, din care 39 pe scaune, şi au facilităţi moderne, precum aer condiţionat, wi-fi, platformă joasă, facilităţi pentru persoanele în fotolii rulante. Vor deservi liniile cele mai lungi, pe axa est-vest", a spus primarul Emil Boc.

"La urcare, la prima uşă, un sistem audio anunţă linia şi direcţia, pentru persoanele nevăzătoare. Vom extinde sistemul şi la alte mijloacele de transport. La uşa din mijloc există trei butoane: unul pentru persoanele fără probleme de mobilitate, unul pentru persoanele în cărucior şi al treilea pentru landouri pentru copii. În funcţie de butonul apăsat, şoferul ştie cum să acţioneze. Aceste autobuze consumă 42-43 de litri la suta de kilometri. Îmi permit să îi îndemn pe clujeni să folosească mijloacele de transport. Poluarea scade de 20 de ori dacă vin cu noi decât dacă merg cu automobilul personal. Autobuzele au camere video, am devenit o sursă de informare pentru poliţie, pentru că din păcate se întâmplă destule evenimente şi în mijliacele de transport în comun", a afirmat Liviu Neag, directorul CTP.

Autobuzele au intrat chiar de joi pe trasee, în special pe linii precum 24, 43, 30, 35, 43.

21.348.600 lei au costat cele 15 autobuze cumpărate de CTP de la Mercedes. Banii vin din creditul de 20 de milioane de euro contractat de la Raiffeisen Bank şi garantat de Primăria Cluj-Napoca.
CTP a mai cumpărat 40 de autobuze articulate în urmă cu trei ani. Atunci, furnizorul a fost Solaris Bus&Coach, din Polonia, cel care a mai câștigat o licitație la Cluj între timp, cea pentru autobuze electrice.

Compania Mercedes mai este implicată într-o licitaţie, cu CTP, pentru furnizarea a 60 de autobuze nearticulate. Ofertele s-au depus în decembrie. Sursele ZIUA de CLUJ susţin că nemţii vor câştiga şi această atribuire, cea mai mare din istoria Companiei de Transport Public din Cluj.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/15xmercedes-pe-strazile-clujului--172206.html

ladposta

vesti bune Cluju are :-)

ceva poze ar fi si mai bune

multumesc pentru stirile pe care le distribuiti si pentru efortul pe care il depuneti (si) pentru cei care, chiar daca se afla la mare departare de Cluj, poarta Clujul in suflet si vor sa afle cat mai multe noutati despre transportul public in oras dar nu numai   

zol21


ladposta


dumbravaandrei

Iar pentru cei care nu au facebook (merita si ei sa se delecteze)












voicul

Noi la B o sa cumparam de 2 ani (e voie gramatical?) OTOKAR diesel, nu elecrtic.

https://www.youtube.com/watch?v=6Au1KWDN6GE


tom_sawyer

Furnizare mijloace de transport in comun: maxim 60 buc autobuze noi, nearticulate

Numar anunt: 179302 / 28.09.2017 ,    In desfasurare - Evaluare financiara

Data limita de evaluare a ofertei: 01.08.2018 18:00

Ofertanti:
1. SC BMC TRUCK & BUS S.A
2. KARSAN OTOMOTIV
3. MERCEDES-BENZ ROMANIA



Bogdan_Cluj

#98
Boc aduce in discutie ideea de a face tot parcul CTP electric (in cativa ani). Plecand de la acest articol s-au iscat pe FB discutii si am incercat sa "calculez", si va invit sa comentati sau sa ma corectati daca gresesc pe undeva:

Ajuta la ceva pt Cluj daca doar autobuzele sunt electrice, iar masinile personale nu?
Conform site-ului http://ctpcj.ro/index.php/ro/, flota de autobuze este de 243 bucati.
Un autobuz consuma intre 35% si 40% (aproximam la 37.5%) la suta de km.
Mai jos am facut un calcul si pe linia 43P (o linie clasica, cu nimic aparte) un autobuz face 182 km pe zi, asta inseamna ca pe zi acel autobuz consuma aproximativ 70-80l de motorina pe zi (aproximam la 75).
Daca inmultim cu flota activa (sa zicem 80% din toata flota care e 243, aproximam la 200 bucati) rezulta 75l x 200 = 15.000 litri de motorina pe zi.

Eu cand foloseam masina mergeam 15km pe zi (iarasi consider o distanta "normala" nu e nimic special), asta inseamna aproximativ 1l de motorina pe zi / automobil personal.

Asta inseamna ca autobuzele consuma pe zi cat 15.000 de masini. Daca le eliminam, dpdv al mediului e mult, e putin? Aparent in Cluj Napoca sunt 350k masini ...  (sursa)


Exemplu: Linia 43P: un bus face 14 ture (dus-intors) pe zi, adica 6,5 + 6,5 = 13km tura => 182 km pe zi. Asta duce 5460 km pe luna, adica 65k km pe an, adica 650k km in zece ani, mult peste limita de "rentabilitate" de 200k.

PS: daca are cineva insights de la CTP cata motorina consuma pe luna, cred ca ajungem la niste calcule mai bune :)

yetiman

Ce nu ai luat tu in calcul este numarul de masini (din cele 350k) care circula in fiecare zi.
Si cate din ele fac 15km/zi (in oras).

Eu, desi fac multi km in total, nu fac mai mult de 1-2 km/zi in oras (practic iesirea/intrarea in oras). Restul sunt afara.
Si mai am 2 masini care stau fara sa circule.  :D

La partea opusa - taxiurile - multi km si aproape integral in oras.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

Primul oraş din România care vrea transport public EXCLUSIV electric

Oraşe precum Paris, Londra, Berlin sau Copenhaga intenţionează ca în cel mult 10 ani să se bazeze pe un transport în comun efectuat exclusiv cu vehicule electrice, fie că este vorba despre autobuze, tramvaie sau troleibuze.
În plus, firmele de taximetrie din aceste oraşe vor fi obligate să renunţe la vechile automobile diesel şi să utilizeze doar maşini electrice, scrie adevarul.ro.

Un proiect similar se pregăteşte la Cluj, unde primarul Emil Boc a declarat război maşinilor diesel. Deşi nu a fixat un interval de timp, Boc a anunţat la un post de radio că pe viitor întreg transportul public din oraş va fi unul electric.

,,Acum apare o altă provocare. Alte oraşe din Europa şi-au propus ca în 2024 să aibă întreaga flotă de taximetre ecologică, să aibă flota verde. Deocamdată nu am discutat cu firmele de transport de taxi, dar după ce rezolvăm problema cu transportul public vom avea o discuţie şi cu firmele de taxi ca să ştie care este direcţia, că ne îndreptăm spre transport vede", a spus Boc la postul de radio Realitatea FM Cluj.

Primarul Clujului nu a precizat cum va reuşi să convingă firmele de taximetrie să investească în maşini electrice şi nici cum le-ar putea obliga să renunţe la cele diesel.

În acelaşi timp, afirmaţiile lui Boc sunt contrazise de faptul că municipalitatea şi Compania de Transport Public Cluj au achiziţionat de curând încă 15 autobuze diesel de la Mercedes şi se pregătesc să cumpere încă 60.


http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/primul-oras-romania-vrea-transport-public-exclusiv-electric-autobuzele-tramvaie-troleibuze-urmeaza-taximetrele-electrice-1_5ad5e69edf52022f75ee4fc7/index.html

neobluenet

Avand in vedere ca un autobuz consuma cam cat 8 masini, in trafic sunt cel mult 150 de autobuze, iar masini sunt mai mult de 1200 simultan, nu prea vad cu ce ne-ar ajuta autobuzele electrice. E ca in bancul ala in care te duci la fast food si ceri un Big Mac, dar cu Cola Light ca esti la regim si ai auzit ca zaharul nu ii bun. De-asta povestea cu transport exclusiv electric este o prostie daca se are in vedere doar schimbarea parcului de vehicule. Eu as face o linie de tramva pe directia E-V, separata de traficul auto. Da, in Floresti as face trasee cu autobuze electrice scurte (12m) care ar avea rol de colector pentru tramvaiele foarte dese la orele de varf (3 minute) si decente in rest (6 minute).

voicul

^Si scopul era doar sa faci calculul de consum sau sa il si compari cu ceva (gen autobuzul electric)?

La 200k este rentabilitatea la un autobuz diesel?

dr4qul4

Ma faceti sa rad cand pomeniti de autobuze electrice.
Daca o masina are nevoie de 2 ore pt un full charge la o priza de mare putere, un autobuz de cat va avea nevoie?
Da stiu le incarcam noaptea. Alta gluma buna. 50 de autobuze la incarcat in acelasi timp? Nu ia foc transformatorul acela?  Si cati km reusim sa facem cu ele in 16 ore?  Daca mai dam drumul si la AC, cred ca vor sta mai mult la incarcat decat pe traseu.

Autobuze elecrice exista dintotdeauna. Se numesc troleibuze. Singura solutia pe care o vad viabila este aparatia unui troleibuz cu baterie, astfel incat acesta sa se poata incarca din mers, dar sa poata parcurge si in mod autonom distante de 50km.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Bogdan_Cluj

@Voicul:
Scopul era sa ne raportam la niste cifre (cat se poate de) exacte, si nu la "feelings, opinii personale, etc".

Intrebarea de pe FB era ca ce rost are sa schimbam doar autobuzele, daca masinile personale nu le schimbam, ca e o picatura in ocean. No, eu am vrut sa vad cat de mare sau mica este acea picatura. Si am vrut sa vad un calcul orientativ, cat reprezinta consumul de motorina al autobuzelor, versus cate masini ar consuma aceeasi cantitate. Mie mi-a dat: 15.000 de masini.

Valoarea de 200k era in ceva articol, o comparatie intre o masina (Golf 5 parca) si un vehicul electric. Sub, era mai friendly pt mediu Golful, peste era masina electrica. Am presupus aceeasi valoare si intre un autobuz electric si unul diesel (nu am altcumva cum sa aproximez).


@Dr4cul4:
Citisem pe undeva ca au doua tipuri de incarcare, unul in 10 (sau 20) de minute, la 80% din capacitate, iar una de cateva ore pentru full charge.
Discutia de mai sus era stict din punct de vedere al mediului. Nu s-a discutat partea tehnica de incarcare sau si mai important partea economica. Mai mult vazusem in ceva oras imens (prin China parca) ca toate autobuzele erau electrice. Deci banuiesc ca exista solutie tehnica de incarcare fara sa ia foc.