Author Topic: [CJ] Transportul public in Cluj-Napoca  (Read 33534 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.531
  • Karma: +3104/-338
Re: [CJ] Transportul public in Cluj-Napoca
« Reply #60 on: February 02, 2018, 08:04:04 AM »
Voi sa spuneti daca sunt doar vorbe...



Cluj: planuri pentru culoare unice dedicate tramvaielor si extinderea liniilor

“Am cerut specialistilor sa identifice solutii, sa propuna modalitati prin care putem face un culoar dedicat tramvaiului in Cluj-Napoca. Stiu, la prima vedere e greu. Dar nu imposibil. Nu e normal sa vezi pe Splaiul Independentei 120 de oameni stand in tramvai in spatele unei masini unde sunt maxim doua persoane”, a spus primarul Emil Boc la o emisiune la radio.

Extindem si reteaua de tramvai mai ales ca noi vom cumpara si destul de multe tramvaie in perioada urmatoare la Cluj printr-o licitatie pe fonduri europene. Avem in vedere ca solutie in anii ce urmeaza de extindere a tramvaiului spre Floresti, pornind de la realizarea centurii metropolitane si de la realizarea centurii mici prin spatele mall-ului. Cand DN 1 se elibereaza poti sa te duci cu tramvaiul sau troleibuzul spre Floresti si sa creezi un culoar dedicat pentru tramvaie prin oras.  … Prima data va fi centura metropolitana, extinderea tramvaielor si etapa a treia metroul, ca viziune de dezvoltare a Clujului,” a mai precizat Emil Boc.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

neobluenet

  • Officer
  • ***
  • Posts: 152
  • Karma: +47/-5
Re: [CJ] Transportul public in Cluj-Napoca
« Reply #61 on: February 02, 2018, 10:03:00 AM »
Sunt doar vorbe. O scurta istorie a zonei de care vorbeste Boc:

Pe Splaiul Independentei (strada dintre Parcul Central si Somes) in prima faza s-a reabilitat linia de tramvai. Apoi pe alt proiect s-a reabilitat trama stradala pe toata lungimea liniei de tramvai. Ultimul proiect s-a terminat cu chiu cu vai la sfarsitul lui 2016 ca sa putem lua banii de la UE. Proiectul presupunea separarea caii de rulare a tramvaiului de cea a automobilelor, insa asta presupunea extinderea drumului catre Somes cu vreo 3m si eliminarea trotuarului. Intre Somes si drum este un rambleu cu iarba si ceva copacei. Cand au venit utilajele sa curete zona respectiva si sa faca loc pentru drum, au sarit in sus marii arhitecti ai Clujului si protestatarii de serviciu ca se distruge zona verde, locul de promenada si trotuarul. Pe trotuarul respectiv nu circula nimeni, ca vizavi e parcul, iar pe iarba aia nu ai cum sa mergi ca e la un unghi de 30-45 de grade - poate niste boschetari mai merg pe acolo. Boc fiind inainte de alegeri a cedat si astfel pe strada aceea sunt 2 benzi pentru tramvai si una pentru masini. Plus un trotuar devenit parcare ad-hoc pana s-au pus stalpisori. Zona verde e la fel de nefolosita ca in trecut.

La Cluj Arena, inainte de statia de tramvai sunt 2 benzi de circulatie, apoi una pe langa statie si apoi se fac 3. Daca s-ar fi extins pe o lungime de 20-30m cu inca o banda acolo, ar fi ajutat traficul enorm. Dupa urmatoarea intersectie, cam la vreo 200m de statia cu refugiu se opreste iar tramvaiul "la cererea cetatenilor" lenesi :bash:.

Ca si concluzie, ideea nu e rea, insa trebuie si curaj (politic). Tramvaiul ar fi ideal pe ruta Napoca-Eroilor-Dorobantilor, cu Napoca-Eroilor pietonale + sina de tramvai. Am vazut asta la Brno si e extraordinar. Dar acolo e si alta mentalitate, cehii isi cumpara masini sa mearga cu ele la cumparaturi si concedii, nu sa ajunga la servici, la terasa sau la club.

Bogdan_Cluj

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 421
  • Karma: +295/-32
    • ClujEuropean
Re: [CJ] Transportul public in Cluj-Napoca
« Reply #62 on: February 02, 2018, 10:19:58 AM »
Ce zice neobluenet despre banda care nu s-a mai facut nu este gresit, dar asta nu inseamna ca nu se poate face ceva. In cel mai rau caz, in zona cu Parcul Central, linia spre centru o sa fie comuna cu cea auto pe o portiune de 400-500m.
Cat despre extinderea liniilor si in alte zone, PMUD propune deja asemenea idei, atat spre Floresti cat si spre Aeroport (pe Aurel Vlaicu), dar si o "bucla centrala" ca sa  aiba legatura si cu centrul istoric. Daca ne uitam la investitiile in tramvaie (23 milioane lei - nerambursabili + reabilitarea depoului Ignat) mi se pare normal ca primaria sa doreasca sa le foloseasca "la maxim".

Ideea nu este rea, dar cum se zicea si mai sus, curaj politic si hotarare. Ori facem (macar SPF, SF) si vedem daca se preateaza sau nu, sau nu mai comentam pe subiect, la fel cum e si cu metroul. Problema pana acum e ca s-a tot vorbit fara sa se faca nimic.

Un alt subiect cumva tangent cu asta, este Trenul Metropolitan despre care vad ca aiarasi se vorbeste ca se zvoneste ca CFR este deschis la dialog.
Detalii noi despre subiectul Trenului Metropolitan gasiti aici:

Acum un am mi-am imaginat si eu trenul metropolitan cam in aceeasi configuratie, gasiti info aici: https://clujeuropean.com/2016/11/05/tren-metropolitan/

PS: bine ca se vorbeste (aparent mai serios) in an ne-electoral

Balto

  • Officer
  • ***
  • Posts: 148
  • Karma: +16/-0
Re: [CJ] Transportul public in Cluj-Napoca
« Reply #63 on: February 06, 2018, 11:48:23 AM »
Primaria Cluj ar putea infiinta o companie pentru gestionarea trenului metropolitan

Trenul metropolitan (un proiect deocamdata pe hartie) ar putea fi gestionat de o companie separata infiintata in acest scop. Este analizata de asemenea posibilitatea de a externaliza serviciul catre un operator autorizat.
Directorul administrativ al Primariei Cluj, Gheorghe Surubaru si reprezentanti ai Regionalei de Cai Ferate Cluj au avut o intrevedere potrivit careia au stabilit primele date legate de proiectul trenului metropolitan. In urma discutiei, s-a ajuns la concluzia ca trenul ar trebui sa plece de la Nadaselu, unde va fi un capat al autostrazii, si sa ajunga pana la Rascruci.

clubferoviar.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

CJN-Alin

  • Toddler
  • *
  • Posts: 3
  • Karma: +0/-0
Re: [CJ] Transportul public in Cluj-Napoca
« Reply #64 on: February 12, 2018, 05:40:19 AM »
Primăria Cluj Napoca lansează licitația pentru 22 de tramvaie noi

Primăria Cluj Napoca a lansat licitația pentru achiziționarea a 22 de tramvaie noi pentru înnoirea flotei de transport public în anul 2020. Licitația constă într-un acord cadru pe 4 ani, cu valoarea estimată la 190 milioane de lei. Proiectul este finanțat prin POR 1014-2020; 85% fonduri europene, 13% buget national si 2% buget local. Condițiile de atribuire încep cu prețul ofertei, urmate de numărul de călători transportați și garanție. Vagoanele vor beneficia de garantie extinsa peste limita minima impusa in caietul de sarcini(5 ani sau 350.000 km), dar nu mai mult de 10 ani(sau 700.000 km- raportat la 70.000 km/an, conform caiet de sarcini). Ofertele pot fi depuse până pe 19 martie, urmând ca atribuirea să aibă loc în luna iunie.

http://newsby.marianandrei.com

Balto

  • Officer
  • ***
  • Posts: 148
  • Karma: +16/-0
Re: [CJ] Transportul public in Cluj-Napoca
« Reply #65 on: February 13, 2018, 08:16:55 AM »
Boc vrea să doteze Cluj-Napoca cu tramvaie cu aer condiționat și internet gratuit. Contract de peste 190 milioane lei

Primăria orașului Cluj-Napoca a inițiat o licitație pentru cumpărarea a 22 de tramvaie dotate cu aer condiționat și internet Wi-Fi gratuit, procedura fiind estimată la 190 milioane de lei, fără TVA. Cu o lungime de 32 de metri și o capacitate de transport totală de minim 290 locuri, din care 36 pe scaune, tramvaiele trebuie să dezvolte o viteză maximă de 70 km/h și vor avea o durată minima de funcționare de 30 de ani. “Microclimatul pentru cabina vatmanului va fi asigurat de către o instalație de aer condiționat independentă, iar pentru compartimentul călătorilor va fi asigurat de minim două instalații de aer condiționat independente. Climatizarea cabinei vatmanului trebuie să fie proiectată ca fiind independentă de climatizarea din compartimentul călătorilor. Sistemul de climatizare trebuie să fie integrat cu sistemul informatic de gestiune și diagnosticare electronică a tramvaielor (SIGDE). În cabina vatmanului, în funcție de anotimp, aerul proaspăt trebuie să fie furnizat prin sistemul de încălzire sau prin sistemul de climatizare”, se arată în caietul de sarcini al licitației.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

CJN-Alin

  • Toddler
  • *
  • Posts: 3
  • Karma: +0/-0
Re: [CJ] Transportul public in Cluj-Napoca
« Reply #66 on: February 16, 2018, 12:26:59 AM »
Primăria Cluj Napoca a lansat licitația pentru achiziția a 50 de troleibuze plătite cu fonduri europene

Primăria Cluj Napoca a lansat licitația pentru achiziția a 50 de troleibuze articulate, urmând ca livrarea acestora să se realizeze în baza unui acord cadru pe durata de 48 de luni. Cantitati minime-maxime acord-cadru : 1 bucata-50 bucati; cantitati minime- maxime contract subsecvent : 1 bucata-6 bucati. Valoarea celui mai mare contract subsecvent 11.676.000 lei fara TVA. Termenul de livrare pentru fiecare acord cadru este de 9 luni. Proiectul de achiziție este finanțat 85% din fonduri europene (POR 2014-2020), 13% din bugetul de stat și 2% bugetul local. Ofertele vor fi evaluate până la data de 22.06.2018.

http://newsby.marianandrei.com

subway

  • Executive
  • *****
  • Posts: 321
  • Karma: +152/-83
Re: [CJ] Transportul public in Cluj-Napoca
« Reply #67 on: February 16, 2018, 11:47:32 PM »
S-a votat bugetul local?
Se porneste Metroul de Koloshvar?
;)
Daca da, valeu ce ploaie (de proiecte) vine de la Cluj!
Sa fie intr-un ceas bun!
:)
« Last Edit: February 16, 2018, 11:50:15 PM by subway »

alexV

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 559
  • Karma: +525/-23
Re: [CJ] Transportul public in Cluj-Napoca
« Reply #68 on: February 19, 2018, 02:35:21 AM »
Da, s-a votat bujetu. E chiar prioritar, conform comunicatului:

Prioritățile Primăriei Cluj-Napoca pentru anul 2018 sunt următoarele:
1. [...]
2. Primăria va demara realizarea studiului de fezabilitate, planului urbanistic zonal și documentației tehnice în vederea autorizării Centurii Metropolitane Cluj-Napoca (Gilău - Florești - Cluj-Napoca Sud - Apahida). Prin asumarea de către Primărie a cheltuielilor necesare, Proiectul Centurii Metropolitane a fost deblocat.
3. Realizarea studiului de prefezabilitate pentru introducerea transportului în comun cu Metroul.


Comunicat Primaria Cluj